خانه / سامانه اینترنتی / سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند
سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

با توجه به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، داشتن کارت سوخت برای دارندگان تمامی وسایل نقلیه ضروری می باشد. ممکن است عده ای از افراد کارت سوخت خود را گم کرده باشند و نیاز به دریافت مجدد کارت سوخت داشته باشند. البته در گذشته مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ جهت دریافت کارت سوخت الزامی بود، اما اکنون امکان ثبت نام کارت سوخت آنلاین از طریق سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند امکان پذیر می باشد.

در ادامه مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه ثبت نام کارت سوخت به صورت آنلاین مطالبی ارائه کنیم. چنانچه در انجام فرآیند نام نویسی با مشکل مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

[contact_info title= “سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند”] 

نحوه ثبت نام کارت سوخت هوشمند در mob.gov.ir

ابتدا سامانه ثبت نام کارت سوخت آنلاین به نشانی mob.gov.ir را در مرورگر موبایل، کامپیوتر یا لپ تاپ خود سرچ نمایید. ( فایل اسکن شده مدارک لازم برای ثبت نام را در سیستم خود داشته باشید تا برای آپلود آن مشکل نداشته باشید.)

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

در ادامه وارد سایت خدمات دولت شوید و در بخش ثبت نام، شماره تلفن همراه و کد امنیتی را وارد نموده و گزینه ” ورود ” را انتخاب کنید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

در این مرحله یک کد تایید به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد که باید آن را در فیلد مربوطه وارد کرده و گزینه ” بررسی ” را لمس نمایید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

در ادامه کد ملی و تاریخ تولد را وارد کرده و گزینه ” بررسی ” را انتخاب کنید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

در صورتی که مراحل قبل را درست انجام داده باشید، یک پیامک تایید دریافت می کنید و در ادامه وارد صفحه زیر خواهید شد و باید نوع وسیله نقلیه، شماره سریال و کد VIN را وارد نموده و تایید کنید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

در انتها باید یکی از کارت های بانکی مالک خودرو یا موتور سیکلت را انتخاب و تایید کنید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

نکته: نحوه ثبت نام کارت سوخت آنلاین در برنامه دولت همراه نیز مشابه مراحل بالا می باشد. تنها باید اپلیکیشن را دانلود کرده و پس از نصب آن مراحل فوق را انجام دهید.

روش های ثبت نام کارت سوخت

یکی از روش های ثبت نام کارت سوخت هوشمند، مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ می باشد. روش دیگر بدون مراجعه حضوری بوده که در ادامه آن را شرح خواهیم داد.

می توانید اپلیکیشن دولت همراه را دانلود کرده و ثبت نام کارت سوخت خود را از این طریق انجام دهید.

بیشتر بخوانید:  سامانه شاپرک shaparak.ir

راه دیگر شماره گیری کد دستوری ستاره چهار مربع (#۴*) می باشد. برای استفاده از این روش باید سیم کارت ثبت نامی به نام شخص دارنده خودرو باشد.

می توانید از طریق مراجعه به سایت mob.gov.ir ثبت نام کارت سوخت خود را انجام دهید که در ادامه این مطلب نحوه انجام آن را توضیح خواهیم داد.

مدارک لازم برای ثبت نام کارت سوخت هوشمند به صورت آنلاین

فایل اسکن شده اصل کارت ماشین / موتور سیکلت یا سند یا بنچاق آن

فایل اسکن شده شناسنامه یا کارت ملی یا پاسپورت دارای اعتبار مالک وسیله نقلیه

ارائه شماره ملی مالک

فایل اسکن شده بیمه نامه خودرو برای دارندگان خودروهای لیزینگی

ارائه آدرس صحیح و کامل پستی به همراه کد پستی

فایل اسکن شده فیش پرداخت شده و هزینه ثبت نام واریز شده به حساب شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی

نکات مهم جهت ثبت نام کارت سوخت هوشمند

کد ملی شخص ثبت نام کننده کارت سوخت باید با مالک خودرو یا موتور سیکلت و سیم کارتی که برای ثبت در سامانه استفاده می شود یکسان باشد.

چنانچه کارت سوخت خودروها یا موتور سیکلت های کارکرده مفقود شود، می توان برای دریافت کارت المثنی آن از روش هایی که در متن فوق گفته شد استفاده کرد.

کارت سوخت خودروهایی که صفر هستند همراه مدارک وسیله نقلیه صادر خواهد شده و موقع تحویل به مالک خودرو یا موتورسیکلت داده خواهد شد.

مدت ۶۰ روز از زمان ثبت نام تا تحویل کارت سوخت طول می کشد. اگر پس از گذشت این مدت کارت سوخت تحویل داده نشود، باید به اداره پست مراجعه شود. اگر فرد دریافت کننده کارت سوخت هوشمند به مدت ۶ ماه به اداره پست مراجعه نکند، کارت سوخت وی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برگردانده خواهد شد.

اگر حین ثبت نام کارت سوخت هوشمند کد ملی و تاریخ تولد او صحیح وارد شود، سایر مشخصات وی به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد.

تمامی افراد مالک خودرو یا موتورسیکلت برای درخواست و ثبت نام کارت سوخت المثنی خود باید با به همراه داشتن مدارک شناسایی مربوطه به دفاتر خدمات پلیس +۱۰ مراجعه و تقاضای خود را ثبت نمایند.

برای ثبت تمامی موارد ۴۵ ثانیه زمان وجود دارد و بعد از گذشت این مدت به صورت خودکار از صفحه ثبت نام خارج خواهید شد. بنابراین حتما از قبل همه موارد را یادداشت کنید تا بتوانید به سرعت موارد خواسته شده را پر کنید.

بیشتر بخوانید:  سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

استعلام مانده کارت سوخت

برای استعلام مانده کارت سوخت بنزین، راهی جز مراجعه به جایگاه های توزیع سوخت وجود ندارد. راه دیگر هم استفاده بین نوبت با اجاره متصدی جایگاه و سایر رانندگان از دستگاه پمپ بنزین می باشد.

پیگیری کارت سوخت ماشین از طریق سامانه پیامکی

افرادی که برای دریافت کارت سوخت هوشمند خودرو اقدام نموده اند، می توانند برای پیگیری این موضوع، از طریق سامانه پیامکی اقدام نمایند. رانندگان برای انجام این فرایند می توانند شماره VIN خودروی خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال کنند. البته بخاطر داشته باشید که باید ابتدا حرف V، سپس ستاره (*) و در انتها شماره VIN ثبت شده بر روی کارت خود را در متن پیامک نوشته و آن را به شماره مذکور ارسال نمایند.

پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت از طریق سامانه پیامکی

دارندگان موتور سیکلت جهت پیگیری کارت سوخت خود می توانند از طریق پیامک اقدام کنند. به این منظور باید در متن پیامک، ابتدا حرف M سپس علامت ستاره (*) و کد VIN موتورسیکلت خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال نمایند.

پیگیری کارت سوخت از طریق کد دستوری

روش دیگر جهت پیگیری کارت سوخت درخواستی، از طریق کد دستوری *۴# می باشد.

کد دستوری *۴# را در قسمت تلفن گوشی موبایل شماره گیری کرده و در ادامه گزینه دو را وارد نمایید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

سپس گزینه ” ثبت نام کارت سوخت ” را انتخاب کنید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

در ادامه باید گزینه بعدی یعنی شماره سه را ارسال نمایید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

 

در این مرحله گزینه ۴ را انتخاب کنید. شماره vin خودروی شما نشان داده خواهد شد. در صورت صحیح بودن شماره vin گزینه ۱ را ارسال نمایید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

در این مرحله گزینه یک را انتخاب کنید.

سامانه ثبت نام کارت سوخت هوشمند

در ادامه وضعیت صدور کارت سوخت ماشین شما نشان داده خواهد شد.

کلام آخر

در مقاله فوق در خصوص روش های ثبت نام کارت سوخت المثنی، نحوه ثبت نام کارت سوخت آنلاین در mob.gov.ir، نحوه استعلام مانده کارت سوخت، پیگیری کارت سوخت ماشین از طریق سامانه پیامکی، پیگیری کارت سوخت موتور سیکلت از طریق سامانه پیامکی مطالبی ارائه شده است. چنانچه پس از مطالعه مطالب فوق همچنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقرار کرده و از راهنمایی های آنها جهت انجام فرایند فوق بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *