خانه / سامانه اینترنتی / نحوه فعال سازی گوشی در سامانه همتا
نحوه فعال سازی گوشی در سامانه همتا

نحوه فعال سازی گوشی در سامانه همتا

[contact_info title] 

فعال سازی گوشی در سامانه همتا یکی از ضروری ترین اقداماتی می باشد که بعد از خرید گوشی موبایل باید آن را انجام دهید، زیرا به محض روشن کردن گوشی موبایل و عدم فعال سازی آن بعد از مدت زمان مشخصی تلفن هوشمن شما غیر قانونی تشخیص داده می شود و برای همیشه از کار می افتد و دیگر قابل استفاده نیست و شما مجبور به تهیه گوشی موبایل جدیدی خواهید شد. البته پیش از این اتفاق پیامی مبنی بر قطع شدن تلفن همراهتان برای شما ارسال می شود و بهتر است به محض دریافت این پیام اقدام به فعال سازی یا همان رجیستری گوشی خود نمایید.

بیش تر فروشنده ها هنگام فرش موبایل اقدام به فعال سازی آن می نمایند اما در صورت عدم فعال سازی یا خرید غیر حضوری و اینترنتی گوشی موبایل بهتر است خودتان اقدام به انجام این کار نمایید زیرا سودجویان ممکن است از شما برای این کار هزینه ای دریافت نمایند.

فراموش نکنید طرح ریجستری گوشی های موبایل چند سالی است به منظور جلوگیری از ورود کالای قاچاق اجرایی شده است، بدین منظور شما هنگام خرید گوشی موبایل باید اول از اصالت گوشی مطمن شوید، سپس آن را در سامانه همتا ثبت کنید تا قابل استفاده برای شما باشد.

نحوه فعال سازی گوشی در سامانه همتا

برای اینکه شما فرآیند فعال سازی گوشی را در سامانه همتا انجام بدهید، می توانید از ۳ طریق اقدام کنید :

از طریق سایت سامانه همتا

از طریق کد دستوری

از طریق اپلیکیشن سامانه همتا

در ادامه به طور کامل هر ۳ روش را توضیح خواهیم داد، درصورتی که سوالی برایتان ایجاد شد در زیر همین مقاله در قسمت مقالات از ما بپرسید.

کد IMEI یا شناسه دستگاه چیست ؟

کد IMEI یا همان شناسه، کدی می باشد که بر روی جعبه اسمارت فون ها درج شده است، درصورتی که به این کد دسترسی ندارید می توانید با گرفتن شماره *#۰۶# این کد را دریافت نمایید.

کد فعال سازی چیست ؟ 

کد فعال سازی یک کد ۶ رقمی می باشد که فروشنده آن را در اختیارتان قرار می دهد. در صورتی کد فعال سازی را ندارید می توانید به مطلب نداشتن کد فعال سازی مراجعه کرده و یا در صورت عدم اتلاف وقت با مجموعه الو رایانه کمک تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به فعل سازی گوشی موبایل شما نمایند.

فعال سازی تلفن همراه از طریق کد دستوری

ابتدا سیم کارت خود را قرار دهید (سیم کارتی که می خواهید مالکیت گوشی برای آن ثبت شود)، سپس با گرفتن کد دستوری #۷۷۷۷* وارد فرآیند فعال سازی گوشی می شوید.

 

فعال سازی تلفن همراه از طریق کد دستوری

 

سپس لازم است تا با ارسال عدد ۲، گزینه «فعالسازی» را انتخاب کنید.

 

انتخاب گزینه فعالسازی

 

پس از این مرحله می بایست کد IMEI اختصاصی گوشی را وارد کنید که پشت باتری گوشی چسبانده شده است و یا با شماره گیری کد #۰۶#* می توانید این کد را که ۱۵ رقمی است را بدست آورید.

 

وارد کردن شناسه گوشی

 

در این مرحله باید شماره سیم کارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیمکارت را دارید، وارد کنید.

 

وارد کردن شماره جهت فعالسازی گوشی موبایل

 

پس از وارد کردن شماره همراه خود، کد تایید ۶ رقمی برای شما ارسال می شود که در مرحله بعد باید آن را وارد کنید.

 

مرحله وارد کردن کد ارسال شده برای فعال سازی گوشی موبایل

 

در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه (IMEI) و شماره سیم کارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتی که اطلاعات این پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

بیشتر بخوانید:  نحوه رهگیری گواهینامه

 

 

بررسی اطلاعات وارد شده برای فعالسازی گوشی موبایل

 

در نهایت فعال سازی گوشی شما در سامانه همتا انجام می شود.

 

فعال سازی گوشی موبایل

 

نحوه فعال سازی گوشی در سامانه همتا از طریق سایت سامانه

یکی دیگر از راه های فعال سازی گوشی، از طریق سایت سامانه همتا به نشانی hamta.ntsw.ir می باشد، برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد سایت سامانه همتا شوید، اگر قبلا ثبت نام نکرده اید برای ورود باید در سایت ثبت نام کنید.

 

فعال سازی گوشی موبایل در سایت همتا

 

پس از آن که کد ملی خود را وارد کردید، و وارد پنل کابری شخصی خود شدید، در بخش مدیریت دستگاه‌ ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب نمایید.

 

فعال سازی گوشی موبایل در سایت همتا

 

اکنون باید شناسه دستگاه خود  یا همان IMEI را وارد کرده و گزینه ثبت را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که IMEI  یا همان شناسه دستگاه، به تعداد اسلات های دستگاه مورد نظر بستگی دارد. اسلات یعنی تعداد جایگاه و شکاف سیم کارت، برخی از گوشی های موبایل ۲ سیم کارت را با هم ساپورت می کنند پس ۲ اسلات دارند.

 

 

ثبت و فعال سازی گوشی موبایل در سایت سامانه همتا

 

برای پیدا کردن شناسه دستگاه IMEI، می توانید، به روی کارتن دستگاه و یا پشت باتری مراجعه کنید و یا کد دستوری #۰۶#* را شماره گیری کنید تا از این شناسه مطلع شوید.

و در آخر دستگاه شما در سامانه همتا ثبت و فعال خواهد شد.

فعال سازی تلفن همراه از طریق اپلیکیشن سامانه همتا

یکی از آسان ترین راههای فعال سازی گوشی در سامانه همتا، استفاده از اپلیکیشن سامانه همتا می باشد.

در ادامه نحوه استفاده از این اپلیکیشن را توضیح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

اپلیکیشن همتا را که از گوگل پلی و اپ استور می توانید دریافت کنید و یا به لینک https://hamta.ntsw.ir مراجعه و از خود سایت سامانه همتا دانلود کنید.

پس از ورود، درصورت داشتن پنل کاربری و درصورت نداشتن ابتدا باید ثبت نام کنید.

پس از ورود به اپلیکیشن و پنل کاربری خود، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کرده و با استفاده کد IMEI دستگاه خود را ثبت کنید.

 

فعال سازی گوشی موبایل با استفاده از اپلیکیشن سامانه همتا

فعال سازی موبایل در سامانه همتا

 

به همین راحتی می توانید فعال سازی گوشی خود را انجام دهید.

فعال سازی گوشی غیر فعال شده 

متاسفانه بیش تر افرادی که دستگاه موبایل جدیدی را خریداری می کنند از اهمیت رجیستری یا همان فعال سازی موبایل جدید خود اطلاعی ندارند، خوشبختانه در صورتی که گوشی آکبند را به صورت حضوی خریداری می کنید فروشنده اقدام به فعال سازی آن می نماید و دیگر شما نگرانی از این بابت نخواهید داشت اما در خرید های غیر حضوری که گوشی موبایل پلمپ شده به دست شما می رسد نمی توانید اطمینان داشته باشید که گوشی شما قبلا باز شده و مجدد پلمپ شده و مطمئنا فعال نشده است.

این دقیقا همان اتفاقی می باشد که برای گوشی موبایل اپل می افتد، بحث اکیتو بودن و نات اکتیو بودن…همان طور که می دانید گوشی های اکتیو آیفون پیش از ورود به کشور یک بار در دبی روشن و خاموش می شود و به همین علت نام اکتیو را می گیرند این اتفاق ممکن است برای گوشی های برند دیگر بیافتد و گوشی فعال شده باشد ولی به اسم گوشی آکبند به شما فروخته شود. 

در نتیجه اگر شما به محض خرید گوشی موبایل، آن را در سامانه همتا فعال نکنید، پیامی مبنی بر قطع شدن گوشی تلفن همراهتان برای شما ارسال می شود. البته اصلا نگران این موضوع نباشید زیرا اگر زود اقدام به حل این مشکل نمایید می توانید گوشی موبایل خود را نجات دهید، در غیر این صورت ممکن است گوشی هوشمند شما برای همیشه بی استفاده بماند و مجبور به تهیه یک گوشی جدید شوید. 

بیشتر بخوانید:  سامانه جامع تجارت ایران

برای رفع این مشکل تنها کافیست با داشتن کد فعال سازی و کد IMEI اقدام به فعال سازی گوشی خود در سامانه همتا نمایید. کد IMEI و کد ۶ رقمی فعال سازی هنگام خرد همراه با گوشی موبایل به شما عرضه می شود. 

نکته : البته فراموش نکنید که انجام فعال سازی گوشی شما توسط فروشنده به انتخاب شما می باشد، تنها در صورتی که اقدام به خرید گوشی شرایطی نمایید، فروشنده به عنوان یک تضمین رجیستری گوشی شما را با نام خودش انجام می دهد و بعد از اتمام اقساط انتقال مالکیت اتفاق می افتد.

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کار کرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهد شد.

_ در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.

_ در صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه (IMEI) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

_ دقت داشته باشید شناسه های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با IMEI دستگاه (قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری #۰۶#*)، تطابق کامل داشته باشند.

هرگونه عدم مطابقت بین شناسه های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با IMEI دستگاه را با همکاران ما در مرکز الورایانه کمک تماس بگیرید.

در آخر 

با توجه به اهمیت رجیستری یا همان فعال سازی گوشی در سامانه همتا، کابران گوشی های موبایل نگرانی زیادی از این بابت دارند. البته این نگرانی بی دلیل نیست زیرا در صورت عدم اهمیت به این موضوع و پیگیری آن گوشی موبایل شما قطع شده و دیگر قابل استفاده نمی باشد و مجبور به تهیه اسمارت فون جدیدی خواهید شد. (یعنی بدون فعال سازی گوشی شما غیر قانونی محسوب شده و کاملا از کار می افتد) به همین خاطر ما در این مطلب ۳ روش فعال سازی گوشی موبایل در سامانه همتا را به شما آموزش داده ایم البته هنگام انجام مراحل دقت زیادی داشته باشید. زیرا ممکن است با خطاهای عجیبی از سمت سرور مواجه شوید همچنین می توانید برای جلوگیری از چنین پیشامدهایی با مجموعه الو رایانه کمک تماس گرفته تا کارشناسان تکنولوژی ما اقدام به فعال سازی گوشی موبایل شما در سامانه همتا نمایند.

سوالات متداول 

برای فعال سازی گوشی در سامانه همتا به چه اطلاعاتی نیاز داریم ؟

برای فعال سازی گوشی موبایل به کد IMEI و کد فعال سازی که توسط فروشنده دریافت می کنید، نیاز دارید.

فعال سازی گوشی موبایل چه ضرورتی دارد ؟

در صورتی که گوشی خود را فعال سازی نکنید، بعد از مدتی گوشی شما از دسترس خارج خواهد شد.

[contact_info title] 

۱۲ نظر

  1. سلام برای فعالسازی گوشی در سامانه همتا کدی رو به خاطز نمیارم

    • سلام کاربر گرامی
      برای فعال سازی گوشی در سامانه همتا، باید کد IMEI را وارد نمایید و در صورتی که این کد را از فروشنده دریافت نکرده اید می توانید با شماره گیری *#۰۶# کد مربوطه را دریافت نمایید.

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      جهت فعالسازی گوشی در سامانه همتا چنانچه رمز خود را به یاد ندارید میتوانید بازیابی رمز را انجام داده و رمز عبور جدید دریافت نمایید.

  2. سلام، برای من یک گوشی هدیه گرفتن و بهم گفتن رجیستری شده چه جوری میتونم داخل سامانه همتا استعلام گیرم و مطمئن بشم گوشیم فعال و ثبت شده ؟؟؟؟

    • سلام کاربر گرامی!
      برای دریافت استعلام ابتدا باید وارد سامانه همتا شده و گزینه استعلام اصالت را انتخاب کرده و با وارد کردن شناسه IMEI گوشی فوق، از اصل بودن آن اطمینان پیدا کنید.

  3. سلام وقت بخیر!
    من، وقتی گوشی خریدم، کد فعالسازی به خطی اومده که الان سوخته، برای رفع این مکل چیکار باید بکنم ؟؟؟

    • سلام کاربر گرامی
      برای دریافت مجدد کد فعال سازی، یا باید خط سوخته خود را مجددا دریافت کرده و یا یک خط جدید به نام خودتان گرفته و دوباره اقدام به فعال سازی گوشی خود در سامانه همتا نمایید.

  4. سلام وقت بخیر!
    من وقتی گوشی خریدم، کد فعالسازی به خطی اومده که الان سوخته، برای رفع این مکل چیکار باید بکنم ؟؟؟

    • سلام کاربر گرامی!
      با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی، می توانید تقاضای تعویض سیم کارت خود را ثبت و سپس سیم کارت جدیدتان با همان شماره را دریافت نمایید. همچنین می توانید با انداختن سیم کارت جدید در گوشی مجدد اقدام به فعالسازی اسمارت فون خود نمایید.

  5. برای فعال سازی گوشیم در سامانه همتا باید گوشی ببرم موبایل فروشی یا خودمم می تونم این کار رو انجام بدم؟؟بعد انجام این کار هزینه ای هم داره؟؟

    • سلام کاربر گرامی
      می توانید با استفاده از روش های گفته شده در این مطلب، اقدام به فعال سازی اسمارت فون خود نمایید و در صورتی که برای انجام این فرایند به موبایل فروش، مراجعه می کنید، هیچ هزینه ای نباید بپردازید.

  6. من گوشیم رو به صورت اینترنتی خریدم و نمیدونستم باید در سامانه همتا فعالش کنم، الان پیام رو دریافت کردم ولی هر کاری کردم نتونستم گوشیم رو فعال کنم، ممکن هست این کار رو شما برام انجام بدین ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *