خانه / مودم / تنظیمات مودم دی لینک-کانفیگ مودم دی لینک
تنظیمات مودم دی لینک

تنظیمات مودم دی لینک-کانفیگ مودم دی لینک

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، تعداد کاربران در اینترنت روز به روز افزایش پیدا کرده و تقاضا برای اینترنت پر سرعت تر بیشتر شده است. برای استفاده از اینترنت، باید سرویس اینترنت را از شرکت های ارائه دهنده آن، (ISP) مانند شاتل و مخابرات تهیه کنیم، در ادامه پس از خرید مودم و سرویس اینترنت، باید تنظیم مودم ADSL خود را برای دسترسی به اینترنت انجام دهیم. در ادامه این مقاله، به بررسی تنظیمات مودم دی لینک پرداخته خواهد شد که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید شبکه ای با امنیت بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشید.

مودم دی لینک از جمله مودم‌های محبوب و پرکاربرد در بازار بوده که برای اتصال به اینترنت در خانه، دفتر کار و سایر محل‌های کاربردی استفاده می‌شود. تنظیمات مودم دی لینک از جمله موارد مهمی است که کاربران می‌توانند با آشنایی بیشتر در این زمینه به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند.

مودم هایی که اکثر کارشناسان برای استفاده پیشنهاد میدهند، مودم TP-LINK و D-LINK میباشند. در ادامه این مقاله، تنظیمات مودم دی لینک را بصورت جامع و کاربردی توضیح داده ایم.

حال سوال اینجاست که چرا باید مودم اینترنت را کانفیگ کنیم؟

هنگامی که اشتراک اینترنت ADSL را خریداری میکنیم، برای اولین بار اقدام به کانفیگ کردن مودم میکنیم، اما بعد از آن ممکن است به دلایل مختلفی مانند فراموشی رمز عبور، و یا نیاز به تغییر رمز عبور برای امنیت بالاتر و جلوگیری از هک شدن، نیاز به ورود به تنظیمات مودم و ایجاد تغییراتی در تنظیمات آن داشته باشیم، که در این مقاله در رابطه با تنظیمات مودم دی لینک به صورت جامع مطالبی ارائه کرده ایم.

[contact_info title= “تنظیمات مودم دی لینک-کانفیگ مودم دی لینک”] 

تنظیمات مودم دی لینک

تنظیم و کانفیگ مودم دی لینک فرآیندی تخصصی بوده که قصد داریم در این مقاله به ساده ترین روش آن را برای شما شرح دهیم.

توجه داشته باشید که برای کانفیگ مودم دی لینک علاوه بر مودم، به کابل شبکه LAN ، کابل تلفن، اسپلیتر نیز نیاز داریم. البته که اگر از روش بی سیم بخواهیم این مراحل را انجام دهیم، دیگر به کابل LAN نیازی نداریم.

نحوه کانفیگ مودم دی لینک

برای شروع فرایند کانفیگ مودم دی لینک، ابتدا کابل تلفن را اسپلیتر، و کابلی که از اسپلیتر خارج میشود را به پشت مودم وصل میکنیم.

هدف اسپلیتر جداسازی صدا از داده ها میباشد، استفاده از اسپلیتر باعث برطرف شدن نویزهای هنگام مکالمه میباشد، که هنگام استفاده از اینترنت، در مکالمه تلفنی شما خللی ایجاد نشود.

سپس بعد از اتصال سیم تلفن به مودم، یک سر کابل LAN را به کامپیوتر و سر دیگر را به یکی از پورت های مودم وصل کنید.

البته توجه داشته باشید هنگامی که برای اولین بار کابل LAN به مودم وصل میشود، به اینترنت دسترسی ندارید و باید فرایند تنظیمات مودم دی لینک را انجام دهید.

در بخش نوار آدرس (URL) ، آدرس IP که برای مودم شما تنظیم شده را وارد کنید. به طور پیش فرض این آدرس برای مودم ها ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ میباشد و کافیست این آدرس را مشابه تصویر زیر در جایگاه مشخص شده مرورگر وارد کنید.

بیشتر بخوانید:  علت قرمز شدن چراغ اینترنت مودم چیست ؟

نکته: ممکن است آدرس IP مودم شما قبلا توسط خودتان یا شخص دیگری تغییر کرده باشد، در این حالت برای پیدا کردن آدرس IP مودم باید وارد برنامه CMD ویندوز شوید.

نکته: اگر IP را وارد کردید و موفق نشدید به پنل کاربری راه پیدا کنید، اتصال کامپیوتر به مودم را چک کنید. (توجه کنید که مودم باید توسط کابل شبکه یا وای فای به کامپیوتر متصل شده باشد.) ،همچنین باید چک کنید که آی پی شما روی اتوماتیک تنظیم شده باشد.

تنظیمات مودم دی لینک

 

با وارد کردن آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ و زدن دکمه اینتر، وارد تنظیمات مودم دی لینک خواهید شد. در این بخش، قسمت username و password را با کلمه “admin” پر کنید.

 

نکته: توجه داشته باشید که به صورت پیش فرض نام کاربری و رمز عبور برای ورود به تنظیمات مودم دی لینک، admin میباشد که بهتر است برای جلوگیری از هک شدن و استفاده افراد سودجو، هرچه سریع تر نام کاربری و رمز عبور را تغییر دهید. 

Setup wizard

پس از ورود به صفحه تنظیمات مودم دی لینک، مانند تصویر زیر، در ستون چپ روی گزینه wizard کلیک کنید، سپس گزینه setup را انتخاب کنید، سپس مطابق تصویرگزینه setup wizard را لمس کنید که نصب و فرایند کانفیگ مودم دی لینک برای شما شروع شود.

تنظیمات مودم دی لینک

 

با لمس گزینه setup wizard یک صفحه برای شما باز میشود که نحوه کانفینگ مودم دی لینک را به صورت خلاصه شرح داده، سپس روی گزینه next کلیک کنید.

تنظیمات مودم دی لینک

تغییر رمز ورود به صفحه تنظیمات مودم دی لینک

با کلیک بر روی گزینه next، صفحه زیر برای شما باز خواهد شد که در این بخش میتوانید رمز ورود به صفحه تنظیمات مودم دی لینک را تغییر دهید.

مطابق تصویر در کادر اول کلمه admin را وارد کنید، در کادر دوم رمز جدید را وارد کنید، و در کادر سوم رمز جدید را تکرار کنید.

تنظیمات مودم دی لینک

نحوه کانفینگ مودم دی لینک و تنظیم ساعت و تاریخ

با انتخاب گزینه next شما به صفحه ی جدیدی هدایت میشوید.

در این مرحله طبق تصویر، باید زمان را تنظیم کنید. برای این کار کافیست موقعیت مکانی را تهران انتخاب کرده سپس گزینه next را بزنید.

تنظیمات مودم دی لینک

برقراری ارتباط ADSL با شرکت ارائه دهنده اینترنت

در این مرحله با صفحه ای مواجه خواهید شد که باید اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در این قسمت، کشور را ایران، ISP یا Internet Service Provider را روی گزینه Other و  Protocol را روی PPPOE قرار دهید.

سپس گزینه Connection Type  را به LLC  تغییردهید. توجه داشته باشید که VPI و VCI برای اکثر شرکت های ارائه دهنده اینترنت، به صورت پیش فرض روی ۰ و ۳۵ تنظیم شده است اما برای کانفیگ مودم دی لینک بهتر است که برای اطمینان بیشتر با شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید.

تنظیمات مودم دی لینک

همانطور که در تصویر فوق مشاهده میکنید، برای دسترسی به اینترنت، username و  password مورد نظر خود را که از مخابرات یا هر شرکت دیگر که گرفته اید وارد کنید، تا مودم بتواند از اینترنت استفاده کند.

کانفیگ مودم دی لینک و تنظیم SSID و رمز

کانفیگ مودم دی لینک و تنظیم SSID و رمز

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، در جایگاه مشخص شده بخش اول، نام وای فای خودتان (SSID)، و در بخش دوم رمز وای فای را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  تغییر آی پی مودم تی پی لینک

برای امنیت بیشتر در بخش Security Level گزینه WPA2-PSK را انتخاب کنید.

WPA2 در واقع یک پروتکل رمزنگاری میباشد که وظیفه اش ایمن کردن و رمزگذاری اطلاعات دریافتی ورودی و خروجی میباشد.

در بخش visibility status برای دیده شدن وای فای شما در لیست وای فای ها، گزینه Visible را انتخاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در این قسمت اگر گزینه Invisible را انتخاب کنید، نام وای فای شما را کسی نمیبیند، و در این حالت کاربر برای اتصال به وای فای باید هم نام وای فای را جست و جو کند هم رمز عبور را وارد کند. سپس گزینه next را انتخاب کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که حالت Invisible امنیت بالاتری دارد، چرا که برای کسی قابل مشاهده نیست. اما اگر نام وای فای را خودتان نیز فراموش کنید، مجددا باید وارد تنظیمات مودم دی لینک شوید و نام آن را تغییر دهید.

مرحله آخر تنظیمات مودم دی لینک

آخرین مرحله در کانفیگ مودم دی لینک، تایید اطلاعات وارد شده میباشد.

تنظیمات مودم دی لینک

در این مرحله با تصویر بالا رو به رو خواهید شد که شامل اطلاعات وارد شده توسط شما میباشد. برای تایید این اطلاعات گزینه Apply را انتخاب کنید.

معرفی چراغ های موجود در مودم دی لینک

  • چراغ Power : روشن بودن چراغ در این قسمت به معنای اتصال صحیح آدابتوروبرق مودم میباشد.
  • چراغ LAN : این چراغ نشان دهنده ی اتصال LAN به یک دستگاه دیگر میباشد.
  • چراغ Wireless : روشن بودن چراغ این قسمت به معنای فعال بودن قسمت وایرلس مودم میباشد.
  • چراغ WPS : این قسمت مربوط به WPS میباشد که یک استاندارد امنیتی شبکه وای فای است.
  • چراغ USB : روشن بودن این قسمت به معنای متصل بودن یک دستگاه USB میباشد.
  • چراغ DSL : روشن بودن مداوم و ثابت این قسمت به معنای وجود سرویس ADSL روی خط تلفن متصل شده به مودم است.
  • چراغ Internet : سبز بودن چراغ این قسمت نشان دهنده ی این است که تنظیمات مودم اینترنت به صورت صحیح انجام شده.

[contact_info title= “تنظیمات مودم دی لینک-کانفیگ مودم دی لینک”] 

سخن پایانی

همانطور که میدانید همه ما هنگامی که اشتراک ADSL را خریداری میکنیم، باید مودم خود را کانفیگ کنیم. کانفیگ کردن مودم به معنای تنظیم کردن صحیح مودم برای اتصال به اینترنت میباشد. ما حداقل باید مودم را یک بار تنظیم کنیم که آماده سرویس دهی به انواع دستگاه ها شود. با توجه به اینکه کاربران بسیاری سوالاتی راجع به تنظیم مودم داشتند، سعی کردیم اطلاعات مفیدی را در رابطه با تنظیمات مودم دی لینک و همچنین نحوه کانفیگ مودم دی لینک جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار دهیم.

چنانچه در هر مرحله دچار مشکل شدید و نتوانستید کانفیگ مودم دی لینک را انجام دهید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱- کانفیگ مودم یعنی چه؟

کانفیگ یعنی تنظیم کردن مودم برای اتصال صحیح به مودم.

۲- آدرس ورود به پنل کاربری مودم چیست؟

۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ آدرس ورود به پنل کاربری اکثر مودم ها میباشد.

۱۹ نظر

  1. برای کانفیگ مودم دی لینک چه شهریو انتخاب کنم خودم سنندجم

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      برای تنظیمات مودم دی لینک و کانفیگ مودم دی لینک در قسمت انتخاب شهر، Tehran را انتخاب نمایید.

  2. آدرسو برای کانفیگ مودم دی لینک چی بزنم از خودم اسم باید بزرام؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      جهت تنظیمات مودم دی لینک آدرس را Tehran وارد کرده و اسم را admin بنویسید.

  3. برای تغییر رمز و کانفیگ مودم دی لینک چه اسمی باید بنویسم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      جهت تنظیمات مودم دی لینک در قسمت وارد کردن اسم کلمه admin را وارد نمایید.

  4. برای تنظیمات یا کانفیگ مودم دی لینک باید تغییرآی پی بدم؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      جهت تنظیمات و کانفیگ مودم دی لینک نیاز به تغییر آی پی و استفاده از فیلترشکن نیست.

  5. کانفیگ مودم دی لینک بخوام انجام بدم ساعت و تاریخو از کجا باید تنظیم کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      طی انجام فرآیند تنظیمات مودم دی لینک و تنظیم ساعت و تاریخ کافیست موقعیت مکانی را تهران انتخاب کرده سپس گزینه next را بزنید.

  6. کامران مولاپور

    برای تنظیمات و کانفیگ مودم دی لینک کابل lan باید به کجا وصل کنم؟ میشه کانفیگ مودممو شما انجام بدید؟/؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر عزیز
      جهت تنظیمات مودم دی لینک باید بعد از اتصال سیم تلفن به مودم، یک سر کابل LAN را به کامپیوتر و سر دیگر را به یکی از پورت های مودم وصل کنید. بله میتوانید با کارشناسان پشتیبانی مجموعه ما تماس گرفته و کانفیگ مودم خود را به ما بسپارید.

  7. من دارم تنظیمات موئم دی لینک انجام میدم برای اداره میشه بگید کابل اسپلیتر یعنی چی؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      در فرآیند تنطیم و کانفیگ مودم دی لینک هدف اسپلیتر جداسازی صدا از داده ها میباشد، استفاده از اسپلیتر باعث برطرف شدن نویزهای هنگام مکالمه میباشد، که هنگام استفاده از اینترنت، در مکالمه تلفنی شما خللی ایجاد نشود.

  8. سلام اگه بخوام شما کانفیگ مودم دی لینک برام انجام بدید باید چیکار کنم؟

  9. کانفیگ مودم دی لینک یعنی چی؟ اصن کانفیگ کردن یعنی چی فقط مودم دی لینک میشه کانفیگ کرد؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      کانفیگ مودم به معنای راه اندازی و تنظیم صحیح مودم جهت اتصال به اینترنت میباشد و تمامی مودم های موجود در بازار جهت استفاده باید کانفیگ شوند.

  10. سلام من دارم تنظیمات مودم دی لینک انجام میدم یه گزینه آورده نوشته setup wizard اینو بزنم چی میشه؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      هنگامی که گزینه setup wizard را لمس می کنید نصب و فرایند کانفیگ مودم دی لینک برای شما شروع خواهدشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *