خانه / اندروید / رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید
رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید

رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید

رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروی

[contact_info title= “رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید”] 

امروزه خود کاربران شاهد کند شدن گوشی خود می باشند که گوشی  عملکرد و سرعت اولیه را ندارد.

یکی ازدلایل مهم کند شدن و پایین آمدن سرعت گوشی پر شدن حافظه ی گوشی می باشد که با دنبال کردن مقاله ” رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید ” می توانید مشکل خود را بررسی کنید و رفع نمایید ، همچنین لازم به ذکر است در صورت بروز هرگونه مشکل و ابهام می توانید با مشاوران و کارشناسان الو رایانه کمک تماس حاصل فرمایید.

۱_ بررسی مقدار حافظه ی داخلی گوشی

برای بررسی حافظه ی داخلی گوشیو وارد Setting گوشی خود شوید و برروی گزینه ی Storage تپ کنید و در صفحه ی جدید باز شده در همان ابتدای صفحه یا همان internal storage نشان دهنده ی حافظه ی داخلی گوشی شما می باشد.

بهتر است در صورت پر بودن حافظه برنامه هایی که به آن احتیاج ندارید را پاک کنید که برای مشاهده ی لیست برنامه ها مسیر

Setting > Applications را طی کنید.

و در لیست برنامه هایی که مشاهده می کنید می توانید برنامه هایی که به آن احتیاجی ندارید را پاک یا Unistall کنید.

تنها کافیست برروی همان لیست بر روی برنامه ای که قصد حذف کردن آن را دارید تپ کنید و گزینه ی Unistall را انتخاب کنید.

۲_ حذف و انتقال فیلم ها و تصاویر ها

با پیشرفت تکلونوژی و ارائه شدن گوشی های پیشرفته تر به بازار کیفیت دوربین گوشی بالاتر رفته و عکس ها و فیلم هایی که تهیه میکنید از حجم بسیار بالایی برخوردار می باشند به همین جهت بهتر است در صورت نداشتن نیاز به عکس و فیلم ها آنها را پاک کرده یا آن ها را یک رم تهیه کرده و به داخل رم انتقال دهید که هم حافظه ی داخلی گوشی خالی شود و جای امن تری دارد برای مثال شما اگر قصد فروش گوشی خود را داشته باشید با خارج کردن رم گوشی خود اطلاعات شخصی گوشی همراه خود اعم از تصاویر و فیلم ها را از دلخل گوشی خارج کرده اید.

بیشتر بخوانید:  آموزش بکاپ گیری ازاطلاعات گوشی اندروید

۳_ فایل های دریافتی توسط تلگرام را مدیریت کنید

با همه گیر شدن برنامه ی تلگرام و اضافه شده قابلیت ایجاد کانال در این برنامه فایل های زیادی مثل تصاویر و فیلم و …. که دانلود می کنید در کش تلگرام شما باقی می ماند و باعث پر شدن حافظه ی گوشی و همچنین کند شدن سرعت و عملکرد گوشی شما می شود پس بهتر است فایل کش تلگرام خود را پاک کنید و برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا وارد Setting شوید و روی گزینه ی Applications تپ کنید و از بین لیست نرم افزار ها برنامه ی تلگرام را انتخاب نمایید و روی گزینه ی Clear cache کلیک کنید.

بطور کلی می توانید تمامی برنامه هایی که از آن استفاده زیاد دارید مثل شبکه های اجتماعی ای مانند تلگرام و اینستاگرام و مرورگر ها را با توجه به روش بالا Clear cache بزنید و با انجام این کار حافظه ی داخلی گوشی خود را خالی کنید.

۴_ استفاده از رم

یکی از قابلیت های ویژه ی گوشی های اندرویدی استفاده از رم می باشد که می توانید با ارتقا دادن حافظه ی رم گوئشی خود فضای داخلی گوشی خود را افزایش دهید برای مثال اگر مراحل بالا را انجام دادید اما هنوز مشکل شما حل نشده است و شما از رم ۴ گیگابایت استفاده می کنید می توانید رم ۴ گیگ خود را به رم ۱۶ گیگابایتی ارتقا دهید.

۵_ استفاده از برنامه های تمیز کننده ی گوشی

شما می توانید با استفاده از برنامه های کاربردی DU Speed Booster و Clean Master که یکی از برنامه های تمیز کننده ی گوشی می باشند حافظه ی داخلی گوشی خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید:  آموزش قفل گذاری بر روی برنامه های اندروید

این برنامه ها فایل های اضافی را از روی گوشی اندرویدی شما پاک می کنند و باعث افزایش حافظه ی داخلی گوشی شما می شوند.

[banner] [contact_info title= “رفع مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید”] 

می توانید در قسمت دیدگاه نظرات و سوالات خود را با مشاوران مرکز ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *