خانه / اینستاگرام / ۸ روش طلایی رفع اکشن بلاک اینستاگرام (action blocked)
خارج شدن از اکشن بلاک اینستاگرام

۸ روش طلایی رفع اکشن بلاک اینستاگرام (action blocked)

اکشن بلاک (action blocked) اینستاگرام، زمانی اتفاق می افتد که شما به دلایلی مانند فالو/آنفالو کردن زیاد، استفاده از ربات های مختلف ، و در اکانت هایی که دارای چند ادمین هستند دچار محدودیت در فعالیت شده باشید. در چنین شرایطی احتمالا از سوی اینستاگرام برای شما پیغام هایی نظیر This Action was Blocked Instagram یا You have been temporarily blocked و یا It looks like you were misusing this feature by going too fast نمایش داده خواهد شد. در این مواقع تنها کافیست نحوه رفع اکشن بلاک را بدانید تا مشکل اکانت شما حل شود.

این مشکل معمولا بیشتر برای پیج های کاری و حساب هایی با فالور زیاد اتفاق می افتد. اما دلیل اصلی آن چیست؟

در این حالت اینستاگرام برای مدتی حدودا چند روز تا یک ماه و یا حتی ممکن است بصورت دائمی، شما را از فعالیت های معمول در اینستاگرام مانند فالو کردن، لایک، کامنت گذاری و دایرکت و…محروم خواهد کرد. این پیشامد، دلایل متعددی دارد که می توان به لایک کردن بیش از حد، کامنت گذاری غیر اصولی، زیاده روی در هشتگ گذاری و… اشاره کرد که در ادامه مطلب، به صورت مفصل به شرح تمامی این موارد خواهیم پرداخت. 

اکشن بلاک

در این مقاله سعی کردیم به بررسی عواملی که باعث اکشن بلاک اینستاگرام می شود پرداخته و نحوه رفع اکشن بلاک را برای شما شرح دهیم.

چنانچه برای رفع این ارور تلاش های فراوانی کرده اید ولی قادر به حل مشکل خود نشده اید می توانید با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید تا کارشناسان آن در سریع ترین زمان ممکن، مشکل شما را مرتفع سازند.

[insta_contact_info title= ” خارج شدن از اکشن بلاک اینستاگرام”]

دلایل اکشن بلاک(action blocked) اینستاگرام چیست؟

اگر شما فعالیتی در این برنامه انجام داده که بر خلاف قوانین اینستاگرام بوده، و یا با الگوریتم های این پلتفرم سازگاری نداشته باشد، حساب کاربری شما ممکن است با محدودیت های خاصی مواجه شود که در اصطلاح به آن، اکشن بلاک می گویند.

این موضوع را هم در نظر داشته باشید، که تکرار این موارد باعث می شود، تا اینستاگرام در نحوه اکشن بلاک کردن شما تغییری ایجاد کرده، یعنی ممکن است زمان اکشن بلاک شما بخواهد از ۲۴ ساعت تا حتی یک ماه به طول بیانجامد.

در نتیجه بهتر است با الگوریتم ها و قوانین این پلفترم آشنا شده و دلایل پیدایش اکشن بلاک را بدانید تا بتوانید حد الامکان از بروز آن جلوگیری نمایید. بنابراین در ادامه مطلب نحوه رفع اکشن بلاک را به صورت کامل شرح خواهیم داد.

نحوه خارج شدن از اکشن بلاک

نحوه رفع اکشن بلاک

روش های زیادی نیز برای رفع اکشن بلاک اینستاگرام موجود است که با انجام آن ها، پیج شما از بلاک خارج می شود. در ادامه سعی میکنیم ۸ مورد از روش های رفع اکشن بلاک در اینستاگرام رابرایتان توضیح دهیم.

جهت رفع سریع اکشن بلاک در اینستاگرام می توانید اقدام به انجام یکی از راه حل های زیر نمایید:

  • اینستاگرام خود را حذف و دوباره نصب کنید
  • لینک موجود در صفحه بیوی اینستاگرام را بردارید
  • روی گزینه tell us کلیک کنید
  • با اینترنت خط همراتان وارد اینستاگرام شوید
  • گذرواژه اینستاگرام خود را تغییر دهید
  • حساب اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید
  • گزارش دادن هک شدن پیج
  • حذف برنامه های افزایش فالوور

نحوه خارج شدن از اکشن بلاک اینستاگرام

۱.اینستاگرام خود را حذف و دوباره نصب کنید

با حذف این برنامه، تمامی حافظه و کش اینستاگرام، پاک شده و در بیش تر مواقع، مشکل شما برطرف می شود. با توجه به اینکه این کار بسیار آسان است، پس در قدم اول حتما آن را امتحان کنید.

۲.لینک موجود در صفحه بیوی اینستاگرام را بردارید

قرار دادن لینک در بیوی اینستاگرام، با در نظر گرفتن برخی شرایط خاص، منجر به اکشن بلاک شدن پیج فوق می شود. در صورتی که شما نیز از لینک در بیوگرافی حساب کاربری خود استفاه کرده اید، بهتر است این پیوند را حذف نمایید، و از این طریق به رفع اکشن بلاک بپردازید.

بیشتر بخوانید:  بهترین روش حل مشکل قفل شدن اینستاگرام (lock شدن)|علت قفل شدن

۳.روی گزینه tell us کلیک کنید

پس از اکشن بلاک شدن اکانت شما توسط اینستاگرام، برای شما یک پیغامی روی صفحه ظاهر می شود که دارای دو گزینه است. شما می بایست گزینه tell us را انتخاب نمایید.

سپس اینستاگرام یک ایمیل برای شما می فرستد که حاوی چند سوال است، با پاسخ به این سوالات، اینستاگرام متوجه می شود که شما ربات نبوده و این پیج متعلق به یک شخص حقیقی است. احتمالا بعد از گذشت چند روز حساب کاربری شما به حالت عادی باز خواهد گشت.

۴.با اینترنت خط همراتان وارد اینستاگرام شوید

در برخی شرایط از مراحل خارج شدن از بلاک اینستاگرام، ممکن است اینستاگرام با ip که شما با آن وارد برنامه می شود، مشکل داشته باشد، به عنوان مثال، به جای استفاده از اینترنت وای فای بهتر است با دیتای خط خود، از این اپلیکیشن استفاده نمایید. البته این راه حل، تنها برای موارد نادری پاسخ گو بوده، ولی امتحان آن هیچ هزینه ای ندارد. 

۵.گذرواژه اینستاگرام خود را تغییر دهید

اگر حساب شما به علت استفاده از ربات اکشن بلاک شده، می توانید گذر واژه اینستاگرام خود را تغییر دهید. سپس یک رمز دوم هم برای اکانت خود انتخاب نمایید. با انجام این کار، به اینستاگرام ثابت می شود که یک شخص واقعی بر روی این اکانت فعالیت می کند، و هیچ ربات و برنامه ای روی حساب شما فعال نیست.

۶.حساب اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید

در صورتی که حساب کاربری خود را به فیسبوک متصل کنید، اینستاگرام تشخیص می دهد که شما ربات نیستید و یک کاربر عادی هستید. پس تا حدود زیادی نسبت به پیج شما خوش بین شده، و محدودیت ها را از پیج شما برمیدارد.

۷.گزارش دادن هک شدن پیج

برای دور زدن اینستاگرام، می توانید گزارشی مبنی بر هک شدن پیجتان ارائه داده و در این گزارش اعلام نمایید که مسئول هیچ کدام از فعالیت هایی که در پیجتان صورت گرفته نیستید، زیرا پیج شما در دسترس خودتان نمی باشد. در این شرایط، شما یک قربانی محسوب خواهید شد، و فرآیند رفع اکشن بلاک شما سرعت پیدا می کند.

۸.حذف برنامه های افزایش فالوور

استفاده نکردن و حذف، تمامی برنامه هایی از قبیل آنفالویاب و یا افزایش فالوور باعث می شود تا از سوی اینستاگرام، به عنوان اسپمر شناخته نشوید.

خارج شدن از اکشن بلاک اینستاگرام

فعالیت هایی که باعث اکشن بلاک در اینستاگرام می شوند

۱.ورود به یک اکانت اینستاگرام با ip های مختلف

با توجه به فیلتر بودن برنامه اینستاگرام، استفاده از فیلتر شکن برای استفاده از این برنامه ضروری می باشد. گاهی ممکن است به علت اینکه شما با ip کشورهای مختلف به پیج وارد می شوید، پیج شما مسدود شود.

۲.کامنت گذاری بیش از حد در پست ها

برخی از پیج های موجود بر روی این پلتفرم به دلایلی مانند؛ افزایش فالور و بازاریابی، روزانه کامنت های بی شماری را پست می کنند، کامنت گذاری بی رویه یکی از موضوعاتی است که اینستاگرام حساسیت زیادی روی آن دارد و پیج فوق را بلاک خواهد کرد.

نحوه خارج شدن از اکشن بلاک

۳.تکمیل نکردن پروفایل

از آنجایی که اینستاگرام با پیج های فیک مشکل دارد، پس اگر پیجی پروفایل خود را در همان روزهای ابتدایی ساخت اکانت تکمیل نکند، احتمالا اینستاگرام، آن پیج را اکشن بلاک خواهد کرد. پس حتما بخش هایی مانند؛ عکس پروفایل، بیوی و نام کاربری و…را در اولین فرصت کامل کنید.

۴.انتشار بی رویه پست

چنانچه شما قصد ساخت یک پیج کاری و یا یک حساب شغلی فعال بر روی اینستاگرام دارید، بهتر است تمامی محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهید را در مدت زمان کوتاه، چند روزه به صورت پست بر روی این پلتفرم بارگذاری نکنید. زیرا ممکن است توسط اینستاگرام دچار محدودیت شوید.

۵. منتشر نکردن پست

اینستاگرام برای جلوگیری از ایجاد پیج های فیک، ممکن است پیج هایی که جدید هستند را اکشن بلاک کند؛ در صورتی که می خواهید اکشن بلاک نشوید، بعد از ساخت پیج اینستاگرام جدید، فعالیت داشته، تا به عنوان پیج فیک شناخته نشوید.

بیشتر بخوانید:  نحوه هشتگ گذاری در پست اینستاگرام

۶.لایک کردن بیش از حد پستها

ممکن است اینستاگرام شمارا ربات تشخیص داده و پیج شما را مسدود سازد.

۷.نقض قانون کپی رایت 

در صورتی که شما، محتوایی از پیج دیگر، بدون منشن کردن حساب مذکور منتشر نمایید، قطعا اکشن بلاک خواهید شد. زیرا این پلتفرم به شدت بر روی موضوع کپی رایت حساس می باشد.

۸.فالو کردن و آنفالوکردن بیش از حد

۹.استفاده از برخی رباتهای افزایش فالور در اینستاگرام

۱۰.رعایت نکردن قوانین و الگوریتم های اینستاگرام 

۱۱.ریپورت کردن پیج از طرف کاربران

۱۲.زیاده روی در هشتگ گذاری

محدودیت اکانت های اینستاگرام 

محدودیت برای اکانت های قدیمی محدودیت برای اکانت های جدید 
محدودیت تعداد فالو در هر ساعت= ۶۰ محدودیت تعداد فالو در هر ساعت = ۳۰
محدودیت تعداد لایک در هر ساعت= ۶۰ محدودیت تعداد لایک در هر ساعت = ۳۰
محدودیت تعداد دایرکت در هر ساعت= ۶۰ محدودیت تعداد دایرکت در هر ساعت = ۳۰
محدودیت تعداد کامنت در هر ساعت= ۶۰ محدودیت تعداد کامنت در هر ساعت = ۳۰

انواع اکشن بلاک

رفع اکشن بلاک

اکشن بلاک موقت

در اکشن بلاک موقت، مسدود بودن حساب کاربری، تنها ۲۴ ساعت طول خواهد کشید.

نکته : در صورت تکرار خطاهایی که باعث بلاک شدن پیج اینستاگرام می شوند، ممکن است حساب شما دچار اکشن بلاک زمان دار شود.

نحوه خارج شدن از اکشن بلاک اینستاگرام

اکشن بلاک زمان دار

 ممکن است پیج اینستاگرام شما با توجه به فعالیتی که انجام داده اید، برای یک بازه مشخصی مسدود شود. رفع این نوع از اکشن بلاک، حدود دو هفته تا یک ماه زمان می برد.

برای خارج شدن از بلاک موقت در اینستاگرام باید تا اتمام مهلت تعیین شده توسط اینستا، صبر کنید.نحوه رفع اکشن بلاک در اینستاگرام

اکشن بلاک دائمی

در صورت نقض قوانین اینستاگرام ممکن است، پیج شما برای همیشه اکشن بلاک (مسدود) شود.

آیا اکشن بلاک به پیجتان آسیب می زند؟

اکشن بلاک نمی تواند به پیج شما آسیب قطعی برساند و فقط شما را از انجام فعالیت هایی مانند؛ لایک و کامنت و فالو کردن، باز می دارد، ولی اگر مرتب اکشن بلاک شوید و هیچ تلاشی برای رفع این موضوع نکنید، ممکن است پیج شما برای همیشه اکشن بلاک شود. در این صورت دسترسی به پیجتان غیر ممکن خواهد بود.

[insta_contact_info title= ” خارج شدن از اکشن بلاک اینستاگرام”]

جمع بندی

اکشن بلاک یا همان مسدودی پیج توسط اینستاگرام ممکن است برای اکانت شما هم اتفاق بیفتد و نگران از دست دادن پیج خود شوید. به خصوص اگر پیج مورد نظر کاری باشد و کسب درآمد شما از این راه باشد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم به شرح انواع اکشن بلاک و راه های جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی بپردازیم، همچنین روش ها و ترفندهایی را برای خارج شدن از بلاک و رفع بلاک تاریخ دار اینستاگرام معرفی کرده ایم و در رابطه با نحوه خارج شدن از اکشن بلاک نیز توضیحاتی ارائه نموده ایم. فراموش نکنید، حتما با دقت فعالیت های خود را بررسی نمایید تا بتوانید به سادگی، این موضوع را رفع کنید. بعد از گذر و رفع اکشن بلاک اینستاگرام، و آشنایی با خط قرمزهای این پلفترم، میتوانید از بروز چنین خطاهایی جلوگیری نمایید.

چنانچه با این ترفندها نتوانسته اید مشکل خود را حل کنید، برای دریافت راهنمایی بیشتر، می توانید با پشتیبانی اینستاگرام ارتباط گرفته و به رفع این ارور بپردازید.

سوالات متداول

۱-دلیل اکشن بلاک اینستاگرام چیه؟

لایک و کامنت گذاری بیش از حد و فالو/آنفالو کردن کاربران در مدت کوتاه به تعداد زیاد از دلایل اکشن بلاک است.

۲-چگونه از اکشن بلاک خارج شویم؟

با استفاده از گزینه tell us و دریافت ایمیل از اینستاگرام میتوانید به رفع اکشن بلاک در اینستاگرام بپردازید.

۳-رفع بلاک تاریخ دار اینستاگرام به چه صورت است؟

جهت خارج شدن از بلاک موقت در اینستاگرام یا همان رفع بلاک تاریخ دار اینستاگرام، می توانید مراحل گفته شده در بطن مقاله فوق را طی نمایید.

۳۰ نظر

  1. خارج شدن از بلاک اینستاگرام دقیقا چه جوریه ؟؟ بعد مثلا الان من بلاک شدم به خاطر استفاده از ربات افزایش لایک و فالور هست؟؟؟

  2. برای من یه سوال پیش اومده چگونه از اکشن بلاک خارج شویم؟؟؟؟
    اخه من هر کاری میکنم نمیشه؟؟
    کارشناسانتون واقعا میتونن درستش کنن

  3. برای رفع سریع اکشن بلاک در اینستاگرام راه حلی به جز روش هایی که در مقاله گفتین هست ؟

  4. مهلاقاسم پور

    خارج شدن از بلاک توی اینستاگرام همون رفع اکشن بلاک محسوب میشه؟

    • گروه الورایانه کمک

      سلام وقت بخیر
      بله، از راه حل های رفع اکشن بلاک می توانید در رفع برخی از بلاک های اینستاگرام نیز استفاده نمایید.

  5. سلام برای رفع بلاک تاریخ دار اینستاگرام هم میتونم از این راه حلا استفاده کنم؟

    • گروه الورایانه کمک

      سلام وقت بخیر
      خیر برای رفع بلاک های این چنینی در اینستاگرام، می بایست از راه حل های مربوط به آن دسته از مشکلات استفاده نمایید.

  6. کامران صفری

    خارج شدن از بلاک اینستاگرام رو از اینجا یاد گرفتم و روی پیجم انجام دادم مرسی ازتون

  7. خارج شدن از بلاک موقت در اینستاگرام رو میشه زنگ بزنم تلفنی توضیح بدین؟

  8. محمدرضا احمدی مقدم

    با عرض درود و سلام بی پایان سوال من این است که چگونه از اکشن بلاک خارج شویم ؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      برای خارج شدن از اکشن بلاک میتوانید از راه حل پیشنهادی مقاله استفاده کرده و مشکل خود را برطرف سازید.

  9. اینستام میزنه action blocked معنیش چیه

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      به این معناست که اینستاگرام اکانت شما را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات بلاک کرده و برای خارج شدن از اکشن بلاک باید هرچه سریعتر اقدام کنید وگرنه پیج را برای همیشه از دست خواهید داد..

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      ارور اکشن بلاک به این معناست که اکانت شما قوانین و مقررات اینستاگرام را زیر پا گذاشته و توسط این پلتفرم بلاک شده اید و برای رفع هرچه سریعتر از بلاکی اقدام کنید.

  10. برای خارج شدن از اکشن بلاک باید چیکار کنم

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      برای خارج شدن از اکشن بلاک میتوانید با عوض کردن پسورد اکانت، یا عدم استفاده از فیلتر شکن و عوض کردن مسیر اتصال به اینترنت، مشکل را تا حدوددی حل کنید..اما اگر موفق به حل اکشن بلاک نشدید با کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید چرا که کوچکترین خطا باعث مسدودی پیج میشود..

  11. اینستام مینویسه اکشن بلاک شده برای خارج شدن از اکشن بلاک باید چی کنم چرا اینجوری شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      ارور اکشن بلاک زمانی رخ میدهد که اکانت شما قوانین و مقررات اینستاگرام را زیر پا میگذارد.. فالو آنفالو کردن بیش از حد، لایک و کامنت گذاشتن های مداوم و ارسال دایرکت تبلیغاتی به کاربران در بازه زمانی کوتاه موجب پیغام اکشن بلاک میشود.

  12. من میرم تو پیج اینستام یه صفحه باز میشه روش نوشته action blocked باید چی کنم

    • گروه الورایانه کمک

      سلام و وقت بخیر
      پیغام اکشن بلاک به معنای ایناست که شما محدودیت های پلتفرم اینستاگرام را زیر پا گذاشته اید و در یک قدمی بلاک دائمی توسط اینستاگرام هستبد.

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      پیج شما به دلیل فعالیتهای اسپم (زیر پا گذاشتن مقررات و خط مشی ها ) بلاک شده، احتمالا اخیرا عمل فالو آنفالو و لایک و کامنت به تعداد بالا و در بازه زمانی کوتاه انجام دادهاید که موجب این اتفاق شده.

  13. من اکشن بلاک شده اینستام چی کنم؟ به فیلتر شکن مربوطه؟

    • گروه الورایانه کمک

      سلام و وقت بخیر
      یکی از دلایلی که موجب ارور اکشن بلاک میشود استفاده از فیلتر شکن میباشد، اما برای اطمینان باید دلایل دیگر نیز بررسی شود.

  14. سلام من اینستام قاطی کرده چجوری از action blocked باید درام بیزنس اکانتمه بابا دارم دیوونه میشم

    • گروه الورایانه کمک

      سلام و وقت بخیر
      نحوه خارج شدن از اکشن بلاک اینستاگرام را بصورت کامل توضیح داده ایم، اما با توجه به اینکه اکانت کاری شما در خطر است پیشنهاد میدهیم برای حل این مشکل از کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام کمک بگیرید که رفع مشکل تخصصی تر انجام شود و اکانت شما به خطر نیوفتد.

  15. سلام من برای action block بهتون زنگ زدم مرسی که کمکم کردین

  16. برای رفع اکشن بلاک باید چیکار کنم

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      برای رفع ارور اکشن بلاک اولین اقدامی که باید انجام بدهید این است که فعالیت های بیش از حد خود را در اینستاگرام متوقف کنید وگرنه پیج شما برای همیشه بلاک خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *