خانه / اینستاگرام / تایید دو مرحله ای اینستاگرام-نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام
تایید دو مرحله ای اینستاگرام-نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

تایید دو مرحله ای اینستاگرام-نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بزرگترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر دنیاست، و چون پلتفرم اشتراک گذاری عکس ها و ویدئو های شخصی کاربران است، مسئله حفظ حریم شخصی، امنیت اکانت کاربران و جلوگیری از هک شدن اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارد.

یکی از راههایی که می توان با استفاده از آن امنیت پیچ اینستاگرام را بالا برد، تایید دو مرحله ای اینستاگرام است، این ویژگی که در بسیاری از شبکه های اجتماعی پیش بینی شده، باعث می شود که فرد تنها در صورت احراز هویت دو مرحله ای بتواند وارد حساب کاربری خود شود و در غیر این صورت امکان ورود به حساب کاربری خود را نخواهد داشت.

هنگامی که احراز هویت دو مرحله‌ای را در اینستاگرام فعال کنید، کدهای امنیتی دریافت خواهید کرد که هر بار که با دستگاه جدیدی وارد می‌شوید از شما خواسته می‌شود آن‌ها را وارد کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه فعال کردن این ویژگی امنیتی با ما همراه باشید.

[contact_info title= “نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام”] 

نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام

  • باز کردن برنامه اینستاگرام
  • انتخاب نماد منو از قسمت بالای صفحه پروفایل اینستاگرام
  • باز کردن تنظیمات
  • کلیک بر روی گزینه امنیت
  • انتخاب گزینه احراز هویت دو مرحله ای
  • انتخاب گزینه شروع
  • انتخاب یکی از ۳ گزینه نمایش داده شده و وارد کردن اطلاعات خواسته شده

برنامه اینستاگرام را در باز کنید، سپس مرحله به مرحله با ما پیش بروید. نماد منو در سمت راست بالای صفحه پروفایل اینستاگرام را انتخاب کنید.

تنظیمات را در منو انتخاب کنید

نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

روی امنیت ضربه بزنید.

احراز هویت دو مرحله ای را انتخاب کنید.

شروع را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

هنگامی که گزینه شروع را بزنید وارد صفحه ایی می شوید که دارای ۳ گزینه است.

  • گزینه تایید یا احراز هویت دو مرحله ایی از طریق واتساپ
  • تایید دو مرحله ای از طریق شماره تلفن همراه
  • و احراز هویت از طریق برنامه ها و اپلیکیشن های جانبی.

در ادامه هر ۳ مورد را توضیح خواهیم داد.

تایید دو مرحله ای از طریق واتساپ

شما هنگامی که گزینه تایید دو مرحله ای از طریق واتساپ را فعال کنید، از شما می خواهد که شماره تلفنی که واتساپ بروی آن نصب است را وارد کنید. پس از آن یک کد برای شما ارسال می شود که با وارد کردن کد این گزینه برای شما فعال خواهد شد.

نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام از طریق شماره تلفن همراه

این روش نیز مانند روش بالاست، شما با وارد کردن شماره تلفن همراه خود احراز هویت میکنید، و اینستاگرام کدی را برای تایید برای شما ارسال میکند. کد را وارد کرده و این گزینه برای شما فعال می شود.

بیشتر بخوانید:   رفع مشکل بیرون پریدن از اینستاگرام

تنها نکته ایی که باید در این روش به آن توجه کنید این است که شماره ایی که وارد میکنید باید قبلا در اکانت شما تنظیم شده باشد تا اس ام اس کد فعال سازی برای شما ارسال شود.

تایید دو مرحله ای از طریق برنامه های جانبی

مورد آخری که اینستاگرام به شما برای تایید دو مرحله ای پیشنهاد میدهد، برنامه جانبی رمز یکبار مصرف است.این برنامه ها طوری عمل میکنند که هر ۶۰ ثانیه کد اتوماتیک تغییر کرده و شما تنها در این زمان می توانید از کد استفاده کنید.

تایید دو مرحله ای از طریق برنامه های جانبی

خود اینستاگرام برنامه قوی و معتبر Google authenticator را پیشنهاد می دهد، با نصب این اپلیکیشن و تنظیم کردن و وارد کردن ایمیلی که در اکانت اینستاگرام خود بکار برده اید، امکان استفاده از رمز یکبار مصرف از طریق این برنامه جانبی را خواهید داشت.

برای گوشی های آیفون نیز Apple Passwords برنامه مورد تایید اینستاگرام است.

در پایان، و پس از فعال کردن هر یک از گزینه های تایید دو مرحله ای اینستاگرام به شما چند عدد کد امنیتی می دهد که حتما قبل از خروج از آن اسکرین شات گرفته و مراقب باشید که دست افراد دیگری نیافتد، این کد های امنیتی به شما کمک میکند که در صورت عدم دسترسی به گوشی موبایلتان بتوانید اکانت خود را بازیابی و وارد آن شوید.

حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام با ایمیل

  • باز کردن برنامه اینستاگرام
  • ورود به بخش پروفایل
  • انتخاب گزینه تنظیمات امنیتی
  • کلیک بر روی گزینه آبی (غیر فعال کردن گزینه)
  • تایید گزینه نمایش داده شده

راهنمای تصویری حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام با شماره

  1. وارد برنامه اینستاگرام شوید و در ادامه وارد بخش پروفایل خود مراجعه نمایید.

حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام:

۲. به تنظیمات امنیتی بروید.

حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام:

۳. روی دکمه آبی ضربه بزنید تا خاموش شود.

حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام

۴. تأیید کنید که می خواهید ویژگی احراز هویت دو مرحله ای را خاموش کنید

حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام

۵. انجام شد!

ممکن است شما جز کاربرانی باشید که ورود دو مرحله ای پیج اینستاگرام خود را فعال کرده اید و حالا دیگر دسترسی به خط موبایل یا ایمیلی که داخل پیچ ثبت کرده بودید را ندارید، مثلا سیمکارت مدنظر را گم کرده اید، یا سیمکارت به دلیل عدم استفاده طولانی مدت، حالا غیرفعال شده و توسط اپراتور سلب امتیاز شده است، و یا رمز ایمیلی که ثبت کرده بودید را فراموش کرده اید و یا اصلا آدرس آن ایمیل را به خاطر نمیاورید.

بیشتر بخوانید:  رفع محدودیت سنی در اینستاگرام-بازیابی پیچ زیر13سال

برخی دیگر از کاربران تایید دو مرحله ای اینستاگرام خود را نه با روش ارسال SMS و ایمیل، بلکه با روش برنامه، فعال کرده بوده اند، مثلا از طریق برنامه گوگل اتنیکیتور (Google Authenticator) یا برنامه Dou Mobile و حالا یا آن برنامه را حذف کرده اند و یا مثلا گوشی خود را ریست فکتوری یا فلش کرده، یا گوشی را گم کرده اند، یا اصلا گوشی خراب شده و دیگر روشن نمیشود، خلاصه دیگر به برنامه گوگل اتنیکیتور را که پیشتر نصب کرده بودند دسترسی ندارند.

[contact_info title= “نحوه فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام”] 
در آخر:
برای اینکه از سواستفاده هکرها و سرقت اطلاعات شخصی خود در شبکه های اجتماعی بخصوص در اینستاگرام جلوگیری کنید، حتما باید تایید دو مرحله ای را برای اکانت های خود فعال کنید.

همچنین برای رفع مشکل فراموشی تایید دو مرحله ای اینستاگرام، و بروز مشکلات دیگر بهتر است که حساب اینستاگرام خود را به دیگر شبکه های اجتماعی مانند facebook متصل کنید.
اگر سوالی در خصوص تایید دو مرحله ای اینستاگرام و یا موضوعات شبکه های اجتماعی برایتان پیش آمد با کارشناسان ما، الورایانه کمک تماس بگیرید تا مشکل خود را در سریع ترین زمان حل کنید.

سوالات متداول

۱.نحوه فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام به چه صورتی می باشد؟

شما از ۳ روش می توانید تایید دو مرحله ایی اینستاگرام را فعال کنید. تایید یا احراز هویت دو مرحله ایی از طریق واتساپ تایدد دو مرحله ایی از طریق شماره تلفن همراه و احراز هویت از طریق برنامه ها و اپلیکیشن های جانبی.

۲.نحوه حذف و غیر فعال کردن تایید دو مرحله ایی چگونه است؟

روی منوی همبرگر ضربه بزنید و به تنظیمات بروید،به تنظیمات امنیتی بروید،روی دکمه آبی ضربه بزنید تا خاموش شود، تأیید کنید که می خواهید ویژگی احراز هویت دو مرحله ای را خاموش کنید.

۳-روش دو مرحله ای کردن اینستاگرام چگونه است؟

برای فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام و یا حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام می توانید از روش های گفته شده در بطن مقاله استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *