خانه / سامانه اینترنتی / مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا
مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

[contact_info title] 

یکی از پرکاربرد ترین سامانه های دولتی موجود، سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی یا همان سامانه ثنا است، با ورود و ساخت این سامانه به شدت در وقت و البته هزینه های دولت صرفه جویی شده است. برای استفاده از خدمات گوناگون ثنا که یکی از کاربردی ترین آن ها مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا می باشد، بهتر است که در این سامانه ثبت نام کنید.

چنانچه در سامانه ثنا ثبت نام کرده و شماره همراه خود را ثبت کرده باشید، درصورتی که از شما شکایت شده، و یا نیاز باشد که ابلاغیه ای از طرف دادگستری و قوه قضاییه به شما ابلاغ شود، از طریق پیامک، از این موضوع آگاه می شوید و با مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا، موضوع را پیگیری و بررسی خواهید کرد.

در صورتی که اطلاعی از نحوه نام نویسی سامانه ثنا ندارید، می توانید با مجموعه الورایانه کمک تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه ما درخواست شما را ثبت کرده و با پرینت از سامانه، ابلاغیه را جهت مشاهده و در صورت لزوم ارائه به مراکز قانونی در اختیار شما قرار خواهند داد.

ما پیشتر و در مقالات قبلی نحوه ثبت نام در ثنا و البته احراز هویت اینترنتی سامانه ثنا را به طور کامل بیان کرده ایم و در این مقاله قصد داریم شما را با مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا و نحوه ورود به بخش مشاهده ابلاغیه الکترونیکی آشنا سازیم.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

فرض را بر این می گیریم که شما قبلا در سامانه ثنا، ثبت نام کرده اید و دارای نام کاربری و رمز عبور هستید.

پس از ورود به سایت سامانه ثنا به نشانی https://sana.adliran.ir/Sana/Index#/Main، باید مراحل زیر را اجرا کنید.

۱.مطابق تصویر زیر بر روی گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک کلیک کنید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

 

 

۲.در مرحله بعد شما وارد صفحه ای می شوید که باید اطلاعات ورود خود را درج نمایید. در این قسمت مطابق تصویر باید کد ملی و رمز شخصی که در هنگام ثبت نام برای شما ارسال شده را وارد کنید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

۳.در مرحله بعد، به شماره همراهی که هنگام ثبت نام در ثنا، وارد کرده بودید رمز یکبار مصرف پیامک می شود که آن را باید وارد کنید تا وارد پنل کاربری خود شوید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

 

 

۴.در این مرحله شما وارد حساب شخصی خود در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثنا شده اید، همانطور که در تصویر می بینید این پنل دارای بخش های مختلف است که یکی از این بخش ها قسمت ابلاغیه های جدید می باشد.

اگر شما ابلاغیه جدیدی داشته باشید که مشاهده نکرده اید، در قسمت بالا سمت راست به صورت عدد نمایش داده می شود.

کافیست که روی آن کلیک کنید تا ابلاغیه برای شما باز شود و می توانید آنرا ملاحظه کنید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

 

 

۵.پس از باز کردن ابلاغیه، این امکان برای شما وجود دارد که آن را ذخیره کرده و یا پرینت بگیرید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

 

 

این سامانه امکانات متنوعی را فراهم ساخته است، شما حتی می توانید با شماره پرونده و یا کلاسه ابلاغیه مورد نظر خود را ببینید و یا فیلتر هایی بر اساس تاریخ دارد که می توانید جستجو خود را راحت کنید.

بیشتر بخوانید:  استعلام تعداد بارنامه

زمان حضور شما در سامانه حدود ۱۵ دقیقه است که در بالای صفحه تایمری وجود دارد که به شما نشان می دهد چقدر از زمان شما باقی مانده است.

پس از به اتمام رسیدن زمان، سایت شما را از حساب کاربریتان بیرون انداخته و باید مجدد وارد پنل کاربری خود شوید.

شما نیز جهت حل مشکل ورود به سامانه ثنا می توانید با کارشناسان پشتیبانی الورایانه کمک، ارتباط گرفته و مشکل خود را حل نمایید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا با کد ملی

برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی با کد ملی تنها باید وارد حساب کاربری خود در سامانه ثنا شوید، همان طور که پیش تر به آن اشاره کردیم برای ورود به حساب کاربری ثنا پیش از هر اقدامی باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده تا کد ثنا خود را دریافت نمایید.

برای مشاهده ابلاغیه با کد ملی نیز درست مانند مراحل قبل وارد وب سایت سامانه ثنا شده و با وارد کردن اطلاعات شخصی خود مانند کد ملی و کد ثنا به راحتی به پنل کاربری خود دسترسی پیدا کرده و ابلاغیه های الکترونیکی خود را مشاهده نمایید.

مشکلات ورود به سامانه ثنا

 در برخی موارد افراد برای ورود به سامانه ابلاغیه الکترونکی ثنا دچار مشکل می شوند و نمی توانند وارد سامانه ثنا شوند. برخی از این مشکلات فراموشی رمز عبور، بار سنگین ترافیک بر روی سایت و جدید نبودن نسخه مرورگر مورد استفاده است.

فراموشی رمز عبور

جهت بازیابی رمز عبور سامانه ثنا می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

طبق تصویر زیر گزینه فراموشی رمز را انتخاب نمایید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا 

 

 

پس از آن وارد صفحه ایی می شوید که از شما اطلاعات شخصی را می خواهد پس از وارد کردن آن برای شما کد تایید ارسال می شود که آن را باید وارد کرده و پس از آن می توانید رمز خود را دریافت و بازیابی کنید.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا

 

 

شلوغی و ترافیک بالا سایت

مشکل دیگری که احتمالا دچار آن شده اید، باز نشدن صفحه پنل شماست. این موضوع در بیشتر مواقع به دلیل حجم کاربران بالا در آن زمان اتفاق می افتد، که سامانه ثنا برای حل این مشکل در صفحه اصلی مشاهده ابلاغیه الکترونیکی ثنا لینک های کمکی دیگری قرار داده که در مواقعی که بار ترافیک روی سایت بالاست کاربران از لینک های دیگر استفاده کنند.

 

سامانه ثنا

 

استفاده از مرورگر قدیمی

مشکل دیگری که برای کاربران سامانه ثنا هنگام ورود پیش می آید، استفاده از نسخه قدیمی مرورگر است. پس از آپدیت مرورگر خود مجددا جهت ورود اقدام کنید.

استفاده از اپلیکیشن عدالت همراه

یکی از راه هایی که از شما وقت کمتری می گیرد و البته راحت تر نیز می باشد، استفاده از اپلیکیشنی است که قوه قضاییه طراحی کرده با نام عدالت همراه. داشتن اپلیکیشن در موبایل خود نیاز شما را به مراجعه به سایت و احتمال مواجه شدن با ازدحام سایت را بر طرف می کند.

جهت دریافت این برنامه با گوشی موبایل خود وارد سامانه مشاهده ابلاغیه اکترونیکی شوید و در صفحه اصلی آن گزینه ایی تحت عنوان دانلود اپلیکیشن عدالت همراه وجود دارد، با کلیک بر روی آن می توانید این برنامه را در تلفن همراه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  ورود به سامانه جامع انبارها www.nwms.ir |نحوه ثبت نام +شرایط

دانلود برنامه عدالت همراه

 

نکات مهم مربوط به مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا 

_ ورود ابلاغیه به حساب کاربری اشخاص در سامانه ثنا به معنای ابلاغ قانونی می باشد و آثار قانونی خود را نیز به دنبال خواهد داشت، حتی اگر توسط کاربر باز و یا مشاهده نشود.

_ چنانچه حتی یکی از ابلاغیه های مربوط به دادخواست، وقت جلسه دادرسی و رای صادره توسط کاربر مشاهده شود، رای نسبت به حضور شخص محسوب شده و فرد حق هیچ گونه واخواهی از رای صادر شده را نخواهد داشت حتی اگر در جلسات دادگاه حضور پیدا نکرده باشد.

_ هنگامی که برای فردی ابلاغیه ای صادر می شود هم زمان با ارسال ابلاغیه الکترونیکی، یک پیامک هم فرستاده می شود، البته در شرایطی ممکن است به علت اختلال در سیستم قوه قضائییه این پیام دیرتر و یا اصلا ارسال نشود؛ در این شرایط تاریخ ابلاغ، همان تاریخ ورود ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا به حساب کاربری فرد می باشد. در نتیجه با توجه به احتمال چنینی پیشامدهایی بهتر است به صورت مرتب حساب کاربری خود در سامانه ثنا را بررسی نمایید.

_ در صورتی که ابلاغیه شما حاوی الزام به انجام کار خاصی مانند اعتراض به نظر کارشناس یا رای در مهلتی خاص باشد، بهتر است در اولین فرصت ممکن ابلاغیه خود را چاپ کرده و با در دست داشتن نسخه چاپی ابلاغیه خود به دفاتر خمات قضایی و یا شعبه دادگاه مراجعه کرده تا از ضایع شدن حق قانونی خود جلوگیری نمایید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا را آموزش داده ایم، و البته از مشکلات رایجی که احتمال دارد هنگام ورود به آنها برخورد کنید نیز صحبت کردیم تا در صورت بروز هر کدام بتوانید به سادگی آن ها را پشت سر بگذارید.

 در آخر اگر در رویت و مشاهده ابلاغیه خود دچار مشکل شده اید و به هر دلیلی نمی توانید وارد سامانه ثنا شوید، بهتر است با مجموعه ما تماس بگیرید تا کارشناسان الو رایانه کمک مشکل شما را در کوتاه ترین زمان و به بهترین شکل برطرف کنند.

درصورتی که هنوز در سامانه ثنا ثبت نام نکرده و یا احراز هویت نشده اید، می توانید با کارشناسان پشتیبانی مجموعه ما ارتباط گرفته و نام نویسی خود را در سامانه ثنا انجام داده و احراز هویت شوید که هنگام مشاهده ابلاغیه در این سامانه دچار مشکل نشوید، در این مقاله نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا را شرح داده ایم. همچنین می توانید جهت مشاهده ابلاغیه با کد ملی، به مطلب مربوطه مراجعه نموده و ابهامات خود را برطرف سازید.

سوالات متداول:

نحوه ورود به سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه الکترونیکی به چه صورتی می باشد؟

برای ورود به سامانه ثنا ابتدا باید در این سامانه ثبت نام و احراز هویت انجام دهید.پس از دریافت رمز ورود به ثنا، به نشانی https://sana.adliran.ir/Sana/Index#/Main، بایدمراحل بیان شده در مقاله را دنبال نمایید.

در صورتی که رمز ورود به سامانه ثنا را فراموش کرده باشیم، باید چکار کنیم؟

در صورت فراموشی رمز عبور سامانه ثنا میتوانید به پنل کاربری خود مراجعه نموده و گزینه "بازیابی رمز عبور" را انتخاب نمایید.

[contact_info title] 

۳۵ نظر

  1. مشاهده ابلاغیه با موبایل با کد ملی میشه؟

  2. سلام من چجوری باید ابلاغیمو ببینم کمکم کنید

    • سلام کاربر گرامی!
      برای رویت ابلاغیه خود ابتدا باید وارد سامانه ثنا شده و با وارد کردن کد ملی و رمز شخصی وارد حساب کاربری خود در این سامانه شده و ابلاغیه مورد نظرتان را ریافت نمایید.

  3. سلام من برای مشاهده ابلاغیم حتما باید ثنا داشته باشم

  4. سلام من برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی با شما تماس گرفتم خیلی خوب سریع انجام دادید ممنونم

  5. برای مشاهده ابلاغیه وارد سامانه میشم، ولی ارور میده، الان چه جوری میتون فایل ابلاغیه ام رو دریافت کنم؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر عزیز
      برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا و دریافت فایل ابلاغیه باید در زمانی وارد سامانه بشید که ترافیک سایت کم و سامانه دچار اختلال نباشه.

  6. سلام چرا وارد سامانه ثنا میشم ارور میده ؟؟؟

  7. سلام خسته نباشید. ابلاغیه رو نمیتونم ببینم هر چی میزنم میگه اطلاعات نادرست وارد شده چیکار کنم؟؟؟

  8. سلام خسته نباشید من رمز عبور ثنا رو یادم نمیاد الان میخام ابلاغیه رو نگاه کنم رمز عبور ندارم. میشه بگید الان چیکار کنم؟

  9. راستش من اومدم برنامه عدالت همراه و دانلود کنم اما نتونستم، اگر با مرکز شما تماس بگیرم کارشناسانتون میتونن فایل ابلاغیه ام رو برام بفرستن؟؟؟؟

  10. سلا وقتتون بخیر باشه
    عذر میخوام ابلاغیه یا احضاریه فقط از طریق سامانه ثنا به دست افراد می رسه یا اس ام اسی یا درب منزل؟ و برای دریافت الکترونیکی ابلاغیه باید حتما در سامانهه ثنا ثبت نام کنم؟؟؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر عزیز
      احتمالا برخی از ابلاغیه ها و احضاریه ها به صورت حضوری به سمع و نظر شما برسد، اما اکثرا تمامی ابلاغیه ها از طریق سامانه ثنا ارسال خواهد شد، و جهت مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا باید به سایت اصلی آن مراجعه نمایید.

  11. سلام. وقت بخیر
    در سامانه ثنا برای من، ابلاغیه ای با موضوع تجدید نظر خواهی از دادنامه شماره …. ارسال شده است. تاریخ مراجعه ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
    این اتفاق در صورتی افتاده که من نه از کسی شکایت داشتم و نه کسی از من شکایت کرده و تا حالا به هیچ دادگاه و یا دادسرایی مراجعه نداشتم.
    الان باید چیکار کنم؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      احتمالا اشتباه سیستمی در مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شما رخ داده که به همین علت این پیام برای شما ارسال شده.

  12. برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا باید حتما از کامپیوتر استفاده کنم؟ آخه من بلد نیستم میشه زنگ بزنم انجام بدین برام؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      جهت مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا از موبایل، تبلت و لپ تاپ نیز میشه استفاده کرد، چنانچه در فرآیند مشاهده به مشکل برخوردید میتوانید با مرکز ما تماس گرفته و از ابلاغیه خود مطلع شوید.

  13. از مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا میشه پرینت گرفت؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      بله از ابلاغیه های الکترونیکی سامانه ثنا نیز میشود پرینت گرفت.

  14. برای مشاهده ابلاغیه هام تو سامانه ثنا باید چی کنم چون رمزمو یادم رفته بازیابی رمزم بلد نیستم

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      جهت بازیابی رمزعبور سامانه ثنا میتوانید از طریق صفحه اصلی این سامانه اقدام به بازیابی رمز عبور نمایید، چنانچه در بازیابی این رمز دپار مشکل شده اید میتوانید از کارشناسان مجموعه ما کمک بگیرید.

  15. سلام نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا به چه صورته؟ ابلاغیه هایمو نمیتونم ببینم مشکلم واجبه کمکم کنید

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      جهت مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا ابتدا به آدرس اینترنتی adliran.ir مراجعه نموده سپس گزینه “سامانه ابلاغ الکترونیک” را انتخاب نمایید و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، ابلاغیه خود را مشاهده نمایید.

  16. سلام برای مشاهده ابلاغیه سامانه ثنا بهتون زنگ زدم مشکلم حل شد خیلی ممنونم از خدماتتون

  17. سلام من رمز عبور ثنامو یادم رفته بخاطر همین برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا به مشکل میخورم الان چی کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      جهت بازیابی رمزعبور ثنا ابتدا وارد صفحه ی اصلی سایت ثنا شوید، سپس گزینه بازیابی رمز عبور را لمس نمایید.

  18. مشاهده ابلاغیه با کدملی توی سامانه ثنا چجوریه؟ من مشکل فراموشی رمز عبورم دارم چکار کنم برای مشاهده ابلاغیه ثنا چیکار کنم یکی از معامله هام به مشکل خورده گیر کردم کمکم کنید.

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      جهت مشاهده ابلاغیه با کدملی در سامانه ثنا ابتدا با انتخاب گزینه بازیابی رمز عبور، رمز جدید خود را دریافت نموده و سپس ادامه مراحل را طبق مقاله انجام دهید.

  19. سمیه اسدالهی

    سلام برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی سامانه ثنا از اپلیکیشنم میتونم استفاده کنم؟ چون با مرورگر گوشیم و لپ تاپم میخوام واردش بشم نمیشه همش ارور میده اپلیکیشنشو چجوری دانلود کنم؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر کاربرعزیز
      با دانلود اپلیکیشین عدالت همراه که لینک دانلود آن در مقاله نیز ارائه شده میتوانید عملیات مشاهده ابلاغیه الکترونیکی را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *