خانه / سامانه اینترنتی / استعلام خلافی خودرو
استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو

رانندگان محترم می توانند از طریق ورود به سایت راهور ۱۲۰، جهت استعلام خلافی خودرو اقدام نمایند. همچنین امکان استعلام خلافی خودرو با پلاک از طریق سامانه سخا هم وجود دارد. راه دیگر استعلام خلافی خودرو، ارسال کد VIN به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ می باشد.

کاربران می توانند بدون مراجعه حضوری و تنها با وارد کردن شماره بارکد کارت خودرو یا شماره پلاک، جهت استعلام خلافی خودرو خود اقدام کنند.در ادامه این مقاله قصد داریم سامانه استعلام خلافی خودرو را معرفی کرده و نحوه استعلام آن را به طور کامل و با روش های مختلف توضیح دهیم. همچنین نحوه پرداخت خلافی خودرو از طریق سامانه راهور و پیامک نیز به طور کامل ارائه شده است.

[contact_info title= “سامانه استعلام خلافی خودرو”] 

سامانه استعلام خلافی خودرو

با اینترنتی شدن بسیاری از خدمات دولتی، سامانه استعلام خلافی خودرو نیز اینترنتی شده و به صورت غیر حضوری قابل انجام می باشد. برای انجام فرآیند استعلام خلافی خودرو می توانید به سایت پلیس راهور به نشانی rahvar120.ir مراجعه کنید.

دریافت خلافی خودرو با کد

یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده در سایت راهور، دریافت خلافی های خودرو می باشد. در ادامه این مقاله نحوه استعلام خلافی خودرو با کد را توضیح خواهیم داد.

  1. وارد کردن عبارت “سایت پلیس راهور ” در مرورگر
  2. انتخاب اولین سایت نمایش داده شده در گوگل به نشانی rahvar120.ir
  3. انتخاب گزینه “استعلام تخلفات رانندگی
  4. وارد کردن بارکد خودرو و عبارت امنیتی در کادر های مربوطه
  5. کلیک بر روی گزینه “جستجو

راهنمای تصویری دریافت خلافی خودرو با کد

ابتدا مرورگر گوشی یا لپ تاپ خود را باز کرده و در ادامه عبارت سایت پلیس راهور را در قسمت جستجوی گوگل وارد کنید.

بیشتر بخوانید:  درگاه ملی مجوزهای کشور

دریافت خلافی خودرو با کد

در ادامه اولین سایت نمایش داده شده در نتایج گوگل به نشانی rahvar120.ir را انتخاب کنید.

استعلام خلافی خودرو

در این قسمت از بین امکانات نمایش داده شده، گزینه استعلام تخلفات رانندگی را انتخاب کرده و روی آن کلیک نمایید.

نحوه استعلام خلافی خودرو

بارکد خودروی خود را در کادر مشخص شده وارد کرده و در ادامه عبارت امنیتی را نیز در بخش مربوطه قرار دهید. سپس گزینه جستجو را لمس کنید.

دریافت خلافی خودرو با کد

نکته*

کد بارکد خودرو در واقع یک کد ۸ رقمی بوده که در سمت راست کارت ثبت شده و نام آن بارکد پستی کارت خودرو می باشد. در تصویر زیر، کد نمایش داده شده است.

استعلام خلافی خودرو با کد

استعلام خلافی با پیامک

افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، می توانند از راه ارسال پیامک از خلافی خودرو خود استعلام بگیرند. برای این کار ابتدا کد VIN کارت خودرو خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید.

نکته*

کد VIN یک کد ۱۷ رقمی بوده که در کارت های جدید و قدیمی خودرو یا سند خودرو ثبت شده است. در هنگام ارسال پیامک توجه کنید که کد را به درستی وارد کنید زیرا در صورت اشتباه بودن کد، پیامکی مبنی بر نمایش وضعیت خود را دریافت نخواهید کرد.

استعلام خلافی با پیامک

نحوه پرداخت خلافی خودرو

با استفاده از دو روش گفته شده در مطلب بالا می توانید استعلام خلافی خودرو خود را مشاهده کنید. در ادامه مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه پرداخت خلافی خودرو را آموزش دهیم. شما از دو راه می توانید برای پرداخت خلافی خودرو خود استفاده کنید.

راه اول: پرداخت خلافی خودرو از سایت راهور

یکی دیگر از امکانات موجود در سایت پلیس راهور، پرداخت خلافی خودرو می باشد. برای انجام این کار ابتدا وارد بخش امکانات سایت شوید و گزینه پرداخت الکترونیکی جرایم را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  نحوه ثبت نام مستاجران در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir

پرداخت خلافی خودرو از سایت راهور

پس از انجام مراحل گفته شده، وارد سامانه ای خواهید شد که می توانید پرداخت الکترونیکی جرایم را در این قسمت انجام دهید.

برای پرداخت جریمه های خودرو باید شماره سریال وسیله نقلیه خود را در بخش مشخص شده وارد کنید.

پرداخت خلافی خودرو از سایت راهور

راه دوم: پرداخت خلافی از طریق پیامک

برای پرداخت خلافی خودرو از طریق پیامک باید کد VIN پشت کارت خودرو خود را به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. در این روش پلیس راهور وضعیت خلافی های خودرو شما را بررسی می کند و مبلغ خلافی را به شما اطلاع می دهد. در پیامک ارسال شده، شناسه پرداخت و قبض نیز قابل مشاهده می باشد. پس از دریافت این پیامک، می توانید از طریق یکی از اپلیکیشن های مربوط به پرداخت، قبض های خود را پرداخت کنید.

[contact_info title= “سامانه استعلام خلافی خودرو”] 

کلام پایانی

در مقاله فوق در رابطه با نحوه استعلام خلافی خودرو از طریق روش های مختلف شامل استعلام خلافی با پیامک، دریافت خلافی خودرو با کد و همچنین نحوه پرداخت خلافی خودرو  توضیحاتی ارائه کرده ایم. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *