خانه / اینستاگرام / نحوه ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام – تبدیل حساب شخصی به Business Profile   
بیزینس پروفایل اینستاگرام

نحوه ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام – تبدیل حساب شخصی به Business Profile   

احتمالا شما هم با کسب و کارهای زیادی در اینستاگرام که تمام در آمدشان از طریق همان اکانت اینستاگرام می باشد، آشنا هستید. به عنوان مثال آنلاین شاپ ها، بلاگرها، اینفلوئنسرها و تمام شغل هایی که حتی قبل ازفعالیت کاربران در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی وجود نداشتند. از این رو اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی کاربردهایی فراتر از یک حساب شخصی و معمولی و صرفا برای سرگرمی می تواند داشته باشد.

به همین دلیل اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ قابلیت جدیدی به این اپلیکیشن اضافه کرد تا افرادی که با حساب کاربری خود کسب در آمد می کنند، بتوانند سرویس بیزینس پروفایل اینستاگرام (Business Profile) را به اکانت خود اضافه کنند. کاربرانی که به کسب درآمد از اینستاگرام می پردازند با ساخت پروفایل تجاری در اینستاگرام می توانند از بسیاری از ابزارها و امکانات دیگر در جهت رشد بیزینس خود استفاده کنند.

هچنین پروفایل تجاری اینستاگرام اطلاعات بیشتری از عملکرد دنبال کننده ها در اختیار ما می گذارد که می توان با بررسی و آنالیز عملکرد دنبال کننده ها در اینستاگرام، تصمیم های سودمندتری برای بیزینس خود در نظر گرفت.

در ادامه این مقاله، در رابطه با مزایای استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام و هچنین روش ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام، امکانات آن و نحوه تبدیل حساب معمولی به بیزینس پروفایل اینستاگرام مطالبی ارائه خواهیم کرد.

نحوه ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام

 

اکانت بیزینس پروفایل اینستاگرام چیست؟

همه شبکه های اجتماعی سعی دارند سرویس های بیشتری را در اختیار کاربرانی که از راه آنلاین کسب درآمد می کنند قرار دهند. اینستاگرام هم از این مورد مستثنی نیست و به کسانی که صاحب مشاغل آنلاین از طریق اینستاگرام هستند پیشنهاد می کند که اکانت خود را از حالت معمولی به تجاری تبدیل نمایند تا بتوانند راحت تر به تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان بپردازند.

بیزینس پروفایل اینستاگرام در واقع نمایه ای از اکانت کاربری در اینستاگرام است که اطلاعات بیشتری را در اختیار کسب و کارها میگذارد. با تبدیل حساب کاربری معمولی به حساب تجاری می توان از گزینه های بیشتری مانند ارائه تبلیغات، گزینه های تماس با ما و گذاشتن لینک در استوری برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کرد.

[insta_contact_info title= “نحوه ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام”] 

چه کسانی به بیزینس پروفایل اینستاگرام نیاز دارند؟

همانطور که می دانید در سال ها ی اخیر کسب و کارهای آنلاین به شدت رو به افزایش بوده و همه افرادی که در حال ارائه خدماتی برای کسب درآمد هستند یا افرادی که آنلاین شاپ را اداره می کنند و در واقع دارای یک فروشگاه اینترنتی هستند، یک پیج اینستاگرامی مختص به خود را راه اندازی کرده اند.

به غیر از اینفلوئنسرها، بلاگرها هم جزو مشاغلی هستند که شغلشان ارتباط مستقیمی با دنیای مجازی دارد. در حالت کلی همه افرادی که در حال مدیریت یک کسب وکار هستند آنلاین هستند و یا قصد تبلیغات و معرفی خدمات خود از طریق اینستاگرام دارند، به یک پروفایل تجاری اینستاگرام نیاز خواهند داشت.

چگونه یک اکانت تجاری در اینستاگرام بسازیم؟

تنها راه ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام ساختن یک پروفایل معمولی و تبدیل آن به یک پروفایل تجاری اینستاگرام می باشد. ضمنا ساختن آن رایگان می باشد و هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که قبل از تبدیل حسابتان به یک اکانت تجاری در اینستاگرام باید دو مرحله زیر را انجام دهید:

۱. پروفایل اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید.

۲.حساب کاربری خود را از حالت Private به حالت Public تغییر دهید.

نحوه تبدیل حساب کاربری معمولی به بیزینس پروفایل اینستاگرام

پس از به روزرسانی برنامه اینستاگرام باید مراحل زیر را انجام دهید:

بیشتر بخوانید:  رفع قفل شدن پیج اینستاگرام به دلیل فیشینگ

۱.ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و بالای صفحه سمت راست آیکون سه خط دار را انتخاب کنید.

نحوه ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام

۲. از این قسمت گزینه setting یا تنظیمات را انتخاب کنید.

۳. از قسمت تنظیمات گزینه account را لمس کنید.

نحوه ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام

 

۴.در پایین ترین قسمت این صفحه دوگزینه آبی رنگ مشاهده می کنید که اولین گزینه (Switch to Professional Account) می باشد. آن را انتخاب کنید.

نحوه ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام

 

۵. در این قسمت دو گزینه Creator و Business به شما نشان داده می شود که شما باید Business را انتخاب کنید.

نحوه ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام

 

۶. سپس اینستاگرام از شما می خواهد که زمینه ای که به کسب و کار شما مربوط است را انتخاب کنید.

نحوه ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام

۷. در این مرحله از شما پرسیده می شود که آیا موافق هستید اکانت تجاری اینستاگرام تغییر دهید؟ شما ok را انتخاب کنید.

نحوه ساخت بیزینس پروفایل اینستاگرام

کار شما تمام است. در نهایت یک پنجره خوش آمدگویی برای شما باز می شود و به شما اعلام می کند که حساب کاربری شما به یک حساب تجاری در اینستاگرام تغییر پیدا کرده است که در این حساب کاربری با امکاناتی مانند دکمه تماس با ما و…می توانید ارتباط راحت تری با دنبال کننده های خود داشته باشید و با انجام تبلیغات مشتریان خود را افزایش و کسب و کار خود را گسترش دهید.

امکانات بیزینس پروفایل چیست؟

پس از تبدیل پروفایل خود به یک اکانت تجاری در اینستاگرام، شما امکانات بیشتری برای آنالیز رفتار مخاطبان و نحوه عملکرد آنها در پیجتان دارید. با شناخت ویژگی ها و قابلیت های اکانت بیزینس پروفایل، ادمین پیج می تواند رفتار مناسب تری را پس از شناخت مخاطب و همچنین شناخت علاقه مندی های دنبال کننده های پیج در نظر بگیرد که در نهایت به افزایش دنبال کننده و جذب مخاطب هدف و فروش بیشتر و گسترش کسب و کار منجر می شود.

ازجمله امکانات اکانت تجاری در اینستاگرام وجود آیکون تماس باما، امکان آنالیز مخاطبان و پست ها و استوری ها (آنالیتکس)، امکان قرار دادن لینک در استوری و همچنین امکان تبدیل پست های انتخابی به تبلیغات یا پروموت می باشد.

معرفی آیکون های مهم در اکانت تجاری اینستاگرام

۱.followers

این ایکون تعداد فالوورهای کم یا زیاد شده به پیج شما را در طول یک هفته نشان می دهد.

۲.reach

نشان دهنده تعداد کاربرانی است که حداقل یک پست شما را دیده اند.

۳.website clicks

نشان دهنده تعداد کاربرانی است که بر لینک وبسایت قرار داده شده در قسمت بیو پیج کلیک کرده اند.

۴.profile visits

نشان دهنده تعداد دفعاتی است که کاربران پروفایل شما را دیده اند.

۵.impressions

این ایکون نشان دهنده تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما بر روی صفحه نمایش کاربران مشاهده شده است.

نحوه  بررسی آمار و اطلاعات برای هر پست در پروفایل تجاری اینستاگرام

آیکون های متفاوتی برای آنالیز پست ها در اینستاگرام وجود دارد و هر شخصی که اکانت تجاری اینستاگرام را دارد باید با عملکرد آنها آشنا باشد. در اینجا به معرفی و شناخت نحوه آنالیز رفتار مخاطبان با استفاده از این آیکون ها در پست های اینستاگرامی بیزینس پروفایل اینستاگرام می پردازیم.

برای مشاهده آمار دقیق پست های اینستاگرامی بیزینس اکانت خود می توانید روی پست مورد نظر کلیک کرده و گزینه View Insighte را انتخاب نمایید. در اینصورت میتوانید موارد مهم زیر را بررسی کنید:

Like: تعداد افرادی است که پست شمارا لایک کرده اند.

comments: تعداد کامنت هایی که برای پست شما گذاشته شده است.

Actions: نشان دهنده تمام فعالیت هایی است که کاربران با دیدن این پست انجام داده اند: مثلا لایک کامنت دیدن پروفایل کلیک کردن بر روی وبسایت و…

بیشتر بخوانید:  نحوه هشتگ گذاری در پست اینستاگرام

Saves: تعداد اکانت هایی که پست شما را ذخیره کرده اند.

discovery: نشان دهنده مکانی است که پست شما نشان داده شده است.

نحوه بررسی آمار واطلاعات برای هراستوری در بیزینس پروفایل اینستاگرام

گزینه های مختلفی برای بررسی رفتار کاربرانی که استوری شما را مشاهده کرده اند وجود دارد که میتوانید با شناخت و بررسی این داده های آماری تشخیص دهید که دنبال کننده های شما چه مطلبی را می پسندند و چه محتوایی برایشان جذاب تر است. در ادامه ما به تعریف هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

  • Reach:  نشان دهنده تعداد افرادی که استوری شما را مشاهده کرده اند.
  • Taps forward: تعداد افرادی که برای دیدن استوری بعدی شما کلیک کرده اند.
  • Taps back: نشان دهنده تعداد افرادی است که برای دیدن استوری قبلی شما کلیک کرده اند.
  • Exits: تعداد افرادی که از استوری شما خارج شده اند و به صفحه اصلی اینستاگرام خود برگشته اند.
  • Impressions: نشان دهنده تعداد دفعات دیده شدن استوری شما می باشد.
  • Replies: بیانگر تعداد پیام هایی است که کاربران پس از دیدن استوری شما از قسمت send message استوری برایتان ارسال کرده اند.
  • Swipe away: این داده آماری تعداد دفعاتی را نشان می‌دهد که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا استوری اکانت بعدی شما را مشاهده کنند. Swipe away با Tap Forward تفاوت دارد. در Tap Forward تعداد دفعاتی مشخص می‌شود که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا یک عکس و یا ویدئوی بعدی اکانت شما را مشاهده کنند.

نکاتی که باید بعد از تبدیل اکانت معمولی به اکانت تجاری اینستاگرام بدانید

نکته اول این است که پس از  اینکه اکانت خود را تبدیل به یک بیزینس اکانت اینستاگرام کردید، امکان تبدیل مجدد آن اکانت به یک اکانت خصوصی وجود ندارد.

نکته بعدی هم این می باشد که شما دیگر امکان پرایوت کردن پیج خود را نخواهید داشت و پیج شما یک پیج پابلیک شناخته می شود که همه کاربران قادر به دیدن محتوای آن هستند.

اکانت تجاری اینستاگرام

کلام پایانی

از آنجایی که اینستاگرام بستر مناسبی برای رشد بسیاری از کسب و کارها، مخصوصا کسب و کارهای نوپا و کوچک شده است، اینستاگرام سعی کرده است که محیط حرفه ای تری را برای مخاطبانی که استفاده حرفه ای تری از این اپلیکیشن می کنند داشته باشد.

از این رو سرویس های خود را برای استفاده این دسته از کاربران با تغییراتی اعمال کرده است تا بتوانند داده های آماری پیج خود را ببینند و رفتار دنبال کننده های خود و علایق آنها را رصد کنند و در این جهت به ایجاد محتوای بهتر و تبلیغات بیشتر بپردازند. با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند ارتباط بهتری با دیگر کاربران داشته باشند و همچنین کسب و کار خود را بزرگتر کنند.

در این مقاله سعی کردیم به معرفی سرویس بیزینس پروفایل اینستاگرام بپردازیم و نحوه تبدیل یک اکانت معمولی به حساب تجاری اینستاگرام را شرح دهیم و از مزایا و ویژگی های آن صحبت کنیم.

در صورت بروز مشکل در روند تبدیل اکانت معمولی به اکانت تجاری اینستاگرام، می توانید با کارشناسان  پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان شما را به بهترین شکل راهنمایی نمایند.

سوالات متداول

۱- چطوری پیج اینستاگراممو بیزنسی کنم؟

برای بیزینسی کردن پیج اینستاگرام خود باید از طریق تنظیمات پیج اقدام کنید. در این مقاله نحوه ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده‌ایم.
 
۲- پیج بیزنسی اینستاگرام چیست؟
 پیج های بیزینسی اینستاگرام، صفحاتی هستند که برای کاربرد تجاری بهینه شده‌اند و امکانات بیشتری نسبت به پیج‌های عادی (Personal) دارند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *