خانه / سامانه اینترنتی / راهنمای گام به گام ثبت نام سامانه سجام
راهنمای گام به گام ثبت نام سامانه سجام

راهنمای گام به گام ثبت نام سامانه سجام

[contact_info title] 

در صورتی که شما هم قصد ورود به بازار سرمایه را داشته باشید، پیش از هر کاری باید در سامانه سجام ثبت کرده و کد بورسی خود را دریافت نمایید. خوشبختانه تمامی مراحل ثبت نام و احراز هویت در این سامانه، به صورت اینترنتی و غیر حضوری ممکن می باشد.

البته ممکن است عموم افراد از نحوه ثبت نام و مراحل دریافت کد بورسی به درستی اطلاع نداشته باشند، زیرا برای ثبت نام در سامانه سجام، نیاز به ارسال و آپلود مدارکی می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد و جهت سهولت این امر در این مطلب برایتان راهنمای گام به گام ثبت نام سامانه سجام را به صورت تصویری شرح داده ایم. همچنین می توانید برای انجام احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام با مرکز ما تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی سامانه سجام این کار را برای شما انجام دهند.

سامانه سجام

سامانه سجام که مخفف (سامانه جامع اطلاعات مشتریان) می باشد، در جهت یکپارچه سازی و هماهنگ کردن افرادی به وجود آمده است که می خواهند وارد بورس و بازار سرمایه شوند.

تا قبل از عملیاتی شدن سامانه سجام، افراد مجبور بودند بخش عمده‌ای از وقت خود را برای مراجعه حضوری و پر کردن تعداد بی‌شماری از اطلاعات تلف کنند.

اما با راه اندازی سامانه سجام، شما می توانید به راحتی از طریق اینترنت هم ثبت نام خود را انجام دهید و هم احراز هویت سجام را به صورت غیر حضوری انجام دهید.

شما هم می توانید در سایت های کارگزاری ثبت نام خود را انجام دهید، و هم به طور مستقل از طریق سایت سامانه سجام…!

راهنمای گام به گام ثبت نام سامانه سجام

ابتدا باید وارد سایت سامانه سجام به نشانی اینترنتی www.sejam.ir شوید. سپس با انتخاب گزینه ثبت نام سجام وارد بخش و پنل ثبت نام شوید.

 

سامانه سجام

 

در مرحله بعد، مطابق شکل مجدد گزینه ثبت نام را انتخاب کنید تا مراحل ثبت نام شما شروع شود.

نکته بسیار مهمی که در اطلاعیه این صفحه نیز به آن اشاره شده است؛ با توجه به هشدار پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری و سامانه های جعلی در فضای مجازی، لطفا در هنگام استفاده از سامانه سجام به هیچ عنوان از نرم افزارهای فیلترشکن استفاده نکنید؛ زیرا شما جهت ثبت نام سجام تمام اطلاعات شخصی و بانکی خود را باید ثبت کنید، به همین دلیل امکان سو استفاده وجود دارد.

 

ثبت اطلاعات برای ثبت نام در سامانه سجام

 

در این مرحله باید شماره تلفن خود را وارد کنید، توجه داشته باشید شماره ایی که وارد می کنید باید به نام همان فردی باشد که اطلاعات شخصی آن را وارد می کنید و در واقع مالکیت شماره تلفن همراه با کد ملی فرد منطبق باید باشد.

 

ورود به سامانه سجام

 

پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، یک کد تایید برای شما ارسال خواهد شد. در این مرحله با وارد کردن کد ملی و کد تایید ارسالی وارد مرحله سوم خواهید شد. در صورت عدم انطباق کد ملی و شماره تلفن همراه، از رفتن به مرحله بعد منع می شوید.

بیشتر بخوانید:  سامانه شاپرک shaparak.ir

 

ثبت نام در سامانه سجام

 

مرحله بعد شما می بایست، کارمزد ایجاد کد بورسی سهامداری، به مبلغ ۱۰ هزار تومان را پرداخت کنید. 

 

انتخاب درگاه پرداخت، برای پرداخت کارمزد دریافت کد بورسی

 

در مرحله بعد شما باید اطلاعات هویتی خود را وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام، شماره شناسنامه، کد ملی و … است. این اطلاعات را به طور دقیق وارد نمایید و روی گزینه تایید و مرحله بعد کلیک کنید.

 

 

ثبت نام اولیه

 

ثبت اطلاعات ارتباطی

 

پس از وارد کردن اطلاعات هویتی، در مرحله بعد نوبت به وارد کردن اطلاعات ارتباطی و محل سکونت می رسد. 

 

راهنمای گام به گام ثبت نام سامانه سجام

 

در این مرحله، در صورتی که از قبل دارای کد بورسی هستید آن را وارد کنید در صورتی که قبلا در سامانه سجام ثبت نام نکرده اید، با زدن گزینه بعدی وارد مرحله بعد شوید.

 

ثبت اطلاعات مالی برای ثبت نام در سامانه سجام

 

در مرحله بعد از شما اطلاعات شغلی درخواست می شود. در این قسمت شما باید حتما اطلاعات شغلی خود را وارد کنید، حتی اگر بیکار یا دانشجو باشید!

می توانید از طریق گزینه انتخاب شغل، اطلاعات شغلی خود را به درستی وارد نمایید. در نهایت بر روی گزینه « تایید و گام بعدی » کلیک کنید.

 

ثبت اطلاعات مالی برای ثبت نام در سامانه سجام

                                                                                      

پس از وارد کردن و ثبت اطلاعات هویتی، ارتباطی و شغلی در مرحله بعد باید اطلاعات مالی و بانکی خود را مطابق شکل زیر ثبت نمایید.

 

 

ثبت اطلاعات بانکی هنگام ثبت نام سجام

 

 در این مرحله شما باید اطلاعات حساب بانکی خود مانند شماره حساب، نام شعبه، کد شعبه و … را به دقت وارد کنید و در نهایت روی گزینه « ذخیره » کلیک کنید تا اطلاعات بانکی شما ذخیره شود. برای دریافت کد شعبه بانک خود می توانید از طریق گوگل و سرچ کردن آدرس شعبه در آن، اقدام نمایید.

بعد از اینکه اطلاعات بانکی خود را پایین صفحه مشاهده کردید، می توانید روی گزینه « تایید و گام بعدی » کلیک کنید.

 

ثبت نهایی ثبت نام در سامانه سجام

 

 

در مرحله آخر و پایانی ثبت نام سامانه سجام، از شما درخواست می شود که اطلاعات ثبت شده را دوباره بررسی کنید و در نهایت در صورت صحیح بودن، آن را تایید کنید و در مرحله نهایی شما باید تعهدات مورد نظر را بپذیرید تا ثبت نام سجام شما تکمیل شود و ثبت نام سجام شما به اتمام می رسد.

 

ثبت نام در سامانه سجام

 

در صورت صحیح بودن اطلاعات شما، کد ۱۰ رقمی برای شما ارسال خواهد شد. این کد سجامی شما می باشد و کاربرد آن برای استفاده از مرحله احرا هویت الکترونیک سجام است.

نکات تکمیلی :

۱_ برای ثبت نام در سامانه سجام، باید حتما شماره همراهی که به نام خودتان می باشد را وارد نمایید. چنانچه شماره تلفن همراه شما تایید نشود، ثبت نام شما ناقص می باشد و برای عوض کردن شماره همراه خود مجددا باید هزینه ای را بپردازید.

۲_ ثبت نام ۲ نفر با یک شماره تلفن همراه ممکن نیست.

۳_ امکان ثبت نام دو نفر با یک ایمیل در این سامانه وجود ندارد.

۴_ هنگام ثبت نام، اطلاعات خواسته شده را با دقت وارد نمایید، در نتیجه مشکلات ناشی از هرگونه مغایرت و اشتباه بودن اطلاعات بر عهده خود شخص می باشد.

بیشتر بخوانید:  سایت خدمات الکترونیک انتظامی

۵_ یکی از روش های پیگیری سهام های قدیمی و استعلام تعداد سهام ها استفاده از سامانه سجام می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام سجام

شما برای ثبت نام در سامانه سجام به مدارک زیر نیاز دارید.

۱_ اطلاعات شناسنامه ای 

نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، سری و سریال شناسنامه.

۲_ اطلاعات ارتباطی و شغلی 

آدرس محل سکونت، آدرس محل کار، کد پستی، تلفن ثابت و تلفن همراه.

۳_ اطلاعات بانکی 

شماره حساب، نام بانک، نام شعبه، کد شعبه و شماره شبا.

 ۴_ کد ۱۰ رقمی سجامی

 نگهداری این کد پیگیری برای انجام احراز هویت الزامی است اما اگر کد پیگیری شما به هر دلیلی مفقود شود می توانید از طریق سایت سجام آن را بازیابی کنید.

احراز هویت ثبت نام سجام

پس از وارد کردن اطلاعات خود و تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد ۱۰ رقمی، مانند سامانه ثنا (سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی)، باید احراز هویت اطلاعات را انجام دهید.

احراز هویت سامانه سجام نیز مانند سامانه ثنا، به طور الکترونیکی قابل انجام است. نحوه احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام را در مقاله ایی که جدا به طور کامل توضیح داده ایم، حتما به آن سر زده و مطالعه کنید.

و یا حتی می توانید برای این کار با مرکز مشاوره ما تماس گرفته تا ما به صورت تلفنی و در زمان کوتاه این فرآیند را برای شما انجام دهیم.

در آخر

همان طور که می دانید با توجه به قوانین بورسی کشور، افراد مختلف برای ورود به بازار های بورس و سرمایه گذاری، باید کد بورسی خود را از سامانه سجام دریافت نمایند و همین موضوع،  اهمیت ثبت نام در این سامانه را به خوبی نشان می دهد. خوشبختانه تمامی مراحل ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به صورت غیر حضوری امکان پذیر می باشد و دیگری نیازی به مراجعه حضوری نخواهید داشت. 

ما در این مطلب مراحل ثبت نام گام به گام در سامانه سجام به همراه نکاتی که رعایت آن ها برایتان ضروری می باشد را شرح داده ایم، در نتیجه شما با کمک این مقاله قادر به ثبت نام و دریافت کد بورسی می باشید. همچنین می توانید برای سهولت در انجام این فرآیند با مجموعه الو رایانه کمک تماس بگیرید، تا کارشناسان ما کد بورسی شما را دریافت و آن را برایتان ارسال نمایند.

سوالات متداول

مدارک لازم برای ثبت نام سجام چه چیزهایی میباشند؟

داشتن کدملی، اطلاعات دقیق شناسنامه ای، شماره موبایل به نام شخص درخواست دهنده، ایمیل و شماره حساب بانکی.

مراحل ثبت نام در سجام چیست؟

ثبت شماره همراه و کدملی، پرداخت هزینه کارمزد، ثبت اطلاعات شخصی مشتری به صورت کاملا صحیح، ثبت اطلاعات  ارتباطی، واردکردن کدسهامداری، ثبت اطلاعات شغلی، ثبت اطلاعات حساب بانکی، تایید و ذخیره فرآیند.

[contact_info title] 

۱۰ نظر

  1. وقت بخیر من برای ثبت نام سجام به مشکل برخوردم تماس گرفتم مشاورین مشغول بودن لطفا کمکم کنید

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر عزیز
      جهت ثبت نام سامانه سجام از راه حل های پیشنهادی مقاله استفاده نمایید، احتمالا عدم برقراری ارتباط به دلیل مشکلات اینترنتی است. اگر مجدد امتحان کرده و موفق به نام نویسی نشدید دوباره با کارشناسان تماس گرفته و ثبت نام خود را انجام دهید.

  2. سلام من داخل سامانه رفتم گزینش میخواستم شماره شبا رو وارد کنم اما نمیتونم باید برم بانک شماره شبام رو وارد کنم؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر عزیز
      با توجه به اینکه ثبت نام سامانه سجام از اهمیت ویژه ی برخوردار می باشد، با بخش کارشناسی سامانه در مجموعه ما تماس گرفته و ابهام خود را برطرف نمایید.

  3. برای چی باید داخل سامانه سجام ثبت نام کنم؟ اگه ثبت نام نکنم چه اتفاقی میوفته ؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      جهت احرازهویت و دریافت کد بورسی ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام نمایید.

  4. برای ثبت نام در سامانه سجام، حتما باید به دفتر پیشخوان برم، چون من هر چی تلاش کردم ثبت نام کنم پیام میاد که شما دسترسی ندارید؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر عزیز
      جهت ثبت نام سامانه سجام شخصا میتوانید با کمک مطلب مربوطه نام نویسی خود را در این سامانه انجام دهید.

  5. سلام آیا ممکن هستش که با یک گوشی چند نفر در سامانه سجام دریافت کنند؟ یا هر کسی باید با گوشی خودش ثبت نام کنه؟؟؟

    • سلام کاربر گرامی
      بله می توان با استفاده از یک گوشی موبایل، چندین نفر در سامانه سجام ثبت نام نمایند، اما شماره ای که برای هر فرد وارد می کنید، باید به اسم خود شخص باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *