خانه / سامانه اینترنتی / سامانه ثبت قرارداد مسکن (amlak.mrud.ir)
حل مشکل نیامدن کد موبوگرام

سامانه ثبت قرارداد مسکن (amlak.mrud.ir)

وزارت راه و شهرسازی به منظور نظارت بر بازار مسکن و کنترل فعالیت های مربوطه، اقدام به راه اندازی سامانه ای به نام سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن کرده است. تمام معاملات خرید، فروش، پیش خرید، پیش فروش، رهن و اجاره باید در این سامانه ثبت شود. اگر معاملات مربوطه در بنگاه ها صورت گیرد، وظیفه ثبت قراردادها بر عهده مشاورین املاک خواهد بود.

البته متعاملین می توانند با وارد کردن اطلاعات مربوط به معامله خود، آن را ثبت نمایند. لازم به ذکر است که به کار بردن سامانه ثبت قرارداد مسکن، هزینه ای نداشته و افراد می توانند به صورت رایگان معاملات خود را در این سامانه ثبت نمایند. پس از وارد کردن تمامی اطلاعات و ثبت آنها، شناسه یا کد رهگیری به شما نمایش داده خواهد شد و شما موظف هستید آن را نزد خود نگه دارید.

با توجه به این که این سامانه جدید بوده و کاربران اطلاع دقیق از نحوه کار با آن ندارند، در ادامه این مقاله قصد داریم نحوه ورود به سامانه ثبت رایگان قراردادهای مسکن را به طور کامل در اختیارتان قرار دهیم.

[contact_info title= “سامانه ثبت قرارداد مسکن (amlak.mrud.ir)”] 

نحوه ورود به سامانه ثبت قرارداد مسکن با رمز

ابتدا در یکی از مرورگر های خود سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس amlak.mrud.ir را جستجو نمایید.

در ادامه اولین سایت نشان داده شده در نتیجه گوگل با عنوان ” سامانه ملی املاک و اسکان کشور: صفحه اصلی ” را انتخاب کنید.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

در قسمت بالای صفحه باز شده، گزینه های مختلفی نمایش داده خواهد شد. گزینه ” سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن ” را انتخاب نمایید.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

در این مرحله دو راه برای ورود به سامانه نشان داده خواهد شد. این دو روش شامل ” ورود با رمز یکبار مصرف ” و ” ورود با کد QR ” خواهد بود. برای ورود با رمز گزینه ” ورود با رمز یکبار مصرف ” را انتخاب کرده و در ادامه شماره تلفن همراه و کد امنیتی نمایش داده شده را در فیلد های مربوطه وارد نمایید. در انتها، گزینه ” ارسال کد فعال سازی ” را انتخاب نمایید.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

کد ۵ رقمی ارسال شده را در بخش مربوطه وارد کنید. اگر کد احراز هویت یکبار مصرف را به درستی در کادر مربوطه وارد کنید، به طور مستقیم وارد حساب کاربری خود خواهید شد.

بیشتر بخوانید:  سامانه ثبت نسخه الکترونیک بیمه سلامت

سامانه ثبت قرارداد مسکن

در ادامه این مقاله نحوه ثبت اطلاعات مربوط به معاملات را نیز به طور کامل شرح خواهیم داد.

نحوه ورود به سامانه ثبت قرارداد مسکن با QRCODE

روش دیگر برای ورود به سامانه، استفاده از QRCODE می باشد. برای استفاده از این روش، گزینه ” ورود با کد QR ” را انتخاب نمایید. چنانچه قبلا با تلفن همراهتان وارد پنجره ملی خدمات دولت یا اپلیکیشن دولت همراه شده باشید، می توانید بارکد نشان داده شده را اسکن کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

راهنمای سامانه ثبت رایگان قرارداد اجاره مسکن

پس از وارد شدن به حساب کاربری خود و برای ثبت معاملات مختلف در سامانه ثبت قرارداد مسکن، صفحه ای مشابه صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد. در این مرحله باید کد پستی ملک مورد معامله یا استیجار را وارد کرده و پس از تایید کد امنیتی ، گزینه ” بررسی کد پستی ” در گوشه پایین و سمت چپ صفحه را انتخاب نمایید.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

در این قسمت آدرس مربوط به کد پستی شما نشان داده خواهد شد. در صورت مطابقت داشتن این آدرس با ملک مورد نظر شما، و برای ثبت قرارداد اجاره یا معامله در سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن، گزینه ” مرحله بعد ” را لمس نمایید.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

در این مرحله باید نوع مالکیت را مشخص کنید. سه گزینه متفاوت با عنوان های ” مالک خودم هستم “، ” مالک شخص دیگری است ” و ” ساکن خارج از ایران هستم ” وجود دارد. اگر تمام یا بخشی از ملک برای شماست، گزینه اول را انتخاب کنید. چنانچه مستاجرید یا ملک برای شما نیست، گزینه دوم را انتخاب نمایید. در صورتی که ساکن خارج از کشور هستید اما در ایران هم اقامت یا مالکیت دارید، گزینه آخر را انتخاب کنید. در انتها گزینه ” مرحله بعد ” را لمس کرده تا معامله شما در سایت ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن تایید شود.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

پس از تعیین نوع مالکیت، اطلاعات مالکیت را نیز وارد نمایید. در این قسمت باید اطلاعات خواسته شده را با دقت تکمیل کنید. در ابتدا میزان مالکیت دقیق خود از ملک را به دانگ و نوع سند را نیز مشخص کنید. سپس تاریخ شروع مالکیت را تعیین کرده و گزینه ” مرحله بعد ” را لمس نمایید.

بیشتر بخوانید:  سامانه نجم حوزه علمیه خواهران

سامانه ثبت قرارداد مسکن

در مرحله بعد باید محل دقیق ملک، متراژ، سال ساخت و… را مشخص کنید. سپس گزینه ” مرحله بعد ” را لمس نمایید.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

در ادامه باید اطلاعات اقامت خود را در سایت ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن وارد کرده و گزینه ” مرحله بعد ” را انتخاب کنید.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

در این قسمت باید اطلاعات مربوط به قبوض خود را وارد کنید. وارد کردن اطلاعات قبض در صورت داشتن تلفن ثابت، ضروری است. در غیر این صورت، اطلاعات قبض برق و سایر قبوض را وارد نمایید. در ضمن وارد کردن شناسه قبض و نوع کنتور جهت تایید اطلاعات برای هر قبض ضروری می باشد. در ادامه اطلاعات را ثبت کرده و روی گزینه ” مرحله بعد ” کلیک کنید.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

در انتها، تمامی اطلاعاتی که تاکنون در سامانه وارد کرده اید، به صورت یکجا نشان داده می شود. پس از بررسی دقیق اطلاعات، گزینه ” ثبت نهایی ” را از گوشه پایین و سمت چپ انتخاب نمایید.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

پس از انجام مراحل ارائه شده در متن فوق، قرارداد شما به صورت نهایی در سامانه ثبت رایگان قراردادهای اجاره مسکن ذخیره شده و در آخر شناسه و کد رهگیری هم در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این نکته را بخاطر داشته باشید که انجام تمامی مراحل بالا و ثبت اطلاعات در سامانه ثبت قرارداد مسکن به صورت کاملا رایگان و از طریق گوشی یا سیستم های رایانه ای قابل انجام خواهد بود.

سامانه ثبت قرارداد مسکن

کلام آخر

وزارت راه و شهرسازی با هدف نظارت و رصد معاملات مسکن، یک سامانه جدید به نام “سایت ثبت قراردادهای اجاره” را ایجاد کرده است. بهتر است معاملاتی که در بنگاه‌ها انجام می‌شوند توسط مشاوران املاک و معاملاتی که خارج از بنگاه‌ها انجام می‌شوند توسط خود مشتریان در سایت ثبت قراردادهای اجاره رایگان ثبت شوند. باید تأکید شود که ثبت معاملات در این سامانه و دریافت کد رهگیری به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال و ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما در این زمینه تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. در صورتی که جهت ثبت اطلاعات مربوط به معاملات خود دچار مشکل هستید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا به صورت رایگان فرآیند مربوطه را برای شما انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *