خانه / سامانه اینترنتی / نحوه ثبت نام لاتاری
نحوه ثبت نام لاتاری

نحوه ثبت نام لاتاری

[contact_info title] 

یکی از روش های کسب اقامت و گرین کارت آمریکا، ثبت نام لاتاری گرین کارت است که ،ایالات متحده آمریکا هر ساله اقدام جذب مهاجر از سراسر دنیا از این طریق می کند که بدون هزینه و نیاز به مدرک خاصی است. به عبارت دیگر، در سال ۱۹۹۰ به منظور تنوع نژادی در این کشور، قانونی تصویب شد که به استناد آن، ویزای Diversity، یا به اصطلاح ویزای (DV) به وجود آمد.

این ویزا یک نوع ویزای مهاجرتی است که شخص با در دست داشتن آن و ورود به خاک کشور آمریکا، اقامت دائم در این کشور (گرین کارت آمریکا)، را دریافت خواهد کرد.

شرکت در لاتاری آمریکا اینگونه است که بر اساس تاریخ اعلامی از طرف وزارت خارجه آمریکا افراد اقدام به ثبت نام کرده و باید فرمی که در سایت وزارت خارجه به نشانی  dvprogram.state.gov قرار گرفته تکمیل کنند.

البته ثبت نام لاتاری آمریکا جزییاتی دارد که در صورت رعایت نکردن آنها، شانس شما برای ورود به مرحله قرعه کشی کاسته می شود. اما کارشناسان مجموعه الورایانه کمک با سالها تجربه در خصوص نحوه ثبت نام لاتاری، می توانند به صورت تلفنی ثبت نام شما را به صورت کامل انجام دهند.

پس از قرعه کشی اسامی اعلام شده به آن کشور فرا خوانده می شوند تا مراحل بعدی را طی کنند. تنها چیزی که طی سال های گذشته تغییر کرده این است که فردی که می خواهد ثبت نام کند باید پاسپورت رسمی و دارای اعتبار داشته باشد.

ثبت نام لاتاری یکی از شانس های بسیار بزرگ و البته رایگان گرفتن اقامت آمریکاست.

 

نحوه ثبت نام لاتاری

 

نحوه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴:

برای ثبت نام باید مدارک و شرایط زیر را دارا باشید :

۱_ شما باید متولد یکی از کشورهای مجاز برای شرکت در قرعه کشی باشید.

۲_ سن بالای ۱۸ سال (زیر این سن به عنوان زیر کیس والدین میتوانند شرکت کنند)

۳_ حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یعنی مدرکی که شما آماده ورود به دانشگاه باشید.

مدرکی که شما دارید مهم نیست ۱۱ ساله یا ۱۲ ساله باشد مهم این است نشان دهد شما آماده ورود به دانشگاه میباشید.

مهم نیست که مدرک را در حال حاظر ندارید شما باید در روز مصاحبه مدرک را داشته باشید.

یا اگر مدرک تحصیلی ندارید ۲ سال سابقه کار در پنج سال گذشته طبق الزامات o-net

۴_ عنوان شغلی تخصصی شما بایستی منطبق با شرایط اداره کار ایالات متحده باشد. این شغل ها در شبکه اطلاعات شغلی آمریکا در Zone های مختلف دسته بندی شده اند و تخصص شما بایستی در Zone 4-5 باشد.

۵_ پاسپورت معتبر (یعنی پاسپورتی که تاریخ انقضای آن نگذشته باشد یعنی حداقل یک روز اعتبار داشته باشد)

۶_ عکس معتبر برای لاتاری ( بیش از شش ۶ ماه از تاریخ عکس نگذشته باشد طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، متقاضیان ثبت نام در لاتاری امسال نباید از عکسی استفاده کنند که در پرونده سال گذشته آن‌ها استفاده شده است، در صورت یکسان بودن هر دو عکس فرد از قرعه کشی حذف خواهد شد)

عکس در ثبت نام لاتاری گرین کارت یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. معمولا به دلیل عکس اشتباه، ثبت نام شما وارد قرعه کشی نمی شود. نکته اینجاست که آپلود عکس نشانه ای از تایید عکس شما نیست.

عکس برای ثبت نام لاتاری در دو بخش بررسی می شود. اول در هنگام بارگزاری توسط خود سایت ( به صورت اتوماتیک ) که در این مرحله فقط اندازه و نوع فایل عکس بررسی می شود و در مرحله بعدی که مرحله اصلی بررسی عکس است، کیفیت عکس پرسنلی بررسی خواهد شد که آیا شرایط ویژه عکس را احراز میکند یا نه (در ادامه الزامات عکس را گفته ایم و نمونه معرفی کرده ایم).

۷_ تکمیل فرم لاتاری از طریق وبسایت رسمی 

۸_ دریافت کد تایید (Confirmation Number).

برای شروع فرآیند ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ ابتدا وارد صفحه dvprogram.state.gov که مربوط به وزارت امور خارجه ایالت متحده آمریکاست شوید.

پس از آن مطابق تصویر گزینه ایی تحت عنوان  begin entry  را ملاحظه می کنید که باید بروی آن کلیک کنید. لازم به ذکر است که این گزینه تنها در زمان مقرر ثبت نام لاتاری فعال خواهد بود.

پس از آن وارد صفحه فرم درخواست ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ خواهید شد و ما در ادامه نحوه ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ را به همراه تصویر اصلی و تصویر ترجمه شده فرم خدمت شما ارائه خواهیم داد.

            نحوه ثبت نام لاتاری آمریکا                                                                                                             

بیشتر بخوانید:  دانلود نرم افزار اظهارنامه مالیاتی

 

در این قسمت باید اطلاعات هویتی خود را مطابق چیزی که در پاسپورت ثبت شده باید وارد کنید. دقت کنید که تمام اطلاعات باید به حروف انگلیسی و دقیقا طبق آن چیزی که در پاسپورت درج شده، وارد کنید.

 

نحوه ثبت نام لاتاری

 

نحوه ثبت نام لاتاری 2024

  

 

نحوه ثبت نام لاتاری 2024

 

مطابق تصویر زیر در این قسمت، باید اطلاعات پاسپورت خود را وارد کنید.

 

لاتاری

لاتاری گرین کارت

 

لاتاری

 

یکی از مهم ترین مراحلی که در فرآیند راهنمای گام به گام ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ باید نسبت به آن بسیار وسواس به خرج دهید، آپلود عکس می باشد.

بسیاری از درخواست ها به دلیل نامناسب بودن عکس، به مرحله قرعه کشی نمی رسند. برخی با تایید آپلود عکس گمان بر این دارند که تصویرشان مناسب بوده، اما باید بگوییم که تصاویر هنگام آپلود اگر فرمت و حجمشان مناسب باشند تایید و آپلود می شوند ولی دلیل بر تایید نهایی نیست؛ پس این قسمت را با دقت مطالعه و مورد توجه قرار دهید.

 

نحوه ثبت نام لاتاری 2024

 

نحوه ثبت نام لاتاری 2024

 

ما پیشنهاد میکنیم که برای عکس لاتاری به عکاسی مراجعه کنید و از آنها بخواهید که عکس برای لاتاری می خواهید.

اما ما شرایط کامل عکس مناسب لاتاری را برای شما ارائه می دهیم، در صورتی که با موبایل یا دوربین شخصی قصد گرفتن عکس برای ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ را دارید به این موارد توجه کنید.

مشخصات عکس لاتاری

۱_ عکس لاتاری باید دارای طول و عرض برابر باشد. (یعنی عکس مربع باشد)

۲_ حداقل سایز عکس باید ۶۰۰*۶۰۰ و حداکثر آن باید ۱۲۰۰*۱۲۰۰ پیکسل باشد.

۳_ حجم تصویر نباید بیش تر از ۲۴۰ کیلو بایت باشد.

۴_ فرمت عکس اید به صورت JPEG (.jpg) باشد.

۵_ کیفیت باید مناسب باشد به صورتی که پیکسل های عکس مشخص نباشد.

۶_ نباید از روی تصویر کاغذی، عکس گرفته شود.

۷_ اسکن عکس لاتاری به هیچ عنوان نباید از روی پاسپورت و یا کارت ملی انجام شود.

۸_ پس زمینه تصویر باید سفید باشد.

۹_ تصور باید دارای نور مناسبی باشد.

۱۰_ عکس لاتاری باید بدون سایه باشد.

نمونه هایی از تصاویر ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴

نحوه ثبت نام لاتاری 2024

 

نحوه ثبت نام لاتاری 2024

 

نحوه ثبت نام لاتاری 2024

 

پس از آپلود کردن عکس خود، نوبت به وارد کردن اطلاعات آدرس پستی و اطلاعات ارتباطی و تماس می رسد. در وارد کردن شماره تلفن خود دقت کنید، زیرا تاییدیه و کد تایید برای شما پیامک می شود.

 

لاتاری

 

راهنمای گام به گام ثبت نام لاتاری

راهنمای گام به گام ثبت نام لاتاری

 

در قسمت بعدی، باید اطلاعات مدرک تحصیلی خود را وارد نمایید. همه مقاطع و شرایط به دقت نوشته شده‌اند، با مطالعه دقیق همه گزینه‌ها، مورد منطبق با شرایط خودتان را انتخاب نمایید.

 

راهنمای گام به گام ثبت نام لاتاری

راهنمای گام به گام ثبت نام لاتاری

بخش بعدی مربوط به وضعیت تاهل شماست، چنانچه مجرد باشید، فقط با انتخاب گزینه ازدواج نکرده‌ام سراغ بخش بعدی می‌روید؛ چنانچه ازدواج کرده‌اید و به هر دلیل از همسر خود جدا شده‌اید (متارکه ، فوت همسر و زندگی جدا از همسر به حکم قانون) نیازی به وارد کردن اطلاعات همسرتان نیست و فقط باید مشخصات فرزندان زیر ۲۱ سال خود را وارد نمایید.

نکته : توجه کنید که این اشخاص در صورتی که حتی قصد به همراه بردن فرزندان زیر ۲۱ سال خود را نداشته باشند نیز باید اطلاعات آن‌ها را وارد نمایند.

 در صورتی که ازدواج کرده‌اید و همسرتان شهروند و یا مقیم ایالات متحده آمریکا نیست، در آن صورت هم باید اطلاعات همسر خود و هم اطلاعات فرزندان زیر ۲۱ سال خود را در فرم‌های مربوطه تکمیل نمایید.

توجه کنید که شما به صورت پیش‌فرض، فرمی برای وارد کردن اطلاعات همسر و فرزند مشاهده نمی‌کنید، اما به محض آنکه گزینه‌های مربوط به تاهل را انتخاب نمایید، بسته به گزینه‌ای که انتخاب نموده‌اید، فرم‌های ورود اطلاعات همسر و فرزندان در دسترس شما قرار خواهند گرفت.

دقت کنید که در حال حاضر برای ورود اطلاعات همسر و فرزند نیازی به اطلاعات پاسپورت نیست و فقط با داشتن اطلاعات شناسنامه‌ای آن‌ها و یک قطعه عکس (شرایط عکس دقیقا مانند شرایط عکس متقاضی است) می‌توانید فرم مربوط به همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را تکمیل نمایید.

در هنگام تکمیل فرم همسر و فرزندان خود دقت نمایید، چرا که در صورت اشتباه در ورود اطلاعات آن‌ها، بعد از برنده شدن در لاتاری به مشکل خواهید خورد. اگر شما گزینه ” ازدواج کردم و همسرم مقیم یا شهروند ایالات متحده نیست ” را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  سامانه پاکنا

یک بخش اختیاری با عنوان ثبت نام دو شانسه برای شما در دسترس خواهد بود. با انتخاب این گزینه می‌توانید همزمان همسر خود را نیز در لاتاری ثبت نمایید.

به دلیل اینکه برندگان لاتاری می‌توانند همسر و فرزند زیر ۲۱ سال خود را به همراه داشته باشند، چنانچه همسر خود را نیز به عنوان یک متقاضی دیگر در لاتاری ثبت‌نام نمایید؛ عملا دو شانس برای برنده شدن در لاتاری و اخذ گرین کارت آمریکا خواهید داشت.

 

راهنمای گام به گام ثبت نام لاتاری

لاتاری2024

 

در آخر و وارد کردن تمام اطلاعات خود، مجدد آن را بررسی و چک کنید که تمام اطلاعات وارد شده صحیح باشد البته مشاوران مرکز مشاوره تلفنی ما، امکان ویرایش کردن فرم ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ شما را دارند و می توانید در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات، با مرکز ما تماس بگیرید.

و درنهایت گزینه submit  را انتخاب کرده و فرآیند را به اتمام برسانید و کد شناسه برای شما ارسال می شود که حتما باید در نگهداری آن دقت کنید.

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴

زمان ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا از طرف وزارت خارجه آمریکا اعلام می شود، ولی مطابق سال های گذشته معمولا در شروع سال مالی آمریکا یعنی اواسط مهر (ماه اکتبر) انجام می شود.

پس از شروع ثبت نام به مدت حدود یک ماه افراد فرصت دارند تا اقدام به تکمیل فرم ثبت نام و ارسال مدارک از طریق بارگزاری در سایت کنند.

زمان ثبت نام لاتاری به گونه ای است که شما باید ۲ سال قبل اقدام به ثبت نام کنید. یعنی در حال حاضر که در سال ۲۰۲۲ قرار داریم می توانید برای سال ۲۰۲۴ ثبت نام خود را ثبت نمایید.

زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴

زمان اعلام برندگان لاتاری ۲۰۲۴، حدودا در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ اعلام می شود، و فرد برنده شده باید ظرف مدت شش ماه به یکی از سفارت های ایالات متحده در کشوری ثالث مراجعه کرده و با همراه داشتن مدارک مورد نیاز جهت انجام مصاحبه مراجعه کند.

در صورت تایید، ویزا آمریکا برای فرد صادر شده و می تواند به کشور ایالت متحده مراجعه کرده و هنگام ورود به خاک آمریکا، گرین کارت و اقامت دائم خود را دریافت نماید.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری ۲۰۲۴

۱_ گرفتن مشاوره تخصصی

۲_ پر کردن فرم DS-260

۳_ زدن واکسن‌ها از ابتدای پاییز

۴_ منتظر دعوت به مصاحبه شدن

۵_ گرفتن وقت مصاحبه

۶_ جمع آوری مدارک و ترجمه

۷_ انجام آزمایشات پزشکی توسط پزشک معتمد سفارت

۸_ مصاحبه در سفارت

۹_ اگر یک‌ضرب ویزا شود تحویل پاسپورت به سفارت و گرفتن از مرکز پستی

۱۰_ اگر در سفارت AP بخورد باید صبر کنند تا مراحل بررسی بیشتر سفارت به پایان برسد

۱۱_ اگر نیاز بود مدارک و فرم‌های بیشتر برای سفارت ایمیل شود معمولاً فرم DS-5535

۱۲_ کلیر شدن و ارسال پاسپورت به سفارت و تحویل از مرکز پستی

۱۳_ ویزا ۶ ماه مهلت دارد و باید تمامی اقدامات لازم برای مهاجرت انجام شود

۱۴_ اقدامات قبل از مهاجرت مثل: پرداخت بدهی‌ها و انجام کارهای نیمه کاره و خداحافظی با اقوام و دوستان

۱۵_ سفر به آمریکا

سخن آخر:

همانطور که میدانید کشور آمریکا در اصل توسط افراد مهاجر بنا شده، و جمعیت عظیمی که در این کشور ساکن هستند همه به نوعی مهاجر میباشند، که در سالهایی دور و نزدیک به این کشور مهاجرت کرده اند و اکنون شهروند این کشور محسوب میشوند، به همین دلیل است که در جمعیت آمریکا، نژادهای گوناگونی متشکل از انواع رنگ پوست و شمایل ظاهری، لهجه های گوناگون و… وجود دارد.

یکی از راههایی که بصورت رایگان و بدون هزینه برای درخواست اقامت آمریکا برای کشور های مختلف وجود دارد، ثبت نام در لاتاری گرین کارت می باشد.شما می توانید شانس خود را برای دریافت یکی از ۵ هزار گرین کارتی که هر ساله از طریق لاتاری داده می شود امتحان کنید.

اما باید بدانید که بسیاری از درخواست ها، به دلیل توجه نکردن به جزئیات حتی وارد مرحله قرعه کشی نیز نمیشوند، شما می توانید برای افزایش شانس خود، با کارشناسان مرکز ما تماس گرفته و از تجربیات آنها استفاده کنید. 

سوالات متداول 

هزینه ثبت نام لاتاری چقدر است؟

هزینه ای ندارد و کل پروسه ی ثبت نام لاتاری رایگان است.در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان ما میتوانید تماس بگیرید.

چگونه می توان در لاتاری آمریکا ثبت نام کرد؟

برای ثبت نام در لاتاری آمریکا باید به سایت رسمی آن مراجعه کنید و ثبت نام خود را بطور کامل انجام دهید.

[contact_info title] 

۲ نظر

  1. سلام حالتون خوبه
    من دوتا مورد سوال دارم

    اول اینکه، اشتباها موقع ثبت شماره تلفن ۰۰۹۸۱۴ زدم و ۹ یادم رفت بعد ۹۸، یعنی ۰۰۹۸۹۱۴ باید می‌نوشتم

    دوم اینکه، بعد اینکه ثبت نامم تکمیل شد اسکرین شات گرفتم یه back زدم تا از مشخصات هم اسکرین بگیرم ولی بعد اسکرین شات دوباره submit زدم، یه علامت ضربدر قرمز برام زد منم کلا دیگه بستم صفحه رو

    این دو مورد برام مشکل ایجاد نمیکنن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *