خانه / اندروید / متوقف شدن برنامه ها در اندروید
متوقف شدن برنامه ها در اندروید

متوقف شدن برنامه ها در اندروید

[contact_info title= “متوقف شدن برنامه ها در اندروید”] 

یکی از مشکلاتی که می توان خیلی دردسر ساز در گوشی اندروید نام برد مبحث متوقف شدن برنامه ها می باشد . در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه از وقوع این مشکل پیشگیری نمائید و یا اگر دچار چنین مشکلی شدید چه عملکردی داشته باشید لطفا با ما همرا باشید .

عواملی که باعث متوقف شدن برنامه ها می شوند

۱.نصب ناقص برنامه ها

اگر برنامه ای ناقص نصب شود ممکن است قبل شروع برنامه متوقف شود یا در حین استفاده از برنامه قطع شود .

ایراد برنامه نویسی یا باگ bug

اگر برنامه ای مشکل برنامه نویسی داشته باشد اصطلاحا باگ نامیده می شود اینجور ایرادها فقط با آپدیت برطرف می شود در مورد بسیاری از برنامه فضای مجازی مثل اینستاگرام خیلی زود برنامه نویسان پس از منتشر کردن آپدیت جدید اشکالات آن را برطرف می کنند.

۲.فایل های کش آسیب دیده که مدت هاست پاک نشدن

بسیاری از برنامه هایی که با آنها کار می کنید  فایل هایی رو در حافظه دستگاه ایجاد میکنندکه بهشون میگن cache files یا فایل های کش. وظیفه فایل های کش نگهداری از یک سری اطلاعات تکراری می باشد . این فایل ها برای افزایش سرعت و دسترسی آسان تر ایجاد شدن اما متاسفانه بعضی وقتا همین فایل ها خودشون عامل کرش کردن برنامه هستند. فایل های کش اگر آسیب ببینن یا به اصطلاح corrupt بشن میتونن باعث کرش کردن برنامه بشن یعنی برنامه به طور ناگهانی بسته میشود.

روش های رفع مشکل باز نشدن گالری در اندروید

۱.حذف فایل های اضافه از حافظه دستگاه

بیشتر بخوانید:  معرفی بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم اندروید

یکی از مشکلات پر شدن حافظه داخلی گوشی یا تبلت اندرویدی  داشتن فایل های اضافی می باشد که سرعت کار را خیلی زود پایین می آورد بهتر است هر چه زودتر یه سری از فایل ها رو حذف کنید تا دستگاه بتواند عملکرد بهتری داشته باشد . بهتر است تا جایی که میشه فایل های شخصی تون رو در حافظه داخلی ذخیره نکنید . حتما یه حافظه SD بخرید و تمام فایل های شخصی تون رو تو حافظه SD ذخیره کنید مثل فایل های دوربین، موسیقی و ویدیو ها و کتاب های الکترونیکی و… اصلا نیازی نیست این فایل ها تو حافظه داخلی گوشی وجود داشته باشند . با خواندن مفالهروش جلوگیری از پر شدن حافظه داخلی گوشی های اندرویدی می توانید در حذف فایل های اضافی به خود کمک کنید .

۲.پاک کردن کش و داده های برنامه مورد نظر

همونطور که توضیح دادیم هر برنامه یک سری اطلاعات تکراری و ضروری در فایل کش cache files  روی حافظه داخلی گوشی ذخیره میکند  به طور مثال رمز local pass code  در برنامه تلگرام یکی از این موارد میباشد . یکی از رایج ترین مشکلاتی که باعث میشه یه برنامه کرش کنه خرابی کش برنامه است.

شما می توانید با دستور کار زیر به راحتی فایل کش را پاک کنید .

مرحله اول: ابتدا به بخش تنظیمات یا Settings مراجعه کنید.

مرحله دوم: به بخش برنامه ها یا Apps مراجعه نمایید.

مرحله سوم: در این صفحه می توانید لیست تمامی برنامه ها را مشاهده نمایید. هر برنامه ای که قصد دارید دیتا و کش آن را پاک کنید را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

بیشتر بخوانید:  پاک کردن اطلاعات موبایل  در گوشی های اندروید

مرحله چهارم: در صفحه برنامه به بخش Storage مراجعه نمایید.

مرحله پنجم: برای پاک کردن و حذف کش برنامه روی گزینه CLEAR CACHE ضربه بزنید.

با انجام مرحله بالا، کش برنامه پاک خواهد شد.برای پاک کردن دیتای «Data» برنامه مورد نظر از همان صفحه مراحل زیر را طی نمایید:

مرحله ششم: بر روی گزینه CLEAR DATA ضربه بزنید.

مرحله هفتم: توجه داشته باشید که با پاک کردن دیتای برنامه تمامی اطلاعات موجود در آن نیز از بین خواهد رفت. در صورتی که از انجام این کار اطمینان دارید بر روی گزینه DELETE ضربه بزنید

[banner]

[contact_info title= “متوقف شدن برنامه ها در اندروید”] 

می توانید در قسمت دیدگاه نظرات و سوالات خود را با مشاوران مرکز ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *