خانه / مودم / علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم چیست ؟
علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم چیست ؟

علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم چیست ؟

قرمز شدن چراغ اینترنت مودم می‌تواند به عوامل مختلفی بازگردد و درک دقیق این دلایل به ما کمک کرده تا سریعا به رفع این چالش بپردازیم.

البته در شرایطی که عامل قرمز شدن چراغ اینترنت، مشکلات فنی مانند مشکل در پهنای باند اتصال باشد، باید یک فرد متخصص اقدام به رفع آن بپردازد، زیرا حل چنین مشکلی از توان شما خارج است.

البته اصلا جای نگرانی نیست، شما می توانید تنها با مطالعه این مقاله و بررسی تمامی عواملی که نام برده ایم، مشکل اصلی را یافته و برطرف نمایید.

تنها در صورتی که تمامی مراحل را طی و همه چیز را بررسی کرده، اما اتصال شما به اینترنت برقرار نشد، فورا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده و به حل این مشکل بپردازند، تا دسترسی شما به اینترنت به صورت کامل قطع و آی پی شما بلاک نشود.

[contact_info title= “علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم چیست ؟”] 

علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم

پیش از ارائه راه حل برای رفع مشکل چراغ قرمز مودم بهتر است به شناخت دلایل این اتفاق بپردازیم، در حالت کلی از مهم ترین دلایل رخ دادن این موضوع باید به موارد زیر اشاره کنیم؛

قطع و وصلی تلفن محل کار یا خانه

خرابی سرویس تلفن یکی از اصلی ترین مشکلاتی بوده که ممکن است در طول سال بارها با آن مواجه شویم، این اتفاق به ۲ دلیل رخ می دهد؛

۱_ اداره مخابرات

۲_ وجود اختلال در سیم های تلفن داخل خانه به دلیل استفاده از سیم های نامرغوب، معیوب و همچنین اتصال نادرست به پریز 

برای رفع این مشکل تنها می توانید از مامورین اداره مخابرات کمک بخواهید و این پیگیری باید تنها در شرایطی صورت گیرد که شما ۱۰۰ درصد از خرابی و قطع بودن تلفن خود مطمئن باشید.

عدم برقراری صحیح اتصالات مودم

با توجه به این موضوع که برای اتصال مودم ها از سیم های گوناگونی استفاده می شود، کوچک ترین جا به جایی مودم و یا حتی تعویض کابل، ممکن است باعث جداسازی سیم ها از جای اصلی و قطعی اینترنت شود.

به همین دلیل بهتر است به هیچ عنوان مودم را جا به جا و دستکاری نکنید.

در صورتی که پس از جا به جایی و یا تعویض کابل مودم، با مشکل قرمز شدن چراغ مودم رو به رو شده اید، بهتر است، اتصالات مودم خود را بررسی نمایید.

عدم استفاده از اسپلیتر

عدم استفاده از اسپلیتر

با توجه به اینکه ADSL بر روی خط تلفن قرار گرفته و به صورت مجزا نیست، در صورت عدم استفاده از اسپلیتر ممکن است، سیگنال های ADSL و تلفن با یکدیگر تداخل داشته و در اصطلاح کانفیلیکت رخ دهد، که همین موضوع هم باعث قرمز شدن چراغ مودم شما می شود.

جالب است بدانید که قطعی اینترنت هنگام صحبت با تلفن به همین دلیل اتفاق می افتد.

در حالت کلی بیش تر مودم ها در بسته بندی خود اسپلیتر دارند و در صورت عدم وجود آن می توانید با قیمتی بسیار ناچیز یک اسپلیتر را به صورت جداگانه خریداری نمایید.

مهم ترین کاربرد های اسپلیتر شامل موار زیر می شوند :

۱_ عدم خش خش تلفن

۲_ جلوگیری از قطع شدن تلفن

۳_ جلوگیری از قرمز شدن مودم

✌خاموش بودن مودم

✌معیوب بودن پریز و کابل تلفن متصل به مودم

✌بوق نداشتن خط رانژه

✌اتصال تعداد زیادی دستگاه به صورت همزمان

✌مشکل از ISP است

رفع مشکل قرمز شدن چراغ مودم

رفع قرمز شدن چراغ مودم

خاموش و روشن کردن مودم

هنگام قطع شدن اینترنت و مواجه شدن با چراغ قرمز روی مودم، اولین کاری که هر شخصی انجام می دهد خاموش و روشن کردن مودم است، که در بیش تر مواقع بعد از انجام این فرایند، اینترنت وصل شده و چراغ مودم دیگر قرمز نیست اما اگر با انجام این کار، مودم شما درست نشد بهتر است راه حل های بعدی را نیز بررسی نمایید.

ریست کردن مودم

برای ریست کردن مودم باید یک سنجاق، سوزن ته گرد یا یک شی نوک تیز را وارد سوراخ بسیار ریز reset کرده و آن را تا ۱۵ ثانیه نگه دارید تا دستگاه ریست شود.

بیشتر بخوانید:  آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای

تماس با IPS

می توانید برای اطلاع دقیق از مشکل خود با اپراتور سرویس دهنده اینترنت نیز تماس بگیرید، البته این راهکار نیاز به کمی صبر و حوصله دارد تا اپراتور به تماس شما پاسخ داده و بتواند مشکل شما را حل نماید.

استفاده از پریز تلفن دیگر

اگر در منزل شما چندین پریز تلفن و یا کابل وجود دارد بهتر است مودم خود را به یکی دیگر از آن ها وصل نمایید، در صورتی که هیچ کدام از آن ها کار نکرد ممکن است سیم کشی دیوارها یا اتصالی که کابل یا خط تلفن وارد منزل شما می شود، دارای مشکل باشد.

رفع مشکل قرمز شدن چراغ مودم

بررسی میزان حجم اینترنت

در صورت تمام شدن حجم ترافیک اینترنت خود می توانید با ورود به پنل مدیریت مودم خود اقدام به خرید بسته جدید اینترنتی نمایید.

تنظیم مجدد مودم

در بیش تر مواقع با تنظیم مجدد مودم، مشکل شما رفع خواهد شد. برای اطلاع از نحوه تنظیم و یا همان کانفیگ مودم می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید.

راهنمای تنظیمات مودم زایکسل

تنظیمات مودم تی پی لینک

تنظیمات مودم دی لینک

تماس با مجموعه الو رایانه کمک

کارشناسان مجموعه الو رایانه کمک می توانند به شما در رفع مشکل قرمز شدن چراغ مودم، تنظیم انواع مودم ها، بازیابی رمز، حل مشکل ارور ۶۵۱ مودم، تغییر آی پی مودم ها یاری برسانند و مشکلات شما را در کم تر از یک ساعت و به بهترین شکل ممکن بر طرف سازند.

همان طور که اطلاع دارید، انجام چنین تنظیمات و ایجاد تغییرات در مودم ها ممکن است باعث بسته شدن دسترسی شما به مودم و پنل کاربری تان شده که برای رفع آن گاها هیچ راه حلی وجود ندارد، در نهایت بهتر است انجام این فرایند را به کارشناسان مجموعه ما بسپارید.

[contact_info title= “علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم چیست؟”]

علت قرمز شدن چراغ مودم بعد از ریست

با توجه به گزارش های به دست آمده توسط کارشناسان، برخی از کاربران ما بعد از reset مودم خود با قرمز شدن چراغ DSL رو به رو می شوند، متاسفانه این اتفاق در مودم هایی که برند نامشخصی دارند طبیعی بوده و علت وقوع آن به خاطر اختلال در فریم ویر مودم می باشد.

برای حل این مشکل ابتدا باید یک بار دیگر مودم را مجددا تنظیم نمایید. چنانچه این مشکل دوباره برای مودم شما پیش آمد باید فرم ویر مودم به روز رسانی شود، برای انجام این کار در صورتی که مودم شما دارای گارانتی می باشد می توانید با بخش پشتیبانی گارانتی خود تماس بگیرید.

قرمز شدن چراغ مودم بعد از reset

اگر هم خودتان قصد به روز رسانی را دارید بهتر است پیش از هر اقدامی تمامی مراحل کار را بررسی نمایید، زیرا در صورت انجام هر گونه اشتباهی دیگر دسترسی به پنل میسر نبوده و نه تنها مشکل مودمتان بر طرف نمی شود، بلکه مشکل بزرگ تری نیز به آن اضافه خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم برای به روز رسانی فریم ویر مودم با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید تا تمامی مراحل را با جزئیات برای شما توضیح داده و یا حتی خودشان به روز رسانی را انجام دهند تا خیال شما از بابت مودمتان راحت باشد.

معرفی چراغ مودم های ADSL

چراغ های مختلفی بر روی بدنه مودم ها وجود دارد که هر کدام نشان دهنده وضعیت خاصی هستند، مدل و جایگاه این چراغ ها در مودم های مختلف متفاوت است. که پس از بررسی علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم، بهتر است با چراغ های ۳ مودم زایلکس، TP-LINK ،D-LINK آشنا شوید.

چراغ اینترنت مودم TP-Link

۱_ چراغ Power : اگر این چراغ سبز باشد به معنی اتصال صحیح آداپتور به مودم می باشد و اگر این چراغ قرمز باشد شما باید آداپتور و پریز برق را بررسی کنید که آیا برق به درستی به مودم می رسد.

بیشتر بخوانید:  دلیل به هم ریختن تنظیمات مودم-علت کانفیگ نشدن مودم | راه حل

۲_ چراغ ADSL : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که بر روی خط تلفن شما سرویس ADSL فعال است. اگر این چراغ قرمز باشد به این معنی است که سرویس ADSL  شما غیر فعال شده است یا خطوط مخابراتی به مشکل خورده است.

۳_ چراغ Internet : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که شما با موفقیت به اینترنت متصل شده اید.

۴_ چراغ WLAN : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است وایرلس مودم فعال است.

۵_ چراغ های ۱ تا ۴ : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که یکی از پورت های LAN به یک وسیله دیگر متصل است.

چراغ اینترنت مودم TP-Link

چراغ اینترنت مودم d-link

چراغ های مودم d-link که مشابه چراغ های مودم TP-Link بوده فقط با این تفاوت که مودم دی لینک، ۳ چراغ بیشتر دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید؛

۱_ چراغ Power : اگر این چراغ سبز باشد به معنی اتصال صحیح آداپتور به مودم است و اگر این چراغ قرمز باشد، شما باید آداپتور و پریز برق را برسی کنید که آیا برق به درستی به مودم میرسد یا خیر!

۲_ چراغ های ۱ تا ۴ : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که یکی از پورت های LAN به یک وسیله دیگر متصل است.

۳_ چراغ Wireless : اگر این چراغ سبز باشد به معنی فعال بودن وایرلس مودم می باشد.

۴_ چراغ WPS : استاندارد تنظیمات امنیتی شبکه وای فای است.

۵_ چراغ USB : اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که به مودم شما یک دستگاه USB متصل است.

۶_ چراغ DSL : این چراغ فعال بودن سرویس adsl را بر روی خط شما نشان می دهد.

۷_ چراغ Internet : در صورت اتصال شما به اینترنت این چراغ روشن می شود.

 

چراغ اینترنت مودم d-link

چراغ اینترنت مودم زایکسل

۱_ چراغ Power : نشان دهنده اتصال صحیح آداپتور به برق می باشد.

۲_ چراغ ADSL : روشن و ثابت بودن این چراغ نشان می دهد که ارتباط مودم با خط adsl بر قرار است.

۳_ چراغ Internet : روشن بودن این چراغ نشان می دهد که اتصال مودم و اینترنت بر قرار می باشد.

۴_ چراغ LAN : روشن بودن این چراغ نشان دهنده اتصال سیستم به آن پورت از مودم است.

۵_ چراغ وایرلس : روشن و ثابت بودن این چراغ نشان دهنده فعال بودن وایرلس مودم است.

۶_ دکمه روشن و خاموش WPS : با فشردن دکمه روی مودم که با علامت کلید مشخص شده به مدت یک ثانیه وایرلس را روی مودم فعال کنید.

چراغ اینترنت مودم زایکسل

در آخر 

در این مقاله، به بررسی برخی از دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم مانند؛ قطعی اتصال اینترنت ارائه‌دهنده خدمات، مشکلات فنی مودم، نوسانات شبکه و مشکلات سخت‌افزاری مودم پرداخته ایم.

برای رفع مشکل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم، در ابتدا توصیه می‌شود با ارائه‌دهنده خدمات اینترنت تماس و علت قطعی اتصال را بررسی کنید. در صورت عدم حل مشکل، بررسی کابل‌ها، راه‌اندازی مجدد مودم و … از جمله اقداماتی هستند که می‌توانید انجام دهید.

در صورتی که بعد از انجام تمامی فرایند های ذکر شده باز هم چراغ اینترنت مودم شما قرمز بود، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس گرفته تا سریعا به رفع آن بپردازند.

[contact_info title= “علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم چیست ؟”] 

سوالات متداول

علت قرمز بودن چراغ مودم چیست ؟

خاموش بودن مودم، عدم اتصال درست کابل ها به مودم، تمام شدن بسته اینترنتی، بوق نداشتن خط رانژه، معیوب بودن پریز تلفن و ...

برای رفع قرمز بودن چراغ مودم چه اقداماتی را باید انجام دهم ؟

ابتدا باید تمامی اتصالات را بررسی کرده و از روشن بودن مودم اطمینان حاصل فرمایید. بعد از خاموش و روشن کردن مودم اگر باز هم مشکل شما بر طرف نشد می توانید با استفاه از راه حل هایی که در این مطلب گفته شده مشکل خود را حل نمایید.

۱۴ نظر

  1. سلاممودم D -8 ink دارم و تندتند چراغ اینترنت قرمز پیشه چکارکنم

  2. سلام خسته نباشید چراغ مودم من اکثرا قرمز میشد دیشب برای عوض کردن رمز گفتن ریست کنم کلا چراغ قرمز و سبز نمیشه لطفا راهنمایی کنید مودم d.link

  3. آیا قرمز شدن چراغ مودم میتونه به خاطر تموم شدن بسته اینترنتی باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      بله یکی از دلایل قرمز شدن چراغ مودم اتمام بسته اینترنت شما میباشد اما باید دلایل دیگر را نیز بررسی کرد.

  4. ابراهیم نامی فرد

    من مودم سیسکو دارم، و چراغ اینترنت مودمم قرمز شده برای رفع این مشکل دقیقا باید همین مراحلی که در این مطلب توضییح دادین رو انجام بدم یا فرق میکنه مراحلش؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. ایمان پهناور

    قرمز شدن چراغ مودم میتونه به این خاطر باشه که من مودمم رو به خروجی دیگه ای به جز خروجی که تلفن رو وصل کردیم، وصل کردم؟؟

    • سلام کاربر گرامی
      خیر!
      البته در شرایطی که از اسپلیتر استفاده نکنید ممکن است این اتفاق رخ دهد.

  6. خط تلفن خونه ما بوق نداره، و تازه اسباب کشی کردیم اینجا برای وصل شدن مودمم چیکار باید انجام بدم؟؟

    • الورایانه کمک

      با سلام کاربر عزیز
      ابتدا باید خط تلفن خود را راه اندازی نمایید سپس جهت تنظیمات و کانفیگ مودم اقدام کنید.

  7. امیرعلی خانبابایی

    من تمامی نکاتی که در محتوا گفتین رو چک کردم و اصلاحشون کردم اما بازم چراغ مودمم قرمزه، علتش چیه؟؟؟؟؟؟

  8. چرا استفاده نکردن از اسپلیتر باعث قرمز شدن چراغ مودم میشه؟ اصلا اسپلیتر چیه؟

    • سلام کاربر گرامی
      اسپلیتر جداکننده سیگنال خط تلفن و ADSL می باشد. با توجه به این موضوع که سیگنال ADSL دیجیتالی و سیگنال تلفن، آنالوگ می باشد، این دو سیگنال با هم تداخل پیدا کرده و اصطلاحا کانفیلیکت به وجود می آید، به همین خاطر در صورت استفاده نکردن از اسپلیتر، اینترنت شما قطع می شود و یا مکالمات شما همراه با نویز است.

  9. باسلام و خسته نباشید من وقتی سیستم کامپیوترم رو روشن می کنم چراغ اینترنت مودمم قرمز میشه و حتما باید مودمم رو یک بار خاموش و روشن کنم تا درست بشه ولی وقتی لپ تاپم رو به مودم وصل کردم مشکلی پیش نیومد و قرمز نمیشه ممنون میشم بهم بگین دلیلش چیه؟؟؟؟

    • الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم عبارتند از: قطع و وصلی تلفن محل کار یا خانه، عدم برقراری صحیح اتصالات مودم، عدم استفاده از اسپلیتر، خاموش بودن مودم، معیوب بودن پریز و کابل تلفن متصل به مودم، بوق نداشتن خط رانژه، اتصال تعداد زیادی دستگاه به صورت همزمان و یا مشکل از ISP است، که هر کدام به صورت جداگانه باید مورد بررسی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *