خانه / سامانه اینترنتی / ثبت نام در سامانه اعتبارسنجی آنلاین بانک رسالت
ثبت نام سامانه مرات

ثبت نام در سامانه اعتبارسنجی آنلاین بانک رسالت

یکی از سامانه هایی که اخیرا توسط بانک قرض الحسنه رسالت معرفی شده سامانه مرات imerat.ir میباشد که هدف از راه اندازی این سامانه، اعتبار سنجی آنلاین افرادی میباشد که قصد استفاده از تسهیلات و امکانات متفاوت این بانک را دارند. یکی از مشکلات عمده بانکی در سالهای اخیر، در بانک های قرض الحسنه و بانک های دیگر، در رابطه با استفاده از تسهیلات و دریافت وام، نداشتن توان مالی جهت بازپرداخت تسهیلات میباشد.

به همین دلیل بانک رسالت، سامانه مرات را راه اندازی کرده تا پیش از آنکه داوطلبان جهت دریافت وام اقدام نمایند، در ابتدا توان مالی آنها جهت بازپرداخت وام سنجیده شود. به این دلیل آشنایی با این سامانه، همچنین نحوه ثبت نام سامانه مرات برای افرادی که قصد استفاده از تسهیلات متفاوت بانک رسالت را دارند بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در نتیجه متقاضیان جهت اعتبارسنجی و دریافت وام از بانک رسالت ابتدا باید در سامانه مرآت به نشانی imerat.ir ثبت نام نموده و با ثبت درخواست خود جهت اعتبارسنجی، نتیجه را دریافت نموده و جهت دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

به صورت کلی سامانه مرات بانک رسالت، سامانه ای میباشد جهت ارزیابی توان بازپرداخت ماهانه اقساط وام گیرندگان و محاسبه ظرفیت بدهی آنان. فرآیند اعتبارسنجی در سامانه مرات از لحاظ ماهیت گروهی اعضا انجام خواهد شد. سامانه مرات، بستری امن و آسان در فضای اینترنتی میباشد که متقاضیان تسهیلات، جهت اعتبارسنجی از طریق این سامانه در تعامل میباشند.

سامانه مرات

بی تعهدی مشتریان نسبت به وام و بدهی های بانکی، همچنین عدم بازپرداخت اقساط تسهیلاتی که از بانک دریافت مینمایند، یکی از مهمترین دغدغه های بانک ها میباشد، به همین دلیل است که نیاز به اعتبارسنجی داوطلبان بسیار اهمیت پیداکرده که ریسک موسسات مالی و بانک ها برای بازپرداخت بدهی ها از سمت مشتریان کمتر شود. در نتیجه سامانه مرآت imerat.ir در اصل جهت دادن رتبه اعتباری به داوطلبان حقیقی و حقوقی تسهیلات را به عهده داشته و ظرفیت بدهی آنان را مشخص خواهد کرد.

ورود به سامانه مرات imerat.ir

باتوجه به این که ممکن است بسیاری از متقاضیان شناختی از سامانه مرات نداشته باشند در این قسمت قصد داریم ورود به این سامانه را مرحله به مرحله توضیح داده که نام نویسی خود را انجام داده و نتیجه اعتبارسنجی را جهت دریافت تسهیلات بانک رسالت ارائه نمایید.

  • در ابتدا باید آدرس اینترنتی سامانه مرآت، یعنی imerat.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید. شما میتوانید جهت ورود به سامانه مرات، از گوشی موبایل نیز استفاده نمایید اما با توجه به اهمیت این موضوع جهت دریافت تسهیلات و عدم بروز مشکل در مراحل، میتوانید جهت نام نویسی سامانه مرآت با کارشناسان پشتیبانی مجموعه ما ارتباط گرفته و در کمترین زمان نام نویسی و اعتبارسنجی خود را در سامانه مرات انجام دهید.
  • پس از دریافت نتایج جست و جو، اولین سامانه بالا آمده در لیست نتایج را که با عنوان ” سامانه اعتبارسنجی مرات، اعتبار سنجی، رتبه بندی وگزارش اعتباری” نمایش داده خواهد شد را انتخاب نمایید.
  • سپس به صفحه اصلی این سامانه وارد خواهید شد و تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد. در قسمت میانی صفحه دوگزینه با عناوین ” ورود به سامانه” و “دریافت از کافه بازار” برای شما نمایش داده خواهد شد. چنانچه قصد دانلود برنامه imerat را دارید گزینه دوم را انتخاب نموده و اپلیکیشن را از کافه بازار دانلود نمایید، و در غیر این صورت گزینه “ورود به سامانه “ را لمس کنید.

سامانه مرات

با انتخاب گزینه ” ورود به سامانه” به صفحه ورودی سایت مرآت منتقل خواهید شد. مشاهده خواهید کرد پنجره ورودی در سمت راست صفحه قرار دارد که از شما اطلاعاتی ورودی را درخواست میکند، که اطلاعات خواسته شده شامل نام کاربری یا کدملی و رمز عبور میباشد. در نتیجه جهت ورود به سامانه مرات، اطلاعات کاربری خود را در جایگاه مشخص شده وارد نموده و پس از تایید کد امنیتی، گزینه ” ورود ” را لمس نمایید.

چنانچه اطلاعات ورودی را به صورت صحیح وارد کرده باشید یک کدتایید برای شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. باید این کدتایید را در جایگاه مشخص شده وارد کرده و گزینه “ورود” را لمس نمایید.

با انجام این مراحل میتوانید به حساب کاربری خود در سامانه مرات وارد شده و عملیات اعتبارسنجی را انجام دهید.

در ادامه نیز نحوه ثبت نام سامانه مرات را به صورت کامل شرح داده ایم که هنگام نام نویسی با مشکلی مواجه نشوید.

بیشتر بخوانید:  فراموشی رمز همگام | دریافت رمز عبور جدید یا تغییر رمز عبور همگام

ثبت نام سامانه مرات

با توجه به اینکه در قسمت قبلی نحوه ورود به سایت مرات imerat را مشاهده نمودید به راحتی میتوانید وارد سایت شده و جهت انجام اعتبارسنجی و دریافت تسهیلات اقدام نمایید. اما قبل از هر اقدامی برای ورود به سامانه مرات ابتدا باید در این سامانه ثبت نام نمایید. در اصل تا زمانی که ثبت نام سامانه مرات را انجام نداده باشید و اطلاعات کاربری نداشته باشید نمیتوانید از سامانه مرات استفاده نمایید. در نتیجه جهت ورورد به سامانه مرات در این قسمت نحوه نام نویسی را به صورت کامل بیان خواهید کرد.

جهت نام نویسی سامانه مرآت بانک رسالت، ابتدا به صفحه ورودی سایت وارد شوید، در قسمت راست صفحه پنجره ورودی قرار دارد که جهت نام نویسی باید کنار عبارت “حساب کاربری برای ورود ندارید؟ ثبت نام کنید” ، روی گزینه “ثبت نام کنید” که با لینک آبی قرار گرفته است کلیک نمایید.

سامانه مرات

 

در این قسمت وارد صفحه ای مطابق تصویر خواهید شد که جهت نام نویسی از شما درخواست وارد کردن اطلاعاتی را دارد. (اطلاعات شامل کدملی، نشانی پست الکترونیک که وارد کردن آن اختیاری میباشد، و شماره تلفن همراه میباشد.)

اطلاعات خواسته شده را جهت ثبت نام سامانه مرات در جایگاه خواسته شده وارد نموده سپس کد امنیتی را نیز تایید کنید و در نهایت گزینه “ثبت نام” را لمس کنید. تنها نکته حائز اهمیت در این قسمت این است که شماره تلفنی که جهت ثبت نام سامانه اعتبارسنجی مرات در این قسمت وارد میکنید تها راه ارتباطی شما با سامانه میباشد، در نتیجه یک شماره صحیح و فعال در این قسمت وارد نمایید.

پس از درج اطلاعات خواسته شده در قسمت قبل ثبت نام شما در سامانه مرات با موفقیت انجام شده و صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد که پیغام «کاربر گرامی ثبت نام با موفقیت انجام شد. کلمه عبور برای شما از طریق ایمیل و پیامک ارسال خواهد شد.» برای شما نمایش داده خواهد شد.

شما به این ترتیب میتوانید کلمه عبور خود را جهت ورود به سامانه مرات از طریق پیامک ارسال شده برای شماره تلفن همراهتان دریافت نموده و وارد سامانه مرات شوید.

ثبت نام در سامانه اعتبارسنجی آنلاین بانک رسالت

 

وضعیت پرونده در سامانه مرات

پس از درخواست اعتبارسنجی درسامانه مرات توسط متقاضیان، بالید چند روزی منتظر بمانند که شرایط آنها بررسی شود و نتیجه درخواست نیز اعلام شود. براساس اعلام سامانه مرات، مشتریان باید حداکثر به مدت یک هفته برای نتیجه درخواست خود منتظر بمانند. متقاضیان در این بازه زمانی میتوانند با مراجعه به سایت مرآت وضعیت پرونده خود را مشاهده کرده و از آخرین تغییرات درج شده مطلع شوند.

البته توجه نمایید که نتایج اعتبارسنجی سامانه مرات از طریق پیامک نیز به شماره تلفن همراه متقاضی ارسال خواهد شد، به همین دلیل باید پیامک هایی که برای شما ارسال میشود با دقت مطالعه نموده که بر اساس اعتبارسنجی سایت مرات اقدامات لازم دیگر را انجام دهید. البته به صورت کلی بر اساس شرایط داوطلبان، چند نتیجه مختلف جهت درخواست اعتبارسجی در سامانه imerat.ir نمایش داده خواهد شد که عبارتند از:

وضعیت ممتاز

این گزینه بهترین نتیجه ای است که در جواب اعتبارسنجی سامانه مرات برای داوطلب نمایش داده خواهد شد. در این مورد، شرایط داوطلب جهت دریافت وام و تسهیلات و همچنین استفاده از وام بانک رسالت کاملا نرمال است. به همین دلیل برای استفاده از این تسهیلات نیازی به ارائه سفته یا چک ضمانت به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

وضعیت کاملا متناسب

هنگامی که نتیجه درخواست اعتبارسنجی سامانه مرات بانک رسالت، با عنوان “وضعیت متناسب” اعلام شود شرایط نسبتا ممتاز بوده و وضعیت داوطلب برای دریافت وام و تسهیلات نرمال میباشد. اما با این شرایط “وضعیت متناسب” یک درجه از وضعیت ممتاز پایین تر میباشد، و به همین دلیل، داوطلب جهت استفاده از تسهیلات بانک رسالت باید یک فقره چک که فرد متعهدی پشت آن را امضا کرده باشد نیاز است.

وضعیت نامتناسب

این مورد آخرین وضعیتی میباشد که ممکن است در پاسخ درخواست اعتبارسنجی متقاضی در سامانه مراتimerat نمایش داده شود. این وضعیت به این معناست که شرایط شما جهت دریافت وام یا تسهیلات به هیچ وجه نرمال نمیباشد. به همین دلیل در این شرایط داوطلب نمیتواند از تسهیلات بانک رسالت استفاده نماید. دلیل اصلی نمایش این پیغام در اعتبارسنجی سامانه مرات بدهی های قبلی فرد به سایر بانک ها و یا همین بانک، و عدم تسویه آنها میباشد.

بیشتر بخوانید:  ثبت نام کالابرگ الکترونیکی

در نتیجه هنگامی که در سایت مرآت درخواست اعتبارسنجی میدهید، یکی از چهارمورد وضعیت برای شما نمایش داده خواهد شد که طبق آن اقدامات بعدی را انجام خواهید داد. البته به این نکته توجه نمایید که عوامل متعددی از جمله میزان تسهیلات درخواستی، توانایی پرداخت، مبلغ حقوق دریافتنی، بدهی های قبلی و… در نتیجه درخواست شما در سامانه مرات تاثیر خواهد داشت.

درخواست وام از سامانه مرات

با توجه به اینکه اطلاعات کاملی در رابطه با نام نویسی در سامانه مرات و نحوه ورود به این سامانه در اختیار شما گذاشته شد، و از آنجایی که برای درخواست وام و استفاده از تسهیلات بانک قرض الحسنه رسالت، ملزم به ثبت درخواست در این سامانه هستید، اکنون قصد داریم نحوه درخواست وام از سامانه مرآت را شرح دادیم.

جهت درخواست وام از سامانه مرات ابتدا باید ازراه حل گفته شده، وارد حساب کاربری خود شوید سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید. اطلاعات ورودی شما در قالب یک فرم نمایش داده خواهد شد که شامل چند بخش گوناگون میباشد که اولین قسمت در فرم ثبت نام سامانه مرات مربوط به مشخصات کانون میباشد که در این بخش باید نام کانون و شناسه کانون را نیز درج کنید. در صورتیکه که اطلاعات کانون خود را ندارید، باید یکی از ارقام “۱۰۰۰۱” یا “۳۰۱۱” را در فیلد شناسه وارد نمایید.

بخش بعدی مربوط به اطلاعات فردی میباشد که در این بخش از سامانه مرات باید اطلاعاتی از جمله: نام و نام خانوادگی، جنسیت، وضعیت تاهل، تعداد فرزندان، مشخص کردن سرپرست خانوار بودن یا نبودن، نام پدر، تاریخ تولد و… دیگر اطلاعات درخواستی را وارد نمایید.

در این قسمت از فرم ثبت نام سامانه مرات مربوط به اطلاعات درآمدی میباشد. در این بخش باید میزان دقیق توان پرداخت اقساط ماهیانه و خالص درآمد خود را وارد نمایید.

بر این اساس که توان پرداخت اقساط ماهیانه برابر است با خالص درآمد ماهیانه، منهای مجموع هزینه های روزمره زندگی که شامل هزینه خوراک، پوشاک، مسکن و اقساط وام های فعلی بانک ها میباشد، و خالص درآمد ماهیانه نیز به معنای متوسط خالص حقوق و مزایای دریافتی ماهیانه برای کارمندان و متوسط سود خالص ماهیانه برای مشاغل آزاد خواهد بود. در نتیجه باید این اطلاعات را به صورت دقیق و صحیح در این قسمت از سامانه مرآت وارد نمایید.

در ادامه نیز به قسمت مشخصات حرفه ای و شغلی خواهید رسید که باید اطلاعاتی در رابطه با سطح تحصیلات، رشته تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل، نوع شغل، نام سازمان، حوزه فعالیت، سمت، کل سابقه خدمت به سال، نوع قرارداد، شماره تماس محل کار و نشانی سازمان را وارد نمایید، همچنین باید اسناد مستند بر تایید درآمد خود مانند فیش حقوقی یا موارد این چنینی را بارگذاری نمایید.

در انتهای فرم ثبت نام اطلاعات در سامانه مرات merat.ir باید در صورت وجود شغل دوم اطلاعات مربوطه را وارد نمایید که شامل نوع و عنوان شغل، سمت و سابقه و سایر توضیحات خواسته شده میباشد. بعد از وارد نمودن تمامی اطلاعات فرم، روی گزینه “ثبت اطلاعات” در گوشه پایین سمت چپ صفحه فعال میشود، کلیک نمایید.

اکنون که اطلاعات لازم را در فرم مربوط به ثبت نام سامانه مرآت بانک رسالت را تکمیل کردید، میتوانید درخواست اعتبار سنجی را داده و منتظر نتیجه بمانید.

درآخر

به صورت کلی سامانه مرات، سامانه ای جهت اعتبارسنجی جهت دریافت وام بانک رسالت میباشد. اگر سوالی در رابطه با نحوه دریافت وام بانک رسالت و چگونگی فرآیند دریافت وام داشته باشید میتوانید به مطالعه مطلب مربوطه بپردازید. در مطلب فوق ثبت نام در سامانه اعتبارسنجی را به صورت کامل بیان کردیم، با توجه به اینکه دریافت وام مقوله ای بسیار حساس و مهم میباشد، برای انجام هرچه بهتر این فرآیند میتوانید از کارشناسان پشتیبانی مجموعه ما کمک گرفته و در صورت وجود ابهام به مطلب نحوه اعتبارسنجی در سامانه مرات مراجعه نمایید.

سوالات متداول 

چگونه می توانم در سامانه مرات ثبت نام کنم ؟

برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید وارد سایت اصلی سامانه مرات شوید. سپس گزینه آبی رنگ ثبت نام را انتخاب نمایید و ثبت نام خود را انجام دهید.

نحوه اعتبار سنجی در سامانه مرات چگونه است ؟

اعتبار سنجی در این سامانه، با ارائه نام، شناسه کانون و اسکن مدارک مربوط به احراز شغل و درآمد فرد انجام شده و برای فرد به صورت اینترنتی ارسال می شود.

۴ نظر

  1. برای ثبت نام سامانه مرات با موبایل میشه انجام بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. برای ثبت نام سامانه مرات باید فیلترشکن روشن باشه؟

    • گروه الورایانه کمک

      با سلام و وقت بخیر
      خیر جهت ثبت نام سامانه مرات باید فیلترشکن خود را خاموش نمایید. چرا که سامانه داخلی بود و استفاده از فیلتر شکن نیازی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *