خانه / سامانه اینترنتی / استعلام اصالت گارانتی کالا | سامانه جامع گارانتی + کد دستوری
استعلام اصالت گارانتی کالا

استعلام اصالت گارانتی کالا | سامانه جامع گارانتی + کد دستوری

استعلام اصالت گارانتی کالا برای مشتریان و خریداران کالاهای باارزشی مانند لوازم خانگی، لپ تاپ، گوشی موبایل و… بسیار اهمیت دارد و وجود یک مرجع برای تشخیص اعتبار این گارانتی‌ها می‌تواند مفید باشد. در حال حاضر، برای مشتریان و افرادی که می‌خواهند اصالت گارانتی کالا را تشخیص دهند، امکان استعلام گارانتی کالا وجود دارد. این امکانات به طور گسترده‌ای در دسترس هستند و به شما کمک می‌کنند تا به راحتی گارانتی محصول خود را بررسی کنید. با استفاده از این روش‌ها، شما می‌توانید به سادگی پیگیری گارانتی محصول خود را انجام دهید.

در صورت مجاز نبودن گارنتی، چندین مرحله ضرر به فرد خریدار وارد خواهد شد به همین خاطر استعلام اصالت گارانتی کالا اهمیت زیادی داشته و مشتری حتما باید در حین خرید کالاهای ارزشمندی مانند لوازم خانگی، گوشی های موبایل و موارد دیگر اصالت گارانتی کالا را بررسی کرده تا بتواند از خدمات پس از فروش آن استفاده کند.

به دلیل اهمیت این موضوع، قصد داریم در ادامه مقاله در رابطه با نحوه استعلام گارانتی کالا مطالبی ارائه کنیم. در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید تا در کمترین زمان، از ضمانت کالای مورد نیاز شما استعلام گرفته و اصل بودن یا فیک بودن آن را برای شما مشخص کنند.

[contact_info title= “نحوه استعلام اصالت گارانتی کالا”] 

مرجع استعلام گارانتی

در حال حاضر که واردات لوازم خانگی ممنوع شده، دریافت استعلام گارانتی محصول اهمیت بیشتری پیدا کرده و خریدار بیشتر پیگیر مجاز بودن یا نبودن محصول و تعیین اصل بودن گارانتی می باشد.

چندین مرجع جهت پیگیری گارانتی کالا وجود داشته و افراد می توانند از طریق هر یک از این روش ها، جهت استعلام اصالت گارانتی خود استفاده کنند.

در ادامه دو مورد از مهم ترین مراجع استعلام گارانتی را ارائه خواهیم کرد. روش اول استعلام اصالت گارانتی از طریق  سامانه جامع گارانتی irangs.ir بوده و روش دیگر استعلام با استفاده از یک کد دستوری در گوشی های موبایل بوده که در ادامه هر دو را توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:  سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو [nspay.ir]

مرجع استعلام گارانتی

نحوه استعلام اصالت گارانتی کالا

یکی از روش های مناسب جهت استعلام اصالت گارانتی کالا، از طریق سامانه جامع گارانتی محصول بوده که در ادامه کامل تر توضیح خواهیم داد.

روش اول: استعلام گارانتی از طریق سامانه جامع گارانتی irangs.ir

  • ورود به سامانه جامع گارانتی محصول به نشانی اینترنتی irangs.ir
  • انتخاب گزینه “شناسه رهگیری” و وارد کردن شناسه در کادر مربوطه یا انتخاب گزینه “سریال” و وارد کردن اطلاعات مربوطه مانند سریال محصول، طبقه و برند آن
  • کلیک بر روی علامت جستجو

راهنمای تصویری نحوه استعلام گارانتی از طریق سامانه جامع گارانتی محصول

ابتدا به سامانه جامع گارانتی irangs.ir مراجعه کنید.

درادامه روی گزینه “شناسه رهگیری” در قسمت میانی صفحه کلیک کرده و شناسه مربوطه را در کادر مشخص شده وارد کنید.

استعلام گارانتی از طریق سامانه جامع گارانتی محصول

همچنین می توانید گزینه “سریال” را انتخاب کرده و اطلاعاتی از جمله سریال محصول، طبقه و برند آن را وارد نمایید.

استعلام گارانتی از طریق سامانه جامع گارانتی irangs.ir

در نهایت روی گزینه جستجو کلیک کنید.

روش دوم: پیگیری گارانتی با استفاده از کد دستوری (#۷۷۷۷*)

برای پیگیری گارانتی محصول از طریق کد دستوری مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا کد دستوری (#۷۷۷۷*) را در موبایل خود شماره گیری کنید.

پیگیری گارانتی با استفاده از کد دستوری (#7777*)

در ادامه گزینه ۱ یعنی استعلام اصالت را انتخاب کرده و روی عبارت “ارسال” کلیک کنید.

پیگیری گارانتی با استفاده از کد دستوری (#7777*)

در این مرحله، کد شناسه ۱۵ رقمی محصول یا همان شناسه رهگیری کالا را وارد کرده و در نهایت استعلام اصالت گارانتی کالای خود را دریافت کنید.

پیگیری گارانتی با استفاده از کد دستوری (#7777*)

نکات استعلام گارانتی کالا

یکی از راه‌های معمول برای تشخیص اصالت گارانتی، تماس با تولیدکننده یا نمایندگی رسمی آن است. با تماس با شرکت سازنده یا نمایندگی معتبر، می‌توانید اطلاعات مربوط به گارانتی کالای خود را درخواست کنید و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. شماره تماس و اطلاعات تماس با شرکت سازنده را می‌توانید در دفترچه راهنمای محصول، بسته بندی، یا وبسایت رسمی شرکت پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:  پیگیری وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ |سامانه وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir

همچنین، برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها، پلتفرم‌های آنلاین را ایجاد کرده‌اند که به کمک آنها می‌توانید اصالت گارانتی را بررسی کنید. این پلتفرم‌ها اغلب یک سیستم بررسی آنلاین فراهم می‌کنند که با وارد کردن اطلاعات مربوط به گارانتی (مانند شماره سریال محصول)، می‌توانید اعتبار گارانتی را بررسی کنید. برخی از شرکت‌ها این امکان را در وبسایت‌های خود قرار داده‌اند و شما می‌توانید از طریق ورود به وبسایت آنها از اصالت گارانتی محصول استعلام بگیرید.

در مقاله بالا دو مورد از مهم ترین راه های بررسی و استعلام گارانتی کالا را بیان کرده ایم و می توانید از طریق روش های گفته شده در متن بالا، جهت بررسی فیک بودن یا اصل بودن گارانتی خود استفاده نمایید.

[contact_info title= “نحوه استعلام اصالت گارانتی کالا”] 

کلام پایانی

در هر صورت، برای استعلام اصالت گارانتی موبایل، استعلام اصالت گارانتی لوازم خانگی و یا هر کالای دیگری، معمولاً نیاز به داشتن اطلاعات مربوطه (مانند شماره سریال) دارید. بنابراین، بهتر است در هنگام خرید کالا، این اطلاعات را به دقت نگهداری کنید تا در صورت نیاز به استعلام گارانتی، آن را به راحتی انجام دهید.

چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق، همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *