خانه / سامانه اینترنتی / مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱
مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت 1401

مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

[contact_info title] 

با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در خصوص آغاز دوره دوم ثبت نام سهام عدالت در پایان سال جاری، متقاضیانی که بنا بر هر دلیلی موفق به نام نویسی در دوره اول نشده اند، می توانند با تکمیل مدارک و دریافت کد بورسی، و ارائه این اسناد در مهلت مقرر به سامانه الکترونیکی سهام عدالت، اوراق مشارکت مورد نظر خود را دریافت نمایند.

در این مطلب، با توجه به اهمیت، با خبر بودن از شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ و تکمیل اقلام و اسناد ضروری پیش از شروع نام نویسی، به شرح این موارد پرداخته ایم. در صورتی که شما هم یکی از متقاضیان ثبت نام این اوراق مشارکتی هستید، می توانید با ارسال مدارکتان برای کارشناسان مجموعه ما، ثبت نام خود را انجام داده، و منتظر دریافت سود سهام موردنظرتان باشید.

چه کسانی مشمول دریافت سهام عدالت در سال ۱۴۰۱ هستند؟

گروه اول : افرادی که فرم ثبت نام سهام عدالت در دوره اول را تکمیل کرده، اما به دلایل مختلفی مانند وجود مشکل در سامانه فوق، موفق به تکمیل فرآیند نام نویسی خود نشده اند.

گروه دوم : افرادی که تحت پوشش و سرپرستی سازمان های حمایتی می باشند، ولی پس از تمام شدن مهلت ثبت نام دوره اول، شناسایی شده و یا بعدا به عضویت این سازمان ها درآمده اند. 

گروه سوم : افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما، در آن زمان، به هر دلیل، موفق به تکمیل فرم ثبت نام و شناسایی برای دریافت سهام عدالت نشده اند.

بیشتر بخوانید:  سامانه نوبت دهی اینترنتی تامین اجتماعی

در حالت کلی سهام عدالت، برای کمک به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه ایجاد شد، یعنی حدودا ۵۰ میلیون نفر مجاز به دریافت اوراق مشارکت عدالت هستند، که شامل موارد زیر می شوند،

۱_ مددجویان کمیته امداد امام خمینی

۲_ بهزیستی

۳_ کارگران روز مزد

۴_ رزمندگان و جانبازان 

۵_ کارکنان دستگاه های اجرایی 

۶_ بازنشستگان 

۷_ جامعه روستاییان 

۸_ اقشار کم درآمد جامعه 

 

مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت

 

زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده، وزارت کار لیستی از تمامی جاماندگان سهام عدالت تهیه و برای تایید و بررسی در اختیار مجلس، قرار داده است. با توجه به ارائه این لیست به مجلس، کارشناسان ما پیش بینی می کنند که تا پایان سال جاری (یعنی ۱۴۰۱)، دوره جدید نام نویسی اوراق مشارکت عدالت، آغاز شود.

با آغاز مهلت ثبت نام، تمامی افراد واجد شرایط، مجاز به نام نویسی هستند، یعنی با تکمیل مدارک و درج اسکن آن در سامانه الکترونیکی سهام عدالت، می توانند سهام مورد نظرشان را دریافت نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

مدارک لازم جهت ثبت نام سهام عدالت شامل موارد زیر می شود.

۱_ شناسنامه

۲_ کارت ملی هوشمند

۳_ شماره حساب بانکی 

۴_ سایر اطلاعات هویتی و بانکی متفاضی

نحوه ثبت نام جاماندگان سهام عدالت

خوشبختانه برای نام نویسی در دوره دوم سهام عدالت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات پیشخوان دولت نیست و متقاضیان می توانند با استفاده از سامانه الکترونیکی سهام عدالت، ثبت نام خود را انجام دهند.

نکته : پیش از آغاز دوره جدید ثبت نام در سال جاری، بهتر است با مراجعه به سامانه سجام به آدرس sejam.ir، کد بورسی خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار، دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید:  سایت گزینش آجا

به محض قرار گرفتن لینک و شروع ثبت نام سهام عدالت در سامانه مربوطه، راهنمای تصویری جهت اطلاع از چگونگی نام نویسی، در این بخش از مقاله درج خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام سهام عدالت جاماندگان در سامانه سهام عدالت

 

در آخر

با تصویب طرح، نام نویسی دوره دوم سهام عدالت در سال ۱۴۰۱، و رخداد پیشامدهایی که در دوره اول نام نویسی باعث شده تا بسیاری از مردم، نتوانند فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند، جاماندگان این سهام به تکاپو افتادند.

آماده سازی اسناد و اقلام ضروری برای نام نویسی این اوراق مشارکت، به یکی از بزرگ ترین چالش های متقاضیان دریافت این سهم تبدیل شده است. ما در این مطلب، تلاش کردیم تا به شرح تمامی نکات مهم این موضوع بپردازیم، در صورتی که سوالات شما، پیرامون این موضوع مرتفع نشده، می توانید با مجموعه الو رایانه کمک تماس گرفته تا کارشناس سهام عدالت، اطلاعات لازم را در این خصوص، در اختیار شما قرار دهد.

سوالات متداول

مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت چیه؟

مدارک لازم برای ثبت نام سهام عدالت عبارت است از: شناسنامه، کارت ملی و شماره شبا حساب بانکی میباشد.

مشمولین سهام عدالت چه کسانی هستند؟

لیست مشمولین سهام عدالت توسط وزارت کار تهیه شده و به مجلس اعلام خواهد شد که از طریق سامانه ها و با مراجعه به مقاله میتوانید از مفاددقیق آن باخبر شوید.

[contact_info title] 

۱۳ نظر

  1. سلام من ۲۰ ساله آیا ثبت نام سهام عدالت به من تعلق میگیره

    • سلام کاربر گرامی!
      با توجه به این موضوع که برای دریافت سهام عدالت، شرایط سنی خاصی در نظر گرفته نشده، می توانید در دوره جدید ثبت نام کرده و سهام عدالت خود را دریافت نمایید.

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر عزیز
      بله ثبت نام سهام عدالت حتی برای افراد زیر ۱۸ سال نیز امکان پذیر است.

  2. سلام وقتتون بخیر!
    من دخترم متولد ۹۵ هستش و سهام عدالت نداره، چه جوری میتونم براش سهام عدالت بگیرم؟؟؟

    • سلام کاربر گرامی
      با شروع فرایند ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، می توانید اقدام به دریافت این اوراق مشارکت برای دختر خود نمایید.

  3. سلام من ۱۹ سالمه آیا سهام عدالت به من هم تعلق میگیره؟؟

    • سلام کاربر گرامی!
      با توجه به اینکه شرایط سنی خاصی برای ثبت نام سهام عدالت و دریافت آن در نظر گرفته نشده، این اوراق مشارکت به شما نیز تعلق می گیرد.

  4. زمان ثبت نام سهام عدالت کی هستش ؟؟؟

    • سلام کاربر گرامی!
      بر اساس اطلاعیه های منتشر شده در این خصوص، پیش بینی می شود که ثبت نام دوره جدید سهام عدالت، از پایان سال جاری(یعنی ۱۴۰۱) آغاز شود.

  5. سلام من ۲۰ سالمه، میتونم برای سهام عدالت ثبت نام کنم و زمان ثبت نام دوره جدید سهام عدالت چه زمانی هستش ؟؟؟

    • سلام کاربر گرامی
      هنوز زمان دقیقی برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت مشخص نشده ولی با توجه به اطلاعیه های منتشر شده در این خصوص، کارشناسان ما پیش بینی می کنند، ثبت نام سهام عدالت از اواخر سال جاری آغاز شود.

    • سلام مادرم تحت پوشش کمیته امداد است ولی سود سهامش سه دوره نریختن

      • گروه الورایانه کمک

        با سلام کاربر گرامی
        برای رفع مشکل خود با شماره ۱۵۶۹ تماس گرفته و داخلی یک را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *