خانه / سامانه اینترنتی / ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir | نحوه ثبت نام + خدمات سامانه
سامانه ثبت من my.ssaa.ir

ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir | نحوه ثبت نام + خدمات سامانه

سامانه ثبت من my.ssaa.ir درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده و در واقع یک راه اینترنتی جهت استفاده از خدمات این ارگان می باشد.

با توجه به اینترنتی شدن بسیاری از خدمات شرکت ها و سازمان های دولتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم وب سایت خود را طراحی کرده و آن را راه اندازی نموده است. افراد می توانند با ورود به سامانه ثبت من بخش زیادی از خدمات مربوط به این سازمان را به صورت غیر حضوری دریافت نمایند.

جهت استفاده از این سامانه، کاربران ابتدا باید در آن ثبت نام کنند. البته بدون ثبت نام در سامانه هم می توان از بعضی از خدمات آن استفاده کرد. به عنوان مثال برای تصدیق اصالت سند و همچنین ممنوع الخروجی نیازی نیست در این سامانه ثبت نام کنید.

با توجه به اینکه این سامانه اخیرا راه اندازی شده، ممکن است بسیاری از افراد با خدمات آن آشنا نباشند، به همین علت جهت انجام بسیاری از کارها، زمان بیشتری صرف کرده و به صورت حضوری برای انجام آن اقدام می کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه ثبت نام در سامانه سامانه ثبت من my.ssaa.ir و همچنین نحوه ورود به این سامانه و استفاده از خدمات آن، مطالبی ارائه کنیم.

[contact_info title= “سامانه ثبت من my.ssaa.ir”] 

سایت ثبت من my.ssaa.ir

سامانه ثبت من، سایت اینترنتی درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بوده و بسیاری از خدمات این سازمان از طریق ورود به این سامانه و ثبت نام در آن در دسترس می باشد.

زمانی که این سامانه راه اندازی شد، قابلیت های کمی داشت و خدمات کمتری از سازمان را در اختیار کاربران قرار می داد. اما با گذشت زمان و به روز رسانی این سامانه خدمات بیشتر ارائه شد و در دسترس کاربران قرار گرفت.

از مهم ترین وظایف این سازمان که می توان به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه ثبت من انجام داد می توان به ثبت املاک، ثبت اسناد و اجرای آنها، امور ثبتی مربوط به مالکیت معنوی، ثبت شرکت ها و دفاتر رسمی ازدواج و طلاق را نام برد. در ادامه نحوه ثبت نام و استفاده از خدمات آن را به طور کامل به شما توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:  صندوق رفاه دانشجویان + شرایط دریافت وام صندوق رفاه دانشجویی

سامانه ثبت من my.ssaa.ir

ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir

مراحل زیر را جهت ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir انجام دهید.

  1. سامانه ثبت من my.ssaa.ir را در مرورگر گوشی یا لپ تاپ خود سرچ کنید.
  2. اولین سایت بالا آمده در نتایج گوگل با عنوان “ثبت من – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور” را انتخاب کنید.
  3. ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir با موفقیت انجام شد و می توانید از خدمات آن استفاده کنید.

ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir

البته همانطور که گفته شد، جهت استفاده از بسیاری از خدمات این سامانه، ابتدا باید در این سایت ثبت نام کنید که در ادامه نحوه ثبت نام را به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد.

جهت ثبت نام در سایت ثبت من، مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir
  2. انتخاب گزینه “ورود
  3. کلیک بر روی گزینه “ایجاد حساب کاربری
  4. وارد کردن اطلاعات خواسته شده
  5. انتخاب گزینه “ثبت نام
  6. وارد کردن کد و رمز عبور
  7. کلیک بر روی گزینه “تایید و ثبت
  8. دریافت پیام “ثبت نام شما با موفقیت انجام شد

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت من my.ssaa.ir

ابتدا به سامانه اینترنتی my.ssaa.ir وارد شوید. نحوه انجام این کار را در متن بالا توضیح داده ایم.

در ادامه روی قسمت “ورود” کلیک کنید.

دو گزینه “ورود به پرتال” و “ایجاد حساب کاربری” را مشاهده خواهید کرد. گزینه “ایجاد حساب کاربری” را انتخاب نمایید. (در دفعات بعدی برای ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir، گزینه “ورود به پرتال” را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه ثبت من my.ssaa.ir

پس از انتخاب گزینه “ایجاد حساب کاربری“، اطلاعات خواسته شده را تکمیل کرده و در انتها گزینه “ثبت نام” را بزنید.

*توجه کنید که شماره تلفن همراه با کد ملی تطابق داشته باشند.

ورود به سامانه ثبت من my.ssaa.ir | نحوه ثبت نام + خدمات سامانه

کد وارد شده به شماره همراه خود را در کادر مشخص شده قرار دهید. در ادامه پس از وارد کردن کد و رمز عبور، گزینه “تایید و ثبت” را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه ثبت من my.ssaa.ir

پس از انجام مراحل بالا، پیام “ثبت نام شما با موفقیت انجام شد” برای شما نمایش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  استعلام غیبت سربازی

خدمات سامانه ثبت من my.ssaa.ir

 پس از ورود به سامانه ثبت من، بخش های مختلف آن شامل “املاک”، “اسنادرسمی”، “ازدواج و طلاق”، “اجرای اسناد رسمی”، “ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری”، “مالکیت معنوی”، “اشخاص حقوقی”، “شکایت”، “نوبت دهی”، “مکاتبات مکانیزه”، و “نظر سنجی” می باشد. در ادامه هر یک را به اختصار توضیح خواهیم داد.

خدمات سامانه ثبت من my.ssaa.ir

پیشخوان املاک: این بخش خدماتی از جمله “املاک من”، خوداظهاری املاک”، “تصدیق اصالت سند”، “درخواست صدور سند” و “املاک دولتی” را ارائه می دهد.

پیشخوان اسناد رسمی: خدمات این بخش عبارتند از: “تصدیق اصالت سند”، “اسناد رسمی من”، “دفاتر دارای ظرفیت”، “پیگیری استعلام”، “نقشه دفاتر اسناد رسمی”.

پیشخوان ازدواج و طلاق: “وقایع ازدواج و طلاق”، “دفاتر دارای ظرفیت”، نقشه دفاتر ازدواج و طلاق” خدماتی هستند که در این بخش ارائه می شوند.

پیشخوان احراز اسناد رسمی: خدمات “استعلام ممنوع الخروجی”، “پیگیری پرونده اجرا” در این بخش ارائه می شوند.

پیشخوان ثبت شرکت ها و موسسسات غیر تجاری: خدمات ارائه شده در این بخش شامل “صورتجلسات تغییرات”، “اظهار نامه دفتر ثبت تجاری”، “رهگیری درخواست”، “اظهار نامه پلمپ دفاتر قانونی”، “ثبت درخواست تاسیس”، “کد فراگیر اتباع خارجی” می باشند.

پیشخوان مالکیت معنوی: این بخش نیز شامل موارد «اظهارنامه های من»، «ثبت طرح صنعتی»، «جستجوی طرح صنعتی»، «ثبت اختراع»، «جستجوی علامت تجاری»، «ثبت علامت تجاری» و «جستجوی اختراع» است.

پیشخوان پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی: «استعلام شناسه ملی»، «درخواست اصلاح»، «درخواست تخصیص شناسنامه ملی»، «درخواست رفع تعلیق»، «درخواست بازبینی» در این بخش ارائه می شوند.

پیشخوان بازرسی: در این قسمت می توانید «ثبت شکایت»، «رهگیری شکایت» را انجام دهید.

سایر خدمات سامانه ثبت من my.ssaa.ir شامل : «نوبت دهی اینترنتی»، «مکاتبات مکانیزه» و «نظرسنجی» می باشد

[contact_info title= “سامانه ثبت من my.ssaa.ir”] 

کلام پایانی

در مقاله بالا در رابطه با نحوه ورود به سامان ثبت من my.ssaa.ir و همچنین نحوه ثبت نام در این سامانه و خدماتی که در این سامانه ارائه می شوند راتوضیح داده ایم. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق، همچنان سوال یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *