خانه / سامانه اینترنتی / ثبت درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir + نحوه پیگیری
سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

ثبت درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir + نحوه پیگیری

از جمله مدارک لازم جهت ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه، مدرک تاییدیه تحصیلی می باشد. دانش آموزان و افرادی که تمایل دارند تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنند، می توانند به سامانه تاییدیه تحصیلی به نشانی emt.medu.ir مراجعه کنند. البته کاربران برای دریافت مدرک تاییدیه تحصیلی در سال های گذشته باید به دفاتر منتخب پیشخوان مراجعه می کردند اما پس از راه  اندازی و اجرای سامانه تاییدیه تحصیلی، به صورت غیر حضوری هم امکان دریافت این مدرک وجود دارد.

در ادامه این مطلب، نحوه ثبت درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir و همچنین نحوه پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی را به صورت کامل و تصویری آموزش داده شده است.

[contact_info title= “سامانه تاییدیه تحصیلی”] 

مدرک تاییدیه تحصیلی

تاییدیه تحصیلی یک مدرک اعتبار سنجی بوده که مدرک دیپلم اخذ شده توسط فرد را تایید می کند. از جمله مدارک لازم برای ثبت نام در کنکور سراسری، مدرک تاییدیه تحصیلی می باشد. زمانی که داوطلب در دانشگاهی قبول شود، دانشگاه مورد نظر، مدرک تاییدیه تحصیلی وی را دریافت خواهد کرد و از صحت مدارک دانشجو اطمینان حاصل می  کند.

دانشجویانی که این مدرک را به دانشگاه ارائه نکنند، در واقع مدارک شان ناقص ثبت خواهد شد و نمی توانند در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کنند.

ثبت درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

سایت تاییدیه تحصیلی تحت نظر آموزش و پرورش بوده و از طریق این سامانه، مدرک تحصیلی دانش آموزان تایید خواهد شد. افرادی که تمایل دارند مدرک تاییدیه تحصیلی را دریافت کنند، باید به این سامانه وارد شده و فرم درخواست آن را تکمیل کنند.

پس از تکمیل فرم، کد رهگیری در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. در ادامه این مطلب، نحوه ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی را توضیح خواهیم داد.

  1. ورود به سایت تاییدیه تحصیلی به نشانی emt.medu.ir
  2. انتخاب گزینه “ثبت نام تاییدیه تحصیلی
  3. مشخص کردن مقطع و نظام تحصیلی
  4. وارد کردن کد امنیتی و کلیک بر روی گزینه “تایید
  5. ثبت اطلاعات اطلاعات مربوط به شناسنامه دانش آموزان، اطلاعات فارغ التحصیلی و اطلاعات استعلام گیرنده
  6. انتخاب گزینه “ادامه و مرحله بعدی
  7. پرداخت هزینه و دریافت کد رهگیری
بیشتر بخوانید:  سامانه ستکا

راهنمای تصویری نحوه ثبت درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی

ابتدا سایت تاییدیه تحصیلی به آدرس emt.medu.ir را در مرورگر گوشی یا لپ تاپ خود جستجو کنید.

در ادامه از بین سه گزینه نمایش داده شده، گزینه “ثبت نام تاییدیه تحصیلی” را انتخاب نمایید.

ثبت درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

در این مرحله باید مقطع و نظام تحصیلی خود را مشخص کرده و کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید. در انتها گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

ثبت درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

در مرحله بعد باید اطلاعات مربوط به شناسنامه دانش آموزان، اطلاعات فارغ التحصیلی و اطلاعات استعلام گیرنده را وارد کرده و گزینه “ادامه و گام بعدی” را انتخاب کنید.

سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir

پس از بررسی اطلاعات می توانید به مرحله بعدی وارد شده و هزینه صدور تاییدیه تحصیلی را پرداخت کنید. در حال حاضر هزینه مربوطه ۲۳۰۰ تومان می باشد. پس از پرداخت هزینه، می توانید کد رهگیری را دریافت کنید.

با ارائه این کد رهگیری، فرد متقاضی می تواند در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کند.

پس از ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی، مدارک تحصیلی فرد توسط آموزش و پرورش بررسی خواهد شد و در صورت صحت مدارک و تایید آن، گواهی تاییدیه تحصیلی برای فرد صادر خواهد شد.

پس از دریافت کد رهگیری، آن را در جایی یادداشت کرده و بخاطر داشته باشید. زیرا در برای انجام فرآیند پیگیری وضعیت، به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

نحوه پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی

کاربرانی که درخواست خود را در سامانه emt.medu.ir ثبت کرده اند، می توانند با وارد کردن کد پیگیری خود در سامانه، وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید:  ورود به سایت ناد فنی حرفه ای reg.tvu.ac.ir |نحوه ورود به سایت

در ادامه مقاله نحوه پیگیری درخواست در سامانه تاییدیه تحصیلی را توضیح خواهیم داد.

ابتدا سایت تاییدیه تحصیلی به نشانی emt.medu.ir را در مرورگر گوشی یا لپ تاپ خود جستجو کنید.

در ادامه گزینه “پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی” را انتخاب نمایید.

نحوه پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی

سپس کد ملی، کد پیگیری و کد امنیتی را وارد کرده و روی گزینه “ادامه” کلیک کنید.

نحوه پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی

این نکته را بخاطر داشته باشید، افرادی که ملیت ایرانی ندارند یا به عبارتی اتباع خارجی هستند، باید کد اتباع خود را در کادر مربوط به کد ملی خود وارد کنند.

نمونه تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش

دانش آموزان می توانند علاوه بر دریافت تاییدیه تحصیلی در سامانه، به صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر پیشخوان نیز، تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنند.

کلام پایانی

در مقاله فوق در رابطه با سامانه تاییدیه تحصیلی emt.medu.ir، ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی، نحوه پیگیری درخواست تاییدیه تحصیلی مطالبی ارائه کرده ایم. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال  یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

[contact_info title= “سامانه تاییدیه تحصیلی”] 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *