خانه / سامانه اینترنتی / احراز هویت غیر حضوری سجام
احراز هویت غیر حضوری سجام

احراز هویت غیر حضوری سجام

[contact_info title] 

کلیه سرمایه گذاران چه در بخش حقیقی چه در بخش حقوقی، که در بازار سرمایه فعال هستند، باید در سامانه سجام نام نویسی کرده و احراز هویت آن را نیز انجام دهند. درنتیجه هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی تواند بدون تایید و ثبت اطلاعات در سامانه سجام. خدماتی از قبیل خرید و فروش سهام را انجام دهند.

در نتیجه برای ورود به بازار سرمایه گذاری نیازمند به ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی ۱۰ رقمی می باشید، ثبت نام در سامانه سجام دارای ۲ مرحله ثبت اطلاعات اولیه و احراز هویت می باشد.

خوشبختانه سامانه سجام بستری برای متقاضیان فراهم کرده تا بتوانند به صورت غیر حضوری مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. بنابراین شما می توانید در منزل و اینترنتی احراز هویت سجام خود را انجام دهید، و دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراکز احراز هویت و تحمل صف های طولانی مدت را ندارید.

سیستم احراز هویت غیر حضوری سجام که چندی پیش راه اندازی شده است، این امکان را به شما می دهد تا تصویر، امضا و اطلاعات هویتی و شخصی خود را بارگزاری و ثبت کنید.

در صورتی که در منزل خود می خواهید احراز هویت سجام را انجام بدهید کافیست با مشاوران پشتیبانی سامانه سجام مرکز الورایانه کمک تماس بگیرید تا احراز هویت شما را انجام دهند.

نحوه احراز هویت غیر حضوری سجام

برای احراز هویت غیر حضوری سجام، می بایست از یکی از اپلیکیشن های مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار کشور استفاده کنید و یا از طریق سامانه های که برخی بانک ها دارند و از طرف سازمان بورس معرفی شده اند، اقدام به احراز هویت نمایید. البته در سایت کاگزاری های بورس نیز می توانید احراز هویت غیرحضوری سجام و ثبت نام سامانه سجام را انجام دهید.

از آنجایی که مراحل و فرآیند در تمام این اپلیکیشن ها و سایت ها یکسان است، ما به عنوان نمونه از طریق سایت کارگزاری مفید این فرآیند را توضیح خواهیم داد، مراحل انجام این فرآیند در تمامی سامانه ها یکسان می باشد.

قبل از آغاز مراحل احراز هویت، می بایست در سامانه سجام ثبت نام کرده باشید و دارای کد ۱۰ رقمی سجامی باشید. در صورتی که در سامانه سجام ثبت نام نکره اید، می توانید مطلب، راهنمای گام به گام ثبت نام سامانه سجام را مطالعه نمایید.

در صورتی که قبلا کد ۱۰ رقمی سجام را دریافت کرده اید ولی آن را به خاطر ندارید، روی بازیابی کد ۱۰ رقمی سجام کلیک کنید.

۱_ ورود به حساب کاربری

روی لینک کلیک کرده و وارد حساب کاربری خود در کارگزاری مفید شوید. در صورتی که تاکنون در کارگزاری مفید ثبت نام نکرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت account.emofid.com همین حالا به صورت رایگان و غیرحضوری عضویت خود را در کارگزاری مفید ثبت کنید.

۲_ تایید اطلاعات هویتی

پس از ورود به حساب کاربری خود، اطلاعات هویتی شما نمایش داده می شود. در این صفحه می توانید در صورت نیاز نام و نام خانوادگی خود را ویرایش کنید، سپس به مرحله بعد بروید.

 

احراز هویت غیر حضوری سجام

 

۳_ انتخاب احراز هویت غیر حضوری

در صورتی که بیش تر از ۱۸ سال سن دارید و همچنین کارت ملی هوشمند خود (یا گواهی موقت کارت ملی) را دریافت کرده‌اید، روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید. در غیر این صورت برای احراز هویت سجام می‌توانید به یکی از دفاتر پیشخوان منتخب کارگزاری مفید مراجعه کنید.

 

احراز هویت غیر حضوری سجام

 

۵_ آغاز فرآیند احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام

شما می‌توانید با انتخاب گزینه راهنما فیلم آموزشی مربوطه را ببینید و توضیحات آن را مطالعه کنید. در صورتی که تمایلی به این کار ندارید، روی گزینه مرحله بعد بزنید.

بیشتر بخوانید:  نحوه ورود به سامانه سجام و دریافت کد بورسی

 

احراز هویت غیر حضوری سجام

 

  • وارد کردن کد ۱۰ رقمی سجام

 

در این مرحله باید کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام خود را وارد کنید، سپس به مرحله بعد بروید.

نکته: در صورتی که  این کد را فراموش کرده‌اید، با استفاده گزینه بازیابی کد پیگیری وارد سامانه سجام شوید. سپس کد ملی و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کنید تا کد پیگیری ۱۰ رقمی، مجددا از طرف سامانه سجام به شماره همراه شما پیامک شود.

۶_ وارد کردن کد تایید

پس از آن که کد ۱۰ رقمی سجام را وارد کرده و روی مرحله بعد زدید، پیامکی حاوی یک عدد ۵ رقمی از طرف سامانه سجام برای شما ارسال می‌شود. پس از وارد کردن عدد ۵ رقمی در بخش مربوطه، به مرحله بعد بروید.

 

وارد کردن کد ۱۰ رقمی سجام

 

۷_ وارد کردن سریال کارت ملی

در این مرحله، باید سریال پشت کارت ملی هوشمند خود یا شماره پیگیری رسید آن را وارد کنید و سپس به مرحله بعد بروید. در صورتی که به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، گزینه تصویر نمونه” را انتخاب کنید.

 

وارد کردن سریال کارت ملی

 

۸_ نمایش مشخصات فردی

اطلاعاتی که قبلا در سامانه سجام وارد کرده‌اید، نمایش داده می‌شود. در صورتی که اطلاعات نمایش داده شده صحیح است، به مرحله بعد بروید.

 

وارد کردن سریال کارت ملی

 

۹_ بارگذاری امضا

در این مرحله لازم است با خودکار آبی یا مشکی روی یک صفحه سفید (بدون خط و تا خوردگی) امضا کرده و از آن عکس بگیرید. سپس عکس گرفته شده را بارگذاری کنید و به مرحله بعد بروید.

 

بارگذاری امضا

 

۱۰_ تایید امضا

در این مرحله تصویر امضای شما نمایش داده می‌شود. اگر تصویر امضا به درستی در کادر قرار نگرفته یا کیفیت مناسبی ندارد، با انتخاب گزینه بارگذاری مجدد، فرآیند را تکرار کنید. در غیر این صورت به مرحله بعد بروید.

 

احراز هویت غیر حضوری سجام

 

۱۱_ ارسال فیلم

در این مرحله باید یک فیلم از خودتان ضبط کنید و در آن، جمله‌ای که به صورت تصادفی نمایش داده می‌شود را بخوانید.

توجه کنید که:

  • کلمات را واضح و رسا بیان کنید. 
  • در زمان خواندن متن، سکوت برقرار باشد.
  • متن را فقط یک بار بخوانید. 
  • فرد دیگری در تصویر حضور نداشته باشد.
  • نور محیط مناسب باشد و ترجیحا تصویر پس‌زمینه، دیوار سفید باشد.
  • فیلم را بدون عینک، ماسک و کلاه ضبط کنید.
  • توجه کنید که رعایت پوشش مناسب برای همه کاربران الزامی است.

برای ارسال ویدیو، ابتدا بر روی ضبط فیلم کلیک کنید. سپس چهره خود را در کادر مشخص شده قرار دهید و شروع ضبط را انتخاب کنید. 

به دنبال آن، جمله‌ای که به صورت تصادفی نمایش داده می‌شود را بخوانید. سپس پایان ضبط را بزنید.

 

تایید امضا

• بازبینی فیلم ضبط شده

 

۱۲_ بازبینی فیلم ضبط شده

پس از ضبط فیلم، آن را بازبینی کنید. چنانچه صدای شما مطابق با جمله نمایش داده شده، به درستی ضبط نشده بود یا تصویر شما در کادر قرار نگرفته بود، با استفاده از گزینه ضبط مجدد، فرایند را تکرار کنید. در غیر این صورت به مرحله بعد بروید.

 

بازبینی فیلم ضبط شده

 

۱۳_ تایید تعهدنامه

در آخرین مرحله از مراحل احراز هویت غیر حضوری سجام، تعهدنامه مربوط به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی را با دقت مطالعه و تایید کنید.

 

احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام

 

۱۴_ اتمام احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام

با انجام صحیح مراحل قبل، احراز هویت سجام شما به پایان می‌رسد و نتیجه آن حداکثر تا ۲ روز کاری بعد، از طریق کارگزاری مفید پیامک می‌شود. اگر احراز هویت شما با موفقیت انجام شود، پیامکی از سمت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز دریافت خواهید کرد.

 

احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام

 

نکات مهم در احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام:

۱_ فرآیند احراز هویت الکترونیک با توجه به مجوزهای دریافتی از مراجع ذی صلاح و مطابق تعرفه های مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار صورت می گیرد که شامل استعلام تصویر و اطلاعات موجود در پایگاه های مربوطه از قبیل سازمان ثبت احوال کشور و راستی آزمایی آن ها می باشد.

بیشتر بخوانید:  سامانه باربرگ

۲_ احراز هویت الکترونیک صرفاً برای هر کد ملی صرفا یک مرتبه امکان پذیر است.

۳_ فرایند بارگذاری ویدیو سلفی مجهز به الگوریتم های تشخیص زنده بودن تصویر و تشخیص چهره می باشد.

۴_ با عنایت به دقت زیرساخت ها و سامانه مربوطه، چنانچه فرآیند احراز هویت الکترونیک به دلیل عدم احراز مطابقت تصویر اخذ شده با تصویر موجود در سازمان ثبت احوال کشور تکمیل نگردد، در این حالت احراز هویت الکترونیک امکان پذیر نبوده و جهت احراز هویت باید به یکی از مراکز احراز هویت مراجعه نمایید.

۵_ احراز هویت الکترونیک صرفاً برای شخص ایرانی اصیل و بالای ۱۸ سال قابل انجام بوده و برای نمایندگی از قبیل ولی، قیم، وکیل و … صرفاً احراز هویت حضوری قابل انجام می باشد.

۶_ در صورت عدم موفقیت احراز هویت الکترونیک، مبلغ پرداخت شده عودت نمی گردد.

۷_ ورود به سامانه جهت احراز هویت الکترونیک به منزله آگاهی و پذیرفتن کامل کلیه شرایط، قوانین و مقررات بازار سرمایه می باشد.

۸_ رعایت پوشش موجه و حجاب اسلامی برای کلیه احراز شوندگان الزامی است و درصورت تخلف قطعاً از سوی مرجع احراز هویت الکترونیک مردود خواهد شد.

۹_ در اخذ تصویر و ویدئو، پس زمینه ساده و نور مناسب ضروری است.

اپلیکیشن ها و سامانه های احراز هویت غیر حضوری سجام

در ادامه قصد داریم تا بهترین اپلیکیشن های مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار کشور را که فرآیند احراز هویت غیر حضوری سجام را انجام می دهند را به همراه سامانه ها و سایت های معتبر را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن آپ

شما با نصب این افزونه می توانید در بین امکانات موجود در این برنامه گزینه احراز هویت سجام را انتخاب کرده و فرآیند را که در پاراگراف های بالا توضیح دادیم انجام دهید. البته از طریق این برنامه قادر خواهید بود تا ثبت نام سجام را نیز انجام دهید.

 

احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام

اپلیکیشن سیگنال

این برنامه نیز مانند برنامه آپ و یا ،۷۲۴ و تاپ دارای گزینه ثبت نام سامانه سجام و احراز هویت غیر حضوری سجام می باشد که کافیست آن را انتخاب کنید تا مراحل احراز هویت در منزل سجام شما شروع شود.

 

احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام

 

نتیجه گیری

شما حتما برای دریافت کد بورسی خود می بایست احراز هویت غیر حضوری سجام را انجام دهید، البته قبل از آن باید ثبت نام سجام خود را تکمیل کرده باشید و دارای کد ۱۰ رقمی سجامی باشید. پس از آنکه اقدامات به عمل آمده در کارگزاری مفید، جهت احراز هویت غیرحضوری سامانه سجام با موفقیت انجام شد، نوبت به امضای قرارداد خواهد رسید.

جهت انجام امضای قرارداد، کافیست پس از دریافت پیامکی که از سمت کارگزاری مفید برای شما ارسال خواهد شد، به آدرس اینترنتی account.emofid.com مراجعه نموده و جهت انجام امضای الکترونیکی قرارداد اقدامات لازم را انجام دهید.

در صورت عدم انجام ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری در سامانه سجام و داشتن سوال می توانید با مرکز مشاوره الورایانه کمک تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در این زمینه راهنمایی کرده و اقدام به ساخت حساب کاربری در سامانه سجام برای شما نمایند.

سوالات متداول

کد ۱۰ رقمی سجام رو فراموش کرده ام، چیکار کنم؟ 

در صورتی که قبلا کد ده رقمی سجام را دریافت کرده اید ولی آن را فراموش کرده اید، می توانید روی بازیابی کد ۱۰ رقمی سجام کلیک کنید.

احراز هویت سجام از چه راه هایی امکان پذیر است؟

برای احراز هویت سجام علاوه بر مراجعه ی حضوری به دفاتر پیشخوان از طریق اپلیکیشن های منتخب بصورت غیرحضوری در منزل هم می توانید اقدام کنید.

[contact_info title] 

۵ نظر

  1. من هرکاری میکنم نمیتونم غیر حضوری ثبت نام کنم

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      چنانچه جهت احرازهویت غیرحضوری سجام موفق به انجام فرآیند نشدید، دلیل اصلی مشکلات اینترنتی و عملکردی سایت میباشد. در نتیجه جهت رفع این مشکلات با کارشناسان بخش سامانه تماس گرفته و احراز هویت خود را انجام دهید.

  2. سلام وقتتون بخیر!
    من کد ۱۰ رقمی سجام رو فراموش کردم، راهی برای بازیابی هست اخه میگن بدون اون کد نمیتونم احراز هویتم رو انجام بدم؟؟؟؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام کاربر گرامی
      بله امکان بازیابی کد سجام وجود دارد. جهت احرازهویت و بازیابی رمز سجام میتوانید از مقاله کمک بگیرید.

  3. سلام برای احراز هویت غیر حضوری سامانه سجام میتونم باهاتون تماس بگیرم تا شما این کار رو برام انجام بدین؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *