خانه / اندروید / نحوه پاکسازی فایل های اضافی اندروید
نحوه پاکسازی فایل های اضافی اندروید

نحوه پاکسازی فایل های اضافی اندروید

[contact_info title= “نحوه پاکسازی فایل های اضافی اندروید”] 

یکی از مشکلات در استفاده از تلفن همراه پر شدن حافظه آن است . که این پر شدن گاهی منجر به کند شدن سرعت گوشی می شود و با دیر عملکرد آن مشکلاتی برای شما به وجود می آورد . در این مقاله با موضوع نحوه پاکسازی فایل های اضافی اندروید به شما آموزش داده می شود در صورتی که حافظه دستگاه تان پر شد چه کاری انجام دهید .

نحوه پاکسازی فایل های اضافی اندروید

برای خالی کردن حافظه گوشی راه های مختلفی وجود دارد که مرحله به مرحله  آن را توضیح می دهیم . چنانچه یک روش را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید می توانید روش های دیگر را امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید .

 روش اول خالی کردن حافظه کش (Cache)

وارد بخش  Settings یا همان تنظیمات شوید ، و با دیدن  بخش Storage بروید و کلیک کنید ؛ حالا باید  به دنبال گزینه Cached data بگردید و سپس روی تونن کلیک کرده و OK رو بزنید تا فایل‌ های کش پاک بشن با پاکسازی کش، فقط فایل‌ های موقت از بین میرن و بنابراین نگران دیتای خود روی گوشی نباشید؛ همچنین از اندروید ۸.۰ (اوریو) به بعد، می بایست کش هر اپلیکیشن رو به طور مجزا پاک کنید.

خالی کردن حافظه گوشی با بکاپ گرفتن از عکس‌ها و ویدیوها

در گوشی‌ های هوشمند جدید، حجم زیادی از حافظه توسط عکس‌ ها اشغال میشه و بنابراین به جای ذخیره تمام عکس‌ ها بر روی حافظه دستگاه، شما می‌ تونید با استفاده از یک اپلیکیشن آپلود خودکار عکس اون‌ ها رو به حافظه ابری Google Photos ،Dropbox ،Microsoft OneDrive ،Flicker و … منتقل کنیدبا مراجعه به برنامه Google Photos و سپس انتخاب منوی Settings و فعال کردن گزینه Back up & Sync قابلیت بکاپ گیری یا آپلود اتوماتیک عکس‌ های دوربین دستگاه در اکانت گوگل فعال میشه..

بیشتر بخوانید:  نحوه اضافه کردن کیبورد فارسی و انگلیسی به اندروید

خالی کردن حافظه گوشی با حذف اپلیکیشن‌ ها و بازی‌ های غیرضروری با استفاده از اپلیکیشن DiskUsage

برای دیدن این موضوع که کدام فایل و فولدر فضای بیشتری را در حافظه داخلی گوشی اشغال کرده از اپلیکیشن DiskUsage استفاده کنید این اپلیکیشن حافظه داخلی گوشی را بررسی می کند و فایل هایی که حجم بالایی را اشغال نموده اند را شناسایی کرده و سپس می توانید  اون ها رو از داخل اپلیکیشن و یا مستقیما از file manager  حذف کنید . این نوع حذف بدون بازگشت می باشد .

روش بعدی انتقال برنامه‌ ها به کارت حافظه می باشد

سعی کنید برنامه ها را به کارت حافظه منتقل کنید و یا تنظیمات را طوری قرار بدهید که مستقیما فایل بر روی کارت حافظه نصب شود .از این روش می توانید برای پاکسازی فایل های اضافی اندروید بهره ببرید .

[banner]

[contact_info title= “نحوه پاکسازی فایل های اضافی اندروید”] 

می توانید در قسمت دیدگاه نظرات و سوالات خود را با مشاوران مرکز ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *