خانه / سامانه اینترنتی / سایت انحصار وراثت اینترنتی|ثبت درخواست درسامانه انحصار وراثت
سایت انحصار وراثت اینترنتی

سایت انحصار وراثت اینترنتی|ثبت درخواست درسامانه انحصار وراثت

سایت انحصار وراثت اینترنتی سامانه ای بوده که از طریق آن می توان از طریق آن بخش هایی از فرآیند مرتبط با انحصار وراثت را به صورت غیر حضوری انجام داد. در حال حاضر سامانه ای برای انجام تمامی مراحل انحصار وراثت به صورت غیر حضوری وجود ندارد و کاربران ابتدا باید به سامانه ثنا وارد شده و درخواست گواهی فوت را صادر کرده و همچنین از طریق سامانه عدل ایران، مدارک و هزینه لازم جهت تقسیم ارث را ارائه نمایند.

از طریق سامانه انحصار وراثت اینترنتی می توان برخی مراحل تقسیم ارث را به صورت غیر حضوری انجام داد. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی سایت انحصار وراثت اینترنتی، مدارک لازم برای انجام این فرآیند، هزینه های انجام این کار و همچنین نحوه ثبت درخواست در سامانه انحصار وراثت اینترنتی را به طور کامل توضیح دهیم.

[contact_info title= “سایت انحصار وراثت اینترنتی”] 

سایت انحصار وراثت اینترنتی

جهت صدور انحصار وراثت اینترنتی، ابتدا باید گواهی فوت را دریافت کرده و در ادامه دادخواست انحصار وراثت را به همراه مدارک لازم به دفاتر خدمات قضایی ارسال کنید.

در پاسخ به سوال اینکه آدرس سایت انحصار وراثت اینترنتی کدام است، باید بدانید که در حال حاضر سایت کامل و جامعی برای انجام غیر حضوری تمامی مراحل انحصار وراثت وجود ندارد. البته برخی از امور مربوطه را می توان به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام داد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

در حال حاضر سه سایت اینترنتی برای انجام فرآیند های مربوط به انحصار وراثت وجود دارد.

سامانه ثنا

سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir از جمله سامانه های تحت نظر قوه قضائیه بوده و تمامی افراد می توانند به صورت غیر حضوری در آن ثبت نام کنند. البته پیش از تکمیل امکانات این سامانه، کاربران موظف بودند به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند اما اکنون این فرآیند به صورت غیر حضوری نیز ممکن است. برای ورود و ثبت نام در سامانه ثنا، مراحل زیر را انجام دهید.

  1. جستجو کردن عبارت “سامانه ثنا” در مرورگر
  2. انتخاب سایت “سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی
  3. کلیک بر روی گزینه “ثبت نام برخط
  4. وارد کردن اطلاعات مربوط به ثبت نام

راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه ثنا

  1. ابتدا سامانه ثنا را در یکی از مرورگر های گوشی یا لپ تاپ خود جستجو کنید.
  2. در ادامه اولین سایت نمایش داده شده در نتایج گوگل با عنوان “سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی” را انتخاب نمایید.سامانه ثنا
  3. پس از ورود به سامانه، گزینه “ثبت نام برخط” را انتخاب کنید. (در صورتی که از قبل در سامانه ثبت نام کرده باشید، می توانید با رمز عبور شخصی خود به سامانه وارد شوید)سامانه ثنا
  4. اطلاعات خواسته شده را جهت ثبت نام در سامانه وارد نمایید.
بیشتر بخوانید:  برنامه تامین اجتماعی من

سامانه ثنا

سامانه اینترنتی درخواست گواهی فوت

درخواست گواهی فوت در سامانه ای به نشانی death.sabteahval.ir از مدارکی بوده که برای صدور گواهی انحصار وراثت لازم می باشد. از طریق این سامانه می توان به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به مراجعه حضوری به ثبت احوال برای دریافت گواهی انحصار وراثت اقدام کرد.

سامانه اینترنتی درخواست گواهی فوت

سامانه عدل ایران

پس از انجام فرآیند درخواست انحصار وراثت اینترنتی، همه افراد می توانند از طریق سامانه عدل ایران درخواست خود را پیگیری کرده و از تاریخ صدور گواهی فوت خود آگاه شوند.

مدارک انحصار وراثت اینترنتی

علاوه بر ثبت درخواست انحصار وراثت، باید مدارکی نیز به دفاتر خدمات قضایی ارائه شوند. پس از دریافت گواهی فوت، باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و گواهی فوت، درخواست انحصار وراثت و مدارک دیگر خواسته شده را به شورای حل اختلاف ارائه دهید.

مدارک انحصار وراثت اینترنتی در سایت انحصار وراثت گواهی فوت

جهت درخواست گواهی فوت، باید مدارکی که در ادامه مقاله ذکر شده را به سامانه مربوطه ارائه کنید.

  • شناسنامه متوفی
  • کارت ملی متوفی
  • گواهی فوت صادره از سوی پزشک

مدارک انحصار وراثت اینترنتی در سایت انحصار وراثت شورا

  • گواهی فوت
  • شناسنامه متوفی
  • کارت ملی متوفی
  • شناسنامه وراث
  • کارت ملی وراث
  • استشهادیه ( تنظیم شده در دفترخانه اسناد رسمی به اضافه گواهی امضا توسط سردفتر )
  • سند ازدواج
  • وصیت نامه ( در صورت وجود )

*تا قبل از سال ۹۵ ارائه درخواست انحصار وراثت به شورا باید گواهی مالیاتی نیز از اداره مالیات دریافت می شد و به مدارک نام برده شده در بالا اضافه می شد. اما پس از سال ۹۵، الزامی به ارائه این گواهی نمی باشد.

هزینه انحصار وراثت اینترنتی در سایت انحصار وراثت

هزینه انحصار وراثت به دو بخش هزینه انحصار وراثت اینترنتی در سایت انحصار وراثت گواهی فوت و هزینه انحصار وراثت اینترنتی در سایت انحصار وراثت شورا تقسیم می شود که در ادامه میزان هر کدام را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:  دریافت تاییدیه کد پستی

هزینه انحصار وراثت اینترنتی در سایت انحصار وراثت گواهی فوت، در حال حاضر ۱۴۰۰۰ تومان می باشد.(هزینه صدور اینترنتی هر گواهی فوت، ۱۰۰۰۰ و هزینه پست مرسوله، ۳۹۳۸ تومان می باشد)

هزینه انحصار وراثت در سایت انحصار وراثت شورای حل اختلاف حدودا ۲۰۰۰۰۰ تومان می باشد.

نحوه ثبت درخواست در سامانه انحصار وراثت اینترنتی

در مطلب بالا در رابطه با هزینه و مدارک لازم برای انحصار وراثت توضیح داده ایم. در ادامه فرآیند انجام انحصار وراثت اینترنتی را توضیح خواهیم داد.

گام اول: ابتدا باید به سامانه درخواست گواهی فوت به نشانی death.sabteahval.ir مراجعه کرده و درخواست گواهی فوت خود را در این سامانه ثبت نمایید. پس از ثبت درخواست، گواهی فوت از طریق پست برای شما ارسال خواهد شد.

گام دوم: در ادامه باید دادخواست انحصار وراثت را به همراه مدارکی که در مقاله گفته شد، به دفاتر خدمات قضایی ارائه کنید. برای درخواست انحصار وراثت، نیازی به امضا همه ورثا نیست بلکه امضا یکی از ورثا برای ثبت درخواست کافی می باشد.

گام سوم: پس از ارسال درخواست انحصار وراثت به شورای حل اختلاف، این درخواست در روزنامه آگهی شده تا در صورتی که فردی نسبت به موضوع ورثه اعتراضی داشته باشد، بتواند در مدت یک ماه پس از منتشر شدن اگهی، اعتراض خود را ثبت کند.

گام چهارم: در صورتی که اعتراضی صورت نگیرد، گواهی انحصار وراثت از سوی شورای حل اختلاف، صادر خواهد شد.

سایت انحصار وراثت اینترنتی

کلام پایانی

در مقاله فوق در رابطه با سایت انحصار وراثت اینترنتی مطالبی ارائه شد. همانطور که توضیح داده ایم، سامانه ای با این عنوان برای ثبت درخواست وجود نداشته و نمی توان تمامی مراحل را به صورت اینترنتی انجام داد.

مدارک لازم جهت ثبت درخواست و همچنین هزینه آن نیز در مقاله ارائه شده و می توانید با مطالعه این مطلب از تمامی اطلاعات مطلع شوید. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال یا ابهامی داید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

[contact_info title= “سامانه انحصار وراثت اینترنتی”] 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *