خانه / سامانه اینترنتی / سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف
سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف

سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف

[contact_info title] 

سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف، یکی از سامانه های کاربردی جهت رسیدگی به پرونده ها و دعاوی قضایی می باشد. در واقع این مرجع به این دلیل بوجود آمده است که از شلوغی دادگاه ها کاسته و به رسیدگی پرونده ها سرعت ببخشد.

در شورای حل اختلاف به پرونده های مالی زیر ۲۰ میلیون رسیدگی می شود و مبالغ بالاتر را باید از طریق دادگاه پیگیری کنید.

اما پیگیری پرونده شورای حل اختلاف به چه صورتی امکان پذیر است؟

در ادامه به شما نحوه پیگیری پرونده با رمز پرونده، کد ملی و پیامک را شرح داده و سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف را به شما معرفی کرده ایم. فراموش نکنید پیش از انجام هر اقدامی، باید در سامانه ثنا حساب کاربری داشته باشید، در صورتی که در سامانه ثنا ثبت نام نکرده اید، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس گرفته، تا کارشناسان ما با دریافت اطلاعات شما اقدام به ساخت حساب کاربری در سامانه ثنا برای شما نمایند.

سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف

خوشبختانه برای پیگیری پرونده شورای حل اختلاف، ثبت دادخواست، مشاهده رای صادر شده دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و به سادگی می توانید با مراجعه به سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف یا همان سامانه ثنا، این امور را پیگیری نمایید.

البته برای دریافت و پیگیری پرونده های قضاییه خود از طریق اینترنت و سایت، حتما باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید و اطلاعات تماس خود را وارد این سامانه کرده باشید.

اگر هنوز در سامانه ابلاغ الکترونیک ثبت نام نکرده اید، می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه الو رایانه کمک اقدام به ساخت حساب کاربری و ثبت نام شما در این سامانه نمایند.

نحوه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با رمز پرونده

۱_ ابتدا وارد آدرس adliran.ir شوید.

۲_ گزینه “سامانه اطلاع رسانی پرونده” را انتخاب نمایید.

 

ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده

 

۳_ در این صفحه باید گزینه ” اطلاع رسانی پرونده با رمز پرونده” را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:  نحوه اعتبارسنجی در سامانه مرات

 

نحوه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با رمز پرونده

 

۴_ کد ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

 

ورود به حساب کاربری سامانه ثنا

 

۵_ در این بخش با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فیلد های مربوطه، می توانید اقدام به پیگیری پرونده خود نمایید.

 

پیگیری پرونده شورای حل اختلاف

پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با کد ملی

۱_ وارد وب سایت adliran.ir شوید.

۲_ گزینه “سامانه اطلاع رسانی پرونده” را انتخاب نمایید.

 

ورود به سامانه اطلاع رسانی پرونده

 

۳_ “اطلاع رسانی پرونده برای اشخاص حقیقی” را انتخاب نمایید.

 

نحوه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با رمز پرونده

 

۴_ کد ملی و رمز شخصی خود را وارد نمایید.

 

ورود به حساب کاربری سامانه ثنا

 

۵_ در این مرحله وارد صفحه ای می شوید که کد ملی فرد متقاضی، به صورت خودکار آن جا درج شده و تنها باید شماره پرونده ۱۶رقمی که از شورای حل اختلاف دریافت کرده اید را با دقت در کادر مربوطه وارد نمایید.

 

پگیری پرونده شورای حل اختلاف با کد ملی

 

بدین ترتیب شما قادر خواهید بود تا پیگیری پرونده شورای حل اختلاف خود را انجام بدهید و حتی از آن پرینت بگیرید.

پیگیری پرونده شورای حل اختلاف با پیامک

با در نظر گرفتن این موضوع که در شرایط خاصی، برخی از اشخاص نمی توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه ثنا، اقدام به پیگیری پرونده شورای حل اختلاف خود نمایند. امکان پیگیری پرونده به صورت پیامکی فراهم شده است. البته برای استفاده از این روش نیز باید اطلاعاتی مانند، شماره پرونده، ردیف فرعی پرونده و رمز شخصی را داشته باشید.

_ برای دریافت راهنمای مشاهده خلاصه پرونده و انجام پیگیری باید عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۹۳ ارسال نمایید.

_ برای پیگری پرونده شورای حل اختلاف و دریافت خلاصه پرونده شخصی باید کد زیر را در قالب یک پیام کوتاه به شماره ۱۰۰۰۴۹۳ ارسالی نمایید.

 

 ۱ # شماره پرونده # شماره فرعی پرونده # رمز شخصی

 

نمونه : شما قصد دارید خلاصه پرونه شخصی به شماره پرونده ۹۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰۰۰۰۰، با شماره فرعی ۵، به رمز شخصی ۴۵۶۷ را دریافت نمایید؛ باید کد زیر را از چپ به راست برای شماره ۱۰۰۰۴۹۳ پیامک نمایید.

بیشتر بخوانید:  سامانه ثبت نسخه الکترونیک بیمه سلامت

 

۱#۹۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰۰۰۰۰#۵#۴۵۶۷

 

_ چنانچه به رمز شخصی پرونده خود دسترسی ندارید، می توانید کد زیر را از چپ به راست به سر شماره ۱۰۰۰۴۹۳ ارسال نمایید.

 

شماره پرونده#۲

 

نکته : تنهای افرادی می توانند با استفاده از این روش پرونده خود را پیگیری نمایند که شماره تلفن همراه آن ها در سیستم مدیت پرونده قضایی ثبت شده باشد.

در آخر

در این مطلب ما برای شما ۳ روش پیگیری پرونده شورای حل اختلاف را شرح داده ایم؛ تا در صورت در دسترس نبودن شماره فرعی پرونده بتوانید با استفاده از کد ملی خود و شماره پرونده اقدام به انجام امور ضروری نمایید.

هنگامی که پرونده شما در این سامانه ثبت و یا برای شما ابلاغیه ای ارسال شود با دریافت یک پیامک متوجه این موضوع خواهید شد. البته بهتر است، مراقب پیامک های جعلی که برای کلاهبرداری، برایتان شما ارسال می شود باشید، که معمولا حاوی لینکی است که باعث افتادن شما در تله فیشینگ خواهد شد.

درصورتی که در خصوص سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف سوالی داشتید، با مشاوران مرکز ما تماس گرفته تا شما را راهنمایی نمایند.

سوالات متدوال 

به چه اطلاعاتی برای پیگیری پرونده شورای حل اختلاف در سامانه ثنا نیاز داریم؟

۲ روش برای پیگیری پرونده شورای حل اختلاف در سامانه ثنا پیش رو دارید؛ در روش اول داشتن شماره پرونده و رمز پرونده ضروری می باشد و در روش دوم با داشتن کد ملی و شماره پرونده می توانید اقدام به پیگیری پرونده خود نمایید که در مطلب به صورت تصویری هر دو روش را به شما آموزش داده ایم.

از چه طریقی می توان اقدام به پیگیری پرونده شورای حل اختلاف کرد؟

می توانید با استفاده از رمز پرونده، کد ملی و پیامک اقدام به پیگیری پرونده شورای حل اختلاف خود نمایید. در متن مقاله این ۳ روش را به صورت کامل برایتان شرح داده ایم.

[contact_info title] 

۹ نظر

  1. سلام برای وارد شدن به شورای حل اختلاف باید چیکارکنم میشه راهنماییم کنید

    • سلام کاربر گرامی
      در صورتی که در سامانه ثنا، ثبت نام نکرده اید، ابتدا باید فرایند نام نوسی خود در ثنا را تکمیل کرده و سپس به راحتی می توانید با دنبال کردن مراحل گفته شده در این مطلب، وارد سامانه پیگیری پرونده شورای حل اختلاف شوید.

  2. سلام ممنونم از راهنمایی خوبتون خیلی راحت تونستم، پرونده شورای حل اختلافم رو پیگیری کنم. واقعا اگه شما نبودین نمیتونستم ابلاغیه ام رو دریافت و خیلی زود مدارکم رو کامل کنم.

  3. سلام وققتون بخیر!
    برای پیگیری پرونده شورای حل اختلاف، باید از قبل در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشم؟؟ نمیشه با کد ملی و رمز ثنای یکی دیگه، وارد سامانه بشم تا ابلاغیه ام رو ببینم؟

    • سلام کاربر گرامی
      برای دریافت و مشاهده ابلاغیه های خود باید در سامانه ثنا حساب کاربری داشته باشید، زیرا ابلاغیه های ارسال شده برای شما، تنها وارد حساب کابری شما می شوند.

  4. برای پیگیری پرونده شورا حتما باید از قبل در سامانه ثنا، ثبت نام کنم؟؟راه دیگه ای نداره؟؟

  5. سلام خسته نباشید.
    همون طور که توضیح داده بودین برای پیگیری پرونده شورای حل اختلاف باید وارد حساب کاربری ام در سامانه ثنا بشم، اما من رمزم رو فراموش کردم چه جوری میتونم رمزم رو بایابی کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *