خانه / آیفون / جلوگیری از سرقت گوشی آیفون
جلوگیری از سرقت گوشی آیفون

جلوگیری از سرقت گوشی آیفون

گرانبها بودن گوشی های آیفون باعث شده تا سرقت یا از دست دادن آنها از بزرگ‌ترین مخاطراتی باشد که ممکن است کاربران با آن روبرو شوند.

در همین راستا تلاش کرده ایم تا در این مقاله، به موضوع جلوگیری از سرقت گوشی آیفون و ارائه راهکارهای موثر جهت محافظت از اطلاعات شخصی پرداخته و با ارائه راهکارهای مناسب بتوانید بهترین اقدامات را برای حفظ امنیت دستگاه خود به کار ببرید.

فراموش نکنید راهکارهای ارائه شده، تنها برای آیفون نیست و افراد با سیستم عامل های مختلف نیز می توانند از این روش ها استفاده نمایند.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیش تر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “جلوگیری از سرقت گوشی آیفون”] 

راهکارهایی جهت جلوگیری از سرقت گوشی آیفون

روش اول : جلوگیری از سرقت گوشی آیفون با انتخاب رمز عبور قوی

اگر از آیفون استفاده می‌کنید به پسورد ۴ یا ۶ رقمی متشکل از اعداد اکتفا نکنید و سعی داشته باشید رمز عبوری را برای دستگاه برگزینید، که متشکل از اعداد و حروف باشد.

برای رمز گذاری آیفون مراحل زیر را انجام دهید؛

۱_ وارد بخش (تنظیمات) Settings آیفون خود شوید.

۲_ گزینه Touch ID & Settings آن را انتخاب کنید

۳_ سپس گزینه Change Passcode را انتخاب نمایید.

۴_ گزینه Passcode Options را انتخاب کنید.

۵_ در نهایت گزینه Custom Alphanumeric Code را لمس نمایید.

سعی کنید همیشه سخت ترین حالت را برای رمز عبور آیفون خود در نظر بگیرید و پسوردی روی دستگاه قرار دهید که غیر قابل پیش بینی باشد.

روش دوم : جلوگیری از سرقت گوشی موبایل با فعالسازی پین سیم کارت

بعد از فعال سازی قفل صفحه با استفاده از قفل سیم کارت اصطلاحا پین (SIM PIN) می توانید امنیت گوشی هوشمندتان را بالاتر ببرید. در این صورت پس از هر بار خاموش/روشن کردن شما باید پین کد را وارد نمایید.

روش سوم : جلوگیری از سرقت گوشی آیفون با رجیستر کردن 

طرح رجیستری موبایل، طرحی است که به موجب آن هر گوشی به یک مالک سیم کارت مشخص نسبت داده می‌شود. در این حالت اگر فرد دیگری با سیم کارتی متفاوت سعی در به کارگیری گوشی داشته باشد، دستگاه دیگر قابل استفاده نخواهد بود، مگر در شرایطی که مالک اصلی گوشی با انتقال مالکیت موافقت کرده باشد.

بیشتر بخوانید:  راه حل های کاربردی جهت رفع مشکل اس ام اس در ایفون [ تصویری ]

روش چهارم : جلوگیری از سرقت گوشی موبایل با فعالسازی قابلیت Find My iPhone/Android Device Manager (ردیابی گوشی دزدیده شده)

این قابلیت هم در اندروید و هم در ios وجود دارد و هدف آن ردیابی گوشی های سرقت و گم شده می باشد. در صورت فعال بودن این گزینه، هر زمانی که تمایل داشته باشید، موقعیت مکانی اسمارت فون خود را با استفاده از کامپیوتر و تبلت بررسی نمایید.

در نتیجه اگر زمانی گوشی شما گم و یا به سرقت برود، با استفاده از این قابلیت، می توانید اقدام ردیابی گوشی اپل خاموش خود نمایید.

جلوگیری از سرقت گوشی آیفون با قرار دادن آن در مکان مناسب

روش پنجم : جلوگیری از سرقت گوشی آیفون با قرار دادن آن در مکان مناسب

هنگام تردد در خیابان بهتر است از گوشی موبایل استفاده نکرده و آن را در کیف و یا جیب خود قرار دهید، تا از دستبرد دزدان و افراد سوء استفاده گر در امان باشید.

جلوگیری از سرقت گوشی موبایل با نوشتن یادداشت روی لاک اسکرین

روش ششم : جلوگیری از سرقت گوشی موبایل با نوشتن یادداشت روی لاک اسکرین

این روش بیشتر مناسب زمانی است که گوشی شما گم شده باشد، در این روش با نوشتن مشخصات خود مانند؛ شماره تلفن و یا آدرس محل زندگی و اسم و فامیلی خود، بهتر است یک راه برای شخص یابنده گذاشته، تا در صورت پیدا کردن اسمارت فون، آن را به شما برساند.

جلوگیری از سرقت گوشی آیفون با بیمه کردن

روش هفتم : جلوگیری از سرقت گوشی آیفون با بیمه کردن

با بیمه کردن موبایل، می توانید اندکی از نگرانی خود در زمینه دزدیده و یا گم شدن تلفن همراهتان بکاهید. چنانچه اسمارت فون شما گم و یا دزدیده شود، بیمه ۸۰ درصد از هزینه را پرداخت خواهد کرد.

در صورت تمایل می توانید مقاله، ردیابی گوشی دزدیده شده یا گم شده را مطالعه نمایید.

داشتن شناسه IMEI گوشی

روش هشتم : داشتن شناسه IMEI گوشی

شناسه IMEI، یک شناسه منحصر به فرد ۱۵ رقمی است، که برای شناسایی گوشی های موبایل و مسدود کردن آن ها استفاده می شود. در شرایطی که گوشی شما دزدیده و یا گم شده باشد، می توانید با مراجعه به سامانه همیاب ۲۴، و ارائه شماره IMEI گوشی خود که بر روی جعبه درج شده، اقدام به ردیابی اسارت فون خود نمایید.

روش نهم : ضد سرقت کردن گوشی آیفون با غیر فعال سازی airplane mode

بیشتر بخوانید:   آموزش حل مشکل گیر کردن گوشی در حالت هدفون و هندزفری

یکی از اقداماتی که سارقین بعد از دزدیدن گوشی آیفون انجام می دهند، روشن کردن حالت پرواز بوده تا شما نتوانید دیوایس خودتان را ردیابی نمایید.

جهت غیر فعالسازی، airplane mode می توانید راهنمای زیر را دنبال نمایید؛

۱_ وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شوید.

۲_ گزینه Face ID & passcode یا Touch ID را پیدا کنید.

۳_ حال به پایین اسکرول کرده، Control center و YSB Accessories را خاموش نمایید.

ضد سرقت کردن گوشی آیفون با غیر فعال سازی airplane mode

با طی نمودن مراحل فوق، دیگر کسی نمی تواند دستگاه شما را روی حالت پرواز قرار دهد، همچنین امکان وصل کردن گوشی شما به کامپیوتر بدو نباز کردن رمز نیز وجود نخواهد داشت.

چگونه آیفون گم شده یا دزدیده شده خود را پیدا کنیم ؟

پس از به سرقت رفتن و یا گم شدن موبایلتان، می توانید برای ردیابی قانونی، با ثبت شناسه IMEI دستگاه خود در سامانه همیاب ۲۴، علاوه بر ردیابی گوشی در اپراتورهای مخابراتی، از خرید و فروش و یا خارج شدن اسمارت فون شما از کشور جلوگیری شود.

سخن نهایی

در این مطلب به شرح ۷ روش جهت جلوگیری از سرقت گوشی آیفون پرداختیم، فراموش نکنید روش های گفته شده، باعث عدم دزدیده شدن گوشی موبایل نخواهد شد، بلکه ریسک این موضوع را به میزان چشمگیری کاهش خواهد داد.

البته بهتر است، پیش از رخ دادن چنین پیشامدی، شناسه IMEI گوشی خود را یادداشت کرده و اقدامات امنیتی زیادی را بر روی دستگاه خود اعمال تا در صورت وقوع چنین اتفاقی بتوانید به سادگی اقدام به پیدا کردن گوشی آیفون دزدیده شده نمایید.

در صورتی که پیرامون موضوع سرقت گوشی موبایل آیفون، سوالاتی دارید، می توانید با مجموعه الو رایانه کمک تماس گرفته تا کارشناس مربوطه، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار داده و نحوه دریافت شناسه IMEI را نیز به شما آموزش دهد.

سوالات متداول

۱- برنامه ردیابی گوشی آیفون چیست؟

برنامه Find My iPhone جهت ردیابی گوشی آیفون توسط کامپیوتر، در صورت گم شدن یا دزدیده شدن گوشی شما می باشد.

۲- درصورت بیمه کردن گوشی آیفون، بیمه چقدر از مبلغ را پرداخت می کند؟

هنگام دزدیده شدن و یا گم شدن تلفن همراه شما بیمه موظف است ۸۰% هزینه را به شما پرداخت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *