خانه / مودم / راهنمای حل مشکل ارور ۶۵۱ مودم
راهنمای حل مشکل ارور 651 مودم

راهنمای حل مشکل ارور ۶۵۱ مودم

در شرایطی ممکن است، هنگام کار با سیستم خود متوجه قطعی اینترنت و با پیام “Connection failed with error 651” یا “Error 651: The modem (or other connecting device) has reported an error” مواجه شوید. نمایش چنین پیغامی نشان دهنده وجود مشکل در اتصال به اینترنت است. 

در همین راستا، قصد داریم در ادامه به روش های حل مشکل ارور ۶۵۱ مودم، رفع ارور ۶۵۱ در ویندوز ۱۰ و حل مشکل ارور ۶۵۱ در ویندوز ۸ پرداخته ایم، تا اطلاعات کاملی را جهت حل این مشکل به شما عزیزان ارائه دهیم.

با توجه به این موضوع که عدم رفع این خطا باعث شده تا شما دیگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید و یا به دلیل عدم آگاهی و آشنایی کافی با سیستم کامپیوتر نتوانید به سادگی مراحل ذکر شده را طی نمایید، بهتر است با کارشناسان بخش فناوری مجموعه ما تماس گرفته تا تمامی این فرایند را در مطلوب ترین حالت طی و اقدام به حل مشکل شما نمایند.

[contact_info title= “راهنمای حل مشکل ارور ۶۵۱ مودم”] 

دلایل بروز Error 651 چیست ؟

ارور ۵۶۱ برای ویندوز های ۷ و ۸ و ۱۰ معمولا در شرایطی رخ می دهد که شما برای اتصال به اینترنت از کانکشن PPPoE استفاده می کنید. البته عوامل متعددی در بروز این خطا تاثیر دارند، به عنوان مثال؛ وجود مشکل در تنظیمات IP، وجود خطا در درایو کارت شبکه و … .

البته به صورت دقیق نمی توان مشخص کرد که کدام مورد باعث بروز چنین مشکلی در سیستم شما شده، اما با انجام راهکارهایی که در ادامه ارائه داده ایم، می توانید به حل مشکل ارور ۵۶۱ بپردازید.

حل مشکل ارور ۶۵۱ مودم

ارور ۶۵۱ در ویندوز ۱۰، ۸، ۷ زمانی رخ خواهد داد که شما جهت اتصال به اینترنت، از کانکشن PPPoE استفاده نمایید.

دلایل دیگری که باعث بروز این گونه مشکلات میشوند، وجود خطا در درایور کارت شبکه و وجود مشکل در تنظیمات IP و… می باشد.

گاهی بروز خطا در فایل raspppoe.sys باعث به وجود آمدن ارور خواهد شد که جهت حل مشکل خطای ۶۵۱ مودم با جایگزین کردن این فایل با نسخه ی جدید و بدون ایراد آن می توانید error 651 را رفع نمایید.

بیشتر بخوانید:  تنظیمات مودم تی پی لینک [کانفیگ مودم تی پی لینک]

به این ترتیب که شما باید به صورت دستی این فایل را از سیستم دیگری کپی و در کامپیوتر خود جایگزین کنید.

البته میتوانید از طریق کامند ویندوز نیز آن را رجیستری نمایید.

_ جهت انجام این کار ابتدا عبارت CMD را در منوی استارت تایپ و جست و جو نمایید و گزینه Command Prompt را انتخاب کرده و در قسمت زیر آن عبارت زیر را تایپ کرده و دکمه اینتر را بزنید؛

regsvr32 raspppoe.sys

حل مشکل ارور 651 مودم

_ حال سیستم خود را ری استارت کرده که تغییرات اعمال شوند.

چنانچه با انجام فرآیند فوق مشکل برطرف نشد، می توانید جهت حل مشکل ارور ۶۵۱ مودم، این بار با غیرفعال کردن پروتکل TCP/IP شانس خود را امتحان نمایید.

_ مجددا به Command Prompt مراجعه و این بار دستور زیر را تایپ نمایید؛

netsh int ip reset reset.log

حل مشکل ارور 651 مودم

سپس اینتر را بزنید و در انتهای کار سیستم را مجدد restart کنید. بعد از بالا آمدن ویندوز اتصال خود را بررسی نمایید.

_ یکی دیگر از روش های حل مشکل ارور ۶۵۱، غیر فعال کردن گزینه auto tuning است که پیش فرض بر روی سیستم فعال میباشد.

جهت غیرفعال کردن این گزینه در قسمت Command Prompt دستورالعمل زیر را تایپ نموده و کلید اینتر را بزنید:

Netsh interface tcp set global autotuning=disabled

1_حل مشکل ارور 651 مودم

در انتهای کار نیز برای اعمال تغییرات سیستم خود را ری استارت کنید.

حل مشکل ارور ۶۵۱ از طریق ریستارت کردن مودم و کامپیوتر

گاهی یکی از دلایل رخ دادن ارور ۶۵۱، وجود اشکالاتی در مودم و کامپیوتر بوده که تنها با ری استارت کردن می توان آن را حل کرد، در نتیجه بهتر است پیش از بررسی و به کار بردن روش های دیگر، یک بار سیستم را خاموش و روشن و بعد از آن مودم را خاموش و کابل های وصل شده را جدا کنید.

چند دقیقه صبر کرده و سپس کابل ها را مجددا نصب و مودم را به برق بزنید. حال مودم و کامپیوتر را روشن و کار خود را از سر بگیرید.

پس از روشن شدن و ورود سیستم به ویندوز، مجدد جهت اتصال اقدام نمایید.

رفع ارور ۶۵۱ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و۷ با غیر فعال کردن IPv6

جهت غیر فعال کردن IPv6 مطابق تصویر، به ترتیب روی آیکون اینترنت و استارت ویندوز راست کلیک کرده و Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:  خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت | راه حل

(اگر به این آیکون دسترسی ندارید، در قسمت استارت عبارت Network and Sharing Center را جست و جو و صفحه مورد نظر را پیدا کنید)

در این قسمت از ستون چپ گزینه Change adapter settings را انتخاب نمایید.

رفع ارور ۶۵۱ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و۷ با غیر فعال کردن IPv6

سپس روی کانکشن اینترنت خود راست کلیک و گزینه Properties را لمس کنید.

در پنجره ی جدیدی که باز میشود گزینه  Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6) را غیرفعال نمایید.

 

رفع ارور ۶۵۱ در ویندوز ۱۰ ، ۸ و۷ با غیر فعال کردن IPv6

حل مشکل ارور ۶۵۱ از طریق بروزرسانی درایو

جهت بروزرسانی درایور مودم ابتدا آن را دانلود و سپس Devices Manager را لمس کنید. (برای دسترسی سریع میتوانید عبارت را در قسمت استارت جست و جو کنید.)

حالا مودم خود را از میان گزینه های موجود پیدا کرده، روی آن راست کلیک و درایور را uninstall و آپدیت نمایید.

[contact_info title= “راهنمای حل مشکل ارور ۶۵۱ مودم”] 

کلام آخر

همان طور که می دانید خطای ۶۵۱، یک خطای شناخته شده در ویندوز ۷ بوده اما متاسفانه در نسخه های جدیدتر مانند ویندوز ۸ و ۱۰ نیز شاهد آن بوده ایم، این ارور بیش تر زمانی رخ داده که مشکلی در برقراری اتصالات شبکه LAN وجود داشته باشد.

متاسفانه هنگام مواجه شدن با این ارور دیگر هیچ تضمینی وجود نداشته که بتوانید به سادگی به اینترنت دسترسی یابید، به همین خاطر تلاش کرده ایم تا در این مقاله به روش های رفع این مشکل بپردازیم، البته در شرایطی ممکن است هنگام طی کردن مراحل دچار ابهام شده و یا بعد از انجام تمامی روش ها، مشکل شما بر طرف نشود، در چنین شرایطی می توانید با کارشناسان بخش فناوری مجموعه ما تماس گرفته تا در سریع ترین زمان ممکن اقدام به حل مشکل ارور ۶۵۱ مودم نمایند.

سوالات متداول 

آیا روش حل مشکل ارور ۶۵۱ مودم برای ویندوز های ۷،۸و۱۰ با یکدیگر متفاوت است؟

خیر هیچ تفاوتی در مراحل گفته شده وجود ندارد و شما می توانید با استفاده از راهنمای تصویری که در متن مقاله آورده ایم اقدام به رفع خطا ۶۵۱ مودم خود نمایید.

Error 651 چیست ؟

ارور ۶۵۱ بیش تر زمانی رخ داده که مشکلی در برقراری اتصالات شبکه LAN وجود داشته باشد.

۴ نظر

  1. ای خدا خیرتون بده
    دمتون گرم بابا درود بی پایان بر شما
    ارور ۶۵۱ میداد همش لپتابم هرکاری میکردم نمیشد روش شما رو انجام دادم، تو یه دقیقه درست شد
    کارتون درسته دمت گرم خدایی ایولا داری

  2. سلام وای دستتون در نکنه من وقتی با ارور، Error 651: The modem (or other connecting device) has reported an error رو به رو شدم واقعا داشتم دیونه میدشم و شما به دادم رسیدیم.
    مرسی از راه حل خوبی که داخل مطلب برام گذاشتین

  3. با عرض سلام،من اطلاعات زیادی در رابطه با کامپیوتر ندارم ولی همیشه سعی میکنم ایراد ها و خطا ها رو خودم رفع کنم و با این ارور ۶۵۱ هم همیشه مشگل داشتم و از روش ipv4 استفاده کردم و سیستم درست شد . از اطلاعات شما عزیزان کمال تشکر رو دارم . موفق باشید.

  4. باسلام،من از اینترنت مخابرات استفاده میکنم خطاهایی که میومد خیلی کلافه و عصبی م کرده بود خصوصا ۶۵۱،برای حل این مشکل داخل تنظیمات مودم pppoe رو به bridge تغییر دادم مشکل حل شد برای خطاهای مختلف هم که میومد یکبار مودم رو ریست کردم،البته ریست با خاموش و روشن فرق میکنه که یک دکمه کوچک پشت مودم یا یک سوراخ ریز هست که باید با یک سوزن ۳۰ ثانیه نگه دارید چند بار خاموش روشن میشه و دوباره وارد تنظیمات مودم میشید و دوباره تنظیمات رو درست میکنید امیدوارم این مطلب مفید باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *