خانه / سامانه اینترنتی / ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲
ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲

ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲

خوشبختانه با بازگشایی مجدد حج عمره، افرادی که جزو یکی از گروه های الویت حج عمره ۱۴۰۲ می باشند، باید در زمان مشخص شده، فرایند نام نویسی خود را نهایی نمایند.

با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، در ادامه تلاش کرده ایم تا اطلاعات دقیق و کاملی را پیرامون موضوع، ثبت نام حج عمره کی شروع می شود ؟، الویت حج عمره، زمان، نحوه و هزینه ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ را به شما ارائه دهیم.

در صورت تمایل به ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ به صورت آنلاین و تلفنی، و هم چنین واگذاری قبض تمتع خود، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲”]

زمان ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲

علاقه مندان به ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ باید در بازه اعلام شده اقدامات لازم را پیگیری و نهایی نمایند. بنابراین افرادی که مشمول شروط نام نویسی می شوند، می توانند از تاریخ ۳۰ دی ماه به وب سایت مذکور مراجعه و ثبت نام خود را نهایی نمایند.

البته تاکنون اطلاعیه ای در خصوص زمان ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ اعلام نشده است، با انتشار خبر جدید، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

نحوه ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲

یکی از چالش های متقاضیان، اطلاع از نحوه ثبت نام حج عمره بوده، زیرا هیچ راهنمای دقیقی در خصوص نام نویسی به صورت آنلاین در دسترس نمی باشد.

اما با استناد بر روال سال های گذشته جهت نام نویسی باید وب سایت haj.ir مراجعه و یا جهت سهولت بیش تر نیز می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس گرفته، تا به جای شما و به صورت تلفنی ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ را انجام داده و رسید آن را برایتان ارسال کنند.

گروه های الویت حج عمره ۱۴۰۲

𓁌 الویت اول : ثبت نام کنندگان عمره ۱۳۹۹

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال ۱۳۹۹، محدودیت هایی از سوی کشور عربستان جهت پذیرش زائران اعمال و همین موضوع نیز باعث کاهش سهیمه ایران شد.

البته حذف گروه خاص افراد با سن بالای ۶۵ سال و بعضا همراهان شان نیز جهت ایجاد اختلال در روند حج عمره نیز بی تاثیر نبوده است.

این گروه در اولیت ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ قرار گرفته اند، و در صورت تکمیل وجه در موعد مقرر، نام نویسی آن ها نهایی خواهد شد.

𓁌 الویت دوم : دارندگان قبوض حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۵/۱۲/۲۹

با تکمیل ظرفیت الویت های اول، نوبت به افرادی می رسد که تا ۲۹ اسفند ماه ۱۳۸۵، اقدام به دریافت قبض حج تمتع خود نموده اند، این گروه در صورت تمایل باید با مراجعه به وب سایت reserve.haj.ir اطلاعات خود را مانند؛ شماره تلفن ثابت، شماره موبایل، آدرس و … را به روز رسانی کنند.

نکته : در صورت عدم تمایل به ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ نیز باید اطلاعات خود را به روز رسانی کرده تا راه ارتباطی با شما مشخص شود.

بیشتر بخوانید:  سامانه سماس samas.moi.ir | سایت استعلام اعتبار سوخت بنزین

𓁌 الویت سوم : دارندگان قبوض حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۱/۳۱

افرادی که تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۸۶، قبض حج تمتع خود را دریافت کرده اما هنوز به مکه مشرف نشده اند، در الویت سوم قرار می گیرند.

هزینه های در نظر گرفته شده برای این گروه در بیش تر موارد همان قیمت ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ می باشد، که تاکنون به صورت دقیق و مشخص اعلام نشده است.

البته افرادی که مشمول الویت سوم می شوند، نیز باید وارد وب سایت، reserve.haj.ir شده و اطلاعات خود را به روز رسانی و کد رهگیری مربوطه را دریافت کنند. (ارائه این کد رهگیری جهت ثبت نام ضرروی است)

قیمت ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲

𓁌 الویت چهارم : دارندگان قبوض حج تمتع تا تاریخ ۳۱ / ۰۲/ ۱۳۸۶

با عدم تکمیل ظرفیت کاروان زیارتی مراسم حج عمره نوبت به افرادی می رسد که تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ قبض مربوطه را دریافت اما تاکنون آن را واگذار نکرده اند، رسیده و افراد می توانند در صورت تمایل نام نویسی خود را نهایی نمایند.

نکته : چنانچه افراد این گروه تمایلی به ثبت نام حج عمره نداشته، می توانند با مراجعه به سامانه tasharof.haj.ir و ثبت مشخصات خود اقدام به واگذاری قبض تمتع نمایند.

𓁌 الویت پنجم : دارندگان قبوض حج تمتع از تاریخ ۰۱/ ۰۳/ ۱۳۸۶ به بعد

الویت آخر به گروهی از افراد رسیده که از تاریخ ۱ خرداد ماه سال ۱۳۸۶ به بعد، قبض حج تمتع را خریداری کرده و تاکنون آن را واگذار نکرده باشند.

نام نویسی این گروه به صورت روزشمار و از تاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۰۱ به بعد و صرفا تا تکمیل ظرفیت کاروان ها در سطح هر استان خواهد بود. (برای ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ هر کدام از استان، ظرفیت خاصی جهت نام نویسی تعیین شده است)

قیمت ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲

اطلاع از میزان دقیق هزینه ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲، باعث شده تا متقاضیان بتوانند برنامه ریزی های لازم را انجام داده و از طرفی دیگر، ممکن است افرادی که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند، از نام نویسی انصراف دهند.

متاسفانه سازمان حج و زیارت کشور با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، هنوز اطلاعیه ای را در خصوص هزینه و قیمت ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ منتشر نکرده و دلیل اصلی آن نیز عدم ثبات هزینه ها می باشد.

هزینه های لازم برای تشرف به حج عمره به دو دسته هزینه های ارزی و هزینه های ریالی تقسیم بندی شده و تمامی مبالغی که باید در کشور عربستان استفاده شوند به صورت ارزی محاسبه شده و امورات داخلی نیز بر حسب ریال خواهند بود.

البته پیش بینی می شود، شروع نام نویسی حج تمتع سال ۱۴۰۲ با حداقل هزینه ۱۳۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان باشد.

بیشتر بخوانید:  نحوه تماس با پشتیبانی رسمی سامانه ثنا

شرایط ثبت نام حج عمره

شرایط ثبت نام حج عمره

همان طور که می دانید، هر ساله شرایط خاصی، جهت نام نویسی در حج عمره، از طریق وب سایت سازمان حج و زیارت کشور اطلاع رسانی شده و تنها آن دسته از متقاضیانی که مشمول تمامی شرایط باشند، امکان ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ را خواهند داشت.

البته در نظر داشته باشید که هنوز اطلاعات و جزئیات مربوط به این دوره منتشر نشده، اما با استناد بر سال های گذشته به مهم ترین شرایط عمومی و کلی جهت نام نویسی خواهیم پرداخت؛

ثبت نام حج عمره دارای الویت بندی بوده و ۵ گروه از افراد در الویت نام نویسی قرار می گیرند. مهم ترین گروه شامل افرادی است که در مراسم حج عمره ۱۳۹۹ ثبت نام و هزینه را پرداخت کرده اند، همچنین دارندگان قبوض تمتع مربوط به سال ۱۳۸۶ و پیش از آن نیز، در الویت حج عمره ۱۴۰۲ قرار خواهند گرفت.

هزینه ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ به دلیل وجود نوسانات ارزی هنوز مشخص نشده، دلیل آن نیز این موضوع است که هزینه های مراسم مذکور هم به صورت ارزی و هم به صورت ریالی می باشد.

❖ نحوه نام نویسی، هنوز به صورت کامل و دقیق اطلاع رسانی نشده، اما پیش بینی می شود که مانند سال های گذشته، متقاضیان با ورود به وب سایت، www.haj.ir بتوانند این فرایند را نهایی نمایند.

تاریخ اعزام حج عمره سال ۱۴۰۲

متاسفانه هنوز تاریخ دقیقی در خصوص، زمان اعزام الویت های حج عمره مشخص نشده و حتی اطلاعات دقیقی از جزئیات بسیار مهم دیگری نیز مانند؛ هزینه ثبت نام، تاریخ پایان نام نویسی این دوره از ثبت نام حجم عمره ۱۴۰۲ نیز در دسترس نمی باشد.

با انتشار اطلاعیه جدیدی پیرامون ثبت نام حج عمره، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

[contact_info title= “ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲”]

سخن نهایی

در مطلب فوق به شرح تمامی نکات پیرامون ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ پرداخته ایم، همان طور که مطالعه کرده اید، تمامی افرادی که عضوی از گروه های اولویت حج عمره ۱۴۰۲ باشند، می توانند فرایند نام نویسی خود را در بازه اعلام شده نهایی کرده و در تاریخ مقرر، به مکه اعزام شوند.

متاسفانه تاکنون اطلاعیه ای دقیقی از سوی سازمان حج و زیارت کشور برای سال جاری، منتشر نشده، با انتشار اخبار جدید، این مطلب نیز به روز رسانی خواهد شد.

جهت دریافت اطلاعات بیش تر در خصوص روش نام نویسی و جزئیات حج عمره در سال ۱۴۰۲، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

با مشاهده ویدئو زیر می توانید جهت ثبت نام حج عمره و اطلاع از الویت بندی های اعزام به مکه مکرمه اطلاعات لازم را کسب کنید.

۲۸ نظر

  1. تاریخ اعزام حج عمره ۱۴۰۲ در چه ماه ی ساله؟

  2. تاریخ اعزام حج عمره ۱۴۰۲ در بهمن ماه ست؟

  3. در اخبار زمان اعزام اولویتهای حج عمره ۱۴۰۲ گفته میشه؟

  4. زمان اعزام اولویتهای حج عمره ۱۴۰۲ در اخبار بیست و سی می گه؟

  5. اولویت حج عمره ۱۴۰۲با جانبازانست؟

  6. ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ تمام شده؟

  7. ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ کی اغاز می شه؟

  8. تاریخ اعزام حج عمره ۱۴۰۲ چند روز دیگه س؟

  9. زمان اعزام اولویتهای حج عمره ۱۴۰۲ چی موقعی هست ؟؟؟؟

  10. سلام چه کسانی امسال جزو اولویت حج عمره ۱۴۰۲ محسوب میشوند؟؟؟؟

  11. من میخام ببینم تاریخ اعزام حج عمره ۱۴۰۲ کی هست دقیقا؟

  12. سلام میشه منو راجب این ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ راهنمایی کنید باید چجوری ثبت نامشو انجام بدم؟؟؟؟

  13. سلام میشه بگین دقیقا تاریخ اعزام حج عمره ۱۴۰۲ کی هست ؟؟؟؟

  14. سلام زمان اعزام اولویتهای حج عمره ۱۴۰۲ کی معلوم میشه؟؟

  15. سلام من دوسال پیش رفتم حج امسال هم میخام ثبت نام کنم میخام بدونم امسال اولویت حج عمره ۱۴۰۲ با چه کسانی هست؟؟؟؟

  16. سلام تاریخ اعزام حج عمره ۱۴۰۲ چه تاریخی هست؟

  17. سلام برای ثبت نام حج عمره ۱۴۰۲ چه مدارکی لازم هست؟؟؟

  18. تاریخ اعزام حج عمره ۱۴۰۲ چه موقعی هست؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *