خانه / مودم / تغییر آی پی مودم تی پی لینک
تغییر آی پی مودم تی پی لینک

تغییر آی پی مودم تی پی لینک

با توجه به استفاده عموم مردم از اینترنت و مودم های خانگی، بالا بردن امنیت مودم ها بسیار ضروری شده است. یکی از این روش ها تغییر آی پی مودم تی پی لینک می باشد، که ما در این مطلب نحوه تغییر IP مودم تی پی لینک را برایتان شرح داده ایم تا به سادگی و در کم تر از نیم ساعت بتوانید آی پی مودم خود را تغییر دهید. در این صورت تنها خودتان یا افرادی که از IP مودم شما اطلاع دارند می توانند به تنظیمات آن دسترسی داشته باشند.

[contact_info title= “تغییر آی پی مودم تی پی لینک”] 

آی پی مودم تی پی لینک 

همان طور که می دانید IP همان آدرس صفحه تنظیمات مودم می باشد که در ۹۸ درصد مواقع ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ می باشد یعنی فرقی نمیکند مودم شما زایکسل، دی لینک و یا تی پی لینک است با جست وجوی این ای پی می توانید وارد پنل تنظیمات مود خود شوید. در صورتی که ای پی را سرچ کرده ولی وارد پنل تنظیمات مودمتان نشدید با دنبال کردن مراحل زیر می توانید، IPمودم خود را پیدا کنید: 

_  از بخش start ویندوز، پنجره Command prompt را باز نمایید.

_ دستور ipconfig را در فیلد خالی تایپ نمایید. 

_ چنانچه با کابل LAN به مودم وصل شده اید، در قسمت Ethernet adapter Ethernet و در ردیف Default Gateway می توانید آدرس IP خود را مشاهده نمایید.

تغییر آی پی مودم تی پی لینک

تغییر IP مودم تی پی لینک

با توجه به این موضوع که یکی از روش های بالا تر بردن امنیت مودم tp-link  عوض کردن IP مودم می باشد. برای تعویض IP مودم تی پی لینک خود مراحل زیر را دنبال کنید :

بیشتر بخوانید:  آموزش ریست کردن مودم [مودم های tp-link, d-link, zyxel, huawei و inrancell]

_ آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را در گوگل سرچ کنید. (در نوار سرچ)

_ برای ورود به پنل تنظیمات مودم tp-link باید user name و password خود را وارد نمایید. (یوزر نیم و پسورد به صورت پیش فرض admin می باشد)

_ برای عوض کردن ip باید وارد سربرگ inferface setup شوید.

_ زیر شاخه LAN را انتخاب نمایید.

_ در بخش ip address رقم آخر را به رقمی که می دانید هیچ گاه فراموش نمی کنید، تغییر دهید.

 

تغییر آی پی مودم تی پی لینک

 

_ گزینه save را انتخاب نمایید.

به همین سادگی IP مودم تی پی لینک شما تغییر یافت. از این پس با وارد کردن آدرس IP جدید خود تنها می توانید وارد پنل تنظیمات مودمتان شوید.

پس از انجام مرحله بالا و وارد کردن آی پی مورد نظر در قسمت Ip Address شما باید بر روی دکمه save کلیک کنید. پس از این شما برای ورود به بخش تنظیمات مودم باید در آدرس بار مروگر خود ip که وارد کردید را وارد کنید.

تغییر آی پی مودم تی پی لینک

کلام آخر

در این مقاله ما به شما نحوه تغییر IP مودم تی پی لینک را آموزش داده ایم، زیرا همان طور که می دانید آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یک IP پیش فرض برای تمامی مودم ها می باشد، در نتیجه افراد سودجو به سادگی می توانند به تنظیمات مودم شما دسترسی داشته باشند و آن را به نفع خودشان تغییر داده و دسترسی شما به مودمتان را به صورت کامل قطع نمایند. برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی بهتر است، اقدامات ضروری در خصوص بالا بردن امنیت مودمتان را انجام دهید که یکی از آن ها تغییر آی پی می باشد. همچنین می توانید برای این منظور با مجموعه الو رایانه کمک تماس گرفته، تا کارشناسان ما در کم تر از یک ساعت امنیت مودم شما را با انجام اقدامات خاصی بیش تر نمایند. 

بیشتر بخوانید:  خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت | راه حل

بعد از خواندن این مطلب به شما پیشنهاد می کنیم که مطلب راهنمای تنظیمات مودم تی پی لینک و کانفیگ مودم تی پی لینک را مطالعه نمایید.

[contact_info title= “تغییر آی پی مودم تی پی لینک”] 

سوالات متداول 

چگونه می توان آی پی مودم تی پی لینک را تغییر داد ؟

با ورود به پنل مدیریتی خود می توانید IP مودم tp-link خود را عوض کنید. مراحل آن در متن مقاله اورده شده است.

چگونه می توان وارد پنل تنظیمات مودم تی پی لینک شود ؟

برای وارد شدن به پنل تنظیمات مودم tp-link باید آدرس ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را جست و جو نمایید در صورتی که با جست و جوی این آدرس وارد پنل تنظیمات مودم خود نشدید با توجه به راه حل گفته شده در متن مقاله می توانید IP مودم خود را پیدا نمایید.

[banner]

می توانید در قسمت دیدگاه نظرات و سوالات خود را با مشاوران مرکز ما در میان بگذارید

۱۴ نظر

  1. محسن سامانی فر

    سلام ببخشیدipمودم رو عوض کنیم توسط کامپیوتر یا موبایل از چندین سایت هم بازدید کنیم شرکت ارائه دهنده اینترنت نمیتونه بفهمه از چه سایتی بازدید کردم؟
    اگر بخوامم شرکت ارائه دهنده اینترنت نفهمه از چه سایتی بازدید کردم باید چه کار کنم؟

    • سلام کاربر گرامی!
      آی پی مودم، تنها برای دسترسی شما به بخش تنظیمات مودم می باشد و هیچ ارتباطی به پنهان کردن وب سایت هایی که توسط شما جست و جو و مشاهده شده اند، ندارد.

  2. روش تغییر آی پی مودم زایکسل چطور هستش؟؟؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      تغییر آی پی مودم شامل مراحل تخصصی میباشد که به صورت کامل در مقاله به آنها اشاره شده، چنانچه در هر قسمت از فرآیند دچار مشکل شدید میتوانید از مشاورین فناوری مجموعه ما کمک بگیرید.

  3. سامان فرخی زاده

    من آی پی مودم تی پی لینکم رو عوض کردم و یه مودم دی لینک هم دارم چه جوری میتونم آی پی اونم عوض کنم؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را در گوگل سرچ کنید. (در نوار سرچ)، سپس برای ورود به پنل تنظیمات مودم tp-link باید user name و password خود را وارد نمایید. (یوزر نیم و پسورد به صورت پیش فرض admin می باشد)، و بعد برای عوض کردن ip باید وارد سربرگ inferface setup شوید. مراحل تغییر آی پی از اینجا به بعد به صورت تخصصی میباشد که میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه نموده یا با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایید.

  4. من آی پی مودم تی پی لینکم رو عوض کردم، اما متاسفانه یادم رفته چیه؟ چه جوری میتونم پیداش کنم؟

    • الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      جهت تغییر آی پی مودم با توجه به تخصصی بودن این اقدام، میتوانید مطلب مربوطه را مطالعه نموده و طبق دستورالعمل های آن پیش بروید و یا اینکه با کارشناسان بخش فناوری تماس حاصل نمایید.

  5. تغییر آی پی مودم تی پی لینک چقدر زمان نیاز داره؟؟ میتونم چن بار عوضش کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام کاربر گرامی
      تغییر آی پی مودم تی پی لینک حدودا بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد و می توانید چندین بار اقدام به عوض کردن آی پی مودم خود نمایید.

  6. برای چی باید آی پی مودم تی پی لینک رو تغییر بدیم؟ یعنی نمیشه آی پی مودم دی لینک رو تغییر داد؟ اخه من مودمم دی لینک هستش، اگر میشه چه جوری باید این کار رو انجام بدیم؟؟

    • الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      زیرا آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یک آی پی پیش فرض برای تمامی مودم ها میباشد که در نتیجه افراد سودجو میتوانند به راحتی به تنظیمات مودم شما دسترسی داشته باشند.

  7. من متوجه نشدم چه جوری می تونم ی پی مودمم رو پیدا کنم اصلا آی پی مودم چیست؟؟؟؟

    • الورایانه کمک

      سلام و وقت بخیر
      جهت تغییر آی پی مودم میتوانید از مقاله مربوطه استفاده نموده و مشکل خود را حل نمایید. تغییر آی پی مودم موجب جلوگیری از استفاده افراد سودجو میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *