خانه / سامانه اینترنتی / سامانه ثبت نام بیمه سلامت رایگان
سایت ثبت نام بیمه سلامت

سامانه ثبت نام بیمه سلامت رایگان

[contact_info title] 

هموطنان با ثبت نام در بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش قرار خواهند گرفت، که به جرئت می توان گفت در حال حاظر یکی از انواع بیمه هایی که ۹۰% افراد جامعه تحت پوشش آن قرار دارند، بیمه سلامت می باشد، که از مهرماه سال ۱۳۹۱ با بیمه شدگان همراه بوده و ۳۰% از هزینه های درمان را بر عهده گرفته است.

همان طور که می دانید مراحل ثبت نام بیمه سلامت رایگان به صورت آنلاین بوده و متقاضی باید مراحل ثبت نام را قدم به قدم انجام داده و اطلاعات خواسته شده را به صورت کاملا صحیح وارد نماید.

با توجه به اعلام معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایرانیان، سه دهک پایین جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار خواهند گرفت.

معاون خدمات سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: هر شخصی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست، بلافاصله پس از اعلام زمان ابلاغ آیین نامه اجرایی، باید با مراجعه به سایت اصلی بیمه سلامت از این بیمه برخوردار شوند. افرادی که قادر به پرداخت حق بیمه نمی باشند می توانند درخواست ارزیابی وسع نموده و پس از دریافت اطلاعات دهک درآمدی خانوار متقاضی از وزارت رفاه، شخص میتواند از ۵۰% یا صددرصد تسهیلات دولت (بسته به جواب درخواست ارزیابی وسع) استفاده نمایند.

ثبت نام در بیمه سلامت ایرانیان شرایط خاصی از جمله مدارک لازم برای ثبت نام، و همچنین ثبت نام غیرحضوری را شامل می شود که در این مقاله هم به این موضوعات خواهیم پرداخت و هم نحوه ثبت نام در این بیمه را توضیح خواهیم داد.

کارشناسان مجموعه می توانند ثبت نام به صورت غیرحضوری را برای شما انجام دهند که در وقت و هزینه شما صرفه جویی شده و هزینه ای برای کافی نت و رفت و آمد پرداخت نکنید. پس با خیال راحت ثبت نام بیمه سلامت خود را به کارشناسان پشتیبانی مجموعه ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و یا دریافت مشاوره نیم بها کلیک کنید

 

شرایط ثبت نام بیمه سلامت ایرانیان

 

شرایط ثبت نام بیمه سلامت ایرانیان

افرادی که دارای بیمه های مختلف از جمله تامین اجتماعی، کمیته امداد، بیمه خدمات درمانی و .. امکان ثبت نام در این بیمه را نخواهند داشت.

در صورتی که در طرح بیمه رایگان سلامت ایرانیان ثبت نام کردید و بعد از مدتی در جایی مشغول به کار شدید و از خدمات بیمه آن استفاده نمودید، بیمه سلامت برای شما لغو خواهد شد.

این بیمه که به صورت رایگان می باشد خدمات زیر را پوشش می دهد :

۱_ خدمات بیمارستانی (بستری وسرپایی) در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی

بیشتر بخوانید:  سایت پلیس راهور ۱۲۰ | نحوه ورود به سامانه rahvar120.ir و امکانات آن

۲_ درمانی دولتی و  آموزشی

۳_ بخشی از بیمارستان های خصوصی که طرف قرارداد دولت هستند

۴_ همه موسسات سرپایی شامل پزشک

۵_ داروخانه

۶_ آزمایشگاه

۷_ رادیولوژی 

۸_ سایر خدمات پاراکلینیک که در کشور طرف قراراداد سازمان بیمه سلامت می باشند.

نحوه ثبت نام بیمه سلامت رایگان 

جست و جو WWW.IHIO.GOV.IR گزینه “سامانه پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی ” ثبت نام” شماره ملی و تصویر امنیتی را درج میکنیم وارد نمودن اطلاعات هویتی ثبت تمامی اعضای خانواده کلیک روی گزینه “درخواست پوشش بیمه ای” گزینه “پرداخت الکترونیکی” دریافت پیامک ” اطلاعات شما به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ارزیابی وسع ارسال شده است و پس از یک ماه نتیجه به شما اطلاع رسانی خواهد شد ” 

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام بیمه سلامت

با مراجعه به آدرس WWW.IHIO.GOV.IR و انتخاب گزینه “سامانه پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی” به صفحه زیر منتقل می شوید. در صورتی که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای می باشید روی دکمه ” ثبت نام  کلیک نمایید.

 

ثبت نام بیمه سلامت

 

پس از وارد کردن شماره ملی و مقدار تصویر امنیتی جهت ثبت مشخصات فردی به فرم زیر منتقل می شوید. در این فرم و کلیه فرم های دریافت اطلاعات، تکمیل مورادی که با رنگ قرمز نشان داده شده است الزامی می باشد.

 

 

سازمان بیمه سلامت ایران

 

پس از وارد نمودن اطلاعات و کلیک مرحله بعد به فرم زیر وارد شده و می بایست محل دریافت دفترچه خود را مشخص نمائید.

 

ثبت نام برای بیمه سلامت ایرانیان

 

 

در ادامه پس از شما درخواست می شود تمامی اعضای خانوار خود را ثبت کنید.

 

ثبت نام بیمه سلامت رایگان 

 

در صورت ثبت تمامی اعضای خانواده به فرم زیر منتقل می شوید.

 

 

ثبت تمامی اعضای خانواده

 

چنانچه تمامی اعضای خانواده را وارد کرده اید با کلیک دکمه “درخواست پوشش بیمه ای” به فرم زیر منتقل می شوید.

 

درخواست پوشش بیمه ای

 

در صورتی که مراتب مورد تائید بوده و متقاضی پرداخت الکترونیکی می باشید، با کلیک روی دکمه “پرداخت الکترونیکی” به صفحه بانک متصل شده و می توانید عملیات پرداخت را انجام دهید. پس از اتمام عملیات، پیامکی مبنی بر انجام موفق امور برای شما ارسال می گردد.

در این مرحله شما باید در بازه زمانی اعلام شده به دفتر پیشخوان انتخابی خود مراجعه و با ارائه مدارک هویتی نسبت به تحویل دفترچه بیمه خود اقدام نمایید.

چنانچه توان پرداخت حق بیمه خود را نداشته و تقاضای بهره­ مندی از یارانه حمایتی دولت را دارید می توانید با کلیک دکمه مربوطه درخواست خود را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید:  احراز هویت غیر حضوری سجام

در این هنگام پیامکی با مضمون ” اطلاعات شما به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت ارزیابی وسع ارسال شده است و پس از یک ماه نتیجه به شما اطلاع رسانی خواهد شد “ برای شما ارسال می شود.

پس از گذشت مدت زمان اعلام شده، پیامکی مبنی بر نتیجه ارزیابی وسع از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شما ارسال شده و می توانید به سامانه مراجعه و بر اساس نتیجه ارزیابی اقدام به برقراری پوشش بیمه ای خود نمایید.

شرایط ثبت نام بیمه سلامت همگانی

۱_ در صورتی که مراجعه کننده بیماری خاص داشته باشد، بیمه سلامت موظف است بدون دریافت هیچ هزینه و حق بیمه ای، خدمات درمانی شخص بیمه شده را به صورت کاملا رایگان انجام دهد.

۲_ جهت استفاده از پوشش های فردی از بیمه سلامت همگانی، شخص متقاضی باید به سن قانونی رسیده باشد.

۳_ بیمه سلامت همگانی از سیستم ارجاعی پیروی نمی کند، به این معنا که بیمه شده می تواند مانند بیمه تامین اجتماعی در مواقع ضروری به متخصص مراجعه نماید.

۴_ افرادی که دفترچه بیمه سلامت دارند نمی توانند در بخش های خصوصی یا دفاتر بیمه ای دیگر، مانند سازمان بیمه تامین اجتماعی تحت پوشش قرار گرفته و بیمه شوند.

درآخر

بیمه سلامت رایگان طرحی است که افرادی را که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ایی نیستند را حمایت خواهد کرد.بدین ترتیب تمام افراد جامعه با مراجعه به سایت ثبت نام بیمه سلامت از مزایای بیمه سلامت بهرمند خواهند شد و همه بیمه دار می شوند.

طبق اظهارات کوروش فرزین معاونت سازمان بیمه سلامت، برای جلوگیری از اینکه افراد فاقد پوشش بیمه ای دریافت دفترچه بیمه سلامت را به زمان استفاده از خدمات موکول نکنند، دوره ی انتظاری به مدت ۱۰روز برای دریافت دفترچه بیمه سلامت درنظرگرفته شده است. یعنی داوطلبان دریافت بیمه سلامت می بایست ۱۰روز پیش از دریافت خدمات جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام نمایند.

در صورتی که در فرآیند ثبت نام بیمه سلامت رایگان به مشکل برخورده اید می توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط گرفته و ابهام خود را برطرف سازید.

سوالات متداول

شرایط ثبت نام غیرحضوری بیمه سلامت چیه؟

از مهم ترین شرایط ثبت نام غیرحضوری بیمه سلامت این است که افرادی که هیچ پوشش بیمه ای ندارند می توانند زیر پوشش این بیمه قرار گیرند.در صورت نیاز به مشاوره میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

از چه  طریقی میتوانم بیمه سلامت را ثبت نام کنم؟

 ثبت نام در بیمه سلامت به صورت اینترنتی از طریق بخش خدمات الکترونیک سایت ihio.gov.ir انجام می شود.

[contact_info title] 

۸ نظر

  1. سلام ،پسر من ۱۵ساله و دارای معلولیت میباشد.اگر بیمه ی تامین اجتماعی اون رالغو و بخوایم بیمه ی سلامت بشه امکانش هست؟

    • با سلام و وقت بخیر
      باید شرایطتون کامل بررسی بشه. تماس بگیرید کارشناس بیمه راهنماییتون کنه.

  2. سیدشیرزاد اجاقی

    دفترچه سلامت

  3. منصوریه محمد رضا

    هرچه سعی کردم ثبت نشد

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      جهت ثبت نام بیمه سلامت از راه حل های قدم به قدم مقاله پیش روید چنانچه در مرحله دچار مشکل شدید میتوانید از کارشناسان مجموعه ما کمک بگیرید.

  4. سلام
    اگه ی بیمه دیگه مثلا تامین اجتماعی داشته باشیم، امکان ثبت نام در بیمه سلامت را داریم؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربرگرامی
      خیر، افرادی که دارای بیمه های مختلف از جمله تامین اجتماعی، کمیته امداد، بیمه خدمات درمانی و .. امکان ثبت نام در این بیمه را نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *