خانه / مودم / آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای
آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای

آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای

در عصر جدید در اکثر محیط های کاری و خانه ها مردم برای اتصال به اینترنت از وای فای استفاده می کنند. همچنین گسترش استفاده از مودم های بی سیم باعث شده با آن که مودم شما دارای رمز عبور است اما باز هم افراد سودجو به وای فای شما متصل شوند و به صورت رایگان از حجم اینترنتتان استفاده کنند. به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم به آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای و همچنین نحوه قطع اتصال افراد متصل به وای فای بپردازیم.

شما می توانید از روش های مختلفی برای مشاهده افراد متصل به wifi استفاده کنید. یکی از راه های جلوگیری از سو استفاده هکرها و حفظ امنیت وای فای، کنترل افراد متصل به وای فای می باشد.

دراین مقاله گروه الو رایانه کمک چند نرم افزار را که قابلیت مشاهده افراد متصل به وای فای برای اندروید، iOS و ویندوز را دارد کرد و نحوه مشاهده افراد متصل به وای فای کامپیوتر به شما معرفی خواهد.

همچنین می توانید مقالات ما را نیز در این خصوص مانند اعمال محدودیت در اتصال به وای فای، آموزش بازیابی رمز مودم و مک فیلتر در مودم دی لینک مطالعه فرمایید.

[contact_info title= “آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای”] 

آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای در کامپوتر و لپ تاپ

با توجه به گسترده بودن سیستم عامل ویندوز، راه های زیادی برای بررسی افراد متصل به wifi خود در پیش رو دارید، فرقی نمی کند کاربر لپ تاپ باشید یا رایانه شخصی، با استفاده از نرم افزار های متنوعی می توانید به لیست افرادی که به مودم شما متصل هستند دسترسی پیدا کنید.

یکی از ساده ترین نرم افزار ها برای این امر، Wireless Network Watcher می باشد. این برنامه رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و با اسکن سریع داده های مربوط به شبکه وای فای شما، اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

_ ابتدا نرم افزار Wireless Network Watcher را دانلود و نصب نمایید.

_  پس از اینکه وارد برنامه شدید، منتظر بمانید تا فرآیند اسکن تمام شود.

_ از قسمت پایین، سمت چپ می توانید وضعیت اسکن را بررسی نمایید.

_ بعداز پایان اسکن، لیست افرادی که به وای فای شما متصل شده اند را مشاهده می نمایید.

برنامه GlassWire Pro برای افرادی مناسب می باشد که طرفدار کار با برنامه هایی هستند که دارای محیط مدرن و گرافیکی می باشد. این نرم افزار هم برای ویندوز طراحی شده و اطلاعات و مدیریت کاملی از شبکه وای فایتان را در اختیارتان قرار می دهد، هم چنین با استفاده از این برنامه می توانید، متوجه شوید که میزان مصرف اینترنت یک بخش خاص از سیستم شما چه مقدار بوده است. بعد از نصب این برنامه به بخش Network رفته و لیست افرادی که به وای فای شما وصل شده اند را مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای حل مشکل ارور 651 مودم

نکته : یکی از مهم ترین قابلیت های برنامه GlassWire Pro، هشدار هنگام اتصال وای فای جدید می باشد.

آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای در گوشی هوشمند

با توجه به محبوبیت گوشی های موبایل نسبت به سیستم هایی مانند لپ تاپ و کامپیوتر، بیش تر کاربران به دنبال روشی برای مشاهده افراد متصل به وای فای در گوشی هوشمند می گردند.

ما در این بخش به شما آموزش می دهیم که چگونه با گوشی اندروید و آیفون خود افراد وصل شده به مودمتان را مشاهده نمایید.

 

مشاهده افراد متصل به وای فای در گوشی هوشمند

آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای در اندروید

با کمی جست و جو در لیست برنامه های گوگل پلی، با تعداد زیادی از نرم افزارهای مشاهده افراد متصل به وای فای رو به رو می شوید. در میان این نرم افزار ها شاید یکی از بهترین ها برنامه WiFi Inspector باشد. زیرا هم رابط کاربری ساده ای دارد و هم امکانات بسیار کاربردی را در اختیارکاربران خود قرار می دهد.

پس از نصب و ورود به این برنامه، اطلاعاتی مانند اسم و آدرس IP شبکه، لیست افراد متصل شده با شبکه، مک آدرس ها و غیره را مشاهده نمایید. همچنین این برنامه قادر است تا ادیوایس هایی که از طریق کابل LAN متصل شده اند را شناسایی کند.

 

مشاهده افراد متصل به وای فای در اندروید

 

آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای در ios

برای گوشی های ios نصب برنامه Fing می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد، زیرا این برنامه یکی از کامل ترین نرم افزار های مدیریت شبکه ios می باشد و امکانات زیادی را در اختیارتان قرار می دهد. این امکانات شامل موار زیر می شوند :

_ تست سرعت

_ اسکن پورت

_ پینگ دستگاه

_ Traceroute

_ جست و جوی DSN

_ چک کردن امنیت شبکه

آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای از طریق مودم

یکی از ساده ترین راه های بررسی افراد وصل شده به وای فای بررسی اطلاعاتی می باشد که در صفحه مدیریت و تنظیمات مودمتان در اختیار شما قرار داده می شود. استفاده از این روش شاید کمی پیچیده تر از روش ها گفته شده دیگر باشد و در صورتی که به بخش مدیریت مودم خود آشنایی ندارید؛ بهتر است از روش های گفته شده دیگر استفاده کرده و یا با مجموعه الو رایانه کمک تماس گرفته تا کارشناسان ما هر گونه تغییر و یا اطلاعاتی را که می خواهید در اختیار شما قرار دهند.

_ ابتدا آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را جست و جو نمایید.

_ نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. (رمز عبور و نام کاربری به صورت پیش فرض برای همه admin در نشر گرفته شده است)

_ بعد از ورود به بخش تنظیمات مودم، وارد بخش wireless شوید.

_ در این قسمت وارد بخش  wifi client list یا Attached devices و یا Connected devices شوید. (برای مدل های مختلف وای فای متفاوت است)

_ بعد از ورود به بخش مربوطه، می توانید لیست تمامی دستگاه های متصل شده به وای فای را مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای تنظیمات مودم زایکسل و کانفیگ مودم زایکسل

مشاهده افراد متصل به وای فای از طریق مودم

قطع اتصال افراد متصل به وای فای

ممکن است هنگام بررسی لیست افرادی که به وای فای شما متصل شده اند با یک فرد ناشناس رو به رو شوید، در چنین مواقعی حتما این سوال در ذهن شما شکل می گیرد که چگونه می توانید دسترسی افراد ناشناس به اینترنت خود را قطع کنید؟

ساده ترین راه، تغییر رمز مودم می باشد، با عوض کردن رمز وای فای تمامی افرادی که به اینترنت متصل هستند، دسترسی شان قطع شده و برای اتصال مجدد باید رمز وای فای جدید را وارد نمایند.

البته اگر قصد تغییر رمز ندارید و می خواهید تنها دسترسی فرد ناشناس را قطع نمایید باید آدرس مک شخص مورد نظر را بلاک کنید، برای این کار می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید.

_ ابتدا وارد آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ شوید.

_ با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل تنظیمات مودم خود شوید.

_ وارد بخش wireless شوید.

_ گزینه MAC address filter را پیدا کرده و تنظیمات آن را بر روی Activated قرار دهید.

_ گزینه action را بر روی Deny Association قرار داده تا چندین فیلد خالی برای شما نمایش داده شود.

_ با وارد کردن مک آدرس مورد نظرتان در این فیلدها و انتخاب کردن گزینه save می توانید شخص مورد نظرتان را بلاک کنید.

آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای

در آخر

ما در این مقاله روش های مشاهده افراد متصل به وای فای را برایتان شرح داده ایم و در انتها نیز به شما آموزش دادیم که چگونه می توانید دسترسی افراد ناشناس به مودمتان را قطع نمایید.

رمز مودم دقیق مثل رمز کارت بانکی یک چیز شخصی است و بهتر است به هیچ عنوان آن را در اختیار افراد نامطمئن قرار ندهید، با انجام مراحلی که شرح دادیم به سادگی می توانید دسترسی افراد به اینترنتان را محدود نمایید اما در صورتی که گزینه های امنیتی دیگر را به خوبی اعمال نکرده رعایت نکنید باز هم ممکن است چنین اتفاقاتی برای شما بیفتد، به همین دلیل می توانید با کارشناسان مجموعه تماس گرفته تا کارشناسان ما با اقداماتی خاص، امنیت وای فای شما را بالاتر ببرند.

[contact_info title= “آموزش مشاهده افراد متصل به وای فای”] 

سوالات متداول 

از چه طریقی می توان لیست افراد متصل به وای فای را مشاهده کرد؟

برای مشاهده لیست افراد متصل به مودمتان می توانید با استفاده از پنل تنظیمات مودم، برنامه و نرم افزارهای کاربردی که در این خصوص طراحی شده اند استفاده نمایید.

چگونه می توان دسترسی افراد ناشناس به مودم را قطع کرد؟

با استفاده از پنل تنظیمات مودم خود می توانید دسترسی افراد ناشناس به مودمتان را قطع نمایید، مراحل انجام این کار در متن مقاله آورده شده است.

می توانید در قسمت دیدگاه نظرات و سوالات خود را با مشاوران مرکز ما در میان بگذارید

۱۵ نظر

  1. برای مشاهده افراد متصل به وای فای یا همون مودم بهترین روش از بین روش هایی که توضییح دادین کدومه؟ روشی که امنیت بیش تری هم داشته باشه….

    • سلام کاربر گرامی
      بهتر است وارد پنل تنظیمات مودم خود شوید، البته در صورتی که با فضای پنل تنظیماتی مودم خود آشنایی ندارید، بهتر است روش های گفته شده دیگر را امتحان نمایید.

  2. برای دیدن افرادی که به مودمم وصل شدن حتما باید برنامه ای تو گوشیم نصب کنم نمی توانم بدون نصب برنامه ای این کار رو انجام بدم، گوشیمم آیفون ۱۳ پرو مکس ۱ ترابایت هستش و وقت خرید نات اکتیوشو خریدم هستش…ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      خیر بدون نرم افزار امکان نمیباشد. ابتدا نرم افزار Wireless Network Watcher را دانلود نمایید و پس از اسکن، تعداد افرادی را که به مودم شما متصل هستند نمایش داده خواهد شد.

  3. حسام مردپرور

    دیدن افرادی که به مودمم وصل هستن چه فایداه ای دار ه مگه فقط اونایی که رمز رو دارن نمیتونن وصل شن؟؟???????????

    • سلام کاربر گرامی!
      با توجه به این موضوع که ممکن است افراد سودجو بدون اجازه شما بتوانند به رمز وای فای شما دسترسی پیدا کرده و به آن متصل شوند، بهتر است هر چند وقت یک بار، لیست افرادی که به مودم شما متصل می شوند را مشاهده و در صورت وجود فرد نا آشنا دسترسی شخص را به اینترنت قطع کرده رمز وای فای خود را عوض کنید.

  4. حسام مردپرور

    دیدن افرادی که به مودمم وصل هستن چه فایداه ای دار ه مگه فقط اونایی که رمز رو دارن نمیتونن وصل شن؟؟

  5. من لیست افرادی که به وای فایم متصل شدن رو چک کردم و یه فرد ناشناس بود، چه جوری میتونم دستر سی رو قطع کنم؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      ابتدا وارد آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ شوید.
      _ با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل تنظیمات مودم خود شوید.
      _ وارد بخش wireless شوید.
      _ گزینه MAC address filter را پیدا کرده و تنظیمات آن را بر روی Activated قرار دهید.
      _ گزینه action را بر روی Deny Association قرار داده تا چندین فیلد خالی برای شما نمایش داده شود.
      در این قسمت باید مک آدرس موردنظر را وارد نمایید که میتوانید جهت راهنمایی بیشتر به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

  6. وقتی امنیت مودمم بالا هست چرا باید چک کنم که چه افرادی به مودمم وصل شدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام کاربر گرامی
      با توجه به اینکه ممکن است افراد غریبه و سود جو، بتوانند به رمز مودم شما دسترسی پیدا کرده و از حجم اینترنت شما استفاده کنند؛ بهتر است در بازه های زمانی مشخص رمز وای فای خود را عوض کرده و لیست افرادی که به مودم شما وصل می شوند را مشاهده نمایید.

  7. ابراهیم سلیم پور خندانی

    سیستم عامل گوش من اندروید هستش و نمیخوام برنامه جانبی نصب کنم، آیا ممکن هست بدون نصب برنامه جانبی افراد متصل به وای فای رو مشاهده نماییم.

    • الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      خیر جهت مشاهده افراد متصل به وای فای با نصب برنامه ای خاص که در مقاله به آن اشاره کردیم میتوانید افرادی که به مودم شما وصل هستند را مشاهده نمایید.

  8. من مودم دی لینک دارم چه جوری می تونم دسترسی افراد غریبه به مودمم رو قطع کنم؟؟؟؟

    • الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      با توجه به اینکه آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ به صورت پیش فرض در تمامی مود ها وجود دارد، شما با عوض کرد آی پی مودم خود میتوانید از استفاده افراد سودجو جلوگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *