خانه / سامانه اینترنتی / نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی
نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی

نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی

سامانه سجام، سامانه ای یک پارچه می باشد که مخفف جمله  ” سامانه جامع  ثبت اطلاعات مشتریان ” است، که در این سامانه احراز هویت و در نهایت، دریافت کد بورسی برای افرادی انجام خواهد شد که، قصد سرمایه گذاری در بازار بورس و سرمایه را دارند. در این مقاله سعی بر این است که نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی را به صورت کامل توضیح داده، همچنین نحوه دریافت کد بورسی برای خرید خودرو را نیز به کاربران آموزش خواهیم داد.

در پاسخ به این پرسش که، نحوه ورود به سامانه سجام چگونه است؟ و سایت سجام چیست؟ باید بگوییم در سامانه سجام، امکان مشاهده سهام خود را خواهید داشت، همچنین جهت ورود به سامانه سجام میتوانید از کامپیوتر یا لپ تاپ و حتی تلفن همراه استفاده نمایید.

با توجه به این که در سال های گذشته، مردم ایران اطلاعات چندانی در رابطه با  سامانه سجام sejam.ir، و به طور کلی در رابطه با سهام نداشتند، اما با روی کار آمدن سهام عدالت، مردم به سمت بورس و سرمایه گذاری در آن، جذب شدند.

همانطور که میدانید، هر شخص جهت ورود به بازار بورس و سرمایه ایران، نیازمند کد بورسی می باشد. جهت دریافت این کد در قدم اول باید در سامانه سجام ثبت نموده و به دریافت کد بورسی از سجام بپردازید. مرحله بعدی نیز، جهت انجام معاملات بورسی انتخاب کارگذاری مناسب و در ادامه افتتاح حساب وکالتی جهت انجام این گونه عملیات می باشد.

سامانه اصلی سجام

نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی

سامانه سجام sejam.ir، به هدف جمع آوری اطلاعات اشخاصی که در رابطه با بازار بورس و سرمایه فعالیت می کنند، تاسیس شده، که هم ارائه خدمات به این اشخاص تسهیل یابد و هم اطلاعات شخصی افراد حقیقی و حقوقی در این سامانه ثبت شود. در حقیقت وظیفه سامانه سجام، ثبت اطلاعات هویتی افراد می باشد.

اشخاصی که جهت دریافت کد بورسی برای خرید خودرو اقدام میکنند، پس از انتخاب کارگذاری مناسب و مراجعه و عضویت در آن، لازم است در سامانه سجام ثبت نام کرده و اطلاعات هویتی خود را در این سامانه، جهت دریافت کد بورسی برای خرید خودرو، وارد نمایند.

از سال ۱۳۹۷ به بعد، سامانه سجام اصلی ترین مرحله جهت ورود به بازار سرمایه می باشد. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع باید از نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی، و همچنین عضویت در آن اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  ورود به سامانه جامع انبارها www.nwms.ir |نحوه ثبت نام +شرایط

نحوه ورود به سامانه سجام

جهت ثبت نام ورود به سامانه سجام، در مرحله اول کلمه سجام را در مرورگر خود تایپ نموده و جست وجو کنید.

نحوه ورود به سامانه سجام

 

سپس اولین نتیجه جست و جو گوگل را با عنوان www.sejam.ir را لمس کرده و وارد سامانه اصلی سجام شوید.

نحوه ورود به سامانه سجام

با کلیک روی سامانه سجام، وارد سایت اصلی خواهید شد. در این سامانه اطلاعات بسیاری را مشاهده خواهید کرد، همچنین امکانات بسیاری در این سامانه نیز وجود دارد، که با استفاده از آنان میتوانید در معاملات بورسی خود تجربیات مفیدی را کسب نمایید.

نحوه دریافت کد بورسی سجام

به طور کلی تمامی افراد فعال در بازار بورس و سرمایه (چه افراد حقیقی، چه افراد حقوقی) فعال در بازار سرمایه، ملزم هستند جهت دریافت کد بورسی، در سامانه سجام نام نویسی نمایند. جالب است بدانید حتی افرادی که از سالیان پیش، کد بورسی داشته اند، اما در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند، اکنون باید اطلاعات خود را در این سامانه وارد نموده و همچنین به احرازهویت جهت دریافت کد بورسی از سجام بپردازند.

نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی

نحوه دریافت کد بورسی به این صورت است که، اشخاص برای نام نویسی و دریافت کد بورسی در سامانه سجام sejam.ir، نام نویسی نموده و یا از طریق کارگذاری های معتبر، مراحلی را جهت دریافت کد بورسی طی نمایید.

جهت سرمایه گذاری در بازار بورس، باید ابتدا کد بورسی دریافت نموده و از درگاه های معتبر و معاملاتی آنلاین کارگذاری مربوطه، معرفی نموده و اطلاعات خود را در سامانه مربوط به کارگذاری ثبت کنید، که نهایتا از سمت کارگذاری برای شما کد بورسی (کد معاملاتی) صادر شود.

مراحل دریافت کد بورسی

جهت نام نویسی در بورس و دریافت کد بورسی، هم برای اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی، لازم است مراحل زیر را طی نمایید.

  • ثبت نام و احرازهویت در سامانه سجام
  • ثبت نام و احراز هویت در کارگذاری

بعضی از کارگذاری ها، در راستای سهولت کاربران، به صورت همزمان بتوانند همراه با ثبت نام در کارگذاری، در سامانه سجام نیز ثبت نام نموده و نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی را از این طریق فراهم ساخته اند.

بیشتر بخوانید:  ثبت نام بیمه ورزشی

البته افراد باید به این نکته توجه نمایند که فرآیند احرازهویت برای کارگذاری ها بعد از نام نویسی در سامانه سجام، و احراز هویت آن نیز صورت گیرد.

ثبت نام در سامانه سجام برای دریافت کد بورسی

سامانه سجام، یا به عبارت دیگر، سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان، توسط شرکت اوراق بهادار جهت ارائه خدمات به سرمایه گذاران بازار بورس، طراحی و دراختیار کاربران قرار داد شده است.

بعد از راه اندازی این سامانه، اطلاعات کاربردی تمامی کاربران، کاملا جمع آوری شده و معامله گران می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها از طریق ثبت نام در این سامانه، به دریافت کد بورسی از سجام بپردازند.

توجه نمایید که علاوه بر نام نویسی در یک کارگذاری، جهت دریافت کد بورسی برای خرید خودرو، نیاز است در سامانه سجام نیز ثبت نام نمایید.

جالب است بدانید بعضی از کارگذاری های معتبر این امکان را در سامانه خود فراهم ساخته اند، تا در صورتیکه مشتری هنوز ثبت نام خود را در سامانه سجام انجام نداده، بعد از اتمام مراحل ثبت نام در کارگذاری، گزینه ای با عنوان “ثبت نام در سامانه سجام” را انتخاب کرده، و نام نویسی خود را انجام دهند.

ثبت نام در سامانه سجام برای دریافت کد بورسی

کلام آخر

یه طورکلی، سرمایه گذاران و معامله گران بازار بورس، جهت دریافت کد بورسی برای خرید خودرو باید در قدم اول در یک کارگذاری معتبر ثبت نام نموده و نام نویسی سامانه سجام خود را نیز تکمیل نمایند. مدارک لازم جهت احرازهویت در دفاتر پیشخوان قضایی برای دریافت کد بورسی سجام، عبارتند از: اصل و تصویر شناسنامه ، اصل و تصویر کارت ملی ، آخرین مدرک تحصیلی و شماره حساب بانکی لازم، که عدم وجود هر یک از این مدارک باعث بروز اشکال در فرآیند احرازهویت می شود.

شروع فعالیت در بازار بورس، باید دارای کد سرمایه گذاری (کد بورسی) باشند، که بتوانند به صورت آنلاین سهام مدنظر خود را خرید و فروش نمایند.

چنانچه در رابطه با نحوه سرمایه گذاری در بورس و یا نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی، دچار ابهام بودید، می توانید با کارشناسان بورس مجموعه ارتباط گرفته و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *