خانه / سامانه اینترنتی / سایت خدمات الکترونیک انتظامی
ثبت نام سامانه سخا

سایت خدمات الکترونیک انتظامی

همانطور که میدانید سامانه سخا sakha.epolice.ir، از مهمترین سامانه ها در زمینه های مختلف اینترنتی می باشد. سایت خدمات الکترونیک انتظامی، به اختصار “سامانه سخا” متعلق به نیروی انتظامی است. این ارگان سامانه های بسیاری را جهت ارائه خدمات آنلاین به کاربران خود راه اندازی کرده است.

شما بلافاصله پس از ثبت نام سامانه سخا قادر به استفاده از امکانات مختلف ارگان مربوطه خواهید بود.

با درنظر گرفتن این موضوع که سایت خدمات الکترونیک انتظامی (سامانه سخا) سامانه ای جدید محسوب می شود، در ادامه ی این مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام در سامانه سخا sakha.epolice.ir، را به صورت تصویری آموزش دهیم.

[insta_contact_info title= “سایت خدمات الکترونیک انتظامی”] 

ورود به سامانه سخا sakha.epolice.ir

جهت استفاده از سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سخا) می بایست در قدم اول در این سامانه ثبت نام نمایید.

جهت ورود و نام نویسی، و در نهایت استفاده از امکانات سامانه سخا پلیس ابتدا:

در قدم اول آدرس اینترنتی sakha.epolice.ir را در مرورگر خود جست و جو نموده و وارد سامانه سخا پلیس شوید.

چنانچه برای اولین بار به این سامانه ورود کرده و قصد نام نویسی در آن را دارید، میتوانید برای ادامه ی روند انجام فرآیند ثبت نام از سیستم کامپیوتری استفاده نمایید. اما پس از ثبت نام و جهت ورود مجدد میتوانید از موبایل و تبلت و هر تلفن همراه دیگر نیز استفاده نمایید.

سپس صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد، که پنجره ی ورودی ثبت نام سامانه سخا می باشد. چنانچه در سایت خدمات الکترونیک انتظامی نام نویسی نکرده اید، در قدم اول باید فرآیند ثبت نام در سامانه سخا را تکمیل کنید، که کلمه عبور را دریافت نمایید.

ثبت نام سامانه سخا

ثبت نام سامانه سخا sakha.epolice.ir

بعد از ورود به سایت خدمات الکترونیک انتظامی sakha.epolice.ir، پنجره ی ورودی سامانه را مشاهده خواهید کرد. جهت نام نویسی در پلتفرم سخا پلیس، گزینه “ثبت نام” در قسمت انتهایی پنجره ی ورودی کلیک نمایید.

ثبت نام سامانه سخا

سپس پنجره ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد. در این قسمت اطلاعات خواسته شده از جمله کد ملی و عبارت امنیتی را در جایگاه مشخص شده وارد کنید. سپس گزینه “ادامه” در انتهای سمت چپ این پنجره کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:  نحوه ثبت نام درسامانه میخک وزارت امور خارجهmikhak.mfa.gov.ir

ثبت نام سامانه سخا

پس از درج کدملی ممکن است چند حالت برای شما بوجود آید. ابتدا ممکن است ثبت نام سامانه سخا را انجام داده باشید، که پیغام ” ثبت نام شما قبلا انجام شده است، درصورت فراموش کردن رمز عبور از طریق فراموشی رمز عبور رمز خود را تغییر دهید “ را دریافت کنید.

ممکن است هرگز ثبت نام نکرد باشید، اما اطلاعات هویتی و شماره همراه شما در این سامانه وجود داشته باشد. چنانچه شماره ی نمایش داده شده صحیح است گزینه ” تایید شماره و ادامه “ و اگر شماره اشتباه است گزینه ” تغییره شماره “ را لمس کنید.

ثبت نام سامانه سخا

بعد از تایید شماره وارد پنجره ای مانند تصویر زیر خواهید شد. در این مرحله از ثبت نام سامانه سخا می بایست برای پنل کاربری شما در سامانه sakha.epolice.ir یک کلمه عبور تعیین کنید. پس از انتخاب کلمه عبور مناسب و تکرار آن در جایگاه مربوطه، کد احراز هویت برای تلفن همراه شما ارسال خواهد شد.

بعد از انتخاب کلمه عبور، کد امنیتی را در جایگاه وارد کرده و گزینه “ثبت نام” را لمس کنید.

ثبت نام سامانه سخا

پس از انتخاب کد امنیتی مناسب پیغام “کاربر با موفقیت ایجاد شد” برای شما نمایش داده خواهد شد. سپس گزینه “بستن” را انتخاب کرده و به صورت اتوماتیک به قسمت پنجره ی ورودی سامانه سخا وارد خواهید شد.

ثبت نام سامانه سخا

 

در صورتی که در مرحله پیشین (مرحله نمایش شماره) تایید فرآیند را اعمال نکرده باشید، می بایست گزینه “تغییر شماره” را انتخاب نمایید. سپس وارد صفحه ای خواهید شد که می بایست شماره تلفن مورد نظر را وارد کرده و گزینه “ادامه” را لمس کنید. چنانچه در تمامی مراحل ثبت نام سامانه سخا، مشکلی وجود نداشته باشد، صفحه دریافت کد احراز هویت و تعیین کلمه عبور برای شما نمایش داده خواهد شد.

ثبت نام سامانه سخا

چنانچه در مرحله پیشین شماره همراه وارد شده دچار مشکلات ارتباطی باشد، پیغامی با عنوان “شماره همراه ارسال شده نامعتبر است، لازم است شماره همراه به نام متقاضی باشد” برای شما نمایش داده خواهد شد. بنابراین پنجره ای مانند تصویر زیر جهت ثبت نام سامانه سخا برا شما نمایش داده خواهد شد. در این بخش از نام نویسی سایت سخا، می بایست شماره همراه مربوط به خود را وارد نموده و همچنین تاریخ تولد خود را در جایگاه مربوطه درج نمایید.

بیشتر بخوانید:  ثبت درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir + نحوه پیگیری

چنانچه تاریخ تولد و کد ملی همخوانی داشته باشند، پنجره ی دریافت کد احراز هویت و انتخاب کلمه عبور برای شما نمایش داده خواهد شد.

ثبت نام سامانه سخا

با پشت سر گذاری مراحل فوق، می توانید به راحتی نام نویسی خود را در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی نهایی کرده و از خدمات متنوع این سامانه بهره مند شوید.

جهت ورود مجدد به سایت سخا می توانید کدملی و کلمه عبور خود درج نموده و وارد سامانه شوید.

راهنمای سامانه سخا پلیس

پس از نام نویسی در سامانه سخا sakha.epolice.ir، میتوانید از امکانات متفاوت این سایت بهره مند شوید.

قابلیت های متفاوتی از جمله: شماره گذاری وسایل نقلیه، گواهی نامه رانندگی، خدمات الکترونیک انتظامی و… در قسمت منو سمت راست صفحه اصلی سامانه به کاربران ارائه شده است، که در کوتاه ترین زمان ممکن به حل مشکلات و نیاز های خود در این زمینه بپردازید.

ثبت نام سامانه سخا

کلام آخر

همانطور که میدانید اکثر ارگان های بزرگ دولتی و غیر دولتی بخشی از ارائه ی خدمات خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین قرار داده اند. سامانه سخا به آدرس اینترنتی sakha.epolice.ir، نیز در راستای ارائه ی خدماتی از جمله ثبت درخواست گواهی نامه پایه سوم و نقل و انتقال وسیله نقلیه به صورت خریدار به فروشنده و وکالتی و…  را در اختیار هموطنان قرار داده، که در وقت و هزینه مخاطب صرفه جویی بسزایی دیده می شود.

چنانچه در هر مرحله از ثبت نام سامانه سخا پلیس، دچار ابهام شده اید و یا به دلیل مشکلات عملکردی اینترنت و اختلالات سامانه ای موفق به ورود سایت نشده اید، می توانید با بخش کارشناسی سامانه مجموعه تماس گرفته و در کوتاه ترین زمان شاهد برطرف سازی مشکل خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *