خانه / اینستاگرام / رفع قفل شدن پیج اینستاگرام به دلیل فیشینگ
رفع قفل شدن پیج اینستاگرام به دلیل فیشینگ

رفع قفل شدن پیج اینستاگرام به دلیل فیشینگ

اخیرا شاهد جدیدترین حمله فیشینگ در اینستاگرام بوده ایم، که هدف کلاهبرداران دسترسی مستقیم به حساب کاربری اینستا و ایمیل کاربران بوده که باعث قفل شدن پیج های زیادی در این پلفترم شده است.

متاسفانه بعضی از کاربرانی که قربانی حملات فیشینگ شده اند، پیام هایی با ظاهر پیام های قانونی از سوی اینستا دریافت کرده که به آن ها در خصوص نقض قانون کپی رایت هشدار می دهد و سپس از آن ها خواسته تا جهت جلوگیری از مسدود شدن دائمی اکانت خود، فرم مخصوصی را تکمیل کنند.

جهت رفع قفل شدن پیج اینستاگرام به دلیل فیشینگ باید در ابتدا بررسی کنید که حمله صورت گرفته بر روی اکانت شما در چه سطحی انجام شده که در بیش تر شرایط، بررسی این موضوع فرایند بسیار تخصصی و پیچیده ای خواهد بود، زیرا شما تنها با یک حساب کاربری با ظاهر قانونی و معتبر رو به رو بوده اید.

البته اصلا نباید نگران این موضوع باشید، زیرا کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام به سادگی می توانند با بررسی دیتای اکانت شما، از سطح حمله فیشینگ مطلع شده و اقدام به رفع قفل شدن پیج اینستاگرام به دلیل فیشینگ نمایند.

[insta_contact_info title= “رفع فیشینگ حساب اینستاگرام”] 

برای حل مشکل قفل شدن اینستاگرام باید مراحل پیچیده ای را به شکل کاملا صحیح انجام دهید، خطا در هر مرحله منجر به از دست دادن اکانت شما برای همیشه خواهد شد، تا انتهای مقاله همراه ما باشید، چنانچه نتوانستید به تنهایی این مشکل را حل کنید، با کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید.

رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام

متوقف شدن اینستاگرام برای کاربرانی که اکانت بیزنسی دارند می تواند بسیار دردسرساز باشد، چرا که کسب درآمد آنها مختل خواهد شد. گاهی هم ممکن است علاوه بر قفل شدن پیج اینستاگرام، اکانت کاربر به صورت دائمی مسدود شود.

در این مقاله راه حل هایی تضمینی برای رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام را جمع آوری کرده ایم.

قفل شدن اینستاگرام به دلیل فیشینگ

قطعا هیچ کس نمیخواهد قفل شدن صفحه ی اینستاگرام اش به دلیل نقض قانون کپی رایت باشد، در نتیجه کلاه برداران از از این روش برای فریب کاربران استفاده و آن ها را وادار به کلیک بر روی فرم جعلی خود می کنند، که این عمل باعث قفل شدن پیج اینستاگرام یا حتی قفل شدن استوری اینستاگرام میشود.

کاربران بر این باورند که حمله فیشینگ مراحل خاصی داشته و می توانند به سادگی متوجه آن شوند در صورتی که اصلا این طور نیست و شما جهت اثبات اینکه پیج متعلق به خودتان است تمامی اطلاعات هویتی را در اختیار هکرها قرار می دهید.

پیام های ارسال شده توسط کلاهبرداران به شدت شبیه پیام هایی است که توسط اینستاگرام ارسال میشود بنابراین کاربر به راحتی گول خورده و باعث قفل شدن پیج اینستاگرام به دلیل فیشینگ می شوند.

قربانی ها در این شگرد پیش از ورود به صفحه ی نهایی فیشینگ، وارد یک صفحه ی میانی شده که برای افزایش حس اضطراب در قربانی طراحی و در آن به کاربران القا می کنند اگر طی ۴۸ ساعت آینده بازخوردی اعلام نکنند حساب آنها بسته خواهد شد.

اما در اصل اگر اطلاعات خود را در این صفحات وارد کنند باعث قفل شدن اینستاگرام به دلیل فیشینگ میشود.

 

قفل شدن اینستاگرام به دلیل فیشینگ

معمولا مهاجمان از دامنه instagram.copyrightinfringementappeal.[phishingdomain].cf  که مربوط به کشور آفریقای مرکزی است برای ارسال پیغام فیشینگ و صفحه ی میانی استفاده میکنند، که باعث افزایش ابهام و اضطراب کاربران و کم توجهی آنها به دامنه اصلی اینستاگرام شده در نتیجه باعث قفل شدن اینستاگرام در اثر حمله فیشینگ می شود.

نکته : هر دو صفحه دارای گواهی HTTPS  بوده و در کنار آدرس قفل سبز نیز نمایش داده میشود که کاربر را بیشتر مجاب به معتبر بودن پیغام میکند.

صفحه ی نهایی فیشینگ فرم تاییدی را نشان داده که به این نوع کلاهبرداری، جلوه قانونی می خشد و زمانی که قربانی نام کاربری و رمز ورود را وارد می کند و گزینه “submit”  (در انتهای صفحه) را لمس کرده، و پس از آن اطلاعات سریعا آپلود شده و روی سرور هکرها از طریق دامنه cf قابل دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  نحوه بازیابی پست های پاک شده اینستاگرام|بازیابی استوری،reels

1_قفل شدن اینستاگرام به دلیل فیشینگ

نحوه پیشگیری از فیشینگ اینستاگرام

در رابطه با قفل شدن اینستاگرام به دلیل فیشینگ، باید این نکته را در نظر گرفت که اصلی ترین و مهمترین عامل در برابر پیشگیری از حملات و فیشینگ شبکه های اجتماعی، کاربران آن برنامه هستند.

به عبارتی دیگر افراد باید هنگام دریافت پیغام های مختلف از طریق این پلتفرم ها، از معتبر بودن آن مطمئن شده و سپس اطلاعات شخصی و هویتی خود را درج کنند.

لازم به ذکر است که در قسمت help اینستاگرام، راجع به نقض کپی رایت کاملا توضیح داده شده، همچنین شرکت ها و افرادی که مدعی نقض کپی رایت محتوای خود شده اند، نیز از چارچوب خاصی پیروی و مانند حملات فیشینگ اطلاعات شخصی شما را مطالبه نمی کنند.

نحوه پیشگیری از فیشینگ اینستاگرام

رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام به دلیل استفاده از نرم افزار های تغییر آی پی (vpn)

استفاده از فیلترشکن ها (vpn) زمانی در بین مردم رایج شد که نرم افزارهایی مانند تلگرام فیلتر شدند. در بعضی مواقع استفاده از نرم افزار های تغییر آی پی باعث ایجاد بروز مشکل شده و منجر به قفل شدن پیج اینستاگرام (lock شدن اینستاگرام) می شود، که در این حالت بازگردانی حساب کاربری اینستا کمی چالش برانگیز و سخت است.

برای رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام به دلیل وجود فیلترشکن، ابتدا تمامی برنامه های گوشی خود را ببندید.

از قسمت تنظیمات تلفن همراه خود وارد اینستاگرام شده و عمل “clear cash” و “clear data” را انجام دهید.

حال وارد اکانت اینستا خود شوید.

چنانچه پس از انجام این مراحل مشکل شما حل نشد، هیچ اقدام دیگری نکنید و با کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید، چرا که ممکن است اکانت شما به زودی به صورت دائمی مسدود شود.

[insta_contact_info title= “رفع فیشینگ حساب اینستاگرام”] 

توجه نکردن به الگوریتم های اینستاگرام و رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام

توجه نکردن به چارچوب ها و الگوریتم های اینستاگرام یکی از دلایل قفل شدن استوری اینستاگرام بوده و هر زمانی که شما اقدام به نقض قوانین و محدودیت های اینستا نمایید، حساب کاربری شما قفل خواهد شد.

باید توجه داشته باشید که اگر اکانت شما تازه تاسیس است، در هر یک ساعت نباید بیش از ۳۰ عدد فالو، کامنت، دایرکت داشته و در صورتی که پیج شما قدیمی است تعداد فالو، کامنت و لایک ها در هر یک ساعت می تواند به ۶۰ عدد برسد.

قفل شدن اینستاگرام به دلیل محدودیت سنی

یکی از رایج ترین دلایل lock شدن اینستاگرام (قفل شدن اینستاگرام)، می تواند محدودیت استفاده افراد زیر ۱۳ سال باشد.

همانطور که میدانید اینستاگرام استفاده ی این برنامه را برای افراد زیر ۱۳ سال محدود کرده چنانچه اگر به اشتباه سن خود را زیر ۱۳ سال وارد کرده باشید، اکانت شما قفل خواهد شد.

هنگامی که شما با ارور “you may not be old enough to use Instagramمواجه می شوید به این دلیل است که شما سن خود را اشتباه وارد کرده اید.

قفل شدن اینستاگرام به دلیل محدودیت سنی

 

این پیغام به این معناست که؛

شما احتمالا سن کافی را برای استفاده از اینستاگرام را ندارید و ما اکانت شما را برای مدت ۳۰ روز غیر فعال می‌کنیم. حال اگر شما نتوانید در این مدت ثابت کنید که سنتان حداقل ۱۳ سال است (یعنی سن شما باید بالاتر از ۱۳ سال باشد تا بتوانید در اینستاگرام پیج داشته باشید) بعد از گذشت این زمان اکانت شما غیر قابل بازگشت خواهد شد.

برای رفع این مشکل روی گزینه “appeal” بزنید که فرم درخواست رفع محدودیت سنی اینستاگرام برای شما نمایان شود، پس از اینکه بر روی این دکمه کلیک می کنید، صفحه ی “help and support” اینستاگرام برای شما باز می شود، که در این صفحه باید فرم درخواست اصلاح سن را تکمیل می کنید و مشکل قفل شدن پیج اینستاگرام شما حل خواهد شد.

به روزرسانی برنامه و رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام

بیشتر بخوانید:  رفع ارور we limit how often در اینستاگرام

یکی از راه ها برای رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام (lock شدن اینستاگرام) به روز رسانی این برنامه است.

همانطور که می دانید با به روزرسانی کردن هر برنامه ویژگی ها ارتقا یافته و فیلتر های جدیدی به اپلیکیشن اضافه می شود که اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنا نیست. شما میتوانید با آپدیت برنامه مشکل قفل شدن اینستاگرام را برطرف کنید.

اگر برنامه اینستاگرام به روزرسانی نشود، احتمالا خطایی غیر منتظره وجود دارد که بهتر است با کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام مشورت کنید.

[insta_contact_info title= “رفع فیشینگ حساب اینستاگرام”] 

برای دانلود و به روزرسانی تمام برنامه های تلفن همراه خود حتما از منابع معتبر اقدام نمایید.

برای رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام، در گوشی های اندروید به فروشگاه google play در کشو برنامه یا صفحه اصلی خود رفته و آن را باز کنید، سپس روی سه خط افقی ضربه بزنید که “تنظیمات باز شود.

از قسمت تنظیمات گزینه “برنامه ها و بازی های من” را انتخاب و از منوی باز شده گزینه مربوط به، بروزرسانی “Instagram” را انتخاب نمایید.

استفاده از کامپیوتر و قفل شدن اینستاگرام

شاید شما هم آن دسته از افراد باشید که از طریق کامپیوتر وارد اکانت خود میشوید، باید به شما بگوییم یکی از دلایل متوقف شدن اینستاگرام شما میتواند استفاده از کامپیوتر باشد.

بنابراین برای رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام، این برنامه را از کامپیوتر خود پاک کرده و مجدد روی تلفن همراه نصب کنید.

برطرف کردن ارور Confirm it’s You to Login و رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام

اگر با استفاده از راه حل های قبلی نتوانستید مشکل قفل شدن اینستاگرام را حل کنید و مطمئن هستید ایراد از نقص فنی هم نیست باید به سراغ راه حل های دیگر برای رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام بروید.

متن ارور قفل شدن اینستاگرام عبارت است از؛

Confirm it’s You to Login We noticed unusual activity from your account so we’ve logged you out. Follow the next steps within 30 days so we can try to get you back into your account before it’s disabled

معمولا قبل از ارائه این ارور و قفل شدن پیج اینستاگرام و همچنین قفل شدن استوری اینستاگرام، هشدار های دیگری هم داده شده که آنها توجه نکرده و اکانت شما به این مرحله رسیده است.

در این حالت هم راه حلی برای رفع  این مشکل نیز وجود دارد که در مقاله ای مجزا برطرف کردن ارور Confirm it’s You to Login را به صورت کامل و با تمامی راه حل های تضمینی ارائه داده ایم.

 

برطرف کردن ارور Confirm it’s You to Login و رفع مشکل قفل شدن اینستاگرام

سخن نهایی

Andy Day فردی بود که گزارش دریافت پیام‌ها‌ی معتبر را منتشر کرده، طبق گفته های وی یک حساب کاربری با نام The North Face Chile پیامی را مبنی بر نقض قانون کپی رایت برای او ارسال و این پیام، Andy را به صفحه ای تقلبی برده تا اطلاعات ورود ایمیل و پیج اینستای وی را دریافت کند.

با مطالعه مثال بالا و تمامی موارد شرح داده شده در متن مقاله به خوبی متوجه این موضوع شده اید، که در هر شرایط و هر زمینه ای که در اینترنت فعالیت دارید، امکان بروز این نوع کلاهبرداری ها بسیار بالا است.

کاربرانی که مورد حمله فیشینگ قرار می گیرند گاهی خسارات جبران ناپذیری میبینند، اما نگران نباشید کارشناسان پشتیبانی اینستاگرام به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و رفع فیشینگ حساب اینستاگرام شما شما هستند.

[insta_contact_info title= “رفع فیشینگ حساب اینستاگرام”] 

سوالات متداول

دلایل قفل شدن اینستاگرام چیه؟

دلایل متعددی مثل هک شدن حساب کاربری شما ، استفاده از یک حساب کاربری اینستاگرام روی چند دستگاه ، مسدود شدن حساب کاربری توسط خود اینستاگرام به دلیل رعایت نکردن قوانین ، کند بودن اینترنت و... می تواند از دلایل قفل شدن اینستاگرام شما باشد.

چطوری از حمله فیشینگ جلوگیری کنیم؟

پسورد اکانت خود را در اختیار هیچ کسی قرار ندهید و هر چند وقت یکبار آن را عوض کرده تا از حمله فیشینگ جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *