خانه / اندروید / پاکسازی فایل های اضافی اندروید
پاکسازی فایل های اضافی اندروید

پاکسازی فایل های اضافی اندروید

پاکسازی فایل های اضافی اندروید

[contact_info title= “پاکسازی فایل های اضافی اندروید”] 

اگر از آن دسته از افراد هستید که بیشتر زمان طول روز خود را با گوشی هوشمند خود کار می کنید و گوشی شما کند شده است و مانند قبل از سرعت زیادی برخوردار نمی باشد جای نگرانی نیست شما عزیزان با دنبال کردن مقاله ی ” پاکسازی فایل های اضافی اندروید ” می توانید به راحتی مشکل کم سرعت بودن گوشی خود را شناسایی و رفع نمایید.

همچنین لازم به ذکر است اگر در هنگام مطالعه ی مقاله با مشکل یا ابهامی رو به رو شدید می توانید با کارشناسان و مشاوران الو رایانه کمک تماس حاصل فرمایید.

اگر گوشی شما از لحاظ سخت افزاری زیاد قدرتمند نمی باشد نباید از برنامه هایی نظیر تلگرام و …. استفاده نمایید زیرا باعث کند شدن سرعت گوشی شما می شود همچنین اگر از برنامه ای مانند تلگرام استفاده می کنید بهتر است همیشه برنامه را درحال اجرا قرار ندهید و پس از اتمام کار برنامه را بطور کامل ببندید.

مواردی که باعث کند شدن سرعت گوشی اندرویدی شما می شود چیست؟

  1. پر شدن حافظه ی SMS وMMS
  2. پر شدن حافظه ی کش گوشی
  3. پر شدن پوشه های دانلود هایتان
  4. نگه داشتن بکاپ
  5. مدیریت نکردن موسیقی و فایل های دانلود شده
  6. پاک نکردن مناطق آفلاین در گوگل مپ
  7. نداشتن کارت حافظه یا همان SD Card
  8. عدم استفاده از فضاهایی مثل گوگل درایو و دیگر موارد….

پاکسازی گوشی اندروید با Clear cache

اگر شما مسیر Setting > Storage را طی نمایید می توانید اندازه ای که هر برنامه گوشی شما را اشغال کرده است مشاهده کنید که این فضا می تواند از چند کیلوبایت تا چند مگابایت باشد به همین جهت برنامه هایی مثل اینستاگرام ، تلگرام اگر برروی گوشی شما نصب است و استفاده می نمایید شما می توانید با مشاهده کردن حافظه ای که اشغال کرده است را مشاهده نمایید و آن را خالی کنید.

بیشتر بخوانید:  پاک کردن اطلاعات موبایل  در گوشی های اندروید

برای خالی کردن حافظه ی کش برنامه تنها کافیست روی برنامه تپ کنید و در انتهای صفحه روی گزینه ی Clear cache اوکی کنید.

پاکسازی پوشه های دانلود

گوشی اندروید شما درست مانند کامپیوتر دارای پوشه ای به اسم دانلود می باشد وارد فایل منیجر گوشی خود شوید و آن پوشه را پیدا کرده و پاک نمایید.

حذف فایل های اضافی گوشی اندرویدی شما با استفاده از نرم افزار بهینه ساز

بسیاری از نرم افزار های بهینه ساز به دلیل حجم بالایی که دارا می باشند باعث دو برابر شدن مشکل شما می شوند به همین علت ما نرم افزار Clean Master را به شما پیشنهاد می کنیم شما با این نرم افزار کم حجم می توانید اطلاعاتی که اضافی می باشند باعث کندی گوشی شما می شوند را پاک نمایید.

بهبود سرعت گوشی اندروید با پاک کردن فایل هایی که از آنها بک آپ گرفته اید

برنامه ی Google photos بصورت خودکار از عکس های داخل گوشی شما نسخه ی بکاپ تهیه می کند که بعد ها با جیمیل خود می توانید آنها را برگردانید به همین علت می توانید عکسها را از روی گوشی خود پاک نمایید.

رفع کندی سرعت گوشی با پاکسازی موسیقی های دانلود شده

دوستداران موسیقی معمولا موسیقی های زیادی در گوشی خود نگهداری می کنند که هرکدام از این آهنگها با کیفیت مناسب که دارا می باشند حداقل ۴ مگابایت می باشد که شما می توانید به مدیریت فایل گوشی خود مراجعه نمایید و آهنگ هایی که تکراری می باشند یا جدیدا آن را گوش نمی کنید را پاک کنید.

بیشتر بخوانید:  جلوگیری از ویروسی شدن اندروید و آلوده گشتن به بد افزار

پاک کردن فایل های اضافی اندروید از طریق پاک کردن مناطق آفلاین در گوگل مپ

یک نقشه ی آفلاین می تواند بیش از ۱ گیگابایت از حافظه ی گوشی شما را اشغال کند به همین دلیل شما می توانید آفلاین مپ را از روی برنامه ی گوگل مپ خود پاک نمایید برای این کار کافیست وارد برنامه ی گوگل مپ شوید و از سه نقطه ی بالا در سمت چپ گزینه ی Offline map را انتخاب نمایید و میزان حجم و تعداد مکانهای آفلاین خود را مشاهده و آنها را از بین ببرید.

رفع کندی سرعت گوشی با استفاده از رم یا همان SD card

بعد ازسال ۲۰۱۸ همه ی گوشی های اندرویدی دارای قابلیت استفاده ازرم را دارند به همین دلیل با استفاده از رم می توانید حافظه ی گوشی خود را چندین برابر کنید.

پاک کردن فایل های اضافی اندروید با استفاده از فضاهای ابری

شما می توانید با استفاده از فضای ابری اطلاعات گوشی خود را بجای نگهداری برروی فلش وسخت افزار ها اطلاعات خود را بصورت آنلاین برروی فضای ابری نگهدارید و ذخیره کنید.

[banner] [contact_info title= “پاکسازی فایل های اضافی اندروید”] 

می توانید در قسمت دیدگاه نظرات و سوالات خود را با مشاوران مرکز ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *