خانه / اندروید / روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون-اتصال گوشی به تلویزیون
اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون-اتصال گوشی به تلویزیون

[contact_info title= “معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون”] 

تماشا کردن و فیلم و سریال در گوشی تلفن همراه امکان پذیر است، حال فرض کنید بجای تلفن همراه از تبلت استفاده کنید که صفحه نمایشگر بزرگتری دارد، قطعا لذت بخش تر خواهد بود. تصور کنید یک فیلم یا قطعه ی ویدئویی در گوشی اندرویدی خود دارید، خبر خوب این است که با اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون میتوانید فایلهای تلفن همراه خود را در تلویزیون نیز تماشا کنید. با پیشرفت تکنولوژی امکان پخش محتویات ویدئویی که در تلفن همراه خود دارید، با متصل کردن و تماشاکردن آنها به تلویزیون نیز ممکن شده است.

 گاهی دیدن فیلم و یا عکس در صفحه کوچک موبایل قدری برایمان سخت و کلافه کننده می شود و ترجیح می دهیم آن را در صفحه بزرگ تلویزیون خود ببینیم و شاید دلمان بخواهد دیگران نیز آن را مشاهده کنند.

در تلویزیون های هوشمند جدید، یک رابط کاربری اندروید روی خود تلویزیون فعال است و با این حرکت میتوانیم تلویزیون را به یک موبایل اندرویدی تبدیل کنیم و به دیدن فیلم و سریال دلخواه خود در تلویزیون و همچنین گوش دادن موسیقی بپردازیم.

در این مقاله قصد داریم با معرفی کاربردی ترین روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون مشکل شما را حل کنیم.

اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

 

روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

شما از چند طریق می توانید اتصال گوشی اندروید به تلویزیون را انجام دهید، البته به نوع تلویزیون و قابلیت های آن هم مرتبط می باشد که در ادامه به آن اشاره می کنیم .

  • اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون از طریق HDMI

اگر تلویزیون خود را به تازگی خریداری کرده باشید، از پورت HDMI پشتیبانی می کند می توانید با استفاده از کابل ارتباط بین تلویزیون و تلفن همراه خود ایجاد کنید و این دو را همگام سازی کنید و همزمان فیلم ،موسیقی و عکس ها را از طریق تلویزیون مشاهده نمائید .

واژه HDMI مخفف عبارت “High Definition Multimedia Interface” میباشد که به معنای “رابط چند رسانه‌ای با وضوح بالا” است که با استفاده از آن میتوانید اطلاعات مولتی مدیا را بین دودستگاه رد و بدل و پشتیبانی کنید. یکی از ویژگی های کابل HDMI همسان سازی و تطبیق هم زمان صدای اچ دی و ویدئو میباشد، در نتیجه هنگامی که اتصال گوشی اندروید به تلویزیون را انجام میدهید، صدا و تصویر ویدئو به صورت همزمان از تلویزیون پخش میشود و تلفن همراه یا تبلت شما فقط نقش منبع را ایفا میکند.

بهتر است بدانید پورت‌های HDMI دارای سه شکل و نوع مختلف می باشند.

 نوع اول که به آن HDMI Type A یا نوع اول HDMI می‌گوییم این پورت از نظر ابعاد و اندازه نسبت به سایر نوع‌های پورت HDMI بزرگ‌تر است و احتمالا در لپ‌تاپ‌ها، کنسول‌های بازی و سایر دستگاه‌های این چنینی آن را دیده‌اید.

 نوع دوم پورت HDMI را با عنوان Mini HDMI یا HDMI Type C می‌شناسیم.

 نوع سوم پورت‌های مورد نظر هم Micro HDMI یا HDMI Type D نام دارند.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

  • اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون از طریق MHL/SlimPort

روش پیوند اچ دی موبایل یا همان MHL/SlimPort می باشد که مخفف عبارت “Mobile High Definition Link” است، و به آن “پیوند اچ دی موبایل” هم گفته میشود. در این  روش شما می‌توانید از پورت میکرو یو اس بی (Micro USB) گوشی یا تبلت خود به عنوان خروجی استفاده کنید. اما در این میان به یک رابط اختصاصی یا اصطلاحا دانگل نیاز دارید. در این روش نیز مانند روش بالا می توانید به راحتی عکس و فیلم و موزیک را توسط اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون به نمایش در آورید .

بیشتر بخوانید:  آموزش تصویری گذاشتن یادداشت روی صفحه قفل اندروید

اما همانطور که گفته شد در این روش به دلیل استفاده از دانگل منجر می‌شود که داده‌های ارسالی از گوشی شما مستقیما از خروجی میکرو یو اس بی برای دریافت در تلویزیون و ورودی HDMI آن سازگار شوند. بنابراین هزینه‌ای که ضمن استفاده از این روش باید صرف شود نسبت به هزینه‌ای که در روش اول معرفی شد بیشتر است .

عملکرد پورت MHL/SlimPort از نظر انتقال داده های صوتی و تصویری مانند کابل HDMI میباشد، یعنی انتقال صدا و تصویر ویدئو به صورت همزمان نمایش داده میشود. در حال حاظر MHL سه نسخه مختلف در اختیار کاربران قراد داده که جدید ترین و بهترین نسخه آن وضوح تصویر را با کیفیت ۴K در اختیار کاربر قرار میدهد. با توجه به تولید نسل جدید تلویزیون ها ممکن است بتوانید پورت MHL/SlimPort را بدون استفاده از دانگل، رابط بین تلویزیون و گوشی اندروید خود قرار دهید.

برای اطلاع از اینکه این امکان برای تلویزیون شما وجود دارد یا نه، ابتدا محل اتصال MHL  به تلویزیون را پیدا کرده و به سوکت ها و پورت های آن نگاه کنید، پورت HDMI را پیدا کنید. اگر در زیر آن کلمه MHL نیز درج شده باشد به این معناست که تلویزیون شما میتواند با MHL ارتباط برقرار کند، بنابراین میتوانید به طور مستقیم پورت میکرو یو اس بی گوشی خود را با استفاده از کابل، به خروجی MHL متصل سازید. در شرایطی که زیر کابل HDMI عبارت MHL درج نشده باشد به این معناست که باید از دانگل SlimPort و یا تبدیل و آداپتور استفاده نمایید.

نکته ی مهمی که برای استفاده از این امکان وجود دارد این است که بدانید گوشی و یا تبلت شما با کدام روش سازگارتر است. برای مثال گوشی نکسوس ۵ گوگل با پورت SlimPort سازگار میباشد و تبلت گلکسی تب ۳ سامسونگ نیز از پورت MHL پشتیبانی میکند. در نتیجه برای استفاده از قابلیت های MHL یا SlimPort برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون باید به سازگاری دستگاهتان با روش انتخابی توجه نمایید.

روش های اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

 

  • اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون به صورت بیسیم یا وایرلس

برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون، روش های بی سیم و وایرلس نیز وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید گوشی اندرویدی خود را به تلویزیون متصل نموده و از آینه کردن محتوای گوشی اندرویدی خود بر روی تلویزیون لذت ببرید. یکی از روش های مورد استفاده در این شرایط میراکست نام دارد. میراکست (Miracast) میتواند به بارگیری رابط HDMI کمک کند، که یک شبکه Ad-hoc را بین دو دستگاه گیرنده (تلویزیون) و فرستنده (تبلت یا گوشی) ایجاد میکند.

البته باید توجه داشته باشید که تلویزیون شما حتما باید از این قابلیت پشتیبانی نماید. 

میراکست استانداردی است که برای انتقال داده‌های تصویری با کیفیت بالا از طریق WiFi مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌کمک این فناوری، می‌توان صفحات نمایش بزرگ را به‌عنوان نمایشگر گوشی اندرویدی خود استفاده کرد و از تماشای فیلم‌های HD در اندازه‌ای بزرگ‌تر لذت برد یا کار با اپلیکیشن‌های خود را در سایزی متفاوت تجربه کرد. در این فناوری از WiFi موجود در خانه‌ی شما استفاده نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:  جدا کردن صدای خواننده از آهنگ اندروید

 

  • اتصال گوشی اندروید به تلویزیون توسط اندروید باکس

یکی از جدیدترین روش ها برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون دستگاهی به نام اندروید باکس میباشد، که ویژگی های بسیاری دارند. اندروید باکس ها دستگاه هایی مالتی مدیا میباشند که توسط آنها میتوانیم تلویزیون معمولی خود را به دستگاهی نسل جدید و مدرن تبدیل کرد و توسط اتصال گوشی، میتوانیم تلویزیون خود را به یک سیستم هوشمند اندروید تبدیل کنیم.

اندروید باکس ها امکانات زیادی را برای شما فراهم خواهند کرد، که از جمله ی این امکانات میتوان به قابلیت اتصال به موس و کامپیوتر، مشاهده شبکه های تلویزیونی، پشتیبانی از کابل HDMI، اتصال بهه اینترنت و سرچ در گوگل، قابلیت نصب شبکه های اجتماعی و… میباشد.

  • اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون با بلوتوث

صفحه نمایشگر تلفن همراه های اندروید را میتوان توسط بلوتوث نیز به تلویزیون متصل کرد. این روش بدون استفاده از کابل و وای فای انجام میشود و اساسی ترین مشکلی که وجود دارد ممکن است کیفیت و وضوح تصویر قابل قبولی نداشته باشد. دلیل پایین بودن کیفیت ویدئو ها در این روش آن است که اتصال با بلوتوث اکثرا برای فایلهایی با حجم کم و فایل های پی دی اف استفاده میشود.

  • اتصال گوشی اندروید به تلویزیون توسط Google Chrome cast

گروهی از تلویزیون ها از قابلیت Google Chromecast پشتیبانی میکنند و میتوان با نصب اپلیکیشن Google Home به راحتی تصاویر و محتویات تلفن همراه خود را روی صفحه نمایشگر تلویزیون خود مشاهده کرد. برای برقراری این ارتباط ابتدا باید اپلیکیشن Google Home را از PlayStore دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب کنید.

پس از نصب این برنامه از بین عناوین موجود، گزینه  Cast Screen Audio را لمس کنید. چنانچه تلویزیون شما سیستم Google Chromecast را ساپورت نمیکند، باید دانگل آن را نیز خریداری نمایید.

  • اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون با برنامه Nero Streaming Player

با استفاده از نرم افزار Nero Streaming Player میتوانید تلفن همراه اندرویدی خود را به انواع مختلف تلویزیون متصل نمایید. این اپلیکیشن یک برنامه بدون تبلیغ میباشد. که با اتصال آن میتوان تمامی فایلهای صوتی و تصویری خود را از تلویزیون مشاهده نمایید. توجه نمایید که برای استفاده از این اپلیکیشن باید تلویزیون و گوشی اندرویدی شما به یک وای فای متصل باشند.

در زمینه اتصال اندروید خواندن مقاله اتصال فلش به گوشی اندروید را به شما پیشنهاد می دهیم .

درآخر

همانگونه که مشاهده کردید به معرفی روش های اتصال گوشی اندروید به تلویزیون پرداختیم و روش هایی گوناگون را بیان کردیم که تمامی کاربران بتوانند با استفاده از حداقل یکی از راه حل ها، گوشی خود را به تلویزیون متصل نمایند. چنانچه در رابطه با هریک از بخش ها سوالی داشتید و یا موفق به اتصال گوشی اندروید خود به تلویزیون نشدید، میتوانید از کارشناسان مجموعه ما کمک بگیرید.

 

[banner]

[contact_info title= “معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون”] 

می توانید در قسمت دیدگاه نظرات و سوالات خود را با مشاوران مرکز ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *