خانه / تلگرام / آموزش ۱۰ روش حل مشکل نیامدن کد موبوگرام در گوشی و کامپیوتر
حل مشکل نیامدن کد موبوگرام

آموزش ۱۰ روش حل مشکل نیامدن کد موبوگرام در گوشی و کامپیوتر

همان طور که می دانید، هنگام ساخت اکانت موبوگرام و همچنین هر بار که از نرم افزار موبوگرام خارج می شوید، یا در مواقعی که می خواهید از طریق دستگاه دیگری به اکانت موبوگرام خود دسترسی پیدا کنید، برای ورود به اکانت کد فعال سازی برای شما ارسال و با وارد کردن کد دریافتی از طریق پیامک یا اکانت موبوگرام، می توانید به اکانت خود وارد شوید. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکل نیامدن کد موبوگرام مواجه شوید که در ادامه قصد داریم راهکارهای کاربردی و ساده ای برای حل مشکل نیامدن کد موبوگرام ارائه کنیم.

البته این نکته را بخاطر داشته باشید درصورتی که هیچ اقدامی برای برطرف کردن مشکل خود انجام ندهید، ممکن است پس از مدتی اکانت موبوگرام خود را به طور کامل از دست بدهید. برای جلوگیری از بروز این مشکل می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار نمایید و هر چه سریع تر مشکل شما را بر طرف نمایند.

در ادامه این مقاله قصد داریم ۱۰ روش کابردی و ساده برای حل مشکل نیامدن کد موبوگرام در گوشی و کامپیوتر را به طور کامل شرح دهیم.

[contact_info title= “آموزش ۱۰ روش حل مشکل نیامدن کد موبوگرام در گوشی و کامپیوتر”] 

کاربرد کد موبوگرام

برای استفاده از برنامه کاربردی موبوگرام، پس از نصب برنامه باید شماره خود را وارد کرده و اکانت جدیدی ساخته و یا اینکه وارد اکانت قبلی خود شوید.

در ادامه پس از تایید شماره، کدی برای آن ارسال خواهد شد و شما باید کد دریافتی را در فیلد مربوطه وارد نمایید. گاهی اوقات این مشکل پیش می آید که این کد برای کاربران ارسال نمی شود و حتی پس از چندین بار امتحان کردن، موفق به دریافت کد نمی شوند.

کد فعال سازی موبوگرام  به دلیل حفظ امنیت کاربران می باشد. البته از دیگر راه های مطمئن برای جلوگیری از هک شدن این است که برای موبوگرام خود رمز یا تایید دومرحله ای انتخاب نمایید. از دلایل عدم ارسال کد موبوگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حذف و نصب کردن بیش از حد موبوگرام
  • دریافت کردن اسم ام اس فعال سازی به صورت پشت سر هم

زمانی که قادر به دریافت کد نیستید احتمالا IP شما از طریق سرور موبوگرام مسدود شده است.

برای رفع مشکل نیامدن کد موبوگرام می توانید با یک گوشی دیگر وارد اکانت موبوگرام خود شوید و پس از آن موبوگرام را در گوشی خود فعال نمایید.

همچنین راه دیگر رفع مشکل عدم دریافت کد موبوگرام این است که می توانید وارد وب سایت web.telegram.org شده و در فیلد مربوط به ” Phon number ” شماره همراه خود را وارد کرده و ثبت کنید تا کد موبوگرام برای شما ارسال شود.

بیشتر بخوانید:  آموزش 6 روش تضمینی رفع ریپورت تلگرام فوری در کم تر از 24 ساعت

در این مرحله در صورت ارسال نشدن کد موبوگرام، با شما تماس گرفته خواهد شد و کد موبوگرام را باید به صورت صوتی دریافت نمایید. سعی کنید با دقت به شماره هایی که به صورت انگلیسی خوانده می شود دقت کنید. کد فعال سازی موبوگرام، دو مرتبه برای شما خوانده خواهد شد.

حل مشکل نیامدن کد موبوگرام

حل مشکل نیامدن کد موبوگرام با پاک کردن کش و دیتا برنامه

برای رفع این مشکل، پیشنهاد می کنیم ابتدا حافظه کش و دیتای برنامه موبوگرام را در گوشی خود پاک کنید.

حل مشکل نیامدن کد موبوگرام

رفع مشکل عدم دریافت کد فعال سازی با پروکسی کد موبوگرام

✌ انتخاب گزینه cancle

✌ رفتن به بخش add proxy

✌ درج آدرس پروکسی جدید

راهنمای تصویری؛

گاهی ممکن است پس از وارد کردن شماره، با پیام Loading مواجه شوید. حتی پس از بستن و باز کردن مجدد برنامه، این پنجره باز هم نمایش داده خواهد شد.

چنانچه با این مشکل روبه رو شده اید، برای رفع این مشکل می توانید از پروکسی خود برنامه استفاده نمایید. برای این کار ابتدا گزینه ” Cancle ”  را لمس نمایید. در ادامه گزینه ” Connecting ” در گوشه سمت راست و بالا نمایش داده خواهد شد.

حل مشکل نیامدن کد موبوگرام

در این مرحله وارد صفحه ای خواهید شد که می توانید با انتخاب گزینه ” Add proxy ” ، آدرس پروکسی جدیدی که در منطقه شما بلاک نیست را وارد نمایید. در این مرحله کد به شماره شما ارسال خواهد شد.

حل مشکل نیامدن کد موبوگرام

علت دیگر عدم دریافت کد موبوگرام: وارد کردن شماره اشتباه

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است کد موبوگرام را دریافت نکنید، وارد کردن شماره اشتباه می باشد. در ابتدا مطمئن شوید که شماره را کامل و درست وارد می کنید.

حل مشکل نیامدن کد موبوگرام

ارسال نشدن کد موبوگرام به دلیل اینترنت

از دیگر عللی که ممکن است موجب شود کد موبوگرام برای شما ارسال نشود، اینترنت ضعیف می باشد. یا اینکه اینترنت شما مدام قطع و وصل شود. اینترنت خود را چک کنید و در صورتی که از مودم استفاده می کنید آن را یک بار روشن و خاموش کنید.

نیامدن کد موبوگرام به دلیل نداشتن آنتن

ابتدا مطمعن شوید که سیم کارت شما آنتن دارد. در غیر این صورت جابه جا شده و مکانی را انتخاب کنید که مطمئن هستید آنتن دارد. ( برای نمونه در جنگل یا بالای کوه ممکن است سیم کارت شما آنتن نداشته باشد! )

حل مشکل نیامدن کد موبوگرام

حل مشکل دریافت نکردن کد موبوگرام با حذف و نصب مجدد برنامه

راه دیگری که برای رفع این مشکل به شما توصیه می کنیم این است که برنامه را حذف کرده و آن را مجدد نصب نمایید. پس از حذف برنامه گوشی خود را ری استارت کرده و در ادامه برنامه را از گوگل پلی یا اپل استور دانلود نمایید.

بیشتر بخوانید:  دیلیت اکانت تلگرام،حذف اکانت تلگرام

رفع مشکل نیامدن کد موبوگرام با وارد کردن شماره دیگر

در این روش از شماره تماس دیگری استفاده کنید و وارد موبوگرام شوید. شماره جدید را وارد کرده و گزینه ” Next ” را لمس نمایید.

در این مرحله پیامکی دریافت می کنید. آن را وارد نموده تا وارد اکانت جدید خود شوید. سپس فلش کنار نام کاربری خود را انتخاب کرده و روی گزینه ” Add account ” کلیک کنید.

در ادامه شماره اصلی خود را وارد کنید. ممکن است اکنون پیامک فعال سازی اکانت خود را دریافت کنید.

حل مشکل نیامدن کد موبوگرام

عدم ارسال شدن کد موبوگرام به دلیل ارسال درخواست زیاد

گاهی اوقات این کد ممکن است به علت زیاد زدن گزینه ” Resend code ” باشد. این کار را انجام ندهید. بین درخواست های شما باید فاصله وجود داشته باشد.

با تکرار انتخاب گزینه درخواست کد، ممکن است با پیام ” Too many attempts, please try again later ” مواجه شوید که از شما می خواهد صبر کنید!

حل مشکل عدم دریافت کد موبوگرام با ساخت شماره مجازی

راه دیگری نیز برای حل مشکل نیامدن کد موبوگرام وجود دارد که ما آن را توصیه نمیکنیم. یکی از روش های حل این مشکل، ساخت شماره مجازی می باشد. در واقع با ساخت شماره مجازی به برنامه مورد نظر دسترسی به اطلاعات اکانت خود را می دهید. اما به دلیل محدود بودن شماره ها ممکن است سایر افراد نیز به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. به همین علت استفاده از این روش ریسک بالایی دارد و ممکن است شماره شما توسط موبوگرام مسدود شود.

[contact_info title= “آموزش ۱۰ روش حل مشکل نیامدن کد موبوگرام در گوشی و کامپیوتر”] 

کلام پایانی

همانطور که در متن بالا گفته شد، این مشکل ممکن است به علت اینترنت ضعیف، نبودن آنتن، حذف و نصب بیش از حد برنامه و… موارد دیگر باشد. در مقاله فوق دلایل و راهکارهای کاربردی و ساده برای رفع مشکل نیامدن کد موبوگرام را برای شما قرار داده ایم. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال و ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و مشکل خود را برطرف نمایید.

سوالات متداول 

کد فعال سازی موبوگرام را دریافت نمی کنم ، علت چیست؟

۱. حذف و نصب بیش از حد تلگرام ۲. دریافت اس ام اس فعالسازی به صورت پشت سر هم

کاربرد کد فعالسازی موبوگرام چیست ؟

ارسال کد فعالسازی تلگرام به دلیل حفظ امنیت اکانت کاربران این پیام رسان می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *