خانه / سامانه اینترنتی / آموزش خرید محصولات ایران خودرو از بورس
آموزش خرید محصولات ایران خودرو از بورس

آموزش خرید محصولات ایران خودرو از بورس

با اهمیت خرید محصولات ایران خودرو از بورس، اطلاع از نحوه انجام این فرایند بسیار ضروری است، زیرا در غیر این صورت، اگر متقاضی ثبت سفارش یکی از ماشین های ایرانخودرو باشید، نمی توانید در مهلت مشخص شده سفارش خود را نهایی کنید.

تمامی مراحل خرید ماشین از بورس، برای افرادی که آگاهی لازم در این زمینه را ندارند، یک چالش محسوب می شود، به عنوان مثال؛ هنگام ثبت نام در سامانه سجام، در صورتی که شما از شماره ای که به نام خودتان نباشد استفاده کنید، مجبور می شوید اطلاعات ثبت شده را ویرایش نمایید و این فرایند زمان بر خواهد بود.

همچنین عدم اطلاع از نحوه صحیح احراز هویت و دریافت کد بورس کالا شاید باعث شود، نتوانید تا در مهلت اعلام شده جهت ثبت سفارش، اقدامات لازم و ضروری را انجام دهید.

به همین خاطر علاوه بر ایجاد بستری جهت دریافت مشاوره رایگان، در این مطلب تلاش کردیم تا به شرح نکات مهم در خصوص آموزش خرید محصولات ایران خودرو از بورس بپردازیم.

برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آموزش خرید محصولات ایران خودرو از بورس

شاید خرید خودرو از بورس برای شما هم به یک چالش حل نشدنی تبدیل شده باشد، خوشبختانه ما اینجا هستیم تا خیال شما را از این بابت آسوده سازیم.

خرید خودرو در بورس کالا به دلیل شفافیت نوع خرید و عرضه جایگزین مناسبی نسبت به قرعه کشی می باشد، البته فراموش نکنید این نوع معامله یک نوع مزایده است؛ یعنی شما هنگام ثبت سفارش، مبلغ مورد نظرتان را به حساب وکالتی واریز کرده (البته این مبلغ تحت شرایط خاصی تعیین می شود) و این پول در حساب شما بلوکه می شود، شما با ارائه درخواست خود که شامل نوع خودرو و مبلغ آن است، در این مزایده شرکت می کنید.

نتیجه این فرایند در دو حالت مشخص می شود :

اولین حالت : زمانی که تعداد شرکت کنندگان کم تر از تعداد خودروهای عرضه شده باشد، شما در زمان تعیین شده، می توانید خودرو خود را تحویل بگیرید.

دومین حالت : تعداد شرکت کنندگان بیش تر از خودرو های عرضه شده باشد، در چنین حالت، نتیجه با توجه به مقدار مبلغ شما تعیین خواهد شد.

خرید خودرو از بورس به چه صورت است

افرادی که قصد خرید خودرو از چنین بستری را دارند، باید با تمام مراحل به خوبی آشنا بوده تا بتوانند تمامی اقدامات لازم در این خصوص را به درستی پیگیری نمایند.

بیشتر بخوانید:  درگاه ملی مجوزهای کشور

در حالت کلی خرید خودرو از بورس کالا مطابق مراحل زیر انجام می شود؛

۱_ ثبت نام در سامانه سجام

۲_ احراز هویت سجام

۳_ ثبت نام در کارگزاری و اخذ کد بورسی

۴_ دریافت کد معاملاتی بازار فیزیکی بورس کالا

۵_ افتتاح حساب وکالتی

۶_ ثبت سفارش در مهلت تعیین شده

تمامی این مراحل در مطلب، خرید خودرو از بورس به صورت کامل شرح داده شده اند. در ادامه نیز ما برایتان نحوه ثبت سفارش و تمامی اقدامات بعد از آن را جهت خرید از بورس ایران خودرو را توضییح داده ایم.

روش خرید خودرو از بورس

۱_ ابتدا باید، درصد مبلغ پیش پرداخت قیمت پایه اعلام شده را به حساب وکالتی خود واریز نمایید.

۲_ یک روز پیش از عرضه در صورتی که از کارگزاری مفید اقدام به خرید خودرو می نمایید، باید در سامانه خرید انلاین بورس کالای مفید، درخواست خرید خود را ثبت نمایید.

۳_ نمایندگی دریافت خودرو را مشخص نمایید.

متقاضیان خرید خودروهای ایران خودرو در تاریخ مشخص شده باید وارد حساب کاربی خود در وب سایت، ebgo شده و پس از انتخاب گزینه “خرید از بورس” بر ر,ی گزینه جدید باز شده “خرید خودرو” کلیک کنند.

۴_ حال وارد صفحه تابلو معاملات خودرو شده اید، در این بخش لیستی از تمامی محصولات عرضه شده به همراه تاریخ، قیمت پایه، محل انبار، نوع تسویه و… را مشاهده می کنید.

روش خرید خودرو از بورس

در مقابل نام هر یک از ماشین های موجود در این صفحه، یک بخش اطلاعات بیش تر وجود داشته، با انتخاب این گزینه می توانید اطلاعات بیش تری در خصوص خودرو انتخابی، مشاهده نمایید.

برای هر یک از کالاها یک فایل پیوست ایجاد شده تا با دانلود و مطالعه آن، خریدار متوجه نکات مهمی در خصوص محصول انتخابی خود شود.

پس از مطالعه دقیق تمامی بند و محتواهای درج شده، با انتخاب گزینه “ثبت سفارش” می توانید خودروی مورد نظرتان را با قیمت پیشنهادی سفارش دهید.

چنانچه برای شما گزینه ثبت سفارش باز فعال باشد، شما تمام اختیار را به کارگزاری داده اید، تا در خصوص ارسال سفارش و قیمت به جای شما تصمیم بگیرد.

بیشتر بخوانید:  سامانه باربرگ

نحوه ثبت سفارش خرید خودرو از بورس

۱_ ابتدا باید پیش پرداخت مورد نیاز برای خودرو مورد نظرتان را به حساب وکالتی خود واریز نمایید.

۲_ ورود به سامانه mofid.ebgo.ir (باید وارد وب سایت کارگزاری مورد نظر شوید)

۳_ در این قسمت باید گزینه “انتخاب خرید از بورس” و سپس “خرید خودرو” و بعد از آن گزینه “ثبت سفارش اولیه” را انتخاب نمایید.

انجام فرایند سفارش تنها در تاریخ مشخص شده امکان پذیر می باشد.

اقدامات پس از ثبت سفارش

۱_ تکمیل موجودی حساب وکالتی

هنگام خرید خودرو از بورس کالا، مبلغ معامله و کارمزد آن از حساب وکالتی شما کسر خواهد شد، به همین خاطر باید پس از انجام معامله، مبلغ پیش پرداخت از حساب شما برداشت شود و در صورتی که شما تا حداکثر ۳ روز بعد از انجام معامله، نسبت به تکمیل موجودی حساب وکالتی خود اقدامی نکنید، جریمه خواهید شد.

۲_ واریز سایر هزینه ها از طریق سایت ایران خودرو

پس از انجام معامله، باید در وب سایت فرش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir اقدام به ساخت یک حساب کاربری برای خود نمایید. پس از انجام این فرایند باید نمایندگی مورد نظر و بیمه گر خود را انتخاب و مالیات، عوارض قانونی و تمامی هزینه های جانبی را پرداخت نمایید.

فرمول محاسبه مجموعه مبلغ پرداختی

فرمول محاسبه مجموعه مبلغ پرداختی

سخن نهایی

خرید خودرو از بورس کالا، برای تمامی افرادی که شرایط لازم جهت انجام این معاملات را دارند، امکان پذیر بوده و با طی کردن مراحل گفته شده به سادگی می توانید اقدام به خرید ماشین از بورس خودرو نمایید. البته همان طور که ذکر شده، پیش از هر کاری در این خصوص، باید کد بورسی خود را دریافت و در یک کارگزاری معتبر نام نویسی کنید، بعد از ارائه درخواست دریافت کد بورس معاملات بازار فیزیکی، با دریافت معرفی نامه می توانید حساب وکالتی خود را افتتاح نمایید.

فراموش نکنید، انجام تمامی مراحل اجباری بوده و در صورت عدم اهمیت به هر یک از مراحل فوق، شما نمی توانید خودرو مورد نظرتان را خریداری کنید. جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیش تر در این خصوص نیز می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *