خانه / سامانه اینترنتی / ثبت نام اربعین ۱۴۰۲ |سامانه سماح samah.haj.ir + زمان و شرایط
ثبت نام اربعین ۱۴۰۲

ثبت نام اربعین ۱۴۰۲ |سامانه سماح samah.haj.ir + زمان و شرایط

با توجه به اعلام سازمان حج و زیارت کشور، ثبت نام اربعین ۱۴۰۲ (سال جاری) به صورت آنلاین و از طریق سامانه سماح samah.haj.ir انجام خواهد شد. سماح مخفف عبارت “ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه” است و برای کنترل رفت و آمدها و تسهیل در صدور روادید برای حاضران در مراسمات مذهبی ایام اربعین در کشور عراق راه‌اندازی شده است.

با توجه به شرایط امسال، حضور زائران در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق محدود شده است و برای حضور در پیاده روی اربعین، افراد متقاضی باید از قبل در سامانه سماح ثبت نام کنند. برای ثبت نام، شما باید به این سامانه مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کنید. اطلاعاتی که ممکن است در ثبت نام درخواست شود، مانند مشخصات شخصی، اطلاعات پاسپورت، تاریخ تولد، اطلاعات تماس و مسیر پیاده روی مورد نظر است.

 در ادامه این مقاله در رابطه با شرایط و نحوه ثبت نام در پیاده روی اربعین، مطالبی ارائه خواهیم کرد. همچنین نکات مرتبط با آن را نیز ذکر کرده ایم. اگر در حین مطالعه این مقاله و یا پس از مطالعه آن، سوال یا ابهامی در رابطه با پیاده روی اربعین دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و از راهنمایی های آنها در این زمینه استفاده کنید.

[contact_info title= “ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ “] 

 

زمان ثبت نام اربعین ۱۴۰۲

در سال گذشته، ثبت نام پیاده روی اربعین در تاریخ ۳ الی ۳۱ تیرماه انجام شد. هنوز زمان دقیق ثبت نام پیاده روی اربعین اعلام نشده است. اما با توجه به سال های گذشته، پیش بینی می شود زمان ثبت نام در تیر ماه باشد. به محض اعلام زمان دقیق ثبت نام از سوی سازمان حج و زیارت کشور، این مقاله به روز رسانی خواهد شد و از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام اربعین ۱۴۰۲

در ادامه قصد داریم شرایط جدید ثبت نام در سازمان حج و زیارت کشور را ارائه کنیم. شرایطی که در ادامه ذکر خواهیم کرد در سال های گذشته هم برقرار بود. افرادی که قصد دارند در پیاده روی اربعین ثبت نام کنند، حتما باید از شرایط لازم جهت ثبت نم مطلع باشند و در صورت دارا بودن تمامی شرایط، اقدام به نام نویسی نمایند.

👈 در ابتدا متقاضیان باید استعلام های لازم در مورد سلامت خود و هم چنین تزریق شدن هر دو دوز واکسن کرونا را از وزارت بهداشت دریافت کرده و ارائه دهند.

👈 نتیجه منفی تست PCR هر متقاضی باید تا ۷۲ ساعت قبل از اعزام آماده و ارائه داده شود.

👈 متقاضیان باید با مراجعه به سامانه سماح نسبت به انجام پیش ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی اقدام نمایند. اما ثبت نام نهایی بعد از موافقت قطعی دولت عراق انجام خواهد شد.

👈 داوطلبان باید پیش از ثبت نام در سامانه سماح، اقدام به پیش ثبت نام نمایند. پس از موافقت قطعی دولت عراق، ثبت نام نهایی انجام خواهد شد.

👈 انجام پیش ثبت نام تنها به صورت غیرحضوری انجام شده و نیاز به مراجعه به هیچ یک از شعب سازمان حج و زیارت کشور وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی

👈 بعد از تکمیل ثبت نام توسط متقاضیان و بررسی شرایط هر یک از آن ها، اسامی پذیرفته شدگان از طریق سامانه سماح اعلام شده و هم چنین به شماره آن ها پیامک خواهد شد.

👈 افرادی که شرایط ان ها مورد تایید قرار نگیرد نخواهند توانست نسبت به اعزام به کشور عراق اقدام کنند.

👈 داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی می باشد. در صورت لزوم متقاضیان باید اعتبار پاسپورت را تمدید نمایند. در صورتی که متقاضی گذرنامه موقت نداشته باشد می تواند از برگه تردد موقت که صرفا تا پایان مراسم اربعین اعتبار دارد استفاده نماید.

توصیه می شود افرادی دارای شرایط زیر هستند، از ثبت نام در سامانه، خودداری کنند:

  • زنان باردار
  • سالمندان بالای ۶۰ سال
  • افراد دارای بیماری های زمینه‌ای
  • افراد دارای فشارخون بالای کنترل نشده
  • افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده
  • افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از ۴۰
  • افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی
  • افرادی که بطور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می نمایند

نحوه ثبت نام اربعین ۱۴۰۲

ثبت نام پیاده روی اربعین هر ساله از طریق سامانه سماح انجام می گیرد. ممکن است خیلی از داوطلبان ثبت نام پیاده روی اربعین، برای اولین بار بخواهند در این سامانه ثبت نام کنند و آشنایی کافی با نحوه ثبت نام نداشته باشند. در ادامه قصد داریم نحوه ثبت نام را به طور کامل توضیح دهیم.

  • ورود به سایت سماح samah.haj.ir
  • مطالعه شرایط ثبت نام و فعال کردن تیک گزینه “با شرایط ثبت نام موافق هستم
  • وارد کردن عبارت امنیتی و انتخاب گزینه “شروع ثبت نام
  • وارد کردن شماره تلفن و کلیک بر روی گزینه “ارسال کد
  • درج کد ارسال شده در کادر مربوطه و لمس گزینه “ادامه
  • تکمیل تمامی اطلاعات خواسته شده در فرم و انتخاب گزینه “ثبت و اضافه به لیست
  • تایید اطلاعات و پرداخت هزینه
  • دریافت پیام “زائر گرامی پیش ثبت نام شما با موفقیت ثبت گردید لطفا تا اعلام نتایج قرعه کشی منتظر بمانید.”
  • وارد کردن اطلاعات خواسته شده جهت پرداخت هزینه
  • کلیک بر روی گزینه “تکمیل فرآیند خرید
  • دریافت کد رهگیری و مشخصات تراکنش

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اربعین ۱۴۰۲

ابتدا سامانه سامانه سماح samah.haj.ir را در مرورگر گوشی یا لپ تاپ خود جستجو کنید.

شرایط ثبت نام در این سمانه را مطالعه کرده و در ادامه تیک مربوط به گزینه “با شرایط ثبت نام موافق هستم” را فعال کنید. عبارت امنیتی را در کادر مربوطه وارد کرده و گزینه “شروع ثبت نام” انتخاب نمایید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اربعین 1402

شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و روی گزینه “ارسال کد” کلیک کنید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اربعین 1402

کد دریافتی توسط پیامک را در کادر مربوطه وارد کرده و گزینه ” ادامه ” را لمس نمایید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اربعین 1402

اطلاعات خواسته شده را با دقت در بخش های مربوطه وارد کرده و در نهایت گزینه “ثبت و اضافه به لیست” را انتخاب کنید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اربعین 1402

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اربعین 1402

در مرحله تایید اطلاعات و پرداخت هزینه اطلاعاتی که ثبت کرده اید، و همچنین پیام “زائر گرامی پیش ثبت نام شما با موفقیت ثبت گردید لطفا تا اعلام نتایج قرعه کشی منتظر بمانید” برای شما نمایش داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  ورود به سایت نهضت احیای واحد های اقتصادی

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اربعین 1402

در ادامه بخش موافقت نامه را مطالعه نموده و گزینه “موافقم” را انتخاب کنید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اربعین 1402

اطلاعات خواسته شده جهت پرداخت هزینه را وارد کرده و گزینه “تکمیل فرآیند خرید” را انتخاب کنید.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اربعین 1402

ثبت نام اربعین ۱۴۰۲

در صفحه نمایش داده شده، می توانید کد رهگیری و مشخصات تراکنش را مشاهده کنید. این اطلاعات را نزد خود نگه دارید (می توانید آن را چاپ کنید)؛ زیرا ممکن است جهت انجام ویرایش ثبت نام به آنها نیاز پیدا کنید.

ثبت نام اربعین ۱۴۰۲

نکات ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد، افرادی که تمایل دارند در پیاده روی اربعین ثبت نام کنند، باید پیش از نام نویسی، شرایط لازم را بررسی کرده و در صورتی که واجد تمامی شرایط باشند، می توانند اقدام به ثبت نام در سامانه سماح samah.haj.ir نمایند. حتی پس از انجام فرآیند و طی بررسی های لازم، اگر فرد داوطلب شرایط لازم را دارا نباشد، در مراحل بعدی تایید نخواهد شد.

در زمان ثبت نام، اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و از طریق سامانه پیگیری کنید. اما توجه داشته باشید که شرایط و الزامات ثبت نام می‌تواند با توجه به تغییرات و شرایط فعلی مربوط به کرونا و سیاست‌های سفر کشور عراق متغیر باشد. بنابراین، برای اطلاع از آخرین تغییرات و شرایط ثبت نام، بهتر است ازطریق منابع رسمی و سایت‌های معتبر سازمان حج و زیارت کشور اطلاعات را جستجو کنید.

با توجه به شرایط جدید برای ثبت نام در مراسم اربعین ۱۴۰۲، لازم است به موارد زیر توجه کنید:

به دلیل شرایط جهانی کرونا و محدودیت‌های مربوط به آن، تعداد زائران حاضر در مراسم اربعین حسینی محدود شده است. بنابراین، حضور در مراسم بر اساس ثبت نام قبلی و موافقت سازمان حج و زیارت کشور امکان‌پذیر است.

ثبت نام برای حضور در مراسم اربعین باید به صورت آنلاین انجام شود. برای این منظور، سازمان حج و زیارت کشور سامانه سماح را راه‌اندازی کرده است. در این سامانه، اطلاعات شخصی و مشخصات زائران برای ثبت نام و دریافت ویزا ارائه می‌شود.

در فرآیند ثبت نام، ممکن است نیاز به ارائه مدارک و اسناد مورد نیاز باشد. این مدارک ممکن است شامل پاسپورت، عکس پرسنلی، کارت ملی و سایر مدارک هویتی و پزشکی مورد نیاز باشد.

همانطور که گفته شد، در زمان ثبت نام اربعین ۱۴۰۲، هزینه‌ای برای پرداخت وجود داشته، که این هزینه معمولاً برای پوشش هزینه‌های مربوط به خدمات ویزا و سازماندهی سفر می‌باشد.

[contact_info title= “ثبت نام پیاده روی اربعین ۱۴۰۲ “] 

کلام آخر

در نهایت، برای مشارکت در پیاده روی اربعین بعد از ثبت نام، شما باید به طور منظم از اخبار و دستورالعمل‌های سازمان حج و زیارت در خصوص اربعین پیروی کنید. همچنین، به دلیل تغییرات و شرایط متفاوت، پیشنهاد می‌شود قبل از سفر به عراق، از آخرین مقررات و محدودیت‌های مربوطه در این خصوص مطلع شوید.

چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق در رابطه با ثبت نام اربعین ۱۴۰۲ همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *