خانه / اینستاگرام / نحوه هشتگ گذاری در پست اینستاگرام
الو رایانه کمک - حل مشکلات کامپیوتر، موبایل، اینترنت و شبکه های اجتماعی
الو رایانه کمک - حل مشکلات کامپیوتر، موبایل، اینترنت و شبکه های اجتماعی

نحوه هشتگ گذاری در پست اینستاگرام

هشتگ گذاری درست و حرفه ای برای پست های اینستاگرام باعث می شود تا آمار بازدید محتوا روندی صعودی داشته و مخاطبان هدف را به سوی اکانت شما جذب نماید.

به عبارتی دیگر استفاده از هشتگ ها میان کاربران فعال در اینستا، یک ابزار اساسی جهت افزایش دسترسی و بازدید محتوا در این پلتفرم شناخته شده است. (استفاده از این قابلیت باعث شده تا پست ها بسیار سریع در دسته بندی مختلف جستجو و به دست مخاطبان هدف خود برسند)

در همین راستا قصد داریم تا به شرح نکات کلیدی در خصوص نحوه هشتگ گذاری در پست اینستاگرام و جذب فالوئر اینستاگرام از طریق هشتگ گذاری پرداخته و شما را با نحوه داشتن تعامل در هشتگ ها آشنا سازیم. 

همچنین در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیش تر در خصوص اجتناب از هشتگ گذاری های ناموزون و شیوه صحیح هشتگ گذاری برای پیج های مختلف می توانید با کارشناسان مرکز ما تماس بگیرید.

[insta_contact_info title= “نحوه هشتگ گذاری در پست اینستاگرام”]

جذب فالوئر اینستاگرام از طریق هشتگ گذاری

انتخاب هشتگ‌های مرتبط با محتوای شما

انتخاب هشتگ‌هایی که با محتوای پست‌هایتان مرتبط هستند، کمک می‌کند تا مخاطب هدف بتواند شما را پیدا کند. 

پیگیری هشتگ‌های محبوب

پیدا کردن هشتگ‌هایی که در حوزه مورد علاقه مخاطبان شما محبوب هستند، می‌تواند به شما کمک کند تا اقدام به جذب فالوئر از طریق هشتگ گذاری نمایید. 

برای این کار می‌توانید به جستجوی هشتگ‌ها در اینستاگرام و مشاهده هشتگ‌های مورد استفاده در پست‌های رقبا پرداخته و از آن‌ها نیز استفاده نمایید.

محدودیت تعداد هشتگ‌ها

استفاده از تعداد زیادی هشتگ در یک پست ممکن است مخاطبان را از شما دور کند. بهتر است تعداد هشتگ‌ها را محدود و از هشتگ‌های مرتبط و مهم استفاده کنید.

استفاده از هشتگ‌های محلی

هشتگ‌های مرتبط با مکان جغرافیایی پست شما (مثلاً نام شهر یا منطقه) می‌توانند به شما کمک کنند تا افراد محلی را به عنوان فالوئر جذب کنید.

پیگیری تغییرات الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم‌های اینستاگرام به‌طور مداوم تغییر می‌کنند و ممکن است روش‌های بهتری برای جذب فالوئر از طریق هشتگ‌ها به‌وجود بیایند. بنابراین مهم است که با به‌روزرسانی‌های الگوریتمی آگاه باشید و استراتژی‌های خود را با توجه به آنها تغییر دهید.

 

برای هشتگ گذاری در اینستاگرام باید به نسبت تعداد فالوورهای خود توجه شایانی داشته باشید، بدین صورت که با توجه به آمار و اعداد و ارقام خاصی، برچسب مورد نظر خود را از ۳ دسته هشتگ های بزرگ، متوسط و کوچک انتخاب نمایید.

پیش از هر چیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که هشتگ ها با توجه به تعداد پست هایی که دارند در سه دسته زیر قرار میگیرند؛

هشتگ های بزرگ : بیش تر از ۵۰۰ هزار تا پست

هشتگ های متوسط : بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزارتا پست

بیشتر بخوانید:  رفع مشکل page isn't available right now

هشتگ های کوچک : زیر ۱۰۰ هزار پست

نحوه انتخاب هشتگ نیز با توجه به تعداد فالور پیج باید به صورت زیر باشد؛

پیج های زیر ۱۰k فالوور

۶۰% کوچک 

۳۰% متوسط

۱۰%بزرگ

پیج های بین ۱۰k تا ۱۰۰k فالوور

۵۰% کوچک

۳۰% متوسط

۲۰% بزرگ

پیج های بالای ۱۰۰k فالوور

به نسبت های مساوی

 

مشارکت در هشتگ‌های پرطرفدار؛

جستجوی هشتگ‌های محبوب و مرتبط با محتوای شما و شرکت در آن‌ها، می‌تواند تعامل شما را با کاربرانی که از همان هشتگ‌ها استفاده می‌کنند، افزایش دهد.

با لایک و گذاشتن کامنت بر روی پست‌هایی که از هشتگ‌های مشابهی استفاده کرده‌اند، می‌توانید به نوبه خود آن‌ها را ترغیب به بازدید از پروفایل و پست‌های حساب کاربری خود نمایید.

استفاده از هشتگ‌های جامعه‌محور؛

هشتگ‌های مرتبط با جوامع خاص می‌تواند باعث ایجاد تعامل میان شما و افراد علاقه مند به موضوع مورد نظر شما شود.

نحوه تعامل در هشتگ های اینستاگرام 

تشویق به استفاده از هشتگ‌های خاص؛

هر پیج اینستاگرام هشتگ های مخصوص به خود را داشته و به دلیل عدم آشنایی برخی از فالوئرها با این هشتگ ها، می توانید افراد را تشویق به استفاده از برچسب های خاص خود نمایید تا ارتباط محکم تری با شما برقرار سازند.

پاسخگویی به کامنت‌ها؛

هنگامی که افراد کامنتی را روی پست‌های شما می‌گذارند، حتماً به آن‌ها پاسخ دهید.

این کار نشان دهنده اهمیت و توجه شما به فالوئرها و تعامل با آن‌هاست و ممکن است باعث ایجاد تعاملات مثبت و برقراری ارتباط نزدیک‌تر با افراد مختلف شود.

بهترین روش تعامل در هشتگ های اینستا و تاپ هشتگ شدن

یکی از بهترین روش های تعامل در هشتگ های اینستا که باعث افزایش آمار بازدید پست های شما می شود، انجام برخی فعالیت های خاص یک ساعت قبل و بعد از پست گذاری می باشد.

بدین صورت که شما ۴ یا ۵ تا از هشتگ های خود را انتخاب و وارد آن ها می شوید.

هر هشتگ شامل ۳ بخش بوده که برای داشتن تعامل در هشتگ های اینستاگرام فعالیت اصلی و عمده شما در قسمت های top و recent است؛

بخش top : 

لایک کردن ۲۰ پست آخر و سیو کردن ۱۰ تا از آن ها

در صورتی که پست ویدیویی باشد باید آن را تا انتها تماشا کنید.

بخش Recent :

لایک کردن ۲۰ پست آخر و گذاشتن کامنت برای ۱۰ تا از پست ها

در صورتی که پست ویدیویی باشد باید آن را تا انتها تماشا کنید.

بهترین روش تعامل در هشتگ های اینستا و تاپ هشتگ شدن

✌ دسترسی به محتوای مرتبط؛ 

با استفاده از هشتگ‌ها، به راحتی به محتوای مرتبط و موضوعات خاص دسترسی پیدا کرده و با جستجوی یک هشتگ خاص، می‌توانید پست‌هایی را که همه آن‌ها یک موضوع یا ایده مشترک را دنبال می‌کنند، مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید:  رفع پیغام your account was compromised - حساب شما به خطرافتاده

✌ ارتباط با جوامع خاص؛

با استفاده از هشتگ‌های مرتبط با جوامع خاص (مثلاً هواداران یک تیم ورزشی، علاقه‌مندان به هنر یا علم) می‌توانید با افرادی که به همان موضوعات علاقه‌مند هستند، ارتباط برقرار و شباهت‌ها را به اشتراک بگذارید.

✌ جلب توجه و جذب فالوئرها؛

با استفاده از هشتگ‌های مناسب و جذاب، می‌توانید تعداد فالوئرهای خود را افزایش دهید. هشتگ‌ها می‌توانند کاربران را به پروفایل شما رسانده و در نتیجه، با تولید محتوای بصری جذاب می‌توانید آن‌ها را به فالو کردن حساب کاربری خود ترغیب کنید.

کاربرد هشتگ ها

✌ پیگیری رقابت‌ها و رویدادها؛

هشتگ‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا رقابت‌ها، مسابقات و رویدادهای مختلف در اینستاگرام را پیگیری کنید. با استفاده از هشتگ‌های مرتبط با رویدادها، می‌توانید پست‌ها و اخبار مرتبط با آن‌ها را بیابید و در مسابقات شرکت کنید.

✌ تبلیغات و بازاریابی؛

کسب‌وکارها و برندها می‌توانند از هشتگ‌ها به عنوان ابزار بازاریابی استفاده کنند. با انتخاب هشتگ‌های مرتبط با محصولات و خدمات خود، بدون پرداخت هیچ هزینه ای به فالوئرهای هدف دسترسی و برندتان را به مخاطبان مرتبط معرفی نمایید.

همچنین، باید به یاد داشته باشید که هشتگ‌ها نقش موثری در بهبود بازدید پست های شما آن هم زمانی که تازه شروع به فعالیت در این پلتفرم کرده اید را دارند. در نهایت انتخاب هشتگ های مناسب و کارآمد می تواند نتایج خوشایندی را برای شما داشته باشد.

[contact_info title= “نحوه هشتگ گذاری در پست اینستاگرام”] 

سخن نهایی

همان طور که مطالعه کرده اید، در بطن این مطلب به شرح نحوه هشتگ گذاری در پست اینستاگرام پرداخته ایم و شما را با بهترین شیوه هشتگ گذاری و داشتن تعامل آشنا ساخته ایم.

در نهایت به خوبی متوجه این موضوع شده اید که انتخاب هشتگ های مناسب، بهینه سازی تعداد و مکان قرار گیری در پست و رعایت تمامی نکات باعث افزایش آمار، شناخت برند و فروش شما می شود.

به عبارتی دیگر با اعمال اصول مطرح شده در بطن این مقاله، می توانید بازدهی بهتری از حضور خود در اینستا داشته و نمودار رشد شما، صعودی باشد. البته این نکته مهم را نیز فراموش نکنید که تنها هشتگ گذاری باعث رشد شما در اینستاگرام نخواهد شد.

در صورت تمایل به دریافت تقویم محتوایی و هشتگ های مرتبط می توانید با کارشناسان مرکز ما تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول 

آیا باید هشتگ‌ها را در ابتدای یا انتهای پست قرار دهم؟

موقعیت هشتگ‌ها در پست اهمیت زیادی ندارد. شما می‌توانید هشتگ‌ها را در ابتدا، میانه یا انتهای متن پست خود قرار دهید. همچنین می‌توانید هشتگ‌ها را در زیر عکس پست نیز قرار دهید.

چند هشتگ می‌توان در هر پست استفاده کرد؟

شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ را در هر پست اینستاگرام خود استفاده کنید، اما توصیه می‌شود تعداد هشتگ‌ها را معقول نگه دارید.

۲۵ نظر

  1. راهی هست ک هشتگای فارسیو بشه آنفالو کرد؟؟..

    • بله همانطور که میشه دنبال کرد کرد ،امکان انفالو کردن هم وجود داره اگر نتونستید میتونید از طریق سایت اینستاگرام وارد حسابتون بشید و از همونجا انفالو کنید.

      • سلام چطوری کامنتی رو که پای پست دیگران هقتگ. کردم رو حذف کنم؟

        • گروه الورایانه کمک

          با سلام کاربر عزیز
          ابتدا وارد اکانت اینستاگرام شخص مورد نظر شوید، پستی که کامنت گذاشته اید را پیدا نمایید، کامنتی که گذاشته اید را به سمت چپ بکشید، با نمایش نوار قرمز کامنت شما حذف خواهد شد.

  2. از دست سه تا هشتک به ستوه آمدم همه راه حل های شما را اجرا کردم اما نشد که نشد . اینستا را که باز میکنم این سه تا هشتک اونقدر پست میذارن که به پیچ های مورد نیازم به سختی دسترسی پیدا میکنم . اینستا هم به گزارش ها به علت اینکه خلاف مقررات نیست اعتنایی نمیکند نمیدونم از مزاحمت اینا چطور خلاص بشم حتی آنفالو هم نمیشن با مسدود کردن کاربرانشون هم به جایی نمی رسم کم مونده صفحه پیجمو که خیلی وقته دارم ببندم . #گلدون ، #گلدون خاص ، # آذرکمپر .

    • از طریق تنظیمات اینستاگرامتون میتونید اعلان های پیج مربوطه را غیرفعال کنید و یا از طریق پروفایل هشتگی که فالو کردید رو سه نقطه ضربه بزنید و اعلان هارو غیر فعال کنید و راه دیگه ای که میتونم براتون بگم این هستش که (اگه اینستاتون اپدیت باشه)نماد زنگوله ای که تو صفحه ی مربوطه مشاهده میکنید رو ضربه بزنید و اعلان ها رو خاموش کنید

  3. ناصر جلیل زاده

    سلام هر کاری میکنم نمیتونم هشتک رو آنفالو کنم!

    • از طریق سایت اینستاگرام هم امتحان کردید؟

    • در قسمت تنظیمات اینستاگرامتون برید (حریم خصوصی و امنیت) تاریخچه جستجوتون رو پاک کنید و همچنین روی انفالو کردن هم بزنید تا دیگه اون صفحه رو دنبال نکنید اگر مراحل رو انجام دادید و خبری نشد میتونید با ما در تماس باشید

  4. سلام چرا برای من هشتگها پاک نمیشه
    همه چی پاک شد حز هشتگ😐

    • از طریق تنظیمات گوشی یا سایت اینستاگرام هم انجام بدید لطفا..تا مشکلتون حل بشه اگه نشد راه های مختلفی وجود داره

  5. چرا بعضی از هشتک ها انفالو نمیشه حتی کاری که گفتید رو انجام دادم البته یسری از پست ها رو هم پاک کردم بعضی از هشتک ها پاک شد ولی بعضیش اصلا انفالو نمیشه میشه راهنمایی بفرمایید مرسی

    • با سلام.
      در بعضی مواقع وقتی شما از یک سری از پست های خاص همیشه دیدن میکنید، مثل پست های آشپزی و یا مسافرت.
      الگوریتم اینستاگرام بطور اتوماتیک پست ها و هشتگ های مربوط به آن را بیشتر به شما نمایش می دهد

  6. سلام من هشتک شهاب حسینی رو دنبال میکردم الان یکماهی میشه که همه عکس های مبتذل میزاره هر کار میکنم و میزنم لغو دنبال کننده هشتک نمیشه گزارش هرزنامه هم دادم ولی بازم انفالو نمیشه

    • سلام یا از طریق سایتش امتحان کنید یا از طریق پاک کردن تاریخچه( از طریق تنظیمات ،حریم خصوصی و امنیت )

  7. حمیدرضاسیاحی

    سلام
    تعداد هشتک های دنبال کننده اینستا زیاد شده و جا برای تعقیب هشتک های جدید جا ندارد . میخواهم هشتک های قدیمی را حذف کنم متاسفافه حذف نمی شوند لطفا راهنمایی بفرمایید

  8. سلام این کارایی که شما گفتید خیلی موضوعات ابتدایی وساده است که اکثرا میدونن من چندتا هشتگ فارسی دارم که پاک نمیشه خواستم در این مورد اطلاعات کسب کنم که متاسفانه هیچی دستگیرم نشد

    • سلام شما از طریق سایتش هم امتحان کردید؟بله اکثر مواقع با همین اطلاعات ابتدایی هم برای یک سری ها که این مشکل براشون رخ داده حل میشه

  9. سلام من هر کاری میکنم نمیتونم هشتگ رو آنفالو کنم

    • سلام از طریق سایت اینستاگرام یا از طریق پاک کردن تاریخچه اینستاگرامتون(از طریق تنظیمات ،حریم خصوصی و امنیت)و همچنین از طریق پروفایل هشتگ فالو شده

  10. سلام. من یک هشتگ درست کردم اما با غلط املایی اونو نوشتم، چطور به شکل کامل میتونم اون هشتگ رو حذف کنم که در اینستگرام دیده نشه.

  11. سلام
    ایا همه ی هشتک ها حذف میشه ؟آیا گزینه ای هستش که همه رو حذف نکنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *