خانه / سامانه اینترنتی / نحوه استعلام ممنوع الخروجی به صورت اینترنتی | exitban.ssaa.ir
نحوه استعلام ممنوع الخروجی به صورت اینترنتی

نحوه استعلام ممنوع الخروجی به صورت اینترنتی | exitban.ssaa.ir

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در لحظه خروج از گیت، اجازه خروج از کشور به شما داده نشود و در واقعا شما ممنوع الخروج شوید. این موضوع ممکن است باعث اتلاف وقت و هزینه شما شده و علاوه بر این موضوع می تواند باعث ایجاد مشکلات دیگر هم شود. در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه استعلام ممنوع الخروجی به صورت اینترنتی، سامانه استعلام ممنوع الخروجی، دلایل ممنوع الخروج شدن و پاسخ به سوال اگر ممنوع الخروج شدم چه کاری انجام بدهم؟مطالبی ارائه کنیم.

با ورود به سامانه استعلام ممنوع الخروجی به نشانی exitban.ssaa.ir می توانید از وضعیت خود مطلع شوید.

[contact_info title= “استعلام ممنوع الخروجی”] 

دلایل ممنوع الخروج شدن

ممکن است به دلایل مختلف افراد نتوانند از مرزهای یک کشور خارج شوند. این موضوع یک وضعیت حقوقی بوده و ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه دلایل ممنوع الخروج شدن را ذکر خواهیم کرد.

👈در صورتی که بدهی پرداخت نشده یا مالیاتی داشته باشید و این بدهی بالای ۵۰۰ میلیون تومان باشد، از طرف دادگاه دستور ممنوع الخروجی برای شما صادر خواهد شد.

👈بدهی داشته باشید و دادگاه به دلیل آن بدهی شما را محکوم و حکم جلب شما را صادر کرده باشد.

👈سوء شهرت به تکدی‌گری، دزدی و کلاه برداری در کشورهای خارجی می‌تواند باعث ممنوع الخروج شدن افراد شود.

👈اگر از سمت قیم یا سرپرست اجازه خروج‌تان از کشور صادر نشده باشد یا لغو شده باشد هم ممنوع الخروج خواهید شد.

👈افرادی که به هر نحوی خروج آنها از کشور به تشخیص دادگاه به ضرر منافع ملی باشد هم ممنوع الخروج خواهند شد.

به صورت کلی، علل ممنوع الخروجی به ۴ دسته تقسیم بندی می شوند.

  • علل قضایی
  • علل کیفری
  • علل مالیاتی
  • علل مربوط به مشکلات در سازمان دارایی
بیشتر بخوانید:  سایت ثبت نام سایپا saipa.iranecar.com

دلایل ممنوع الخروج شدن

سامانه استعلام ممنوع الخروجی

در گذشته اطلاع از موضوع ممنوع الخروج بودن، به دو صورت امکان پذیر بود. راه اول مراجعه حضوری به اداره گذرنامه بود و راه دوم از طریق تلفن به این اداره امکان اطلاع از وضعیت ممنوع الخروج بودن وجود داشت. اما اکنون می توان از طریق مراجعه به سامانه ممنوع الخروجی، به صورت آنلاین و غیر حضوری برای استعلام ممنوع الخروجی اقدام کرد.

سامانه ممنوع الخروجی دوایر ثبتی: سامانه exitban.ssaa.ir صرفا برای موضوعات ممنوع الخروجی و نحوه رفع ممنوع الخروجی می باشد.

اپلیکیشن پلیس من: کاربران می توانند با دانلود و نصب این برنامه پلیس من، وضعیت ممنوع الخروجی خود استعلام بگیرند.

سامانه ممنوع الخروجی مالیاتی: نشانی اینترنتی این سامانه، my.tax.gov.ir بوده و افراد می توانند با ورود به این سامانه، از وضعیت ممنوع الخروجی خود طبق بدهی های مالیاتی آگاه شوند.

استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

با ورود به سامانه exitban.ssaa.ir می توانید به صورت غیر حضوری و با کد ملی خود وضعیت ممنوع الخروجی خود را بررسی کنید.

پس از ورود به سامانه exitban.ssaa.ir کد ملی و اطلاعات دیگر خواسته شده را وارد کرده و برای استعلام ممنوع الخروجی خود اقدام کنید.

استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی

همانطور که گفته شد، موضوعات مرتبط با استعلام ممنوع الخروجی در زمینه بدهی های مالیاتی، از طریق مراجعه به سایت my.tax.gov.ir انجام می شود و همچنین برای استعلام ممنوع الخروجی با موضوعات دیگر می توانید اپلیکیشن پلیس من را دانلود کنید.

اگر ممنوع الخروج شدم چه کاری انجام بدهم؟

پس از اینکه از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطلع شدم، باید چه کاری انجام دهم؟ در گام اول باید علت ممنوع الخروج شدن خود را جویا شوید. شما تا ۲۰ روز پس از ابلاغ حکم ممنوع الخروجی، برای اعتراض به حکم خود زمان دارید. در صورتی که در این مدت برای اعتراض به ممنوع الخروجی خود اقدام کنید، حکم تجدید نظر به دادگاه ارسال شده و مجددا مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:  سایت ثبت نام ایران خودرو esale.ikco.ir | راهنمای ثبت نام خودرو

حکم ممنوعیت خروج از کشور ۶ ماه اعتبار دارد. در واقع پس از صدور حکم ممنوع الخروجی، شخص مورد نظر تا ۶ ماه اجازه خروج از کشور را ندارد. در صورتی که این حک نیاز به تمدید داشته باشدف توسط دادگاه بررسی شده و مجددا حکم صادر خواهد شد.

اگر به علل مالی حکم ممنوع الخروجی برای شما صادر شود، راه برطرف کردن آن ساده تر است. به عنوان مثال اگر به دلیل پرداخت نکردن مهریه ممنوع الخروج شوید، می توانید برای گرفتن حکم اعسار اقدام کنید.

در صورتی که از دادگاه حکم اعسار دریافت کنید، می توانید از کشور خارج شوید. حکم اعسار در مهریه یعنی شما نمی توانید مهریه را چرداخت کنید و این موضوع باعث تقسیط مهریه خواهد شد.

در موارد دیگر هم در صورتی که یکجا وجهی که بدهکار هستید را پرداخت کنید می توانید از کشور خارج شوید. همچنین مواردی مانند سپردن تضمین مالی، قرار دادن وثیقه یا اخذ حکم شورای مالیات مبنی بر ورشکستگی، می توانید مجددا از کشور خارج شوید.

استعلام ممنوع الخروجی

کلام پایانی

در مقاله فوق در رابطه با دلایل ممنوع الخروج شدن، سامانه استعلام ممنوع الخروجی، نحوه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی و در پاسخ به سوال اگر ممنوع الخروج شدم چه کاری انجام بدهم؟ مطالبی ارائه کرده ایم. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

[contact_info title= “استعلام ممنوع الخروجی”] 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *