خانه / سامانه اینترنتی / سامانه مشاهده سهام فرهنگیان
سامانه مشاهده سهام فرهنگیان

سامانه مشاهده سهام فرهنگیان

سامانه مشاهده سهام فرهنگیان، جهت حمایت از قشر فرهنگی به خصوص در دوره بازنشستگی راه اندازی شده و مشمولین می توانند با ثبت نام و ورود به این سامانه، واریزی ها و سهم خود از ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان را مشاهده کنند.

با توجه به این موضوع که بیش تر افراد از نحوه ورود به سامانه صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته اطلاعی ندارند و یا هنگام ورود با ارور زیر مواجه می شوند؛

سامانه مشاهده سهام فرهنگیان

در این مطلب به شرح نحوه ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان، ثبت کد بورسی و مشاهده صورت وضعیت در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخته و جهت سهولت فرهنگیان بازنشسته عزیز، بستری را فراهم ساخته ایم تا در صورت تمایل با یک تماس تلفنی کد بورسی خود را در سامانه مذکور ثبت و صورت وضعیت خود را مشاهده نمایند.

همچنین در شرایطی ممکن است شما کد بورسی خود را فراموش کرده باشید، در این حالت، کارشناسان ما پیش از ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان، کد بورسی فراموش شده را بازیابی و در اختیار شما قرار خواهند داد.

جهت ارتباط با کارشناسان سامانه، می توانید با ما تماس بگیرید.

[contact_info title= “سامانه مشاهده سهام فرهنگیان”] 

سامانه مشاهده سهام فرهنگیان  mb.szf.ir

صندوق ذخیره فرهنگیان، امکان مشاهده سهام و ارزش مالکانه هر کدام از فرهنگیان را فراهم آورده و بدین ترتیب افراد می توانند با ورود به سامانه صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته، از درصد سهام خود مطلع شوند.

سامانه در نظر گرفته شده بخشی از همان وب سایت szf.ir بوده که متقاضیان می توانند با طی نمودن مراحلی که جهت آشنایی با نحوه ورود به سایت صندوق ذخیره فرهنگیان شرح داده ایم، اقدام به مشاهده صورت وضعیت و یا ثبت کد بورسی خود نمایند.

راهنمای ورود به سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

❖ وارد مرورگر های کروم و فایر فاکس گوشی موبایل و یا سیستم خود شوید.

❖ عبارت “سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان” را سرچ و یا وارد لینک، szf.ir شوید.

راهنمای تصویری نحوه ورود به ورود به صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته؛

تمامی فرهنگیان شاغل می توانند با ثبت نام در صندوق ذخیره فرهنگیان، تمامی مبالغ پرداختی و سود های حاصله را در زمان بازنشستگی و یا بازخریدی، دریافت نمایند.

در صورتی که قصد دارید نام نویسی خود را نهایی و یا از خدمات ارائه شده نظیر مشاهده صورت وضعیت و صورتحساب استفاده نمایید، آدرس، szf.ir و یا عبارت “سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان” را جستجو و پس از ورود، اقدامات لازمه را پیگیری نمایید.

بیشتر بخوانید:  مشاهده نسخه الکترونیک با موبایل

راهنمای ورود به سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

ثبت نام در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

عضویت در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان، کاملا اختیاری بوده و تمامی افرادی که عضو آن می شوند، با پرداخت حق عضویت ماهیانه که مبلغی تا ۵ درصد از حقوق دریافتی شاغلین است، می توانند متناسب با سهم واریزی خود، از سود سالانه موسسه و سهم دولت بهره مند گردند.

به بیانی دیگر، هر فرد ماهیانه مبلغی را با عنوان حق عضویت به این صندوق پرداخت و در مقابل دولت وظیفه دارد تا به اندازه مبلغ کسر شده، سهم دولت به حساب وی را لحاظ کند.

منظور از سهم دولت همان اعتباری معادل سهم واریزی اعضا به این صندوق بوده که دولت سالیانه موظف به پرداخت آن می باشد.

چگونه می توانم در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان ثبت نام کنم ؟

جهت عضویت در این سامانه، نیازی به ثبت نام اینترنتی و آنلاین نیست، زیرا متقاضیان باید به اداره آموزش و پرورش منطقه محل خدمت خود و یا دفاتر نمایندگی موسسه در مراکز استان ها مراجعه و فرم عضویت در موسسه را تکمیل کرده تا تمامی اطلاعات آن ها در سامانه ثبت و عضو صندوق فرهنگیان شوند.

اعضای انصرافی نیز می توانند جهت عضویت مجدد درخواست خود را ثبت کنند.

نحوه ثبت کد بورسی در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

❖ ورود به وب سایت صندوق ذخیره فرهنگیان به آدرس، szf.ir

❖ از منو قسمت “امور اعضا و استان ها” بعد از آن بخش “مشاهده صورت وضعیت” را انتخاب کنید.

❖ حال با درج کد ملی و کد پرسنلی وارد پرتال خود شده و کد بورسی را در قسمت مربوطه درج کنید.

راهنمای تصویری ثبت کد بورسی در سامانه ذخیره فرهنگیان؛

۱_ وارد وب سایت صندوق ذخیره فرهنگیان به آدرس، szf.ir شوید.

۲_ از منو “امور اعضا و استان ها” گزینه “مشاهده صورت وضعیت” را انتخاب نمایید.

نحوه ثبت کد بورسی در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

۳_ حال با درج کد ملی، کد پرسنلی و رمز امنیتی در فیلدهای خالی، وارد پرتال خود شوید.

1_ نحوه ثبت کد بورسی در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

در این بخش باید از قسمت مربوطه، اقدام به ثبت و ویرایش کد بورسی خود نمایید.

راهنمای مشاهده صورت وضعیت در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

ورود به وب سایت، صندوق ذخیره فرهنگیان به آدرس، szf.ir

از منو، گزینه “امور اعضا و استانها” را انتخاب کنید.

حال در این بخش از مشاهده صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، گزینه “مشاهده صورت وضعیت” را برگزینید.

نحوه ثبت کد بورسی در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

با درج کد ملی، کد پرسنلی و کد امنیتی می توانید وارد پنل کاربری شده و اقدام به بررسی صورتحساب خود نمایید.

بیشتر بخوانید:  سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو [nspay.ir]

1_ نحوه ثبت کد بورسی در سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان szf.ir

سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته

سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته، سهام یا امتیاز جدیدی برای فرهنگیان نیست و همان درصد سهم از ارزش مالکانه صندوق ذخیره بوده که امکان مشاهده آن وجود نداشته است، اما با راه اندازی سامانه szf.ir افراد می توانند با ورود به وب سایت مذکور، استعلام میزان سهام را دریافت نمایند.

 اخرین واریزی صندوق ذخیره فرهنگیان

آخرین واریزی صندوق فرهنگیان از چندین بخش مختلف تشکیل شده و مشمولین می توانند با ورود به سامانه مشاهده سهام فرهنگیان، استعلام آن را دریافت کنند.

مهم ترین بخش های واریزی، شامل؛ واریز عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت های اقتصادی موسسه بوده و با استناد بر آخرین گزارشات منتشر شده، سود بازنشستگان تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ واریز گردیده است.

فراموش نکنید که این چرخه پیوسته ادامه داشته تا فرهنگیان عضو صندوق که به تازگی بازنشسته می شوند هم بتوانند سود خود را دریافت کنند.

خوشبختانه زمان پرداخت سود از ۳ ماه به کم تر از یک ماه کاهش پیدا کرده و بازنشستگان دیگر نگرانی از بابت دریافت سود خود نخواهند داشت.

افزایش حق عضویت سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان

افزایش حق عضویت سامانه صندوق ذخیره فرهنگیان

همان طور که مطالعه کرده اید، ماهیانه درصدی از حقوق فرهنگیان جهت حق عضویت در این سامانه کسر شده و این مبلغ به صورت پیش فرض بر روی ۱/۱۲ درصد است. در صورت تمایل به افزایش آن و دریافت سود و سهم بیش تر، باید حضورا به اداره آموزش و پرورش منطقه محل خدمت خود و یا دفاتر نمایندگی موسسه در مراکز استان ها مراجعه و با تکمیل فرم درخواست خود را مبنی بر افزایش درصد کسر از حقوق و مزایای آن تا سقف ۵ درصد ثبت نمایید.

[contact_info title= “سامانه مشاهده سهام فرهنگیان”] 

سخن نهایی

همان طور که می دانید، صندوق ذخیره فرهنگیان، سهمی از ارزش مالکانه برای این گروه در نظر گرفته و تا پیش از راه اندازی سامانه مذکور، امکان مشاهده سهام برای فرهنگیان وجود نداشت.

اما در حال حاضر مشمولین می توانند، با ورود به وب سایت mb.szf.ir و طی کردن مراحلی که در متن مقاله به شرح آن ها پرداخته ایم، وارد حساب کاربری خود شده و اقدام به مشاهده درصد سهام خود از این صندوق و امتیاز در نظر گرفته شده، نمایند.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیش تر در خصوص صورت وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته و سهم تعلق گرفته به این گروه، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *