خانه / اینستاگرام / ۴روش رفع مشکل استوری اینستاگرام-بازنشدن استوری اینستاگرام
رفع مشکل استوری اینستاگرام

۴روش رفع مشکل استوری اینستاگرام-بازنشدن استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از قابلیت‌های محبوب این پلتفرم بوده که به کاربران امکان می‌دهد محتوای کوتاه و موقت را با دوستان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. با این حال، همانند هر پلتفرم دیگری، استوری اینستاگرام هم ممکن است با برخی مشکلات مواجه شود.

قطعا یکی از امکانات مورد استفاده بسیاری از کاربران اینستاگرام، قسمت استوری آن است که تحولی در استفاده از شبکه های اجتماعی بوجود آورد و حتی بسیاری دیگر از پلتفرم های شبکه اجتماعی مانند توییتر و یا تلگرام نیز این آپشن را به برنامه خود اضافه کردند.

از قابلیت استوری اینستاگرام می توان جهت فروش محصولات و معرفی محصول و همچنین برای به اشتراک گذاشتن لحظات خوب و لذت بخش با دوستان و مخاطبان استفاده کرد. اما همچنان با وجود داشتن تیم فنی بسیار قوی، ممکن است برنامه اینستاگرام با مشکلاتی مواجه شود که در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی مشکلات این برنامه در حین گذاشتن استوری اینستاگرام و همچنین روش های رفع مشکل آن بپردازیم.

مشکلات استوری اینستاگرام

ا. لود نشدن استوری اینستاگرام

۲. آپلود نشدن عکس و فیلم استوری اینستاگرام

۳. آپلود نشدن Gif در استوری

۴. سیاه شدن صفحه استوری

این موارد از رایج ترین مشکلاتی است که برای استوری اینستاگرام پیش می آید، که هر کدام از این موارد بدلیل خاصی اتفاق می افتد و البته راه حل برطرف کردن این مشکلات نیز وجود دارد.

در پاراگراف های بعدی به ارائه دلایل و راه حل های رفع مشکل استوری اینستاگرام خواهیم پرداخت.

[contact_info title= “4روش رفع مشکل استوری اینستاگرام-بازنشدن استوری اینستاگرام”] 

دلایل باز نشدن استوری اینستاگرام

بدون شک یکی از پرکاربردترین عناصر مورد استفاده اکثر کاربران، استوری های ۲۴ ساعته است. این محتوای زودگذر به شما امکان می دهد عکس ها یا ویدیوهایی را که هر روز ناپدید می شوند پست کنید.

اینستاگرام یکی از پلتفرم هایی است که تعداد کاربران فعال بیشتری نسبت به بقیه برنامه ها دارد. افراد زیادی با استفاده از برنامه اینستاگرام و از طریق پیام خصوصی با دیگران ارتباط برقرار می کنند، از طریق این برنامه کاربران می توانند به سرعت، رایگان و به صورت خصوصی از طریق تلفن همراه و رایانه شخصی خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

اگر جزو کاربران فعال اینستاگرام باشید، ممکن است مشکلاتی که در متن بالا ذکر کرده ایم، برای شما پیش آمده باشد و حالا به دنبال راه حلی برای رفع مشکل آن هستید. در ادامه این مقاله راه هایی برای زمانی که استوری اینستاگرام روی گوشی آیفون یا اندروید شما بارگذاری نمی شود، ارائه کرده ایم.

گاهی اوقات به‌روزرسانی‌ها و ترافیک بالا می‌تواند باعث خطاهای آپلود شوند. همچنین ممکن است محصول یک باگ باشند که توسط نسخه جدید ایجاد می شود یا خطایی باشد که شبکه همان دستگاه تلفن همراه ایجاد می کند.

در صورتی که برای دسترسی به استوری های کاربران دیگر یا حتی در ارسال استوری های خود از طریق برنامه اینستاگرام مشکل دارید، ادامه مقاله را با دقت مطالعه کرده و راه حل های ارائه شده را اجرا کنید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت مشاوره نیم بها کلیک کنید

باز نشدن یا به اصطلاح بالا نیامدن استوری اینستاگرام، دلایل مختلفی دارد ازجمله؛

ضعیف بودن اینترنت: اگر اینترنت شما ضعیف و کند باشد، استوری که در اینستاگرام قرار می دهید، آپلود نمیشود و یا اگر استوری فرد دیگری را بخواهید ببینید، باز نمیشود.

آپدیت نبودن برنامه اینستاگرام: یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود استوری اینستاگرام شما باز نشود، استفاده از نسخه قدیمی این برنامه می باشد که با آپدیت کردن برنامه این مشکل حل می شود.

بیشتر بخوانید:   رفع مشکل بیرون پریدن از اینستاگرام

مشکل سرور اینستاگرام: گاهی اوقات مشکل از خود اینستاگرام و مشکلاتی است که در سرور آن پیش آمده، که این باعث می شود تا چند ساعت امکان استفاده از خدمات اینستاگرام فراهم نشود.

محدود شدن اکانت اینستاگرام: گاهی اوقات به دلیل فالو آنفالو کردن غیر طبیعی و زیاد، اکانت شما از طرف اینستاگرام دچار محدودیت می شود و برخی از امکانات آن برای مدتی از دسترس شما خارج می شود.

کش و حافظه داخلی اینستاگرام: یکی دیگر از علت های باز نشدن استوری اینستاگرام، پر بودن کش و حافظه داخلی برنامه اینستاگرام است که در ادامه آموزش پاک کردن آن را خواهیم داد.

تاریخ و زمان گوشی موبایل: این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما یکی از دلایل احتمالی آپلود نشدن استوری های شما است. مطمئن شوید که تاریخ و ساعت گوشی هوشمند شما صحیح است و ترجیحاً به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود.

محتوای نامناسب: هوش مصنوعی اینستاگرام، به محتوای نامناسب اجازه پخش و انتشار نمی دهد، البته پیش آمده که در برخی موارد، اینستاگرام به اشتباه محتوای شما را نامناسب تشخیص می دهد و در برخی موارد حساب کاربری شما را بلاک میکند که برای حل این موضوع باید با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید و موضوع را گزارش کنید.

مواردی که در پاراگراف های بالا به آن اشاره کرده ایم، عمده مشکلات و دلایل بالا نیامدن استوری اینستاگرام و باز نشدن استوری اینستاگرام می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از راه حل های رفع مشکل استوری اینستاگرام را برای شما شرح دهیم.

راه های رفع مشکل بازنشدن استوری اینستاگرام

در مرحله اول برنامه اینستاگرام خود را آپدیت و بروزرسانی کنید. با مراجعه به گوگل پلی و اپ استور می توانید این به روزرسانی را انجام دهید.

در مرحله بعد اگر مشکل بخاطر فضای ناکافی بود، گوشی خود را ریست کنید و دوباره وارد برنامه شوید.

تنظیمات تاریخ و زمان را بررسی کنید؛

همچنین باید مطمئن شوید که زمان و تاریخ در گوشی موبایل شما به درستی تنظیم شده است. در اینجا مراحل دقیق اصلاح آنها آورده شده است.

مرحله ۱. به «تنظیمات» > «عمومی» > «تاریخ و زمان» بروید

مرحله ۲. منطقه زمانی خود را انتخاب کنید

مرحله ۳. تاریخ و زمان صحیح را تغییر دهید

مرحله۴. حافظه کش گوشی خود را پاک کنید، برای این منظور راهنمایی های زیر را دنبال کنید

مرحل۵. Apps یا  Application Manager را انتخاب کنید. Instagram را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده، وارد بخش Storage شوید و گزینه های Clear Cache و Clear Data را انتخاب کنید.

راه های رفع مشکل بازنشدن استوری اینستاگرام

 

اینستاگرام برای ویدیوهای منتشر شده در استوری محدودیت هایی دارد. فایل باید حداکثر ۱۵ مگابایت داشته باشد و ترجیحا MP4 باشد. فرمت MOV توسط برنامه پشتیبانی نمی شود. مدت زمان ویدیو نیز باید حداکثر ۶۰ ثانیه، حداکثر عرض ۱۰۸۰ پیکسل و ۳۰ فریم در ثانیه یا کمتر باشد. قبل از تلاش برای آپلود مجدد، مطمئن شوید که ویدیوی شما با این شرایط مطابقت دارد.

شاید کمی ساده به نظر برسد، اما گاهی اوقات بسته داده اینترنت موبایل به پایان می رسد و کاربر متوجه آن نمی شود. اگر این اتفاق بیفتد، بدیهی است که ویدیو هنگام بارگذاری خطا می دهد. مطمئن شوید که اینترنت همراه شما حجم دارد و تمام نشده است.

گاهی اوقات دیده شده که مشکل استوری اینستاگرام، از مجوز های برنامه برای گذاشتن اینستاگرام است. یعنی شما اجازه انتشار استوری را در تنظیمات خود اینستاگرام فعال نکرده اید. برای فعال کردن این گزینه طبق مراحل زیر عمل کنید.

به صفحه پروفایل خود رفته و سه خط را لمس نمایید.

مشکل استوری اینستاگرام

 

بیشتر بخوانید:  نحوه نصب اینستاگرام و ساخت اکانت [نصب اینستا در کامپیوتر]

Setting را در پایین صفحه لمس کنید به بخش Privacy بروید و گزینه Story را لمس نمایید.

مشکل استوری اینستاگرام

 

گزینه Allow Resharing to Stories را فعال کنید تا خود و سایرین امکان اشتراک پست در استوری را داشته باشید.

مشکل استوری اینستاگرام

 

 

رفع مشکل سیاه شدن استوری اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که کاربران گزارش داده اند، سیاه شدن استوری اینستاگرام و باز نشدن استوری اینستاگرام میباشد.

ممکن است قصد گذاشتن استوری را داشته باشید هنگامی که میخواهید استوری را آپلود کنید صفحه سیاه شود و یا پیغام publication in progsess و یا loading progsess نمایان شود، و یا اینکه صفحه سیاه شود که در نهایت استوری آپلود نمیشود.

این مشکل استوری اینستاگرام زمانی اوج میگیرد که به شما نه اجازه میدهد استوری را آپلود کنید و نه اجازه میدهد استوری را پاک کنید، و شما باالاجبار باید ۲۴ ساعت صبر کنید که مهلت استوری تمام شود تا دوباره توانید شانس خود را امتحان کنید.

در زمینه بازنشدن استوری اینستاگرام و در پاسخ به سوال اینکه چرا استوری اینستاگرام بالا نمیاد، باید به این نکته توجه داشته باشید که محتوای استوری شما GIF نباشد زیرا اینستاگرام اجازه آپلود استوری به فایلهای GIF را نمیدهد،

و ممکن است اگر فایل شما GIF باشد باعث سیاه شدن صفحه و بالا نیامدن استوری شود.

نصب مجدد جهت جلوگیری از سیاه شدن استوری اینستاگرام

یکی از راه حل ها برای رفع مشکل استوری اینستاگرام، حذف برنامه و نصب مجدد آن است،

پس به منوی گوشی خود رفته و به منظور رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام، برنامه اینستاگرام را از تلفن همراه خود پاک کنید، اگر سیستم عامل گوشی شما اندروید است برنامه را از  google play و اگر از سیستم عامل آی او اس استفاده میکنید از app store، مجدد اینستاگرام را دانلود کنید.

برنامه را پس از دانلود شدن نصب کنید، (به این نکته توجه کنید که اگر مشکل نصب نشدن اینستاگرام را دارید ما در مقاله ای مجزا به حل این مشکل پرداخته ایم.)

بعد از نصب مجدد برنامه در صفحه باز شده نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید، به احتمال ۹۹ درصد با انجام این راه حل، مشکل سیاه شدن استوری اینستاگرام شما از بین رفته است.

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که در بعضی مواقع ممکن است تمام راه حل ها جهت رفع مشکل استوری اینستاگرام امتحان کرده اید اما نتیجه نگرفتید، در این صورت ممکن است مشکل از اتصال اینترنت شما باشد.

پس در اولین مرحله از اقدامات برای حل مشکل بازنشدن استوری اینستاگرام، اگر به اینترنت خط متصل هستید، اتصال را قطع کرده و به وای فای متصل شوید و بلعکس.

[contact_info title= “4روش رفع مشکل استوری اینستاگرام-بازنشدن استوری اینستاگرام”] 

در آخر

اگر هنوز هیچ یک از راه حل ها جواب نداد و استوری های شما بارگذاری نشد، این بار می توانید با تماس با پشتیبانی اینستاگرام مشکل را گزارش دهید. در صورت عدم ارتباط با پشتیبانی اینستاگرام با مرکز الورایانه کمک تماس گرفته تا ما در اصرع وقت مشکل استوری اینستاگرام شما را حل کنیم.

سوالات متداول

۱- دلیل باز نشدن استوری در بعضی مواقع چیست؟

دلایل مختلفی از جمله مشکل سرعت اینترنت ، مشکلات vpn، مشکلات کش برنامه اینستاگرام و … می تواند در این امر دخیل باشد که بطور کامل در مقاله در مورد آنها صحبت شده است.

۲- برای حل مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام چکار کنیم؟

آپدیت کردن اپلیکیشن اینستاگرام ، تعویض اینترنت و مسائلی از این دست می تواند شما را کمک کند. همچنین می توانید حافظه پنهان اینستاگرام خود را از طریق تنظیمات تلفن همراه خود بررسی کنید.

۱۵ نظر

  1. سلام من مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام دارم باید چیکار کنم

    • گروه الورایانه کمک

      باسلام و وقت بخیر
      ابتدا اتصال داده خود را چک کنید اگر مشکل حل نشد از راه حل های مقاله پیش برید..

  2. سلام خسته نباشید پیج جدید زدم برای جلوگیری از سیاه شدن صفحه اینستاگرام باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      مراحل رفع سیاه شدن صفحه اینستاگرام را به صورت تخصصی توضیح داده ایم..چنانچه موفق به حل مشکل نبودین با کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید..

      • من به تازگی مشکلی برام پیش اومده مثلا اگر یه اکانت چندتا استوری داشته باشه میزنم نمیره بعدی باید بیام بیرون دوباره داخل بشم تا استوری بعدی همون صفحه رو ببینم داخل صفحه استوری باشم نه میره قبلی نه میره بعدی فقط باید خارج بشم دوباره برای دیدن استوری بعد بزنم رو اکانت لطفا راهنمایی کنید

        • گروه الورایانه کمک

          با سلام و وقتا بخیر کاربر عزیز
          شما برای حل مشکل استوری اینستاگرام خود میتوانید راه حل های پیشنهادی مقاله را انجام داده و در صورتیکه موفق به رفع مشکل نشوید می توانید با کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام ارتباط بگیرید.

  3. سلام راه های رفع مشکل استوری اینستاگرام اگه اشتباه انجام بدیم چی میشه من بلد نیستم

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      خطا در انجام مراحل رفع مشکل استوری اینستاگرام باعث میشود اینستاگرام شما ر ربات شناسایی کند و اکانت شما را مسدود کند..

  4. دلیل باز نشدن استوری اینستاگرام چیه
    هروقت بخوام میتونم تماس بگیرم باهاتون؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      باز نشدن استوری اینستاگرام دلایل زیادی دارد و یکی از دلایل میتواند این باشد که شما از فیلترشکن استفاده میکنید و به دلیل تغییر آی پی های متفاوت، اینستاگرام فعالیت شما را اسپم تلقی میکند..
      بله کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به شما هستند و مشکل شما را در کمتر از یک ساعت حل خواهند کرد..

  5. سلام و خسته نباشین برای رفع مشکل سیاه شدن استوری اینستاگرام چه پیشنهادی دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      برای حل مشکل سیاه شدن استوری اینستاگرام ابتدا باید داده تلفن همراه خود را بررسی کنید و فیلترشکن خود را خاموش کنید سپس طبق مراحل مقاله پیش بروید..

  6. سلام خسته نباشید من مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام دارم هرکاری میکنم استوریای اینستام باز نمیشن صفحه ی استوریم سیاه میشه

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      ابتدا داده تلفن همراه خود را چک کنید و در صورت امکان به وای فای وصل شوید و با کمک این مقاله https://b2n.ir/b50931 مراحل را قدم به قدم پیش روید..

  7. سلام خسته نباشید من مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام دارم هرکاری میکنم استوریای اینستام باز نمیشن راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *