خانه / اندروید / پاک کردن اطلاعات موبایل  در گوشی های اندروید
پاک کردن اطلاعات موبایل  در گوشی های اندروید

پاک کردن اطلاعات موبایل  در گوشی های اندروید

پاک کردن اطلاعات موبایل  در گوشی های اندروید

[contact_info title= “پاک کردن اطلاعات موبایل  در گوشی های اندروید”] 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد فروش موبایل یا تبلت اندرویدی خود را داشته باشید.اما سوالی که پیش می آید اینجاست  که چطور میتوان اطلاعات گوشی را قبل از فروش بطور کامل و امن حذف کرد؟

با الو رایانه کمک همراه باشید تا روش امن و دقیق انجام این عمل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

پاک کردن اطلاعات موبایل  در گوشی های اندروید

امروزه افرادی هستند که وابسته به استفاده از گوشی های پیشرفته تر و مدرن تر می باشند چنین افرادی به دلیل تنوع طلبی در داشتن گوشی جدید اطلاعات و اسناد مهم و حائز اهمیتی را در داخل گوشی خود نگهداری و ذخیره نمی کنند همچنین اشخاص دیگری نیز هستند که دیر به دیر  به تعویض گوشی خود اقدام میکنند و گوشی چنین افرادی به یک منبع اسناد و مدارک تبدیل می شود.

بطور مثال افراد زیادی بحث های تجاری و بیزینسی خود را از طریق اپلیکیشن هایی مثل ایمیل انجام میدهند و اسناد و مدارک حائز اهمیتی را برروی گوشی خود نگهداری می کنند. جا به جایی پول هم با پیشرفت نکلونوژی با گوشی نیز امکان پذیر است به همین علت حافظه کش مرورگر گوشی یا تبلت می تواند تمام اطلاعات کارت بانکی،رمز عبور و …. را در داخل خود ذخیره کند.

بطور کلی گوشی هوشمند شما میتواند صندوقچه ای از اطلاعات شخصی شما باشد که در هنگام فروش باید این اطلاعات را بصورت دقیق و امن از گوشی خود از بین برد.

بیشتر بخوانید:  جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار

برای این کار ما تنظیمات کارخانه ای یا همان ریست فکتوری را به شما پیشنهاد میکنیم.

چگونه گوشی خود را ریست فکتوری کنیم؟(در گوشی های اندروید)

پیشنهاد می شود قبل از آنکه کاملا اقدام به پاک سازی گوشی خود کنید اطلاعات موجود در گوشی شخصی خود را رمز گذاری کنید.این کار باعث می شود حتی اگه بعد از پاک سازی تمامی اطلاعات مورد نظر شما پاک نشد دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده تنها توسط رمزعبور امکان پذیر باشد.

۱.مرحله ی اول: رمز گذاری

برای این کار تنها کافی است به قسمت تنظیمات گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید و برروی گزینه  security کلیک کنید در این منو گزینه ی  Encrypt phone  را پیدا کنید و برروی آن کلیک کنید و رمز عبور مورد نظر خود را بگذارید.

۲.مرحله ی دوم: پاک سازی کلی(ریست فکتوری)

برای این کار ابتدا از تمامی اطلاعاتی ک داخل گوشی می باشد و بعدا به آن نیاز دارید نسخه ی پشتیبان تهیه کنید و پس از تهیه نسخه ی پشتیبان وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و در آن قسمت گزینه ی  Backup & Reset را انتخاب کنید. در این قسمت برروی  Data Reset Factory کلیک کنید تا فرایند پاک سازی و برگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه انجام شود.

۳.مرحله سوم: لود کردن فایل ساختگی

انجام مراحل تا مرحله دوم برای  بسیاری از کاربران کافی است اما برای کسانی که می خواهند یک لایه امنیت ایجاد کنند.

تنها کافی است بعد از مرحله دوم که گوشی پاک سازی شد یک سری اسناد و عکس های ساختگی در داخل گوشی اندرویدی خود بریزید و مجدد مرحله ی دوم را انجام دهید. این کار باعث می شود که دسترسی به اطلاعات شخصی شما دیگر غیر ممکن شود زیرا فایل های قدیمی زیر یک لایه ی جدید ساختگی پنهان شده اند و دیگر نمیتوان اطلاعات اصلی را باز گردانی کرد و دسترسی به آن نیز غیر ممکن می شود.

بیشتر بخوانید:  اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد اندروید
[banner] [contact_info title= “پاک کردن اطلاعات موبایل  در گوشی های اندروید”] 

می توانید در قسمت دیدگاه نظرات و سوالات خود را با مشاوران مرکز ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *